۰ نفر
۱۷ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۰

موسی قربانی

قطعا برگزاری آبرومند اجلاس غیر متعهدها یک موفقیت مهم برای دولت بلکه نظام جمهوری اسلامی بود و برهمگان خصوصا دولت مردان لازم است بعد از این پیروزی شکر گزاری به درگاه خداوند نمایند و از هرگونه منیت و غرور پرهیز کنند تا شاهد پیروزی های دیگری باشند.
خداوند بعد ازموفقیتِ صلح حدیبیه خطاب به پیامبرش می فرماید :«اذا جاء نصر الله والفتح و رایت الناس یدخلون فی دین الله افواجا فسبح بحمد ربک واستغفره انه کان توابا»
هنگامی که نصرت خدا شامل حالتان شد و دیدید مردم فوج فوج به دین خدا می گروند تسبیح خدا گوئید و استغفار کنید که خدا توبه پذیر است .
این آیات بعد از صلح حدیبیه نازل شد که موفقیت خوبی نصیب مسلمانان شده بود ونکته جالب اینجاست که حتی پس از پیروزیهائی که شاید جای غرور باشد خداوند آنها را دستور به استغفار داده است و بطور ضمنی تفهیم کرده است که وظائف سنگینی بر دوش شماست که نتوانسته اید بخوبی ادای تکلیف کنید ولی چون خدا تواب است اگر از قصور و تقصیرهای خود استغفار کنید خدا توبه شما را می پذیرد و پیروزی های بیشتری نصیبتان میکند همانطور که بعد از صلح حدیبیه ، فتح مکه نصیب آنان شد و بار دیگر موطن اصلی مهاجران در اختیارشان قرار گرفت.
در جاهای دیگری نیز مسلمانان در صدر اسلام پیروزیهائی بدست آورده بودند مثل جنگ احد و حنین وهنگامیکه غرور بر آنها مستولی شد و به سوی دنیا کشیده شدند خیلی زود مزه تلخ شکست را چشیدند که در این مقوله به آن نمی پردازیم.
نکته ای که از آیات فوق باید آموخت این است که بعد از پیروزی دولت در برگزاری موفقیت آمیز اجلاس غیر متعهدها مسؤلین باید با تواضع بیشتری برخورد کنند و به دنبال تلاش بیشتر در جهت خدمت به مردم باشند تا در صحنه های آتی که در پیش دارند مثل اجلاس سازمان ملل مشمول نصرت الهی شوند و پیروزی بیشتری بدست آورند.
ولی این بار هم مثل گذشته پس از این موفقیت چشمگیر رئیس جمهور به تلوزیون رفت و با بیان کلماتی همانند منت نمیگذاریم ، پاکترین دولت هستیم، سکوت کرده ایم ، پاسخ نمی دهیم ، توطئه میکنند ، تخریب میکنند و ...تا توانست بر مردم منت گذاشت ، دیگران را به باد انتقاد گرفت، منیت کرد، عمر دولت را تمام نشده دانست ، مظلوم نمائی کرد و...
گویا وقتی آقای رئیس جمهور پشت صفحه تلویزیون قرار می​گیرد شعورمردم را نمی بیند و توجه ندارد که مردم اشاره ها، توجیه ها، کنایه​ها و توهین​ها را متوجه می​شوند.
راستی چرا احمدی​نژاد در کنار حرف​های قشنگ زیادی که زد با گفتن برخی حرف​های نازیبا شیرینی اجلاس غیر متعهدها را از کام ملت ایران زدود؟
چرا رئیس جمهور باید به گونه ای حرف بزند که روزبعد از مصاحبه دفترش در مقام ماله کشی و صافکاری فرمایشات ایشان برآید و به تائید و تکذیب برداشت​های درست و غلط رسانه ها از فرمایشات ایشان بپردازد؟
راستی بهتر نبود رئیس جمهور در این لحظات افتخار آفرین دست دوستی به سوی همه کسانی که می​توانند برای آینده کشور مفید باشند دراز می​کرد و آنان را شرمنده بزرگواری خود می​کرد؟ آیا بهتر نبود به جای توجیهِ صدها وعده تحقق نیافته از مردم عذر خواهی و به درگاه خداوند استغفار می کرد و بر محبوبیت خود می افزود؟
آیا بهتر نبود احمدی نژاد برای اجرائی نشدن هزاران مصوبه سفرهای استانی از مردم عذر خواهی و به درگاه خدا استغفار می​کرد «... فسبح بحمد ربک واستغفره انه کان توابا» که قطعا در این صورت خداوند اورا بیشتر یاری میکرد و مهرش را در دل مؤمنین افزون می فرمود.
آیا بهتر نبود رئیس جمهور به جای تاکید بر انجام وظیفه هیأت نظارت غیر قانونی براجرای قانون اساسی، به تفسیر شورای نگهبان از قانون اساسی تن می​داد والتزام خود به قانون اساسی را به منصه ظهور می​گذاشت.
و ای کاش رئیس جمهور قدر محبت مردم را می​دانست و اعتماد آنان را پاس میداشت و خواسته آنان را که همانا اطاعت از رهبری وگوش به فرمان ایشان بودن، تبعیت از قانون، صفا و همدلی مسؤلین، پرهیز از اختلافات، تحقق وعده ها، حاشیه درست نکردن برای دولت و...عملیاتی می​کرد.
به امید چنین روزهائی و به امید روزهائی که مسؤلین ما گناه کاستی​ها را به گردن همدیگر نیاندازند و با هم نزاع نکنند و اگر نزاع کردند در جلسات کارشناسی و رو در رو باشد نه از پشت تریبون​ها و رسانه ها و به امید روزهائی که ...
والسلام
/2929
 
 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 241250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۷
    رئیس جمهور بسیار خوب صحبت کرد . اگه به کام تو و امثال تو تلخ کرد به کام مردم شیرین بود و لذت بردیم از تک تک همون کنایه ها
    • مرتضی IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۷
      8 54
      سلام بفرموده مقام معظم رهبری عمل کنید چرا تا مسئولی حرف میزند سریع نکات منفی آنرا علم میکنید مگر قبل از این دولت سایر دولتمردان اینقدر زحمت میکشیدند؟خوب دیکته ننوشته غلط نخواهد داشت چرا در ارگانها و مجلات و سایتهای رسمی تلاش دارید مسئولین را خراب کنید این دولت با کاستیهایش بهترین دولت خدمتگذار بوده و هست پس کمک کنیم تا دشمن شادنشویم نه دنبال مشکلات با ذره بین باشیم
  • A IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۷
    15 40
    و تو چه دانی که عمار کیست؟؟؟؟
  • علی IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۷
    6 68
    کسی که مردم حس کنن اقا ازش راضی نیس هم مگه محبوبه ؟؟!
  • بدون نام IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۷
    حرف هاي احمدي نژاد اگه شما رو خوشحال كنه بايد تعجب كرد تو اين مدت ١٠ برابر سالهاي قبل كارهاي عمراني انجام داده ما كه ازش راضي هستيم
    • حسام NL ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
      12 3
      می‌شه بفرمائید تو این هفت سال کدام کار عمرانی دولت با موفقیت به پایان رسیده است؟ اتوبان تهران - شمال، راه آهن اصفهان - شیراز و یا مترو اصفهان، شیراز تبریز، اهواز و ...
  • بدون نام IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۷
    40 1
    والا ما هم موندیم که کی خوبه کی بد . بعدها تاریخ خواهد بایدازاینا یاد کنه
  • farzad IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۷
    48 1
    فردا تاریخ باید در مورد اینا قضاوت کنه
  • shahram IR ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
    10 0
    تبیین دقیق فشار اقتصادی و ارائه راه کارهای عملی و کاربردی، بدور از روش های تکراری و شعارگونه می توانست جز محورهای سخنرانی ریاست جمهور و یا حتی جزو پرسش های مجری محترم باشد. ولی پرسش های تکراری با پیش بینی پاسخ های منفعلانه بدور از مسئولیت پذیری و ورود به حاشیه هایی که نیاز به ورود آنها نیست، نتیجه جلسه پرسش و پاسخ بود. روزی چراغ روی شما روشن شود اما چشم کنار پنجره انتظار کو