ایسر بعد از تهدید توسط گوگل، تلفن متعلق به شرکت علی بابا که سیستم عامل موسوم به عالیون روی آن نصب است را توزیع نمی کند.

تکنتگزارش داد سیستم عامل عالیون (به گفته کارشناسان نسخه چینی آمازون) ممکن است آندروید را به خطر انداخته و گوگل بیم آن دارد که با توزیع تلفنی که متعلق به رقبایش است، بازار چین را از دست دهد. به همین خاطر ایسر را که با گوگل بر سر آندروید قرارداد دارد، تهدید کرده تا عالیون را در چین توزیع نکند.
قرار بود تلفن موسوم به کلودموبایل A800 که به سفارش علی بابا توسط ایسر ساخته شده ،روز پنجشنبه در شانگهای عرضه شود که در ساعات آخر، مراسم رونمایی لغو شد.
برگزار کنندگان مراسم دلیل لغو را رسما اعلام نکرده و توضیح هم نداده اند که چه زمانی تلفن مذکور راهی بازار می شود.
البته ایسر بعدا با ارسال فکس به رسانه های محلی دلیل آنرا فشار از سوی گوگل اعلام کرد. ظاهرا ایسر پیامی دریافت کرده مبنی بر اینکه اگر تلفنی با سیستم عامل عالیون راهی بازار کند، اتحاد آندرویدی خود را با گوگل از دست خواهد داد.
اما با گفته کارشناسان ایسر سومین کمپانی بعد از k-touch و Haier است که قرار بوده تلفنهایی با سیستم عامل عالیون را راهی بازار چین کند.
کمپانی چینی علی بابا اعلام کرده بود که سیستم عامل عالیون که مبتنی بر لینوکس است، می تواند آندروید چین لقب بگیرد و به همین خاطر گوگل ترس دارد که این سیستم عامل برای همیشه آندروید را از بازار میلیاردی چین براند.
56501
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 242995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =