+ A - دوشنبه 20 شهریور 1391 - 15:39:00 چاپ
امتیاز به مطلب 8 نفر

پاسخ آموزش و پرورش به خبر آنلاین:محال است معلمان خارج از کشور حقوق نگرفته باشند

جامعه > مشکلات مردم - اضافه نشدن حقوق فرهنگیان یکی از مسائل بحث بر انگیز این روزها ست اما نکته جالب این است که فرهنگیان آن سوی مرزها چند ماهی است که حقوقی دریافت نکرده اند

در همین زمینه رسول یکی از کاربران ما نوشته:
حقوق فرهنگیان اعزامی به خارج از کشور 6 ماه است که پرداخت نشده!
و این در حالی است که حقوق سایر کارگزاران نهادهای حاضر در خارج از کشور به صورت منظم و ماهانه پرداخت می شود. با وجود این که حقوق و مزایای فرهنگیان نسبت به نیروهای اعزامی دیگر ارگان ها، به طور قابل ملاحظه ای کمتر است، با این حال عدم پرداخت حقوق از اول فروردین ماه سال جاری تا کنون باعث گردیده تا وضعیت بسیار سختی برای معلمان ایجاد گردد تا آن جا که در تامین مخارج روزمره و پرداخت اجاره بهای مسکن با مشکل جدی روبرو شده اند
واما علی فرهادی(مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش)در پاسخ به مشکل مطرح شده گفت:محال است که چنین اتفاقی افتاده باشد ما حدود 101مدرسه در خارج از کشور داریم وتمامی معلمین این مدارس حقوقشان را به ارز می گیرند ونه به ریال واین مدارس زیر نظر مرکز بین اللمل ما فعالیت دارند و از این نظر چنین ادایی صحیح نیست
45236
 

نظرات 43
  • بدون نام دوشنبه 20 شهریور 1391 - 15:50:21
    31 2 پاسخ به این نظر
    آ خه حقوق داخلی ها رو درست و حسابی دادن مونده خارج نشین ها
    • بدون نام پنجشنبه 20 مهر 1391 - 22:40:30
      8 0
      بله ایشان شرمنده نباشند ما که ایشان دسترسی نداریم تلفن ها را هم که کسی جواب نمی دهد اسفند پارسال حقوق گرفیتم مگر این که حقوق بعد از عید ما را در خواب و خیال پرداخت کرده باشند ما که ار عید حقوقی نگرفیتم باید به فکر تهیه و حرید بلیط از ایران برگشت باشیم
  • بدون نام دوشنبه 20 شهریور 1391 - 15:52:15
    43 0 پاسخ به این نظر
    از معلمان اعزامی هستیم. از اول فروردین حقوق دریافت نکرده ایم. نمی دانم این آقای مسئول بر چه اساسی اظهار نظر کرده است.( حوزه آسیای میانه)
  • منتقد دوشنبه 20 شهریور 1391 - 16:03:14
    37 0 پاسخ به این نظر
    سلام من از معلمان اعزامی به خارج از کشور هستم که در حوزه آسیای میانه و در کشور.... تدریس می کنم.متاسفانه از ماه فروردین تا کنون حقوقی به حساب ما واریز نشده است و خبر موثق دارم که دیگر همکاران من در کشورهای دیگر نیز پولی دریافت نکرده اند. حال بر چه اساسی ادعای پرداخت حقوق به ما شده است؟؟؟
  • دبیر لبنان دوشنبه 20 شهریور 1391 - 16:32:34
    36 0 پاسخ به این نظر
    من از فرهنگیان اعزامی به لبنان هستم این همه اعتماد به نفس آقای مدیر روابط عمومی نوبره کاش قبلش از مرکز بین الملل پرس و جو می کرد . از خبر آنلاین انتظار پیگیری داریم . تا خبرشون رو اصلاح کنن .
  • بدون نام دوشنبه 20 شهریور 1391 - 17:38:12
    29 0 پاسخ به این نظر
    با سلام نمی دانم این اقای مسئول از کجا این قدر با اطمینان حرف می زند لطف کنند با چند تا از معلمان خارج از کشور تماس بگیرند تا مطمئن شوند که حقوق پرداخت شده است یا نه از فروردین تا به حال به ما حقوق پرداخت نشده است و دو ماه است که اجاره مسکن را نپرداخته ام واقعا با این کارها دارند وجهه ایران را از بین می برند از خبر انلاین تقاضا داریم این موضوع را پیگیری کنند تا به نتیجه برسد
  • بدون نام دوشنبه 20 شهریور 1391 - 21:02:33
    29 0 پاسخ به این نظر
    سلام ما گروهی از معلمان اعزامی در یکی از کشورهای حوزه ترکیه و آسیای میانه هستیم که از اول فروردین 91 حقوق نگرفتیم و از جهت مخارج زندگی و کرایه منزل در مضیقه قرار گرفتیم که این جوی بسیار سنگین برای نمایندگان فرهنگی ایران در یک کشور خارجی می باشد و این دیدگاه خوبی نسبت به ما در کشور بیگانه نیست/ وبیانات این مقام مسوول توهین به صداقت رسانه ای و سفیران فرهنگی(به قول خودشان) است
  • محمد دوشنبه 20 شهریور 1391 - 21:08:26
    30 3 پاسخ به این نظر
    من از فروردین حقوق نگرفته ام. دبیر اعزامی به ترکمنستان. قابل توجه آقای فرهادی( روابط عمومی وزارت)
  • محمد کیانی دوشنبه 20 شهریور 1391 - 21:28:05
    31 0 پاسخ به این نظر
    من دبیر مدرسه جمهوری اسلامی در کراچی هستم از فروردین به هیچکدام مان حقوق نداده اند. الان برای اجاره خانه و مخارج دچار مشکل جدی هستیم. اینجا اجاره خانه را چند ماه جلوتر می گیرند. یکی به داد ما برسه
  • یک معلم مظلوم سه شنبه 21 شهریور 1391 - 13:28:28
    22 0 پاسخ به این نظر
    سلام، بسیار متأسفم برای آقای فرهادی به اصطلاح مدیر روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش که بدون بررسی و آگاهی از اصل موضوع، مسئله به این مهمی را تکذیب می کند. من معلمی هستم که دو سال است در کشور ...انجام وظیفه می کنم و از فروردین ماه تاکنون حقوق ما پرداخت نشده. راه دیگه ای نیست جز این که کاسه گدایی بردارم و از مردم شهر کمک بخواهم چون سفارت اینجا هم خودشو به بیخیالی زده. از خبرآنلاین می خواهم دوباره توضیح بخواهد!.ممنون
  • معلم اعزامی سه شنبه 21 شهریور 1391 - 14:24:44
    17 0 پاسخ به این نظر
    با تشکر از نشریه شما ،آقای فرهادی ظاهرا از داخل کشور هم خبر نداره چه برسه به خارج از کشور معلمان خارج از کشور 6 ماه حقوق نگرفتن و در پرداخت اجاره بهای مسکن مشکل دارن
  • دبیری از بیروت سه شنبه 21 شهریور 1391 - 14:37:40
    19 0 پاسخ به این نظر
    سلام . من یکی از دبیران بیروت هستم. به خاطر عدم پرداخت حقوق ما باید اینجا دائماً بر سر عدم توان مان در پرداخت بدهی ها با صاحبخانه ها و طلبکارها بحث داشته باشیم. واقعاً از مسئولین به خاطر حفظ آبرویمان و آبروی ایرانی ها و... متشکریم!!!!!!
  • 21/6/91 سه شنبه 21 شهریور 1391 - 21:44:58
    20 0 پاسخ به این نظر
    امیدوارم کمتر دروغ بگویند . ما تو ترکمنستان از اول فروردین تا به امروز هیچ گونه حقوق و مزایایی دریافت نکردیم . اگه زن و بچه ما خرجی نمی خواهند ، صاحبخانه های ترکمن که اجاره خانه می خواهند . والا آبروی ما و به تبع ان آبروی نظام تو این کشور بر باد می رود .
  • @ چهارشنبه 22 شهریور 1391 - 01:22:44
    23 0 پاسخ به این نظر
    از فرهنگیان منطقه شرق آسیا هستم از فروردین هیچ حقوقی دریافت نکرده ایم
  • بی حقوق جمعه 24 شهریور 1391 - 00:50:29
    17 0 پاسخ به این نظر
    من معلم اعزامی جمهوری اسلامی ایران در یکی از کشورهای هم مرز با ایران هستم و از فروردین تا به حال حقوق دریافت نکرده ام و هنوز کرایه ی این ماه خود را پرداخت نکرده ام و اگر به همین صورت ادامه یابد کرایه ماه بعد را نیز نمی توانم پرداخت کنم و در ضمن برای خرجی ماهانه نیز مشکل دارم حالا این حقوق پرداحت شده (به نقل از آقای فرهادی)کجا رفته خدا می داند. احتمالا این آقا حقوق کارکنان دیگر دستگاهها را فرموده اند این در حالی است که صاحبخانه های ما در این کشور به چند نفر از همکاران گفته اند درصورت پرداخت نکردن کرایه خانه را تخلیه کنند این آقای فرهادی و مسئول پرداخت حقوق ما به نام جمهوری اسلامی ایران لطمه وارد کرده لطفا رسیدگی کنید تا بیش از این آبروی ما و نظام نرود
  • مرتضی یکشنبه 26 شهریور 1391 - 02:43:36
    15 0 پاسخ به این نظر
    سلام والا ما هم خارج از کشور هستیم و شش ماه است حقوق نگرفتیم به خدا می ترسین نام خودمون را بگیم فقط اینا می گیم که در آسیای میانه هستیم قبول ندارید زنگ بزنید سرپرستی ترکیه اینم شمارش 00902126798777
  • بدون نام یکشنبه 26 شهریور 1391 - 02:47:21
    14 0 پاسخ به این نظر
    ما توی تاجیکستان شش ماه دریافت نکردیم
  • بدون نام یکشنبه 26 شهریور 1391 - 02:48:35
    13 0 پاسخ به این نظر
    من دبیر هستم توی بلاروس والا حقوق ندادن
  • بدون نام یکشنبه 26 شهریور 1391 - 02:50:34
    14 0 پاسخ به این نظر
    من توی آسیای میانه مجبور شدم ماشینم را برای فروش بزارم تا شرمنده ی صابخانه نشوم بنده خدا سه ماهه داره با من می سازه گه ایران بود حتما الان وسایلم توی خیابون بود . به آقای فرهادی سلام ما را برسانید . بگید اول تحقیق کن بعد حرف بزن
  • بدون نام پنجشنبه 6 مهر 1391 - 23:49:25
    13 0 پاسخ به این نظر
    با سلام من الان یکهفته است که از ماموریت در یکی از کشورهای آسیای میانه برگشته ام و چون حقوق شش ماه گذشته را دریافت نکردم، مجبور شدم با قرض بدهی به صاحبخانه کشور محل ماموریتم رو پرداخت کنم و پس از تسویه به ایران برگردم . حالا به آقای فرهادی سلام برسونید و بفرمایید که آقا حقوق ما رو به کی دادید؟ نکنه یه وقت به خاطر رضای خدا، همه ی حقوق معلملن خارج از کشور رو یه جا به یه نیازمندتر از ما قرض دادید!!!!!!؟ بابا ای ول شما دیگه چقدر تو کار خیرین!!!!!!!
  • بدون نام پنجشنبه 6 مهر 1391 - 23:58:01
    13 0 پاسخ به این نظر
    سلام آقا تا امروز که ششم مهر 1391 من هنوز چیزی دریافت نکردم. اما یه پیشنهاد دارم .لطفا ًاگه هر کدام از همکاران و معلمین اعزامی به خارج از کشور فوق العاده ماموریت شش ماه فروردین لغایت شهریور 1391 را دریافت کرده اند به خبر آنلاین اطلاع بدهند تا به بنده خدا آقای فرهادی این قدر تهمت زده نشه.
    • بدون نام دوشنبه 10 مهر 1391 - 03:48:11
      13 0
      سلام این جانب معلم یکی از مدارس خارج کشور هستم و شش ماهه یک ریال حقوق دریافت نکرده ام و خودم و خانواده ام روزهای بسیار سختی را تجربه می کنیم و از مسئولین آموزش و پرورش می خواهم پنبه ها را از گوششان در آورده و صدا ی این همه معلم رنج کشیده را بشنوند و هرچه سریعتر قبل از حاد شدن مشکل تصمیمی درست اتخاذ نموده و حقوق عقب افتاده آنها را بپردازند یا حداقل یک بلیط هواپیما جهت برگشت آنها رزو نمایند
  • تاجیکی جمعه 7 مهر 1391 - 09:01:08
    14 0 پاسخ به این نظر
    الان شش ماه و شش روز است که حقوقی نداده اند. آقای فرهادی بد خبرا رد بهت می دن.
  • تاجیکستان جمعه 7 مهر 1391 - 09:02:14
    15 0 پاسخ به این نظر
    شش ماه و شش دوز است ه حقوق نگرفته ایم جناب فرهادی؟؟
  • بدون نام جمعه 7 مهر 1391 - 20:26:22
    17 0 پاسخ به این نظر
    من معلم حوزه اروپا هستم و 6 ماه هیچ حقوقی نگرفتم و از جیب خرج کردم. یا با قرض از سفارت. آقای فرهادی از آقایان ظفری و احمدی بپرسند سپس نظر بدهند. از سایت شما هم تقاضا دارم پیگیر این خبر باشند
  • بدون نام شنبه 8 مهر 1391 - 18:48:51
    17 1 پاسخ به این نظر
    سلام تو را به خدا راجع به خبر عدم پرداخت حقوق به معلمان اعزامی به خارج از کشور گزارش بنویسید
  • بدون نام شنبه 8 مهر 1391 - 18:48:53
    22 0 پاسخ به این نظر
    سلام این جانب معلم کشور چکمه ای شکل اروپا می باشم قسم به کرامت انسانی و خدای بزرگ من 6 ماهه حقوق و حق مسکن نگرفته ام تنها مقداری از سفارت با هزار حرف و حدیث و منت مساعده دریافت کرده ام و تابستان که به ایران آمده بودم با پول ریالی خود مقداری یوروی 3300 تومانی خریده ام و هر ماه پیش صاحب خانه ام ار بابت پرداخت اجاره مسکن 1000 یورو (در ماه )شرمنده ام وعزت خودم را به عنوان کارمند دولت در خارج از کشور پایین آورده ام (اجبارا") قسم به پروردگار ؛ شده که ماهی تو جیبم 30یوره بوده و با استرس فراوان گذر ایام نموده ام و متاسفانه خانواده ام بیشتر احساس حقارت کرده اند و دچار افسردگی شده اند ........... با این اوصاف اصلا" این همکار و مسئول آموزش و پرورش نمی دونه که به خارج از کشور معلم اعزام کره اند .......
  • معلم درمانده از ترکیه دوشنبه 10 مهر 1391 - 23:26:34
    14 0 پاسخ به این نظر
    6 ماه و 10 روز است که هیچ حقوقی دریافت نکردیم . اینجا ایران نیست که بریم قرض کنیم همه چیز نقده . شما را به قران قسم می دهید صدای ما را به آقای حاجی بابایی و یزدانی برسونید .
  • پولدار خارج نشین!!! پنجشنبه 13 مهر 1391 - 17:38:22
    12 1 پاسخ به این نظر
    با سلام چون قرار است توهین و افترا در نظرات نباشد بنده که یکی از معلمین خارج از کشور در آسیای میانه هستم به عرض می رسانم دوستان عزیز و بزگواری مثل آقای فرهادی عزیز و بزگوار که خدا ایشان و سایر خدمتگزاران را حفظ کند ؛ درست می فرمایند محال است معلمین حقوق نگرفته باشند و این بی پولی ما در خارج از کشور و هزاران دلار بدهی به صاحبخانه و کسبه و مشکلات حاد معیشتی و... توهمی بیش نیست. تازه آبروی نظام هم نرفته و ما فکر های بد بد می کنیم خدا ما معلمان خارج از کشور را هدایت و همه خدمتگزاران را توفیق خدمت بیشتر عنایت فرماید
  • م سه شنبه 18 مهر 1391 - 03:45:43
    12 1 پاسخ به این نظر
    بنده نیز یکی از معلمان اعزامی یه اسیای میانه هستم و به اطلاع دوستان و متصدیان محترم می رسانم که اینجانب و همکاران به دلیل مشکلات فراوان ناشی از عدم دریافت حقوق و مخارج سنگین تصمیم به بازگشت به ایران را داریم اگر چه در ایران نیز مشکلات زیادی هست اماحداقل نزذیک بستگان هستیم .
  • یک بدبخت چهارشنبه 19 مهر 1391 - 21:36:38
    9 0 پاسخ به این نظر
    دوست عزیز چرا دروغ میگی؟خجالت بکشید.
  • درمانده از تبعیض شنبه 6 آبان 1391 - 02:03:12
    11 0 پاسخ به این نظر
    ما معلم اعزامی به آمریکای لاتین هستیم از اول فروردین تا الان 5 آبان ماه هنوز هیچ حقوقی دریافت نکرده ایم اما تمامی ارگان های دولتی موجود در اینجا بطور تمام و کمال حقوق خود را دریافت کرده اند وحتی اجاره خانه های 2 الی 3 هزار یوریی خود را هم گرفته اند . واقعا نمی دانیم جواب صاحبخانه خود را چه بدهیم . اگر گوش شنوايي هست به امید فرجی هستیم.
  • محسن پنجشنبه 11 آبان 1391 - 23:09:57
    11 0 پاسخ به این نظر
    سلام از معلمان اعزامی به اسیای میانه ام از اول فروردین تا امروز هیچ حقوقی پرداخت نشده است یعنی بیش از هفت ماه مسئولین هم میدانند اما چرا اقدامی نمیشود خدا عالم است
  • بدون نام جمعه 19 آبان 1391 - 18:13:45
    7 0 پاسخ به این نظر
    با سلام اینفدر که حرفهای آقای فرهادی ناراحتم کرد این عدم پرداخت 8ماه حقوق ناراحتم نکرد ه است تا الان که دارم این ایمیل را میزنم یک یورو واریز نشده است. فقط ترا بخدا به داد ما برسید که فکر نمیکنم برای ماه بعد بتوانم جواب صاحبخانه را بدهم . با تشکر
  • مجید دوشنبه 29 آبان 1391 - 20:16:23
    5 0 پاسخ به این نظر
    هشت ماه حقوق پرداخت نشده
  • بیچاره ی دربدر سه شنبه 30 آبان 1391 - 16:23:50
    6 0 پاسخ به این نظر
    هشت ماه گذشت خبری از حقوق معلمان نیست. شاید این هفته ... شاید این ماه .... شاید ...
  • غریبی در دیار غربت چهارشنبه 8 آذر 1391 - 01:51:55
    34 0 پاسخ به این نظر
    امروز 6 آذر است و هنوز حقوق دست ما نرسیده. وارد نهمین ماه بدون حقوق شده ایم. به همه بدهکاریم. هر روز به جریمه عدم بازپرداخت وام دریافتی از بانک اضافه می شود. نگران این هستیم که به خاطر بدهکاری حتی نتوانیم به ایران برگردیم. دیگر آبرویی برای ما پیش صاحبخونه ها نمونده است. پیش زن و بچه هامون خجالت زده ایم. پس این مسئولین دلسوز کجایند؟ وقتی نمی توانید از پس حقوق معلمان برآیید چرا معلم اعزام می کنید؟!!!
  • غریبی در دیار غربت پنجشنبه 23 آذر 1391 - 19:51:42
    17 0 پاسخ به این نظر
    امروز 23 آذر است و هنوز حقوق ما نرسیده.
  • غریبی در دیار غربت یکشنبه 26 آذر 1391 - 19:12:25
    13 0 پاسخ به این نظر
    بالاخره بعد از 9ماه انتظار ، حقوق 4 ماه رو گرفتیم ، و هنوز 5 ماه طلب داریم. امیدواریم این مشکل نیز هر چه زودتر حل شود.
  • ایوب جمعه 8 دی 1391 - 21:37:53
    7 0 پاسخ به این نظر
    امروز 8 دی ماه از 9 ماه هم گذشته یک هفته آقای وزیر هنوز سپری نشده خدا یا به ما صبر بیشتر بده یا به دوستان انصاف بیشتر
  • بدون نام سه شنبه 24 بهمن 1391 - 06:26:10
    4 0 پاسخ به این نظر
    23 بهمن ماه است تا الان 8 ماه اجاره مسکن و 5 ماه حقوق نگرفته ایم و در گرانی ایتالیا دست و پنجه نرم می کنیم همن لحظه 20 یورو و 15 یورو جایزه ی مدرسه ی بچه ام را دارم و مدیر مدرسه پیرو نامه ی ارسالی همکاران به سفارت جهت مساعدت مالی ، امروز با مسئول مالی سفارت صحبت کردند و باز در جواب معذورات سفارت را شنیدیم روزهای بسیار سختی را می گذرانیم در یک کشور غریب هیچ پناهگاهی را حس نمی کنیم مسئولین محترم ای کاش ما را درک کنید و راه چاره نشانمان دهید. به امید سربلندی کشور عزیزمان در همه ی امور
  • اواره غربت پنجشنبه 3 اسفند 1391 - 19:47:20
    5 0 پاسخ به این نظر
    سوم اسفند ماه است و خبری از حقوق نیست جناب آقای یزدانی
  • معلم بنده ی خدا شنبه 5 مرداد 1392 - 14:44:59
    0 0 پاسخ به این نظر
    ضمن قبولی طا عات وعبادات ....خدای نکرده قصد جسارت نباشد ونیست ..ما معلمان هما نند خا نه ی ملا نصر الدین هستیم ملا خا نه ای سا خت که درونش قا بل زندگی نبود ولی بیرونش انقدر زیبا بود که دل هر رهگذری را میبرد از ملا سوال کردند چرا اینگونه گفت می خواهم درونش خودم را وبیرونش دیگران را بکشد حال ما اینگونه است هر که میرسد می گو ید شما معلمان خدا براتون سا خته شما پو ل مفت دریافت می کنید دراندرون من خسته دل ندانی چیست
ارسال نظر:
  • 0/700
  • قوانین ارسال نظر
نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.