احمدی نژاد درباره مرحله دوم هدفمندسازی یارانه ها گفت: هدفمندی یک قانون است و باید اجرا شود.

به گزارش خبرآنلاین، احمدی نژاد با انتقاد از آنچه تغییرات در قانون هدفمندسازی یارانه ها می خواند و تلویحا به مجلس اشاره داشت گفت:هیچ وقت در قانونگذاری دخالت نکرده ام. هرکس بر اساس وظیفه مسئولیت دارد.
ما داریم برسی می کنیم و اگر شرایطش فراهم کنیم اجرا می کنیم. داریم ساختارها را و با کمترین تبعات آن را اجرا کنیم.

در ادامه گزیده ای از سخنان رئیس جمهور در گفت و گوی زنده تلویزیونی می آید:

  • مسئولان باید در طراز ملت ایران بیندیشند و اگر فکر کنیم ملت ناتوان است، در واقع با این تفکر مانع حرکت ملت می‌شویم. مسئولان وظیفه دارند موانع را بردارند و راه را باز کنند. مسئولان باید به توانمندی‌های ملت ایران باور داشته باشند.
  • عده‌ای از کارشناسان و متخصصان سند چشم‌انداز بیست‌ساله را تدوین کردند، زحمت زیادی کشیدند و بعد از بررسی‌های زیاد این سند را تدوین کردند و مقام معظم رهبری نیز امضاء کردند، ولی من فکر می‌کنم آنها (کارشناسان )دریافت کاملی از توانمندی ملت ایران نداشته‌اند. در این سند آمده است که در سال 1404 از نظر علمی در منطقه باید برتر شویم ، ولی اکنون ما به این درجه رسیده‌ایم. در مدتی بسیار کوتاه‌تر به این رتبه رسیده‌ایم و ما اکنون از نظر علمی و فناوری بدون تردید در منطقه اول هستیم. در رشد مقاله‌های علمی اول هستیم. ما اکنون هسته‌یی هستیم. ماهواره پرتاب کرده‌ایم و در عرصه‌های مختلف علمی در حال پیشرفت هستیم. اقتصاد ما نیز درون‌زا است. این‌ها مسائل مهمی است و ما در دیگر عرصه‌ها نیز می‌توانیم با این رشد به مقام اول برسیم.
  • مدیران باید در طراز ملت بیندیشند و به آرمان‌های ملت ایمان داشته باشند.ملت ایران به دنبال عدالت است اگر من نوعی به دنبال قدرت باشم، به نسبتی که به دنبال قدرت هستم، برای ملت ضرر هستم.
  • ما باید به مردم احترام بگذاریم به کرامت انسانی آنها توجه داشته باشیم. مردم صاحب ما هستند و اگر ما بخواهیم وارد باندبازی و دعواهای اینگونه شویم، این موضوع حدو مرزی ندارد که متاسفانه عده‌ای در یکسال اخیر حد و مرز این موضوع را نشناختند و رعایت نکردند و ما به حرمت ملت سکوت کردیم. ما نوکر مردم هستیم و خود را کسی نمی‌دانیم که ناراحت شویم. چرا به ملت توهین می‌کنید؟ چرا به ملت می‌خواهید به زور القاء کنید و بگویید که تو اشتباه کردی که این را انتخاب کردی؟ چرا اینقدر توهین و تهمت زدید؟ اگر می‌خواهید رئیس‌جمهور شوید در سال بعد خوب خود را معرفی کنید و ملت بعد از بررسی‌ها انتخاب می‌کنند. چرا تحمیل می‌کنید؟ اینگونه رفتارها مربوط به ملت ایران نیست.  این ملت بزرگوار است که امثال ما را آورده و اختیار مملکت را به ما داده است و به ما اعتماد کرده، باید 24 ساعته بدویم.
  • برخی از مشکلات اقتصادی ایجاد شد که قسمتی از آن ناشی از فشار دشمن بود، البته باندهایی نیز در داخل آمدند و برای اهداف سیاسی و اقتصادی بازار را دچار مشکل کردند. آمدند بازار ارز را خراب کردند و بعد به دولت فحش می‌دهند، البته مشخص است که این‌ها چه کسانی هستند. در این یک‌سال و نیم اخیر دولت دستش بسته بود، البته دستش باز می‌شود و این افراد را شناسایی و جلوی آنها را می‌گیرد و به ملت معرفی می‌کند. به بازار شوک‌هایی وارد شد که بخشی از آن همانطور که گفتم به خاطر فشارهای دشمن بود و برخی از آن نیز به خاطر این باند‌بازی‌ها بود و ما در حال مدیریت و جمع‌و جور کردن بازار هستیم.
    /2727
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 240826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 20
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
    ما برای اینکه اون کسی نباید رای میاورد رای نیاره به تو رای دادیم. همین ....
  • بدون نام CH ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
    باز یک لیست جدید در جیب!!!!!
  • بدون نام GB ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
    مردم انتخاب درستى داشتن مشكل مسأولين هستن
    • بدون نام IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
      137 2
      مسئولین کیا هستن؟ احمدی نژاد خودش رئیس قویه مجریه است مسئول نیست؟!!
    • بدون نام IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
      10 1
      احمدی نژاد خودش در راس مسئولین هست
  • عبدالله PT ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
    . دوما دوران ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد تمام شد بدون اینکه :1 مدرکی علیه کسانی که به راحتی در تلویزیون آبرویشان را برد بیاورد 2 جهان را مدیریت کند 3 اختلاف طبقاتی را کم کند 4 1000 متر زمین بدهد 5 یک گاو بدهد 6 دو و نیم ملیون شغل درست کند 7 و 8 و...
    • ميثم IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
      73 0
      با گزينه 6 منو تركوندي !!!!!!! از حدود 1000 نفر نيروي شركت ما قراره ظرف 2 ماه آينده 60% تعديل بشن ( فقط بخاطر سياستهاي نادرست اقتصادي ). ببينم ميتون برم جزو اون دو و نيم ميليون
  • بدون نام IR ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
    اگرعالی جنابان سرمایه دار وجناب زادگان ووابستگان دنیاطلبشان اینهمه که علیه احمدی نژادتبلیغ کرده اند برای خداومردم کارمی کردند اینهمه موردتنفرمردم نبودند. خدا خوب می داندبندگان صدیقش رابچگومه یادری کند.
    • بدون نام IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
      7 0
      تا کی می صبوح و شکر خواب بامداد / هشیار گرد هان که گذشت اختیار عمر
  • بدون نام IR ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
    درودخدابراحمدی نژادومرگ وننگ ابدی برمخالفان کوردل و مغرصش باد.
  • من آنم که رستم بود پهلوان! IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
    157 0
    بچه که بودم (بودی) فکر میکردم میتوانم دنیا را درست کنیم. بزرگتر که شدم گفتم میتوانم کشور خود را آباد کنم. بزرگتر که شدم گفتم میتوانم شهر خود را بسازم. سنم که بالاتر رفت گفتم اقلا محله خود را میتوانم درست کنم و وقتی سنم زیاد و زیادتر شد گفتم حداقل خانواده خود را اصلاح کنم ... و اکنون که در مرز افولم می بینم که نه تنها دنیا را نتوانستم ، کشور را نتوانستم ، شهرم را نتوانستم و حتی از اصلاح خانواده خود هم عاجز ماندم بلکه حتی خودم را هم نتوانستم اصلاح کنم... بیائید به مردم دروغ نگوئیم. دروغ که نگوئیم یعنی خود را ساخته ایم و وقتی خود را ساختیم یعنی میتوانیم اطراف خود را نیز اصلاح کنیم.
    • بدون نام IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
      7 0
      الحق که چه متنی نوشتی. عالی بود. همه مشکلات از فرهنگ شخصی افراد است
  • بدون نام IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
    147 8
    دكتر خوب حرف ميزني اما كدوم كاري را كه گفتي انجام دادي!!!!!!!!!!!!!!
  • بدون نام IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
    139 2
    با اين صحبتهاي اقاي احمدي نژاد ادم احساس ميكنه يك دوره ديگه هم در خدمت مردمه؟
  • بدون نام IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
    139 2
    ايشون 8 ساله ميگه من ميخوام مفسدين اقتصادي رو معرفي كنم
  • بدون نام IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
    91 4
    آقای احمدی نژاد چرا جلوی مدیران نالایق را نمی گیرید ؟ آیا فکر نمی کنید افرادی که برای خدا کار می کنند در راس کارهای شما نیستند؟ آیا فکر نمی کنید مدیران میانی شما انسانهای خود ساخته ای نیستند؟
    • بدون نام IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
      3 0
      چرا فقط مدیران میانی؟ مدیران عالی دولت ایشان یا همه در دادگاهند یا در صف دادگاه. ادامه هم بعد از اتمام زمان دولت شاید برن دادگاه
  • علی IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
    1 0
    من با بخشی از سخنان رئیس جمهور عزیزمان که فرمودند التهابات و شایعات به بازار ارز و ... دامن میزنه موافقم اما سوال اینجاست که چه کسانی این شایعات را درست می کنند !؟ چه کسی بازار ارز و کلا اقتصاد ما را ملتهب می کند !؟ به نظر می رسد خود دولت و دست اندر کاران آن با زدن بعضی از حرف های نسنجیده و اقدامات عجولانه و مصاحبه های بی مورد و ... نقش اصلی را در این بازار آشفته بازی می کنند یادمان نمی رود دولت آقای خاتمی به جای ورود به به فعالیتهای اقتصادی و تجارت و ارز و طلا و یارانه و ... دنبال گفتگوی تمدن ها و کف و سوت زدن دختر و پسر های دانشجو و ... بود و فعالیتهای اقتصادی را به صاحب فن و بازار و اقتصاد دانان سپرد و ما شاهد کمترین نوسان در قیمت ها در طی 8 سال ریست جمهوری ایشان بودیم .
  • بدون نام IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
    12 0
    آقاي دكتر ليست مفسدين اقتصادي چي شد؟اگر مفسد هستند چرا اعلام نمي كنيد اگر نه چرا گفتيد.چرا عكس يه كيف قاپ بلا فاصله منتشر ميشه ولي يه دزد خزانه راست راست بايد راه بره؟
  • بدون نام IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
    6 0
    «برخی از مشکلات اقتصادی ایجاد شد که قسمتی از آن ناشی از فشار دشمن بود، البته باندهایی نیز در داخل آمدند و برای اهداف سیاسی و اقتصادی بازار را دچار مشکل کردند.» یعنی این توجیه ات منو کشته. یه جا دولت مقتدره یه جا هم چپ و راست باند قدرت به همش میریزه. یکی این تناقض را به دکتر یادآوری کنه.