مهر نوشت:

در روز سی و یکم مرداد ماه سال جاری بعد از تعطیلات دو روزه عید سعید فطر برای چندمین بار متوالی و این بار در شهر کوچکی مثل شهمیرزاد (توابع شهرستان مهدیشهر در استان سمنان) شاهد ضرب و شتم حجت الاسلام سید علی بهشتی، روحانی آمر به معرف و ناهی از منکر بودیم.

این پیش نماز مسجد جامع شهمیرزاد در خصوص چگونگی ضرب و شتم خود توسط دو دختر بد حجاب می‌گوید: خیلی قادر به راه رفتن نیستم اما از آنجایی که قصد داشتم بعد از ماه مبارک رمضان نیز درب مسجد به روی مومنان بسته نشود، برای اقامه نماز ظهر عازم مسجد شدم، دو دختر جوان در حال گذر بودند که یکی از آنها بد‌حجاب بود. محترمانه تذکر دادم: "خانم خودت را بپوش" که در جوابم گفت: "تو چشماهایت را ببند"، این حرف او برای من بسیار سنگین و ناراحت کننده تمام شد.

در آن لحظه متاسف شدم که بد‌حجاب‌ها خواسته باشند به افراد متدین امر کنند چشمهای‌تان را ببندید، دوباره تذکر دادم اما نه تنها خودش را نپوشاند، بلکه به من توهین هم کرد، از او خواستم دیگر توهین نکند اما شروع به فریاد زدن و تهدید کردن کرد، "من را هل داد و به زمین انداخت"، با کمر به زمین افتادم و دیگر نفهمیدم چه اتفاقی افتاد، فقط ضربات لگد این دختر که به جانم افتاده بود و توهین می‌کرد را حس می‌کردم.

هنوز جای کتک‌ها داغ بود، لذا درد بر من چیره نشده بود، با همان حال نماز جماعت را امامت کردم. بعد از نماز از حال رفتم وقتی به حال آمدم متوجه شدم که اورژانس من را به بیمارستان 15 خرداد مهدیشهر منتقل نموده است.

در بیمارستان، عکس، سی تی اسکن و سایر مراحل تشخیص بیماری را طی نموده و چون حال مناسبی نداشتم، شبانه به بیمارستان امیرالمومنین(ع) سمنان اعزام شده و سه روز در آن بیمارستان بستری شدم و در نهایت تشخیص پزشکان کوفتگی مهره‌های کمر بود که بعد از گرفتن نوار قلب و ...، راه درمان را در استراحت مطلق دیدند، بنده در حال حاضر برای غذا خوردن و حتی احتیاجات شخصی خود را با کمک همسرم برطرف و انجام می‌دهم.

 

نباید مسئله برخورد با بد حجابی را کم‌رنگ کنیم

حجت الاسلام بهشتی درحالی که گفتگو برایش مشکل بود؛ گفت: "...در هنگام حادثه فقط یک جوان مسجدی به همراه همسرش بر بالینم حاضر شد و آن دختران را شناسایی کرد، با اینکه در این روزها از لحاظ روحی و جسمی، بدترین روزهای زندگیم را سپری می‌کنم، اما شکایت نکردم، چون معتقدم که اجر درد کشیدنم در قبال انجام وظیفه الهی و واجب امر به معروف و نهی از منکر با هیچ چیزی قابل قیاس نیست، اما اگر دادستان و مسئولان از جنبه عمومی، خواهان برخورد با این اهانت کنندگان به لباس شریف روحانیت، سادات و از همه مهمتر به دستورات اسلام می‌باشند، حرفی ندارم، البته طوری این مسئله باید هشدار داده شود که مقدمه‌ای برای مقابله با وضعیت اسفبار حجاب در شهمیرزاد شود.

وی ادامه داد: البته این حرف درست است که فقط بد‌حجابی منکر نیست و منکرات دیگری هم مانند دروغ‌ها و غیبت‌هایی که در مجالس گفته می‌شود و فسادهای دامنگیری که وجود دارد و باید با آنها برخورد شود، اما ما نباید مسئله برخورد با بد‌حجابی را کم‌رنگ کنیم.

وی ادامه داد: شنیده‌ام که فرماندهی انتظامی شهرستان مهدیشهر به فرمانده پاسگاه شهمیرزاد چند بار تاکید کرده که برای پیگیری موضوع پیشم بیایند، اما هنوز کسی نیامده است البته تعدادی از مسئولان، روحانیت و بسیجیان شهر به ملاقاتم آمده و جویای حالم شده‌اند که از همه آنها سپاسگزارم، ولی جای تعجب است که از ستادهای امر به معروف و نهی از منکر شهر، شهرستان و یا استان هنوز کسی خبرم را نگرفته است.

وی در پاسخ به این سوال که با این اوضاع، اگر بار دیگر به منکری بربخورید، امر به معروف می‌کنید یا خیر؟ گفت: وظیفه‌ به این مهمی، هیچ وقت از دوش کسی ساقط نمی‌شود.

 

دادستان مهدیشهر: تحقیقات تمام نشود اجازه اظهار نظر نداریم

دادستان مهدیشهر نیز در خصوص آخرین روند سیر تکاملی پرونده قضایی طرفین، خود را مجاز به مصاحبه با خبرنگار مهر ندانست.

حسین رجبی گفت: نباید انتظار داشته باشید که درباره موضوع محرمانه "ضرب و شتم در انظار عمومی" به شما پاسخگو باشم، حضور شما بعنوان خبرنگار نزد بنده اصلا صحیح نیست، تا تحقیقات تمام نشود، اجازه نداریم هیچگونه اظهار نظر و مصاحبه‌ای داشته باشیم، اما مطمئن باشید که موضوع در مرحله تحقیقات قرار دارد.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 243884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 127
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
    چقدر گریه آور . فکر میکنم دختره کاراته باز بوده ها
    • بدون نام IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
      201 8
      مشکل ما نه حجابه و نه نهی از منکر. مشکل ما فرهنگه. مثلا این حاج آقا وقتی می دید اون خانم به حرف اولش گوش نداد می بایست سرش رو می نداخت پایین می رفت. همچنین اون خانم وقتی از تذکر حاج آقا خوشش نیومد می بایست کلا حاج آقا رو نادیده می گرفت. متاسفانه اکثر ما ایرانی ها عصبی و پرخاشگریم. بهتره با هر آیینی که هستیم یه کم بیشتر صبور باشیم
    • بدون نام IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
      69 47
      حالا چرا زده راهش را میگرفت ومیرفت
    • احمد IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
      13 2
      چرا همیشه یک طرفه به قاضی میریم؟؟
  • vahid IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
    حجاب زنان ما چشمان مردمان ماست
    • ابوالفضل IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
      بی حجابی زنان نشانه بی غیرتی مردان آنهاست.
    • بدون نام IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
      حجاب زنان من نتیجه غیرت مردان شان است
    • خبر اين لاين IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
      من چند دقيقه است دارم راجع به اين فرمايش جنابعالي فكر مي كنم ولي هنوز به عمق آن پي نبردم. اين حرف هم از اون حرفاست كه بعضي ها ميگن ولي خودشون هم نميفهمن چي گفتن.
    • مریم IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
      یکی از بزرگان دین می فرمایند:" دیگران را با اعمالتان به دین دعوت کنید نه با گفتارتان!"گفتار بی عمل همین می شود که می بینید...از طرف من حتما لطفا این را به آن آقا بگویید.
    • بدون نام IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
      افرین احسنت بر شما
    • بدون نام IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
      79 3
      یک سئوال: چرا هیچ کس به هیچ سازمان و مسئولی در مورد کودکان و نوجوانانی که سر چهارراهها و اطراف مساجد توی گرمای تابستون و سرمای زمستون مشغول گدایی هستند، هیچ امر به معروف و نهی از منکری نمی کند؟
    • یاسین IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
      16 3
      قرآن به زیباترین وجه هم مرد و هم زن را به حجاب دعوت کرده است : 1- برای خانمها:وَقُل لِّلْمُؤْمِنَاتِ یَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَیَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ - سوره نور 30 2- برای آقایان : قُلْ لِلْمُؤْمِنِينَ يَغُضُّوا مِنْ أَبْصارِهِمْ وَ يَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ذلِکَ أَزْکى لَهُمْ سوره نور 31 جالب است که در هر دو آیه مرد و زن را به پوشاندن چشم و اندام امر فرموده است گاهی ما از سر اعتراض به پاره ای مسائل حقایق را نا دیده می گیریم . به نظر من هم شیوه این روحانی صحیح نبوده است و هم این نظر آقا vahid یکجانبه است .
  • بدون نام IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
    بی عفتی نشأت گرفته از بدحجابی است.
  • بدون نام IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
    امر به معروف شرایطی دارد که اولین آن تاثیر گذاری صحبت امر کننده است ضمنا"در هر جامعه باید همه مردم وهمه ادیان آزاد باشند مثل اکثر کشورهای اسلامی همسایه وغیر همسایه
    • بدون نام US ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
      اینکه به خاطر عدم احتمال تاثیر امر به معروف و نهی از منکر رو تعطیل کنیم هم نمیشه .آزادی هم قطعا به صورت معقول و در چهارچوب قانونه .مگر نه اینکه در فرانسه حجاب رو غیر قانونی اعلام و دستگیری و جریمه و زندان رو اعمال می کنند
    • بدون نام US ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
      18 24
      آقا یا خانمی که از آمریکا نظر می دهید اول تشریف بیاورید داخل ایران بعد در مورد امر به معروف و نهی از منکر اظهار نظر بفرمایید
    • بدون نام IR ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
      45 2
      توی ا اروپا منجمله فرانسه برقع که چشمات معلوم نباشه جریمه داره،نه حجاب معمولی،هر چی فیلم حتی اونایی که تو صدا سیما نشون میده،میبینیم بعضی از زنان حجاب دارند و دارند راحت برای خودشون می چرخند1
    • بدون نام NL ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
      32 0
      بدون نام آمریکایی: نخیر! روبنده ممنوع شده نه حجاب سر،
  • مصطفی IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
    وای به حال فرهنگ جامعه. واقعا متاسفم
    • بدون نام IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
      باسه خودت متاسف باش
    • amin IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
      الان این منفی ها واسه چیه؟!؟! ینی فرهنگ جامعه که دختره اینجوری میزنه طرفو یا اینهمه نفر به این کامنت منفی میدن خیلی خوبه؟!
    • بدون نام IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
      72 5
      باید برای کسان دیگری متاسف باشی نه مردمی که کرور کرور فرزندان خودشونو جلوی توپ و تفنگ گذاشتند فقط به خاطر آرمانشون اینگونه رفتارها به غیر از نتیجه معکوس چیز دیگری همراه ندارد
  • بدون نام IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
    هيچ كس تا زماني كه زمينه قبلي نداشته باشه چنين واكنشي نشون نمي ده(مگر اينكه از لحاظ رواني سالم نباشه) بايد ديد ريشه اين همه كينه و تنفر از كجا بوده؟
    • بدون نام IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
      119 2
      ریشه این کینه و تنفر!! موضوع مهم همینه. خودم طرفدار حجابم ولی چقدر اون خانم رو درک می کنم!
  • بدون نام IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
    80 0
    و به پسر پادشاه میگه که عابد از ماجرای من و تو با خبر شده و برای من یه نامه همراه با یه جعبه فرستاده بود جعبه باز کردم دیدم یه جمجمه برای من فرستاده وقتی جمجمه دیدم با خودم گفتم که این دنیا که انقدر ارزش نداره و وقتی عاقبتون مثل این میشه پیش بیایم از این جند سال عمرمون استفاده کنیم و خوش باشیم ...پسر پادشاه که ماجرا میشنوه میگه من دیگه حاضر نیستم با تو ازدواج کنم ...پسر پادشاه مومن میشه و دختر مومن کافر....اینو بخاطر این گفتم که بگم امر به معروف خیلی خوبه اما باید بدونیم که چطور و به چه شکلی ...متاسفانه من بارها دیدم که افراد روحانی و مومن با رفتارها و طرز صحبت اشتباهشون منجر به این شدن که طرف از دین زده بشه ...
  • بدون نام IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
    این اصلا امر به معروف نیست. به نظر من این روحانی محترم نباید این گونه امر به معروف می کرده. ضمنا اینکه ان خانم بگوید تو چشمانت را بپوشان نیز حرف غلطی نیست.
  • مسلمان IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
    94 3
    دو مساله: ۱- این خانم اگه بعد از هل دادن اقدام به لگد زدن به روحانی کرده یا باید پشتش خیلی محکم باشه یا مشکل روانی داشته باشه. در یک جامعه سالم افراد اینقدر وحشی رفتار نمیکنند. ۲- این فرد روحانی وقتی بد دهنی اون خانم رو دیده نباید نهی از منکر رو ادمه میداده که کار به اینجا بکشه. تفهیم لزوم رعایت حجاب انهم به زور کار روحانیون نیست!!!
  • بدون نام IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
    61 10
    این حرفت اشتباه است تو خودت چقدر چشم پاکی که همچین توصیه ای میکنی! مطمین باش تو هم اونقدر چشم پاک نیستی که بتونی جلوی خودتو بگیری
  • ساسان IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
    ايشون فقط تذكر دادن اون دختر هم ميتونست بگه قبول ندارم نه اينكه اينطور بيشرمانه دست رو يه سيد پير بلند ميكرد.
    • بدون نام US ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
      95 3
      این که کار اون دختر درست نبوده شکی درش نیست ولی شما حرف اون دختر رو گوش دادید؟
    • امیر IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
      145 3
      از کجا فهمیدی سیده؟ ضرب و شتم کلا خوب نیست. چه دختر جوان پیر مرد رو بزنه و چه گشت ارشاد دختر جوون رو بزنه
  • مرشد IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
    "خودت را بپوش"!!! درست نیست دیگه! امر به معروف 100 تا شرط داره! این که نشد امر به معروف! این بیشتر به تیکه انداختن نزدیکه!
    • جواد IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
      8 157
      مرشد جان يعني شما به يه عالم ديني درس امر به معروف ميدهي ؟ حيف از آن اسمي كه برا خودت انتخاب كرده اي!!!!
    • محمد IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
      خجالت بکش امر به معروف که آیه قرآنه تکیه انداختن چیه یکی از ویژگیهای یک مومن به خدا امر به خوبی ها و نهی از بدیهاست شرم هم خوب چیزیه شرط ایمان را رعایت نمی کنید چرا مسخره می کنید
    • بدون نام US ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
      7 75
      جناب آیت اله شما میشه به امام جماعت مسجد جامع یک شهرستان شرایطش رو یاد بدی حتما ممنون می شوند .
    • محمد IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
      از این رای دادنهای غیر منصفانه معلوم می شود خداوند راست به حق می گوید اکثرهم لایعقلون كُنْتُمْ خَيْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ تَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَ لَوْ آمَنَ أَهْلُ الْكِتابِ لَكانَ خَيْراً لَهُمْ مِنْهُمُ الْمُؤْمِنُونَ وَ أَكْثَرُهُمُ الْفاسِقُونَ (110آل عمران ترجمه : شما بهترين امتى هستيد از ميان مردم پديد آمده، كه امر به معروف و نهى از منكر مى‏كنيد و به خدا ايمان داريد. ما هم باید به وضیفه خدایی ما ن عمل کنیم. اگراین روند بی دینی ادامه پیدا کند پای قتل آمرین به معروف وخوبان هم مطرح می شود که این فقط از کافرین بر می آید توجه کنید!
    • بدون نام TR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
      28 1
      امر به معروف و نهی از منکر شرایطی دارد که مهمترین آن شناخت معروف و منکر است که باید دید که آیا "واعظان کاین جلوه در محراب و منبر میکنند چون به خلوت میروند آن کار دیگر میکنند؟" ضمنا آیه قران است که "...قلیل من الاخرین..." لذا نباید ادعا کرد که آن حاج آقا فرشته روی زمین بوده، آقا محمد عزیز!!! خداوند ظهور راستگوترین مردم - امام زمان (عج) هرچه زودتر نزدیک بفرماید تا اسلام واقعی برپا شود. ان شاء ا... رب العالمین. مطمئنم این نظر گذاشته نمیشه.
  • saman IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
    با با مومن برای دختر مردم شر درست کردی .هنوز سر تعریف حجاب دعواست . یه امر معروفم انجام بده به دولت مردا .
  • بدون نام ES ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
    143 2
    کاش با آن دوخانم هم صحبت می کردید ببینید آنها هم به همین شکل واقعه را نقل می کنند؟! چون یک طرفه به قاضی رفتن درست نیست.
  • بدون نام IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
    کاس این نهی از منکر ها شامل مسولین هم میشد اونوقت ما هر روز شاهد اینهمه اخبار از اختلاث و.... نبودیم
    • بدون نام US ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
      67 0
      احسنت به شما خودت از یک جایی شروع کن پس و ادامه بده و کوتاه نیا فقط یادت باشه خودت رو هم یک سوزن بزنی
  • بدون نام IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
    زمانی این فریضه به حاشیه رانده شد که آمرین به معروف به خاطر مصلحت در برابر خطا ی مسولین به جای امر به معروف سکوت پیشه کردند.
  • بدون نام IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
    59 0
    امر به معروف و نهی از منکر زمانی با استقبال روبرو می شود که مردم به صداقت آمر یا ناهی اعتماد داشته باشند. در این مورد به نظر من باید آسیب شناسی شود که چرا اعتماد افراد نسبت به آمران معروف و ناهیان منکر سلب شده است.
    • محمد IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
      12 0
      بی نام جان اینو درست آمدی یک آمر به معروف باید بگه که من خیر شما را می خوام من دشمن کسی نیستم خب عمل نکرد به وظیفه اش عمل کرده و نزد خدا معذوره من فکر می کنم وقتی می بینی چادر کسی آویزان است روی موتوری با چه ضربه اهنگی تذکر می دین همونو برای بی حجابها بکار ببرین تا به دستور خداوند عمل کرده باشیم
  • بدون نام IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
    باید حرف های اون خانم رو هم شنید
  • حسن CA ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
    شدت جراحات ایشان فراتر از یک مشت و لگد زنانه است. مشکل تکلم و ناتوانی در حرکت و... بهتر است ایشان به یک پزشک مجرب و متخصص مراجعه کنند.
  • نقی CA ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
    وی در پاسخ به این سوال که با این اوضاع، اگر بار دیگر به منکری بربخورید، امر به معروف می‌کنید یا خیر؟ گفت: وظیفه‌ به این مهمی، هیچ وقت از دوش کسی ساقط نمی‌شود. یعنی حالا حالاها باید ناهیان ازمنکر کشته شوند تا این فریضه تمام و کمال اجرا شود.
  • مهدی CA ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
    باید توانایی بالای جسمی نیز به شرایط ناهی از منکر اضافه شود.
  • بی نام IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
    به نظرم روحانی محترم خیلی از نظر جسمی ضعیف هستند که با این درگیری کوچک چنان صدمات زیادی دیدن.در هر حال بهتر است که ایشان بعد از این بیشتر مراقب خود باشند .و امر به معروف را به توانمندان بسپارند به ایشان با این شرایط واجب نیست.
    • amin IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
      شما انجا بودی دیدی مگه که میگی درگیری کوچیک؟! خوبه خودش داره میگه پیرمرده و حتی به سختی میره مسجدش!
    • بدون نام IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
      87 0
      حالا گیریم که خانم را گرفتند شلاق و زندان هم بریدند. ببینم دشمنی نسبت به حجاب و مدعیانش بیشتر می شه یا نه؟ ببینید تا کجا رفتندآقایون به درگیری کشیده شدیم. حالا هی بگید دختره بد، دختره فلان!
    • بدون نام IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
      31 1
      شاید بوده
  • بدون نام IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
    بیحجابی به دلیل نبودن امر بمعروف ونهی ازمنکر در خانواده های ماست
  • بدون نام IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
    هرکاری انجام دهنده اش باید شرایط لازم وکافی را داشته باشد و باید دید شاید شرایط موجود نبوده.
  • بدون نام DE ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
    اگر بی حجابی این چنین شدید به روستاها رسیده باشد باید به حال دین گریست و فاتجه ان را خوانده تلقی کرد
    • آقای میم! IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
      53 1
      تو ایران بی حجابی نداری! اینجا یا خانمها با حجاب اند یا بد حجاب!
    • بدون نام US ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
      31 1
      شهمیرزاد یک روستا نیست شهریه برای خودش البته به مهدی شهر ما نمیرسه ها ییلاق هم هست چه از شمال چه از تهران و استانهای اطراف برای تفرج میرن اونجا
  • بدون نام IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
    49 1
    قضاوت در این مسئله بسیار سخت است نمی توان صرفا بخاطر روحانی بودن یک شخص ان را از تمام گناه ها مبرا دانست یک مطلب باید طوری بیان شود که شنونده قلبا قبول کند برخورد فیزیکی هم که کاملا مردود می باشد در ضمن امر معروف و نهی از منکر کی گفته همه میتوانند انجام دهند این مسئله رو من اصلا قبول ندارم چرا ؟ بخاطر اینکه هر شخص با سلیقه خودش این کار رو میکنه و قانون مشخصی نداره بنابراین نمی توان گفت که همه باید امر به معروف و نهی از منکر کنند شاید از لحاظ من حتی خندیدن یک خانم نیاز به امربه معرو نهی از منکر داشته باشد و لی ایا درست است
  • بدون نام IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
    امر به معروف ونهی ازمنکر ازواجبات است ولی متاسفانه دراثر سستی مسولین یک عده افسار گسیخته شده اند
  • فرهنگ IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
    92 2
    چند روز پیش ماشینم را کنار باغچه ی یک برج پارک کردم. یک روحانی مسن که از ساکنین برج بود و دوست نداشت من درکنار برج آن ها پارک کنم، ناگهان به سمت ماشین آمد، با دست به شیشه کوبید و جهت امر به معروف!!! به من گفت: نفهم! بی شعور! و... لحن صحبتش با من طوری بود که گویی هرچه به من می گوید حلال و عین عمل به دستورات اسلام است، انگار تمام آن منطقه به او تعلق دارد! من شوکه شده بودم. از طرفی دوست داشتم به احترام لباسش به او چیزی نگویم و از طرفی از درون داشتم منفجر می شدم. شاید اگر کمی جوان تر از امروز بودم با او درگیر می شدم...
    • بدون نام NL ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
      28 0
      حس خیلی بدیه اما شما شخصیت نشون دادی او طرفم ....
  • بدون نام IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
    6 123
    بی حجابی زن از بی غیرتی مرد است
    • اصلاح طلب IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
      112 9
      شما با این جملت 90% مردای روی زمین رو بی غیرت خطاب کردی !!! به تازگی معنی غیرت حجاب شده ؟؟؟
  • نانیسا IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
    19 23
    شاید این دختر مشکلات دیگری همچون مشکلات اقتصادی، خانوادگی و غیره داشته است و این حرف روحانی محترم باعث عصبانی شدن آن شده است. امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی لازم و واجب است ولی باید مقدمات آن در جامعه فراهم باشد.
  • رضا IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
    39 0
    سعدی در گلستان می فرماید: شخصی همه شب بر سر بیمار گریست چون روز شد او بمرد و بیمار بزیست آنقدر که ما دفن کردیم تندرستان را دفن نکردیم زخم خوردگان را ای بسا اسب تیز رو بماند خر لنگ جان به منزل برد
  • بدون نام IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
    65 0
    نباید یکطرفه به قاضی رفت . باید دید علت عصبانیت خانم چه بوده است .
  • حمید احمدی IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
    چرا پسرها که در خیابانهای رامسر و تهران و اصفهان با شورتک و استین حلقه ای در خیابانها ظاهر میشوند و با پرویی خیلی راحت به دخترها متلک میگویند چیزی نمیگویید تعداد متلک گویی جوانان ایرانی بیش از فرانسه است این را فرانسه نمیگوید ایران اعتراف میکند
    • بدون نام IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
      79 1
      عزیزم مزاح نمودی؟ خوب معلومه تو ابرن بیشتر است. چون تو فرانسه نیازی به متلک نیست. مثله انسان می توانی بری و صحبت کنی. او هم نخواست محترمانه رد می کند یا می پذیرد. اگر هم مزاحمت باشه به حدی کمه که شاید به چشم نیاد.
    • بدون نام IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
      74 1
      منظورت از شورتک شلوارکه؟! شلوارک یعنی شلوار کوتاه و شورتک یعنی شورت کوتاه!!!!
    • مسعود THAI IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
      42 1
      حمید جون اون که میگی شورتک که احتمالا منظورت شلوارک نیست ها!!!!!!!!!!!!! ببخشید وسط دعوا نرخ تعیین کردم گفتم جو عوض بشه
    • بدون نام IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
      45 0
      عزیزم اون شلوارک هست نه شورتک!
    • بدون نام SE ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
      44 3
      تکلیفت و روشن کم شما.مشکلب یا آستین حلقه ای و شلوارکوتاه پسرهاست یا متلک انداختنشون؟
  • علیرضا IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
    کلا" این روش امر به معروف کردن ایراد داره ، بری به کسی که نوع پوشش اون شخص مطابق میل و سلیقت نیست بگی خودتو بپوش یا خودتو بپوشون!!!! این نوع برخورد توهین و تحقیر آمیزه و نتیجشو هم دیدیم. در ضمن اگه کسی متدین و دینداره برای خودش خوبه، دلیلی نداره منت سر کسی بذاره و دیگران رو تحقیر کنه. همه ما مسلمونیم و به اندازه خودمون آگاه به مسائل شرعی و دینی. چیزی که لازم داریم احترام به همدیگه است.... ممنون که منتشر میکنید
  • رضا IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
    3 87
    خيلي جالبه! دوستان توي خبر كشته شدن سفير ليبي مي گويند : " اين اسلام نيست ، نبايد يكي ديگه رو كشت." كه اين حرف درسته. اما حالا جلو حكم مسجل اسلام و قرآن مي گويند : " نبايد امر به معروف مي كرده." حالا به معني اين آيه پي بردم . " و من الناس من يعبد الله علي الحرف ...." "بعضي از مردم خدا را يك طرفه عبادت مي كنند ....." نظرم رو بذاريد لطفا.
    • بدون نام TR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
      21 0
      برادر!!! "حرف" به معنای یکطرفه نیست!!! دین را با عمل خالصانه باید پذیرفت و اجرا کرد!!! نه با توهین و خودبرتر بینی!!! خدا عاقبت همه ما را به خیر کند! "وَ مِنَ النَّاسِ مَنْ يَعْبُدُ اللَّهَ عَلى‏ حَرْفٍ فَإِنْ أَصابَهُ خَيْرٌ اطْمَأَنَّ بِهِ وَ إِنْ أَصابَتْهُ فِتْنَةٌ انْقَلَبَ عَلى‏ وَجْهِهِ خَسِرَ الدُّنْيا وَ الْآخِرَةَ ذلِکَ هُوَ الْخُسْرانُ الْمُبينُ" حج، 11 ترجمه: "بعضى از مردم خدا را تنها با زبان مى‏پرستند [و ايمان قلبيشان بسيار ضعيف است‏]؛ همين كه [دنيا به آنها رو كند و نفع و] خيرى به آنان برسد، حالت اطمينان پيدا مى‏كنند؛ اما اگر مصيبتى براى امتحان به آنها برسد، دگرگون مى‏شوند! [به اين ترتيب‏] هم دنيا را از دست داده‏اند، و هم آخرت را؛ و اين همان خسران و زيان آشکار!
  • بدون نام PT ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
    87 2
    همین حجابی که امروز ما بهش حجاب میگیم در دوران قاجار بیحجابی و بی عفتی محسوب میشد ، بگذارید جامعه مسیر خودش را طی کنه ، من نه در اصول دین و نه در فروع دین اثری از حجاب دیدم ، من مدتی در خارج از ایران زندگی میکردم ، زنان مسلمان زیادی را میدیدم برخی با حجاب و برخی بدون حجاب ، اینها بدون نفی یکدیگر و با کمال آرامش با هم زندگی میکردند ولی ما در ایران دوست داریم همه مثل هم زندگی کنیم به خاطر همین با هم مشکل داریم ....
  • بدون نام IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
    57 2
    (("خانم خودت را بپوش" که در جوابم گفت: "تو چشماهایت را ببند"، این حرف او برای من بسیار سنگین و ناراحت کننده تمام شد))... حرکت اون خانم درست نبوده اما حاج آقا هم عصبانی شدن. امر به معروف و نهی از منکر نباید با غیظ باشه
  • كامران GB ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
    45 11
    با سلام ..يادم ميايد زماني كه كوچكتر بودم كارتوني از تلويزيون پخش مي شد به نام بي نوايان. قهرمان داستان كه محكوم و زنداني بود از زندان فرار ميكندو شب در كليسايي نزد كشيشي پناه ميگيرد و شمعدانهاي نقره كشيش را ميدزدد. از قضا پليس محكوم را دستگير كرده و به نزد كشيش مي برد... در مقابل چشمهاي متحير دزد كشيش شمعدان ها را به او مي بخشد و اين طور عنوان مي كند كه اينها مال شما بود كه چندي نزد من امانت گذاشته شده بود....از ان زمان وضعيت محكوم دگرگون ميشود و ... من اميد وارم سيد بزرگوار با بخشش ان دختر زندگي او را دگر گون نمايد كما اينكه روش امر به معروف ايشان از نظر بنده مشكل دار بوده است. از جان برايد انچه بر جان نشيند....
  • فرزان IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
    11 66
    دوستان از حجاب بگذرین یه موضع این وسط خیلی مصیبت شده . بعضی از دخترای ایرانی خیلی قلدر شدن فکر کنم میخوان جای مردها رو بگیرن میدونین چرا؟ چون کم کم مردها دارن جا پای دخترا میزارن! این خیلی باعث تاسفه .........
  • آرش IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
    72 6
    این قصه کلا" مشکل داره .مگریک دختراجوان چقدرقدرت داره که یک مرد را با یک هل زمین بزنه و با لگد بیفته به جونش وآن مردهم ازخودش دفاع نکنه!!!! این داستان با عقل ومنطق جورنیست.
  • بي نام IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
    4 75
    سلام. اين خانم،اكر منطق داشت،به فرض هم اكه كارش درست بود،با دليل متقن ديني و علمي،به ان روحاني جواب ميداد(البته مودبانه)،و أونوقت دليل ان روحاني را ميشنيد،اكه اون خانم واقعا اهل قبول حقيقت باشه، خب واقعيتو قبول ميكنه و اونو انجام ميده و اكر هم اهل تفكر و قبول حقيقت نباشه،جز اون رفتار سخيف و زننده ازش انتظاري بيشتر از اين نميره......... به نظر شما غالب اينهمه كنايه و تيكه كه توسط برخي از جوانان به بانوان محترم زده ميشه،به محجبه هاست يا بد حجابها؟!؟!؟قضاوت اين امر با شما ...............
  • محمد IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
    7 87
    اين دختر يا دخترها بسيار بي فرهنگ و غيرت هستند.حمله ور شدن به پيرمردي كه احتمالا سن پدر يا پدر بزرگش رو داشته نشان از عدم تربيت خانوادگي داره كه اساسا دراين جورموارد نميشه اميد داشت كه تنها كلام و نصيحت راهگشاست.اگه اون حاج آقا مي دونست اينها با او چه خواهند كرد(از سطح تربيتشان آگاه بود)امر به معروف نمي كرد كه حالا تعدادي از هم وطنان معتقد به كافي نبودن شرايط امر به معروف باشند.اون وقت ميشد كسايي رو برا امر به معروفشان فرستاد كه زبونشون رو خوب بفهمند.
  • بدون نام IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
    7 107
    خیلی ناراحت شدم واقعا برای این دختر متاسفم که دست روی این روحانی پیر سید بلند کرده انشا الله جد این پیرمرد روحانی جواب توهین و جسارت این دختر گستاخ را میدهد اخه یکی نیست بگه این پیرمرد که نمیتونست تو رو بگیره و ببره یا دنبالت کنه چرا دیگه زدیش حرفشو گوش نمیکردی و میرفتی
  • امیر بهادر IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
    87 2
    حاج اقا حرمت مسلمون جزو دین نیست که تو ملا عام بهش اینجور گفتی؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ای کاش از سیره امام موسی صدر یاد بگیریم که با نگاهش تو چشمان زن بی حجاب و بالا بردن عزت نفس طرفش اونو محجبه میکرد نه با تحقیر و بی دین خوندن اون ادم. در ضمن الان دروغگویی اقایونی که 8ماه قبل گفتن قیمت ارز درست میکنیم احتیاج به نهی از منکر نداره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ناشناس IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
    83 1
    معلوم نيست شايد حرف بدي زده اينجوري زدنش .خدا داند......
  • reza US ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
    83 2
    چرا فکر میکنید بیشتر از همه میفهمید
  • حسین GB ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
    85 1
    عبارت"خانم خودت را بپوش" برای ان دو دختر سنگین و ناراحت کننده بود و عبارت"تو چشمهایت را ببند" هم برای اون روحانی سنگین و ناراحت کننده بود..! چرا برای اختلاف سلیقه ها به جون همدیگه بیفتیم؟!؟! به خدا اونقدر کار خیر واسه انجام دادن هست که روسری پوشوندن انگشت کوچیکش هم نمیشه...
  • ميلاد IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
    9 124
    درود بر روحاني با غيرت..
    • انسان IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
      15 0
      این روحانی های باغیرت چرا به مسئولین امر به معروف و نهی از منکر نمیکنن.
  • بدون نام DE ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
    59 1
    حاجی فک کن دختر خودته باید مهربان تر باشید ، جوان کله اش داغه امر و نهی مستقیم را نمی پسنده روش امر به معروف هم مهمه ، نمیشه شخصیت طرف را نادیده گرفت
  • محمد امامی جیریایی IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
    13 25
    توسل به خشونت تحت هر شرایطی مذموم و ناپسند است . احترام متقابل و گفتگو بهترین گزینه در حل مسایل فرهنگی و اجتماعی است .
  • بدون نام IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
    6 105
    سلام. من شهمیرزادی هستم. شهمیرزاد یه شهر گردشگری هست. میخواستم بگم خوانندگان مطلب فکر بد در مورد مردم شهمیرزاد به سرشون نخوره. این ها رفتار مردم شهمیرزاد نیست. رفتار گردشگران بی ایمانی است که فقط برای تفریح و خود نمایی به شهمیرزاد و دیگر شهر های توریستی می روند و مشکل ساز می شوند...
    • بدون نام IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
      55 4
      یعنی می گی بقیه مردم ایران این جوری هستن؟
    • حسین GB ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
      30 0
      مگه لاس وگاسه که میگی توریستی؟؟ خوب همه جای اران جاذبه گردشگری داره..تو اونجا بودی؟؟ضمنا مگه قاتل سریالی بودن که از از این دخترا اعلام برائت میکنی؟؟!!!
    • بدون نام IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
      1 12
      حسین، شما یا کلمه توریستی و توریست رو نمیتونی ترجمه کنی، یا خودت زدی به نفهمی. توریست یعنی گردشگر ، توریستی هم یعنی گردشگری پس فقط لاس وگاس گردشگر نداره. همه جای جهان گردشگر میره.
  • محمد IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
    11 95
    كتك زدن يك پيرمرد در كجاي قاموس آزادگي،انسانيت،شرافت و مسلماني ما ايرانيان است؟چه ميشه كرد با بچه بي ادبي كه ابتدايي ترين اصل تربيتي كه همان رفتار درست با بزرگترهاست را نميداند."اگر دين نداريد لااقل آزاده باشيد"
  • بدون نام IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
    60 6
    دختراچقدرخطرناک شدن من میترسم مامان
  • فاطمه السادات IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
    78 3
    این نوع برخوردها بیشتر منجر به جبهه گیری می شود. این نوع گفتمان بیشتر ماهیت توهین دارد و هر کس دیگر هم بود و به شخصیت وی توهین شده بود جبهه می گرفت. آیا این جمله حضرت علی(ع) را نشنیده اید که عیب انسان ها را در خفا به ایشان تذکر دهید مبادا که آبروی مسلمانی بدین واسطه ریخته شود. برادر عزیز، روحانی گرامی، ابتدا به خود مراجعه کنید و ببینید چه کردید که چنین عکس العملی دریافت کردید.
  • آزاد اندیش US ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
    96 3
    امیدوارم مردها انقدر مرد باشن و ظرفیت داشته باشن...اگه هنوز ندارن، پیدا کنن...که دختر سرزمین من به راحتی به تنهایی تو خیابون راه بره...نه ماشین آخرین مدل مزاحمش بشه...نه کسی بهش متلک بندازه...خدایا یعنی میشه؟
  • بدون نام FI ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
    48 0
    :)
  • ali IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
    72 3
    نمیشد حاج آقا جای خودت رو بپوش بگن دخترم حجابت رو رعایت کن؟البته بنده صلاحیت امر به معروف کردن ندارم فقط یه پیشنهاد بود
  • بدون نام IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
    8 41
    از میان جهل و بی خیالی کدام بدتر است؟ . . . کی میدونه؟ کی اهمیت میده؟
    • حسین GB ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
      31 2
      حرف بیهوده و بیربط از هردو بدتره!!!
  • مجرد IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
    50 28
    بعد میگن چرا سن ازدواج بالا رفته. بابا خانوما زورشون زیاد شده دیگه مردا جرعت نمیکنن ازدواج کنن جونمونو مگه از سره راه اوردیم
  • خاوری CA ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
    32 1
    چقدر جالبه که شما مردم درگیر این موضوعاتی از این دست هستید و به مسایل مهمتر فکر نمی کنید. خاوری از کانادا یا آمریکا
  • اکبر US ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
    26 1
    30 سال بحث بد حجابی خانمها و اعتراض عده ای به ان در جریان است نه خانمهای بد حجاب کوتاه می ایند نه معترضین به بد حجابی قضیه به لج لج بازی تبدیل شده است باور کنید اگر مدتی حساسیتها و بگیروببندها کاهش یابد وضع بهتر از اینی میشود که هست جامعه دینی با زور و خشونت ساخته نمی شود انچه خانمها و اقایان را به پیروی از دستورات اسلام هدایت میکند منطق و سئه صدر است و دستور اسلام لااکراه فی الدین است خواستند به دستورات دینی عمل نمایند پاداششان نزد خداوند نخواستند با ز هم خداوند رحمان ورحیم است و در توبه همیشه باز حالا بییایم کتک بزنیم یا کتک بخوریم هیچ چیزی عوض نمی شود که تجربه 30 سال اخیر موید این موضوع است .
  • بنده خدا IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
    4 37
    دوست من با چشمان بسته که نمی توان تو شهر راه رفت میشود؟ درثانی شما که می فرمایید به این صورت نباید امربه معروف می کرده بفرمایید چگونه باید امربه معروف می کرده است؟ عزیز دل ما یا قرآن و اسلام رو به عنوان راه نجات انسان و برنامه زندگی می دانیم یا نمی دانیم اگر می دانیم باید به آن عمل کنیم. آنها که از دیگر کشورها حرف می زنند تحقیق کنند و سپس قضاوت کنند که مثلا ترکیه چقدر اسلامی است البته من هم قبول دارم که ما هم می لنگیم اما چون اشتباهاتی داشته و داریم باید کار درستمان را هم نادرست بدانیم و اینگونه به کامنتهای منطقی منفی بدهیم واقعا دلم شکست
    • بدون نام IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
      25 3
      خیلی منکرهای عظیم تر در جامعه هست که دلت باید قبل از اینها میشکست.
  • بنده خدا IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
    5 47
    والله من می دانم که حجاب برای زن لازم است این حجاب بیش از آنکه به خاطر حضور مرد باشد برای حضور زن است امر به معوف و نهی از منکر وظیفه روحانی است و نگاه داشتن چشم از نگاه کردن به نامحرم وظیفه زن و مرد است اینها سدهایی هستند که سلامت ( مخصوصا روانی ) جامعه را فراهم می آورند وقتی پشت هم باشند باعث می شوند که اگر از یک سد عبور کردیم سد پشت آن نگه دارنده باشد اما اگر طرز فکرمان اینگونه باشد که اگر این سست باشد اشکال ندارد آن یکی را محکم بنا می کنیم اشتباه محض است چرا که یقینا فشار آن یکی را هم سست خواهد کرد چرا که باعث خواهد شد تا فشار دو یا چند سد بر یک سد وارد شود.
  • امير Amir IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
    16 0
    عجب كه اينطور !!
  • مهدی US ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
    13 26
    این موضوع روباید از چند منظر مورد بررسی قرار داد: 1- لحن حاج آقا چطور بوده؟ 2-بدحجابی خانم در چه حدی بوده؟ گاهی مواقع افرادی که خود را مومن و پاک میدانندآنچنان رفتار تند وزننده دارن که باعث دین زدگی و دورشدن مردم از دین میشود.یک مسله دیگر اینکه در حال حاضر مردم دین را با گرانی و تورم و بیکاری و.... اشتباه گرفتند. فکر میکنند اینها از نتایج دین است واینست اسلام ناب محمدی!!!!
  • بدون نام US ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
    36 4
    حجاب یک امر شخصیه البته در حد عرف وتمام مذاهب باید در سرزمینشان ایران ازاد باشن وایران باید سیاست ترکیه ولبنان و.. در پیش بگیره .البته خودم در خانواده مذهبی بزرگ شدم واز اول راهنمایی تاحالا چادر رو انتخاب کردم ودانش اموخته حقوق هم هستم وحجابم رو در همه جا رعایت میکنم باز هم میگم اجبار اجبار حجاب محیط جامعه رو برای ما نا امن میکنه وکینه وتوهین رو رواج میده .خداحافظ
  • بدون نام US ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
    9 44
    عجب.یعنی حاج آقا رو زده؟!!!!!سید بسپارشون دست جدت.خودش حسابشونو میرسه اون دنیا.والا به خدا.
  • جعفر4620 IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
    18 5
    امر به معروف ونهی از منکر مراحلی دارد که طبق ان مراحل و شرایط باید اجرا شود نه اینک سریعا عصبانی شد حاج اقا ....
    • ساسان IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
      4 17
      كسي نگفت كه حاج اقا عصباني شده.اوني كه ديوونه شده و دس به كتك كاري زده اون دختر بوده.
  • بدون نام IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
    4 48
    من جاي قاضي بودم يه حكم عبرت اموز و سنگين به اين دختر ميدادم.. اولن به يك روحاني هتك حرمت كرده.. دوما به بزرگتر از خودش بي احترامي كرده.. سوما ببين چقدر بي حجاب بوده كه حاج اقا لازم دونسته متذكر بشه.. چهارمن هنجار جامعه رو زيز پا گذاشته و بايد تنبيح بشه و برادر و پدر بي غيرتش رو هم به دادگاه كشيده بشه.. پنجمن قصد سياسي داشته تا نشون بده كه دختران ايراني به روحانيت ارزش قاعل نيست و خواسته با اين كار عمل وقيحانه ي خودشو رواج بده. حقيقت تلخه بده اون راي منفي رو تا دلت خنك بشه ولي مهم اينه كه ما تا اخر ايستاده ايم.
    • بدون نام GB ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
      24 1
      افراطی نباش جوان
    • بدون نام IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
      14 3
      تنبیه را با ح نوشته ای .البته غلط املایی خیلی هم مهم نبود اگر این قدر مدعی نبودی! در ضمن منفی و مثبت را برای این گداشته اند تا نطرهای تکراری کمتر شود. فکر نمی کنم شما نطر موافق زیادی داشته باشید...حتی اگر املای خوبی هم داشتید.
    • بدون نام IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
      11 2
      حالا كه نيستي.... سكوت كن..!!!!!
    • بدون نام PT ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
      15 2
      عزیزم یه ذره مطالعه کن املات خوب بشه اقلاً.
    • علي EU ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
      11 1
      از آنجا كه شرح واقعه داده شده به نظر ميرسه روحاني مورد نظر با لحني متناسب با تفاوت سن و سال با اون دختر صحبت كرده و حسي آمرانه را تداعي كرده است و جوانان امروزي اينگونه سخن شنيدن را هرگز بر نميتابند و در عمل اين كار روحاني ما بي تأثير بوده. از آنجا كه روحانيان در مقايسه با عامه مردم كمتر زني را با حجاب ناكافي مشاهده ميكنند حتي حجاب اندكي ضعيف تر از چيزي كه مد نظرشان است برايشان بدحجابي جلوه ميكند و چه بسا آن دختر هم با آن حجاب مشكلي را براي خود متصور نبوده است و با ديدن عتاب اين روحاني از كوره در رفته و اقدام به اين كار ميكند هرچند اگر من جاي آن دختر بودم با پاسخي سرشار از مهر او را شرمنده ميكردم. در هر حال الله اعلم.
  • بدون نام US ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
    9 18
    از این رای دادنهای غیر منصفانه معلوم می شود خداوند راست به حق می گوید اکثرهم لایعقلون كُنْتُمْ خَيْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ تَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَ لَوْ آمَنَ أَهْلُ الْكِتابِ لَكانَ خَيْراً لَهُمْ مِنْهُمُ الْمُؤْمِنُونَ وَ أَكْثَرُهُمُ الْفاسِقُونَ (110آل عمران ترجمه : شما بهترين امتى هستيد از ميان مردم پديد آمده، كه امر به معروف و نهى از منكر مى‏كنيد و به خدا ايمان ........ از کجا به این نتیجه رسیدی که رای دادنها غیر منصفانه است چون رای ها نظر شما را در جامعه تایید نمی کنند غیر منصفانه هستن اتفاق کاملا برعکسه.
    • بدون نام IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
      12 1
      صحبتی از ایران نشده. امت مسلمان در مالزی، سوریه، لبنان، افغانستان، امارات و ... هم حضور دارند.
  • بدون نام IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
    17 4
    مگه بده ادم چشماشو به روي زن نامحرم ببنده؟ چرا ناراحت شدند؟ كاش همه مردم ما ميتونستن يه سفر به همين كشور همسايه ومسلمان تركيه برن يه دوري تو خيابوناي استانبول بزنن ......
    • بدون نام IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
      4 22
      اي بابا هر چي ميشه يه عده ميگن يه سر به كشورهاي همسايه بزنيد.. به ما توي تركيه دبي چيكار ميكنند ما قانون خودمونو داريم.. اصلا اونا دوست دارن خودشونو از پشت بام بندازن پايين ما هم بايد همون كارو بكنيم؟ بسته ديگه كم بگين مرغ همسايه گازه.!! مشكل ايران .. گراني.. تحريم.. و كم بودن درامد هستش.. كجاي دنيا دختر صبح ساعت 5 ميتونه بره كوه سالم برگرده كسي بهش تجاوز نكنه؟ ولي توي ايران ماشلا صبح كه ميري كوه ميبيني دخترا دارن كوه نوردي ميكنند بدون هيچ مشكلي چون امنيت حاكم نه بي بند باري مثل دبي و تركيه. حالا بيا بگو فلان جا تجاوز شد فلان جا اينطور شد اونطور شد.. خوب ادماي مريض همه جا هستند هر كس هم از اين كارا بكنه اعدام ميشه نه مثل نروژ كه طرف همه رو به رگبار ميبنده 25 سال زندان ميدن مسخرست به خدا.
  • بي نام IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
    6 33
    درود بر شمايي كه ميكي:اين راي دادنها غير منصفانه است............ ميدوني جرا؟زيرا بعضي از اين افرادي كه راي منفي ميدهند، ميدونند كار اون روحاني درسته ولي فشار اقتصادي ،تورم و كراني باعث لجبازي اونا شده كه اينطوري راي منفي ميدن ... ديكه نميكن اون روحاني ساده ي كوجه و بازار نقشي در اين تورم و كراني نداره...!!اينطوري با راي منفي دادن به كار صحيح اون روحاني،بعضيا ميخوان از تورم و كراني انتقام بكيرن..... بعضيها هم عصباني اند از اينكه دين جلوي عيش و نوششان رو كرفته يا با دستورات انسان سازش، نميذاره بعضي ها هركاري كه دلشون ميخواد بكنند........
  • امیرعلی IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    3 1
    کشور ما دچار فقر فرهنگی هست و ما بی فرهنگ نیستیم. در کشور ما ادعایی داریم که دارای فرهنگ هفت هزار ساله هستیم مسئله حجاب،مسئله دیروز و امروز نیست برمی گرده به هفت هزار سال پیش که دین اسلام هم وجود نداشت ولی زنان ایرانی دارای حجاب و پوشش بودند پس به عنوان مسلمان ایرانی و با فرهنگ چندین هزار ساله بیایم به مسئله حجاب ریشه ایی نگاه کنیم حجاب حریم شخصی افراد هست بیایم به حریم یک دیگر احترام بگذاریم ....