مهر نوشت:

در حالی که دولت ابتدا اعلام کرده بود، متقاضیانی که تا قبل از سال 84 سندی به نام آنها زده شده باشد، می توانند مسکن مهر دریافت کنند اما اکنون و در زمان تحویل واحدها به آنها اعلام شده است که حذف شده اند.

در ابتدای اجرای طرح مسکن مهر، برای ثبت نام شرایط خاصی از سوی دولت اعلام شد که براین اساس متاهل بودن، عدم دریافت زمین و تسهیلات دولتی از سال57 و نداشتن سند مالکیت از سال 84 تاکنون جزو شرایط اصلی بود.

در کنار این شرایط، متقاضیان در شهر تهران باید سابقه 5 سال سکونت را در تهران داشته باشند تا بتوانند از مسکن مهر شهرهای جدید اطراف تهران استفاده کنند اما در ابتدای ثبت نام مسکن مهر، مدارکی که ثابت می کرد متقاضیان شرایط مسکن مهر را دارند به راحتی با جعل یک اجاره نامه قابل دسترس بود و تعداد قابل توجهی توانستند با جعل مدارک، برای مسکن مهر ثبت نام کنند.

سرانجام دولت در سال جاری اعلام کرد که اجاره نامه را برای احراز شرایط 5 سال سکونت قبول ندارد و باید مدارک از جمله شناسنامه فرزند برای اثبات سکونت به شرکت های عمران شهرهای جدید ارایه شود که با اجرای این طرح بخش قابل توجهی از متقاضیان در آستانه تحویل واحدها حذف شدند اما خبرنگار مهر کسب اطلاع کرد که یکی دیگر از شرایط مسکن مهر هم در آستانه تحویل واحدها تغییر کرده است.

براساس این گزارش، به نام بودن سند مالکیت که در ابتدا تا قبل از سال 84 برای واجدین شرایط مسکن مهر بلامانع اعلام شده بود هم اکنون برای واجدین شرایط برداشته شده و در واقع این دسته از متقاضیان نمی توانند مسکن مهر دریافت کنند و فرم آنها قرمز شده است.

این در حالی است که مدت زیادی از واریز پول این افراد می گذرد و تاکنون هم هیچگونه اخطاری به آنها داده نشده بود و این موضوع در روزهای اخیر موجب سردرگمی تعداد زیادی از متقاضیان شده است.

این دسته از متقاضیان که در این سالها معامله مسکن یا ساختمان نداشتند با مراجعه به شرکت های عمران و یا تعاونی ها برای مسکن مهر ثبت نام کردند و حتی برخی از افراد که هنوز در آن زمان واجد شرایط نشده بودند هم با معرفی این افراد به جای خود سعی کردند که از شرایط مسکن مهر استفاده کنند.

فرم قرمز متقاضیان در زمان تحویل مسکن مهر

پس از گذشت حدود 3 سال از طرح مسکن مهر و واریز پول توسط متقاضیان، اکنون دولت به آنها اعلام کرده که اگر سندی به نام آنها زده شده باشد نمی توانند آپارتمانی دریافت کنند، بنابراین باید پول خود را پس بگیرند و فرم آنها قرمز شده است.

در واقع دولت چراغ خاموش در حال حذف بخشی از متقاضیان مسکن مهر است که در طول این مدت هیچ گونه اخطاری در این خصوص دریافت نکرده بودند و اکنون که زمان تحویل آپارتمان های مسکن مهر است از این طرح کنار گذاشته شده اند.

یکی از این متقاضیان در این باره به مهر گفت: در ابتدا به ما گفتند که اگر سندی قبل از سال 84 به نام شما باشد مشکلی برای دریافت مسکن مهر ندارید اما الان فرم ما قرمز شده و می گویند مسکن به شما تعلق نمی گیرد.

وی افزود: سئوال من این است که آیا واقعا در طول این مدت شرایط ما را چک نکرده بودند که الان در مراحل پایانی به این نتیجه رسیدند.

این متقاضی تصریح کرد: در این مدت قیمت مسکن افزایش پیدا کرده است اما پول ما در اختیار دولت بود و با آن مسکن می ساخت و الان که زمان تحویل واحدها است تصمیم گرفته که ما را حذف کند.

/3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 240352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • vvv IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۳
    36 3
    قابل توجه خود خبر آنلاین که همین چند روز پیش نظرسنجی گذاشت و بهترین عملکرد دولت همین مسکن مهر انتخاب شد.
  • داودفرهی IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۳
    24 0
    بنده بازنشسته هستم ودرتهران دیگرکاری ندارم که بمانم درفرم درخواستم نوشتم دریکی از شهرهای دیگر متقاضی دریافت مسکن هستم طول 5 سال گذشته فقط یکبار از شرکتی که بعدا معلوم شد قلابی است با من تماس گرفتند و7هزار تومان گرفتند ودیگر هیچ حال بما که مسکنی ندادید ونمیدهید حد اقل پاسخ دهید شماره تماس ما را انها از کجا پیدا کرده اند این شرکت درخیابان کریم خان بود حالا حتما درمکان دیگری مشغول رتق وفتق امور است بامید دریافت پاسخ!!
  • علیرضا IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۳
    8 0
    ای بابا اینم از مسکن مهر اگه نمیخاین خونه بدین یه چادر مسافرتی، پارچه ای، چیزی بدین حداقل
  • بدون نام IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۳
    2 0
    خوب بیایند مسکن مهر در بافت فرسوده بگیرن شرایطش عالی - فقط متاهل و بعد عدم استفاده از امکانات دولتی نگرفتن زمین و تسهیلات یارانهای برای ساخت و خرید خونه به همین سادگی با سود مهر
  • مبینا IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۳
    4 0
    دقیقا همانند نمونه بالا در مورد زنان شاغل که عضو تعاونی مسکن اداره شان بودند نیز انجام داده اند.واحدهای مسکن مهر را تحویل گرفته و در حال پرداخت اقساط بانک مسکن می باشند که ناگهان از پردیس تماس گرفته و گفته اند سند ها را به نام همسرانشان می کنند . زنانی که شاغل بوده و با بدبختی هزینه واحدشان را تهیه کرده اندو خانه را تحویل گرفته اند و همچنین قرارداد دارندحال یا خانه ها را پس بدهند و یا به شوهرانشان سند بزنند. سال 89 پول گرفته اند و حال همان پول 3 سال پش را پس می دهندبه نظر شما این رفتار انسانی و اخلاقی می باشد ؟////////
  • امیر IR ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۳
    5 0
    واقعا که!به چی این طرح میشه اطمینان کرد؟مردم با هزار امید و آرزو منتظر تحویل واحداشونن اونوقت بعد 2 سال میان اینو میگن؟خیلی ها میتونستن به امید حرف شما نشینن و خونه بخرن اما حالا که قیمتها سر به فلک کشیده شرایط یادتون میاد؟طرف پولشو داده بود سکه خریده بود الان 3-4 برابر شده بود.این اگه غش در معامله نیست پس چیه؟
  • 125 IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
    6 1
    لطفا يك جايي براي پاسخگويي درست به وضع مسكن مهر معرفي بشه.در ضمن كساني كه وام مسكن داشتن و سالها قبل فروختن و در واقع مسكني ندارند اما سند به نامشان خورده چه مي شوند؟ خواهشا فكري به حال اين افراد بشود.
  • ایرانی IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۶
    3 0
    نکته ای که از قلم خبر انلاین افتاده این است 16خردادماه 91 ثبت نام مسکن مهر پردیس آغاز شد با چه شلوغی وچه گرفتاری های که همه می دانید وشرایط آن اعلام شده بود که برای واحد های 80 متری آورده متقاضی 15 ملیون تومان می باشد بعداز یک ماه که مرحله اعلام نتایج بود این مبلغ به طور ناگهانی به 20 میلیون وعلی الحساب تغییر کرد .این اضافه آورده در مرحله خاکبرداری بوده حالا خودتان قضاوت کنید بعدها چی میشه ناگفته نماند خیلی ها به همین دلیل انصراف دادند میگی نه از شرکت عمران شهر جدید پردیس استعلام بگیرید باز قبول ندارید من می توانم حداقل 15 نفر بهتون معرفی کنم با مدرک