محمد مهاجری

1- اینکه به کسی بگویی "رجل سیاسی" نیستی، اصلا توهین نیست. درست مثل این است که به یک مهندس عمران بگویی تو جراح قلب نیستی، یا به یک تاجر متبحر بگویی تو فیزیکدان نیستی، یا به قهرمان وزنه برداری جهان بگویی تو از فوتبال  چیزی نمی دانی.
2- اخیرا در میان گمانه زنی ها برای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری بعدی، نام برخی اطرافیان دکتر محمود احمدی نژاد برده می شود و حتی چنین تحلیل می گردد که آقای احمدی نژاد می خواهد بازی پوتین – مدودف را در کشور ما اجرا کند و یکی از اطرافیانش را به پست ریاست جمهوری برساند و بقیه قضایا.
 این فرضیه کلا و کاملا باطل است زیرا شرط اصلی رئیس جمهور در قانون اساسی ما "رجل سیاسی" بودن است و در میان اطرافیان آقای احمدی نژاد، حتی یک رجل سیاسی وجود ندارد.
- آقای اسفندیار رحیم مشایی که سردسته یاران رئیس جمهور است پررنگ ترین سابقه سیاسی اش، حضور دراتاق فرمان صداوسیما در جریان مناظره های انتخاباتی سال88 است و خودش هم مدعی سیاستمداری نیست چه برسد به قرار گرفتن در زمره"رجال سیاسی". او به صفتهای متعددی متصف است که از جمله آنها وجهه فرهنگی و هنری و اندیشه ورزی دینی و ... است. مخالفانش وی را در "علوم غریبه" هم متخصص می دانند اما هیچکس او را به سیاست نیالوده است.
- آقای مجتبی هاشمی ثمره هم صرفا با در اختیار داشتن پست تشریفاتی "دستیار ارشد رئیس جمهور" نمی تواند مصداق رجل سیاسی شود، حتی اگر در سابقه اش مدتی مسئولیت گزینش وزارت امورخارجه ذکر شده باشد. بخوانید همه اظهارنظرهایش در این 7 سال اخیر را تا دریابید فاصله اش را با یک "رجل سیاسی".
- آقای علی نیکزاد وزیر محترم مسکن هم جنجالی ترین خبری که در باره اش منتشر شده، سانحه رانندگی ای است که بحمدالله از آن جان سالم به در برده است. اگر قرار باشد ایشان بدلیل اجرای پروژه"مسکن مهر" رجل سیاسی باشد، پس همه بساز و بفروشهای کشورمان به خودشان حق می دهند نامزد ریاست جمهوری  شوند.
- ...

 اتفاقا در بین یاران قدیمی تر احمدی نژاد در دولت نهم، کسانی بودند که لباس رجل سیاسی به تن برخی از آنها قواره بود، اما رئیس دولت به کیاست، آنها را از کابینه راند تا دولتی بدون رجال سیاسی داشته باشد.
3- به این ترتیب باید گفت وجود هرگونه "رجل سیاسی" در میان اطرافیان آقای احمدی نژاد منتفی است و هیچکس حتی به اندازه خود او – در سالهای پیش از 84- سابقه سیاسی ندارد. گرچه سوابق سیاسی آقای احمدی نژاد خلاصه می شد در استانداری استان غیرسیاسی اردبیل در دولت هاشمی رفسنجانی،فرمانداری یکی دو شهر در غرب کشور، عضویت در شورای مرکزی یک تشکل سیاسی ونیز فعالیت های دوران دانشجویی؛ اما ویژگی های شخصیتی او توانست بعد از سال 84 وی را در میان رجال سیاسی قرار دهد. یاران کنونی احمدی نژاد نه از سوابقی مانند وی برخوردارند و نه ویژگی های فردی شان همانند اوست.

4- لطفا یک بار دیگر بند 1 را بخوانید.
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 238293

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن DE ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۴
    65 21
    نه دیگه نشد خدایی! اگه یه وزیر رجل سیاسی نیست پس کی دیگه رجل سیاسیه؟!
    • بدون نام IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۴
      53 18
      وزیری که نه سابق ش سیاسیه نه کار فعلی ش سیاسیه خب سیاسی نیست دیگه. اینکه روشنه
    • ساعت هفت IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۴
      0 0
      - لطفا یک بار دیگر بند 1 را بخوانید!
  • بدون نام IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۴
    15 3
    2 سال سابقه آقای احمدی نژاد در شهرداری تهران رو فراموش کردید
  • فرهاد IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۴
    15 4
    کاملا یک طرفه.
  • بدون نام IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۴
    3 2
    دوست عزیز یاد آن روزهایی که کل جناح راست جرات ارائه لیست انتخاباتی نداشت بخیر شما یادتون باشه که فقط احمدی نژاد ابتکار سیاسی داشت وجناح راست رو برگرداند
  • بدون نام IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۴
    35 2
    به قول معروف گشتم نبود اما بگردي پيدا ميكني اره قربونت و قتي موقش شد همه رجل سياسي ميشن حتي مجري برنامه اشپزي
  • arash US ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۴
    2 1
    اقای مهاجری اولا رجل سیاسی را مردم و قانون مشخص میکنه و نه شما ثانیا رجل سیاسی تعریف مشخصی نداره که شما با ان رجل را متر و اندازه کنید و مصداق انرا مشخص کنید ثالثا نمیدونم چرا شما سعی میکنید افرادی را که سابقه کمی دارند مثال بزنید خب خیلی های دیگه هستند که از خود احمدی نزاد سابقه سیاسی بیشتری دارند
  • بدون نام IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۴
    6 1
    ما نفهميديم كار تو شهرداري و شهردار تهران بودن رجل سياسيه اما وزير رجل سياسي نيست ؟؟؟؟؟ جل المخلوق ( ديگه از خالق هم گذشته )
  • علی IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۴
    4 8
    بترکه چشم حسود. انشاله رئیس جمهور بعدی هم از یاران احمدی نژاد است.
  • رضا IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۴
    4 1
    این تحلیل خیلی سطحیه با توجه نظر نویسنده خاتمی هم رجل سیاسی محسوب نمیشد چون وزیر ارشاد بوده و این یک وزارت خانه غیر سیاسیت
  • 2020 IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۴
    4 1
    اینکه به کسی بگویی "رجل سیاسی" نیستی، اصلا توهین نیست. اما اگر به یک (رئیس جمهور) بگویی رجل سیاسی نیستی گاهی میتواند توهین باشد.انگار به یک جراح قلب بگویی تو پزشک عمومی نیستی یا به یک مهندس عمران بگویی از نقشه ساختمان چیزی نمیدانی و یا به یک قهرمان وزنه برداری بگویی ورزشکار نیستی!
  • بدون نام IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۴
    4 0
    اما رجل (سیاسی کار) الحمدلله به وفور داریم!
  • بدون نام BE ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
    1 2
    کاش اینطور بود ولی مشایی وزیر امورخارجه رو علم میکنه و ثمره هم نیکزاد رو علم میکنه. بهتره که در مورد این جماعت دچاره خوش بینی نباشیم.
  • احمد IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    1 1
    مششششایی