سید ابوالحسن فیروزآبادی در مطلب تازه خود به موضوع «توسعه فناوری اطلاعات و هوش بصری» پرداخته است.

این  عضو وبلاگ نخبگان خبرآنلاین در مطلب خود آورده است شاید هیچ پدیده ای به اندازه "بصری شدن" بشر در حال توسعه نباشد. صنایع زیادی در جهان به کار ساخت و توسعه کاربردهای نمایشگر در سیستم های مختلف مشغول هستند و بشر امروز ساعات زیادی از وقت خود را به صورت آگاهانه یا ناخودآگاه به تصاویر خود ساخته بشر در فضای مجازی اختصاص می دهد. انسان در محاصره تلویزیون ها، بیل بردها، تبلت ها و نمایشگرهای تلفن های همراه و غیره قرار دارد. بدون شک چنین تحولی در بشر موجب تحول ادراکی و نوع نگاه بشر می شود.
بر اساس آمار سایت اتحادیه جهانی مخابرات، تعداد کاربران شبکه های تلفنی همراه در جهان در پایان سال 2011 حدود شش میلیارد نفر رسید که نشانگر ضریب نفوذی معادل 86 درصد می باشد. در حالی که ضریب نفوذ کاربران در ایران 74 درصد اعلام شده و پایین تر از حد متوسط جهانی است.
فیروز آبادی در بخشی از مطلب خود آورده است اگر معتقد به تنوع هوش انسانها باشیم، هوش بصری بشر امروز بسیار فراتر از هوش بصری بیست سال پیش است. هوش بصری در درازمدت می تواند سنگ بنای هوش فرهنگی یک جامعه شود. گروهی معتقدند نقش فناوری اطلاعات فراتر از خدمات ابزاری بوده و به عنوان توانمند ساز نقش هم افزایی در جامعه دارد که یکی از موارد آن ایجاد تفاوت در ادراک فرهنگی ناشی از تفاوت ایجاد شده در نمایش فرهنگی است. اصولا توسعه ارتباطات انسانها و تنوع شیوه های ارتباطی تاثیراتی از نوع هم افزایی خواهد داشت.
وی در پایان مطلب خود به نامناسب بودن وضعیت کشورمان در حوزه توسعه فناوری های بصری و خدمات مربوطه پرداخته است.
برای خواندن متن کامل این مطلب، لطفا اینجا را کلیک کنید.
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 245018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =