آمارها نشان می دهد که سرطان و سقط جنین و نازایی در ایران رشد یافته و در آینده می تواند خطرناک باشد.وزارت بهداشت در این باره تحقیقی انجام داده است.

در همین باره نصب دکل‌های BTS برای استفاده از تلفن‌های همراه و آنچه که از آن پارازیت یاد می شود،همیشه مورد بحث کارشناسان بهداشت بوده است. مدیرانی که در عرصه خدمات تلفن‌همراه فعالیت می‌کنند، معتقدند هیچ‌کدام از آنتن‌های BTS برای انسان خطرساز نیست. از سوی دیگر، پرداخت ماهیانه مبلغی به صاحبخانه‌هایی که آنتن تلفن‌همراه روی پشت‌بام آنها نصب شده، باعث می‌شود این حرف را بپذیرند.

هرچند اینکه نصب آنتن‌های BTS خطری برای انسان دارد یا نه، موضوعی تکراری است اما از آنجا که تاکنون پاسخ روشنی به آن داده نشده، پرداختن به آن می‌تواند بار دیگر مسوولان را متوجه خطرهای احتمالی ناشی از تشعشعات این آنتن‌ها کند.

از همین رو میزگردی در کافه خبر با حضورعلی گورانی کارشناس و مسوول بهداشت پرتوهای وزارت بهداشت و علی کائیدی نماینده مردم پلدختر به‌عنوان نایب‌رئیس اول کمسیون بهداشت برگزار می شود.
شما هم می توانید سوالات خود را از همین جا با ما درمیان بگذارید.
45232
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 245385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 24
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد DE ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۲
    226 2
    متاسفانه پارازیت های ماهواره خیلی خطرناکند ولی کسی جلوشونو نمیگیره
  • فاطمه IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۲
    206 2
    خواهش میکنم بگید اگه علت سقط جنین های مکرر بی دلیل امواج خطرناک موجود نیست، پس چیه؟ خانمها و آقایان مسئول! آیا اگر این مشکل مشکل خود یا فرزندانتان هم بود اینطور برخورد میکردید؟
  • بدون نام IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۲
    16 4
    به دلیل اینکه تاثیرات نامحسوس و مستلزم زمان دارد امکان طرح تاثیر منفی در مدت کوتاه وجود ندارد.
  • بدون نام IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۲
    17 2
    در تخصص جامعه ایرانی مقیم داخل نیست که تاثیر این امواج را بررسی و دو گزینه اعلام کند.
  • بدون نام IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۲
    9 0
    از سازندگان شرکتهای تولید کننده باید موضوع تاثیر و عدم تاثیر را پیگیری کنید. حتی گزینه سارsar در مشخصات گوشی هایی که در ایران فروش می رود بررسی نشده و کمترین توجه است. به فرم مخفی از نحوه برخورد سازندگان با این وسیله و نوع استفاده از ان باید به عنوان تنها مرجع قابل استناد بهره ببرید. زیرا کسی نمیگوید ماست من ترش است.
  • بدون نام IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۲
    7 1
    ازمایشگاهی تخصصی که تاثیر این امواج بر بافت زنده را بررسی کند در ایران نیست. عمدتا استنادات بر نمونه مطالعات خارجی و گفته ها و شنیده ها است. اگر در داخل ازمایشگاه مرتبط است ذکر کنید. برای اینکه مطرح کنید تاثیر منفی دارد یا ندارد حداقل باید یک مقاله isi ثبت شده باشد که در ان روش کار و نحوه محاسبه و به فرم تحلیل اماری ذکر شده باشد.
  • بدون نام IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۲
    9 0
    پیش از این نیز مطرح نموده بودم در رخداد یک پدیده چه خوب و چه بد 100 متغیر تاثیر دارد. در سقط و مشکلات روانی و نازایی و کاهش رشد و افزایش سرطان و قلبی و تنفسی و امثال ان هم عوامل اقتصادی-اجتماعی و هم محیطی و هم اب و هوا و صدا و بی قانونی و .... تاثیر دارد. الودگی مواد غذایی زیاد شده و اجناس چینی غیر بهداشتی که اخرین چرخه استفاده مواد بازیافتی است و عمدتا زباله اند و مواد سرطانزایشان از راه پوست جذب میشود و موادغذایی الوده و مواد مخدر الوده نقش دارند. حتی بی اطلاعی بزرگان مدیر که برای مثال به اب که بدون فیلتر شنی به ان کلر تزریق کنند به thm تبدیل که رسما سرطانزا ی تائید شده است. و یک کلام قابلیت ارتباط پارازیت و دکل بی تی اس در یک میزگرد قابل اعلام نظر نیست.
  • بدون نام IR ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۲
    15 0
    لطفا بپرسید که آیا تحقیقات کافی و علمی (مستقل و بی طرفانه) در این زمینه انجام شده است که با قطعیت گفته می شود هیچ تأثیری ندارد؟
  • سید US ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۲
    17 0
    مدتی است که من میبیتم گربهها هم به کرات جنین سقط میکنند علت چیست؟
    • دلاور IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
      0 88
      گربه ها شما رو می بینند سقط جنین می کنند. لطفا خودتون رو به پزشک روانشناس نشان دهید و برای آزارهایی که به حیوانات می دهید راه حل بخواهید!
  • سینا از شیراز IR ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۲
    32 0
    چرا سردرد های میگرنی اینقدر زیاد شده؟
  • محمدعلی DE ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    14 4
    ما محله مون پارازیت بسیار شدید و وحشتناکه. من خودم حاضرم از همه اعضای محله گواهی جمع کنم که خودمون ماهواره ها رو جمع میکنیم به شرطی که امواج پارازیتی کاملا قطع شوند
  • دلال مرکزی US ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    36 0
    از نظر اوناییکه دستور پخش پارازیت را میدهند اینمورد کلا" نفی میشود یعنی پارازیت هیچ خطری ندارد، از نظر محققان کلا" وحشتناک خطرناک است.
  • ایرانی IR ۰۳:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    10 0
    با توجه به اینکه ارسال پارازیت به روی امواج ماهواره به دلیل اینکه مانند ماهواره جهت خاصی برای ارسال امواج ندارند نیاز به قدرت زیاد دازند مانند تشعشاتی که اجاق های ماکرویو برای پخت غذا تولید میکنند بنابر این قطعا برای سلامتی انسان مضر و خطرناک است.نظر به اینکه کسانی که از ماهواره استفاده میکنند علیرغم پارازیت با روشهای مختلف از ماهواره استفاده میکنند دلیل روشن آن جمع آوری دیشها توسط مراجع ذیربط است واز سوی دیگر اشخاصی هستند که اصولا با ماهواره مخالفند واستفاده نمیکنند و یا مانند کودکان اصولا نقشی در استفاده از این تجهیزات ندارند صدمه میزند .ارسال پارازیت نه تنها باعث جلوگیری قطعی از استفاده ازماهواره نشده و نمیشود بلکه موچب انواع بیماری ها از جمله سرطان و بیماریهای عصبی است
  • بدون نام IR ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    13 1
    شب پارازیت نیست ولی صبح ساعت 10 یه دفعه شروع میشه !!!.
  • بدون نام IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    8 0
    خواهشا يه جواب صريح و بدون پرده در خصوص مضر بودن يا نبودن امواج پارازيت بفرمائيد.
  • بدون نام IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    10 0
    اینکه کاملا روشنه نیازی به پرسیدن نیست اما نه این دکل های بی تی اس مخابراتی بلکه پارازیتهای بسیار شدیدی که برای مقابله با امواج ماهواره می فرستند شده بلای جان مردم.
  • ج. ب IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    7 0
    لطفا در این جلسه از محققانی که در دانشگاه تهران ( مرکز تحقیقات .I.B.B)روی این قضییه کار تحقیقاتی انجام داده اند، نظیر دکتر موسوی موحدی، دکتر سید جعفر موسوی و خانم دکتر بنایی دعوت کنید.
  • بدون نام IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    17 0
    مشخص شده است که این امواج بر جنین اثر دحشتناکی دارد.
  • مجید US ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    14 1
    همسر من بدلیل همین اثرات سوء پارازیت مدت 6 ماه است دچار حملات عصبی می شود . بی حالی و غش ناگهانی ، سرد شدن بدن و کم شدن کنترل روانی علائم مشهود اوست . این را متخصص روانشناسی که رفتیم تایید کرد که پارازیت ها در حال نشون دادن اثر خود مخصوصا روی خانمهاست و به شدت از افزایش آمار بیماران خود ناراحت بود
  • بدون نام IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    9 0
    چه کسی تا بحال قدرت میدانهای الکتریکی و مغناطیسی ناشی از پرتوهای الکترومغناطیسی را در شهرها و در اطراف سایتهای موبایل بررسی کرده ؟ سازمان انرژی اتمی هم که عهده دار این امر است تا بحال هیچ برخورد جدی با این مطلب نداشته.
  • بدون نام IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    7 1
    از سال 79 همزمان با نصب دکل موبایل در شهرمان. سردردهای میگرنی من شروع شد بدون هیچ سابقه ای
  • بدون نام IR ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    3 0
    بنده مهندس برق مخابرات هستم نمیتوانم ادعا کنم که دقیقا روی فلان چیز و بهمان چیز تاثیر داره اما پخش امواج فرکانس بالا با این دامنه وشدت زیاد قطعا بی تاثیر نیست مسولان بهتره با سلامت مردم بازی نکنند.
  • omid A1 ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
    3 0
    با سلام در سمنان صدها دستگاه پخش پارازیت ماهواره نصب شده و من سردرد بسیار بدی از کار این دستگاهها نصیبم شده و قبلا این سردرد را نداشتم و برای آقایان واقعا متاسفم که متکب چنین اعمالی می شوند.