بیش از 14 هزار و 700 نفر در نظرسنجی خبرآنلاین شرکت کردند.

خبرآنلاین طی یک نظرسنجی که روز چهارشنبه منتشر کرد از مخاطبان خود پرسید که «به نظرشما با توجه به شرایط عمومی کشور و جهان، چه نوع شخصیتی برای ریاست جمهوری آینده مناسب تر است؟»
تا ظهر روز جمعه بیش از 14 هزار و 700 نفر در این نظر سنجی شرکت کردند. از این تعداد بیش از 6 هزار و 800 نفر به گزینه نخست یعنی یک چهره پرسابقه نظیر هاشمی رفسنجانی یا ناطق نوری رای دادند که این تعداد برابر با 46.7 درصد از شرکت کنندگان بود.
نزدیک‌ترین گزینه به انتخاب اول کاربران گزینه سوم یعنی «چهره‌ای اجرایی نظیر عارف، قالیباف،محمدرضا رحیمی، نیکزادو...» بود. این گزینه با اخذ 3804 رای به خود 25.9 درصد آرای شرکت‌ کنندگان در این نظرسنجی را تشکیل می‌داد.
گزینه دوم یعنی «چهره دیپلماتیک نظیر؛ ولایتی،حسن روحانی، کمال خرازی، صالحی، متکی و...» با 2217 را ، 15.1 درصد شرکت کنندگان را تشکیل می‌داد و «چهره رادیکال (از اصولگرایان یا اصلاح طلبان)» با  1814 رای و 12.3 درصد شرکت کنندگان، کمترین جذابیت را برای مخاطبان خبرآنلاین داشت.
برخی از کاربران خبرآنلاین نیز علاوه بر شرکت در این نظر سنجی ذیل اخبار مربوط به آن، نظرات خود را درج کردند. برخی از کاربران درباره نحوه دسته بندی چهره‌ موضوعی این نظرسنجی حرف هایی داشتند. به عنوان مثال کاربری پرسیده بود چرا بین گزینه‌ها چهره اقتصاددان نگذاشتید؟ الآن نیاز به اقتصاد دان مجرب داریم.
برخی دیگر از کاربران خواهان یک تقسیم بندی سیاسی‌تر یعنی اصولگرا-اصلاح‌طلب بودند. حتی آن‌ها نام برخی از نامزدهای مورد علاقه خود را نیز می‌آوردند. کما اینکه برخی از سیدمحمد خاتمی نام برده بودند. این درحالی بود که نحوه تقسیم بندی گزینه‌های نظرسنجی خبرآنلاین، بیشتر موضوعی و محتوایی بود نه سیاسی. البته پیش از این خبرآنلاین در قالب یک فلش  به معرفی نامزدهای احتمالی از دو جناح اصولگرا و اصلاح‌طلب مبادرت ورزیده بود.
از سوی دیگر در حالی که برخی کاربران خواهان ذکر اسامی چهره‌های اصلاح‌طلب در گزینه ها بودند، برخی نیز با این موضوع مخالفت کرده بودند. از جمله این کاربر که نوشته است: «کاش حداقل یک گزینه برای کاندیداهای مستقل قرار می‌دادید. یعنی چی که رئیس جمهور آینده باید اصولگرا یا اصلاح طلب باشد؟! تمام گزینه‌هایی که قرار دادید از این دو حزب بودند. »
29219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 241342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 21
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۷
    37 3
    به گمونم باید میگفتید رادیکال مثل کی؟!؟ اونوقت بیشتر رای میاورد!!!
    • بدون نام IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
      6 0
      رادیکال یعنی کسی که موافق تغییرات ریشه ای در ساختار سیاسی است. به نظرم بهتر بود این رو توضیح میدادید.
  • بدون نام AU ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۷
    9 40
    همانطوریکه قبلا هم گله کردم از شما باز هم این گله را تکرار میکنم که دوست عزیز و اهل قلم، چرا شما از چهره های با سابقه و مجرب مثل دکتر رضایی در لیست خود سخنی به میان نیاوردید. حقیقتا ایشان با خط مشی و حسن نیتی که ازایشان میشناسیم میتوانند مجموعه متحد و خوبی را در جهت هدایت آرمانهای نظام و ملت در دستگاه اجرایی به وجود بیاورند.
  • هیچ IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۷
    36 5
    اشکال در این بود که قالیباف و رحیمی تو یه گزینه بودند
    • بدون نام IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
      0 2
      و عارف
  • ناشناس IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۷
    53 1
    من دوست دارم رییس جمهور اینده ام دارای تحصیلات . ایمان . و رفتاری که نشان از دانایی و واطلاعات وی از تاریخ . جغرافیا و سیاست باشد ضمن اینکه منافع ملت ایران را برتر از کشورهای دیگر دنیا بداند و در ضمن ایرانی باشد
  • رضا IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۷
    10 38
    هاشمی سنش بالای 75 ساله نمیتونه
    • بدون نام IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۵
      1 0
      انتخابات ریاست جمهوری شرط سنی نداره.قانون را بخون ویا اطلاعیه های ستاد انتخابات را بخون
  • رضا IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۷
    15 30
    هاشمی سنش بالای 75 ساله نمیتونه
  • مجید IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۷
    12 0
    کاش اصولگریان واصلاحطلبهارو تویه لیست نمی آوردین دوست عزیز اونموقع حتما آمار تغیر میکرد
  • بدون نام IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۷
    10 1
    به جای راست و چپ بهتره که مستقل باشه و اولویتش هم منافع ملت ایران باشه
  • احسان IR ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۷
    8 0
    مشکل اینجاست که چهره تندرو اصلاح طلب و محافظه کار را کنار هم قرار دادید اگر جدا کرده بودید شک نکنید که نتیجه میشد چهره اصلاح طلب تندرو مثل عبداله نوری.
  • بدون نام IR ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۷
    5 0
    یک اشتباه شما این است که از تعدادی افراد به عنوان طبقه بندی استفاده نمودید. ایا جز 10 نفر این بزرگواران طی دوره 30 سال اخیر فرد جوان دیگری که در سال 91 برای اولین بار به عرصه گام نهاده باشد وجود ندارد؟؟؟؟ عمده این بزرگواران سن زیاد و ایده های دوران دفاع و قدیمی در سر دارند و اکنون وضعیت متفاوت و تحصیلات تخصصی میطلبد و مدیریت بر مبنای هنر که عامل فساد اقتصادی شده منحل شده .
  • سرباز IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۷
    8 11
    بابا چرا اسم دکتر رضایی نبود خبر آنلاین باید در این مورد توضیح بدی شاید بهترین گزینه تو اوضاع کنونی دکتر رضایی باشه - امیدوارم کاندید بشه
    • داوود IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
      5 4
      من هم با این عزیز موافقم بهترین گزینه برای دوره حاضر دکتر محسن رضایی با افکار فراجناحی میباشد رای ما محسن رضایی
  • ابرام IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۷
    8 6
    هاشمی خوبه مرد سیاست مداریه خدا قوت میگیم بهش
  • محمد IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۷
    5 1
    چهره اقتصادی رو فراموش کردید جزو گزینه ها بذارید مهمترین مشکل فعلی کشور اقتصاده
  • حسن خزائی IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۷
    12 1
    با سلام و عرض ادب و احترام ویژه گیهای رئیس جمهور آینده 1- دارای توانمندی فرا جناحی 2- الویتش منافع ملی ایران باشد 3- دارای توانمندی همسو کردن ارزشها و منافع ملی ایران زمین باشد 3- از قدرت بالای دیپلماسی خارجی بهره مند باشد به مظور آرام کردن اوضاع بین المللی در ارتباط تحریم ها 4 - قانونمندباشد ودر جهت اهداف چشم انداز ج . ا ،حرکت کند 5 - انتقاد پذیر و برای آزادی منتقدین و حتی مخالفین خود ارزش و احترام قائل باشد . 6 - به خواست مردم که بهبود وضع معیشت و اقتصاد است توجه ویژه داشته باشد 7 - تیم اقتصادی قوی و کارآمد داشته باشد.8 - ایران برای تحقق اهداف چشم انداز نیاز مند نرخ رشد اقتصادی سالانه بیش از دوازده درصدی است، او باید قادر باشد اقتصاد ایران را به این نرخ رشد برساند .
    • حسن خزائی IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۵
      4 0
      با سلام و احترام با توجه به کامنت های قبلی که بیان داشته ام در شرایطی که کشور عزیز ما ایران در آن قرار دارد جناب آقای دکتر محسن رضائی می تواند گزینه ای مطلوب باشد زیرا بیشتر آن آقایانی که الآن مطرح هستند برای ریاست جمهوری از مدیران و زیر مچموعه های این بزرگوار بوده اند و یا هستند ،تحصیلات و تخصص اقتصادی دارند ،همین الآ دارای تیم های تخصصی ،سیاسی ، اقتصادی ،اجتماعی و بین المللی هسنتد ،در تدوین چشم انداز جمهوری اسلامی ایران نقش ویژه داشته و هم اکنون نیز دارند ،تا آنجائی که بنده با ایشان از نزدیک آشنایی دارم از روحیه ای آزاد اندیشانه ای بر خوردارند، برای نظرات منتقد و حتی مخالف احترام قائل هستند،صبر و حوصله ستودنی برای شنیدن نظرات دارند، مردمی و اقتدار گرا هستند ،وبه منافع ملی توجه ویژه دارند.
  • ناشناس IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
    3 17
    به نظر من بهترین گزینه ریاست جمهوری در شرایط کنونی آقای دکتر ولایتی هستند.و بی انصافیه که ایشونو در ردیف اقایان دیگر مثل حسن روحانی و .... قرار دهیم.
  • حسن خزائی IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
    12 2
    باسلام و عرض ادب و احترام:پیرو مطالب قبلی می خواستم عرایضم را ادامه دهم ولی به لحاظ محدودیت های کامنت مقدور نشد لذا در اینجا دامه می دهم،کشور ما در هشت سال قبل تولید کننده گندم و بسیاری دیگر از کالاها و محصولات مورد نیاز مردم بود ولی متأسفانه امروزه صرفا"بدلیل سوء مدیریت در اداره کشور ،حالا به هر دلیلی وارد کننده شده ایم،مورد تحریم جهانی قرار گرفته ایم ،حتی در موضع گیری های دیپلماسی به دلایل عدم پخته گی سیاسی ، مسئولان ذیربط طوری عمل کرده اند که در اجلاس عدم تعهد ها در تهران علی رغم هزینه های زیاد نتوانستیم نتایج مطلوب و مورد انتظار کشورمان را بد ست آوریم ، بطوریکه حتی مترجمین ایرانی هم مجبور می شدند کلمه سوریه را بحرین ترجمه کنن ،آخه مگر کلماتی مثل بحرین و سوریه چقدر اشتراک دارند که .....!؟