ایسنا نوشت:

وزیر راه و شهرسازی با اعلام شرایط ثبت نام مسکن ویژه تهران گفت: طی روزهای آینده پس از اطلاع‌رسانی ثبت نام مسکن ویژه تهران آغاز خواهد شد.

علی نیکزاد در حاشیه مراسم تجلیل از مسوولان فرودگاهی کشور پس از اجلاس سران در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر شرایط ثبت نام در مسکن ویژه تهران اظهار کرد:‌ آغاز ثبت نام برای این طرح چند روز آینده اعلام می‌شود.
وی افزود: همه کسانی که زمین، خانه،‌ آپارتمان در تهران نداشته باشند و یا وام با یارانه نگرفته باشند، واجد شرایط دریافت مسکن ویژه تهران هستند.
نیکزاد افزود: امتیاز متاهل بودن، تعداد فرزندان، حضور شش ماهه در جبهه، همسر و فرزند شهید بودن، نخبه بودن و یا دارا بودن مدال المپیک ورزشی و المپیاد علمی از دیگر مواردی است که می‌تواند برای واجدان شرایط مسکن ویژه تهران محسوب شود.
وی همچنین گفت: یکی از شروط ثبت نام برای مسکن ویژه تهران سکونت حداقل پنج سال در تهران است که تا 10 سال سکونت به ازای هر سال یک امتیاز در نظر گرفته می‌شود.
وزیر راه و شهرسازی در مورد نحوه پرداخت هزینه خرید مسکن ویژه تهران نیز گفت: طی چهار یا پنج مرحله، پول از مردم گرفته می‌شود و قیمت تمام شده محاسبه می‌شود و 30 درصد قیمت زمین نیز از مردم اخذ خواهد شد و پس از واگذاری 70 درصد قیمت خانه با اقساط ماهیانه کمتر از یک میلیون تومان گرفته خواهد شد.
او همچنین گفت:‌ آورده اولیه برای خرید مسکن ویژه تهران 20 میلیون تومان است.

نیکزاد درباره سرشماری مسکن در ایران و وضعیت خانه‌های بیش‌تر از تعداد خانوارها گفت:‌ در سال 85 طبق سرشماری 17.5 میلیون خانوار با 16.5 میلیون واحد مسکونی وجود داشته است، یعنی یک میلیون واحد مسکونی کمتر از تعداد خانوارها.

وی افزود: در سرشماری سال 90 تعداد خانوارها به 23.2 میلیون رسید، در حالی که 23.6 میلیون واحد مسکونی وجود داشته است این یعنی 400 هزار واحد مسکونی اضافه در کشور در مقایسه با تعداد خانوارها وجود دارد.
به گفته وزیر راه و شهرسازی، در سرشماری سال 90 مشخص شد که یک میلیون و 663 هزار واحد مسکونی کشور خالی است که در این بین 372 هزار واحد مسکونی خالی در تهران وجود دارد.
وی در مورد مالیات بر خانه‌های خالی نیز یادآور شد:‌ در این مورد درخواست و مسائل مربوطه به مجلس تحویل داده شده که مجلس نیز با آن موافق است و امیدواریم به قانون تبدیل شود.
3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 241091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
    47 2
    خسته نباشید شما که پروژه تهرانسر رو 2 ماه پیش ثبت نام کردید وپرسنل فرودگاههای کشور و نیروی انتظامی وشرکت نفت همه ثبت نام کردند وهفته پیش هم انتخاب واحد کردند
  • رضا IR ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۶
    21 3
    با سلام مسکن ویژه هم مثل سایر مسکن های مهر دیگر برای کسانی هستند یا پارتی دارنند یا توسط کسی سفارش شده و به کسانی هم تعلق میشود که هم خونه دار هستند و این چندمین خانه اشان خواهد بود هیچ کس به فکر مستاجر جماعت نیستش
  • alireza IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۶
    25 3
    بیا تنها امید ما برای خانه دار شدن هم نا امید شد .ما چه گناهی کردیم عضو هیچ نهاد و ارگانی نیستیم
  • کامیار IR ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۷
    5 2
    دایی من هم کارمند فرودگاه مهراباد هست اون هم ثبت نام کرده پول هم ریخته
  • isa IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
    4 0
    80 میلیون پیش قسط!!! اقساط 10 ساله یک میلیونی!!! سند هم گرو بانک!!! چه خبره بابا. مگه مردم چقدر توانایی مالی دارند
  • @ IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    5 0
    درآمد من و شوهرم و اگه باهم جمع کنی رو هم میشه 900 حالا اگه من بخوام ثبت نام کنم از کجا ماهی یک میلیون بیارم و بعد ما که تازه اول زندگیمون هست هر سه ماه یکبار از کجا بیاریم 20 میلیون بدیم؟؟؟؟؟؟؟؟ والا بخدا انصاف نیست با این شرایط فکر نمیکنم تا آخر عمرمون بتوانیم خونه بخریم. تو رو خدا به جای اینکارا یه شرایط آسون تری می ذاشتید که امثال ما که تازه اول زندگیمون هست و بدون هیچ پشتوانه ای بتونیم امیدوارم باشیم اون هم با این گرونی ها و قیمت سرسام آور خونه ها.