این روزها یکی از دغدغه های اصلی مردم مشکلات اقتصادی و گرانی است که آفت های بسیاری را به همراه دارد.. ائمه بزرگوارمان نیز به این مسایل توجه داشته و با سخنان ارزشمند خود، پیامد آن را گوشزد کرده اند.

به گزارش خبر آنلاین به نقل از کتاب حدیثی وافی ، جلد 10، صفحه 55 آمده است:

"گاهی به واسطه عواملی چند، قیمت خواروبار و اجناس مورد نیاز عموم بالا می رود. ممکن است ترقی نرخ ها برای عده ای بی تاثیر باشد، ولی مسلم است که گرانی به توده مردم فشار می آورد، زیرا نظم مالی همه را برهم می زندو چون در موقع گرانی قدرت خرید و تهیه کم می شود، ممکن است مردم برای فراهم کردن احتیاجات زندگی خود دست به خیانت بزنند. در آن هنگام به آدم مسلمان که به هیچ وجه حاضر نیست خیانت کند سخت می گذرد.

امام صادق (ع) می فرماید: «گرانی نرخ ها در جامعه، بدخلقی می آورد و امانت را از بین می برد و مرد مسلمان را پریشان و دلتنگ می سازد.»

منبع : درسهایی از مکتب امام صادق (ع) تألیف سید محمدتقی حکیم

/30362

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 242104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • داود IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۱
    2 6
    سلام ضمناً بايد اضافه كنم كه فكر مي كنيد دليل اينكه گراني ها در جامعه بدخلقی می آورد و امانت را از بین می برد و مرد مسلمان را پریشان و دلتنگ می سازد چيست؟!! خوب معلومه! يكي از دلايلش فقر فرهنگي و ضعف ايمان در زمينه شناخت توحيد است. داني كه چرا چون فقر از دري مي آيد، كفر هم با او آيد و ايمان از در ديگر برود؟!!‌چون ضعف ايمان و فرط فقر فرهنگي در شناخت توحيد و عدم تحقيق در خداشناسي؛ بعنوان يكي از اصوال الدين باعث مي شود انسان مسلمان، فقر مالي را به خدا و نرسيدن رزق او و بندگان خدا و روزگار و فقدان عدل الهي و ... ربط دهد. آيا اين قبيل تفكرات كفر نيست؟!! آيا اين كفرگويي ها باعث از بين رفتن اعتقادات ما نمي شود؟؟؟!! پس بهتر است هميشه همه چيز را جامع ببينيم و با جامعيت روايي و برآيند صحيح از اصول د