کارمندانی که در کار فیلترینگ محتوایی در سایت گوگل هستند، عنوان بدترین شغل را در این کمپانی اینترنتی به خود اختصاص داده اند.

بحث محتوا در سایت گوگل و فیلتر کردن محتواهای تعریف شده از بدترین شغل ها در بزرگترین موتور جستجوی اینترنتی دنیا است و کسانی که با این موضوع دست به گریبانند، سخت ترین شغل را دارند.
مردم چیزهای وحشتناک و بسیار وحشتناکی را روی اینترنت قرار داده و به اشتراک می گذارند. برخی کاربران نیز تصاویر مستهجن همراه با خشونت روی سایتهای اجتماعی و ... گذاشته که گوگل بعنوان موتور جستجو به صورت خودکار ممکن است انها را به تصویر کشد.
همه اینها یک طرف و قوانین و آیین نامه های داخلی گوگل نیز یک طرف دیگر ماجرا است که باید رعایت شود تا حریم خصوصی افراد مورد تجاوز مجازی قرار نگیرد.
بنابراین در کمپانی گوگل افرادی استخدام شده تا محتوا و نتایج جستجوی گوگل را با این قوانین و مقرارات مطابقت داده و به صورت دستی آنها را از نتایج جستجو حذف می کنند.
برنامه های خودکار نرم افزاری نیز در این زمینه وجود دارد که اتوماتیک به این کار می پردازد اما از آنجایی که کاربران با تجربه اینترنتی خود سعی می کنند قوانین درج شده در نرم افزارهای فیلترینگ را پشت سر بگذارند، لذا نقش کارمندانی که مستقیم با این موضوه درگیر می شوند، حیاتی می شود.
یکی از کارمندان سابق گوگل که نامش برده نمی شود در مورد داستان فیلترینگ می گوید وی و همکارانش باید ساعتهای زیادی در روز وقت خود را صرف دیدن محتوای وحشتناک مانند سر بریدن افراد، صحنه های خودکشی، تصادف های وحشتناک مرگ آور، شوک دادن به مردم و قرار دادن فیلم روی سایت و سوء استفاده جنسی از کودکان که به صورت عکس و ویدئو در اینترنت منتشر می شود، می کردند.
این کارمند تعداد تصاویر دیده شده در روز زمانی که کارمند گوگل بوده را 15 هزار عکس مستهجن و وحشتناک عنوان کرد که باید هر روز روی اورکات، پیکاسا و نتیجه جستجوی عکس گوگل پیدا کرده و انها را مسدود کرد. او می گوید دیدن این تصاویر برای هر کسی وحشتناک است. این کارمند بدلیل اینکه تحت تاثیر قرار گرفته توسط مامور فدرال نصیحت شده که خود را برای معالجه به روان پزشک معرفی کرده و آزمایش موسوم به Rorschch test دهد. این مرد دوستی داشت که در بخش یوتیوب کار می کرد و تعریف می کرد که به محض ورود فیلم های القاعده او اولین نفری بود که آنها را می دید.
کسانی که در یوتیوب کار می کنند معمولا شیفت شب بوده و از ساعت 10 شب تا 8 صبح روز بعد فیلم های مظنون را دیده و مسدود می کنند.
از طرف دیگر هر کسی که در این شغل استخدام می شود فقط می تواند بمدت یکسال در این عنوان شغلی مشغول به کار باشد و نه بیشتر.
اما ماندن در این شغل یک روز بیشتر از مدت قرارداد نیز زجر آور و مضر به سلامت روان کارمند مذکور خواهد بود.

منبع: بوزفید

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 237887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۱
    104 3
    من برای این کارمندان ارزوی صبر و تحمل بیشتر می کنم ما ادم ها موجودات عجیبی هستیم.
    • من خودم تنها IR ۰۳:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۸
      4 1
      بدو بدو فیلتریه!!!!!!!! آی خونه دار بچه دار زنبیلو وردار بیار......... سایت فیلتر می کنیم........سایتای به روز شده با محتویات دلار....گرونی.....مرغ....خروس.....بدووووو بدو اگه دیر کردی باید تو صف وایسینا
    • مرشد IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۵
      1 0
      این منبع خبرتون فیلتره! چجوری خبرها رو از منبع قیلتر شده میگیرید شیطونا!؟
  • مهدی IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۱
    282 4
    کار خاصی انجام نمیدن که. به نظرم سختترین کار دنیا رو مخابرات ایران انجام میده که از صبح علی الطلوع میشینن پای کامپیوتر و فقط سایت فیلتر میکنن تا شب. پس جا داره یه خدا قوت به مخابرات ایران بگیم که شبانه روز، روی محتوا نه، بلکه روی همه سایتها دارن کار میکنن و فیلترشون میکنن.!!!!!!!!!!!!! البته اگه تو گوگل این کار سختیه، بیان یه قرار داد ببندن با مخابرات ایران اونوقت همه چی حله...
    • hessam US ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۱
      88 7
      خدایی دمت گرم ... مشتی نوشتی !
    • بدون نام IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۲
      40 2
      مي دوني چيه آخه تو گوگل يه عده هستند كه مي شينن محتوا رو بررسي مي كنن اما اينجا حتي بررسي محتوي مجرمانه هم جرمه به همين خاطر به محض اينكه مشكوك بشن فيلترش مي كنن كه ديگه هيچ كس مرتكب جرم نشه! و امنيت به طور كامل برقرار بشه! نمونش همين چند روز پيش دوباره سايت GameSpot رو فيلتر كردن حالا من بايد به برادر 16 ساله ام دسترسي VPN بدم تا بتونه بره سايت گيم اسپات!!!!!!!!!
    • بدون نام IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۶
      2 10
      دوست عزیز یه مقدار مطالعه ت رو بیشتر کن سیستم مخابرات ایران بر اساس کلید واژه فیلتر میکنه و دستی نیست موفق باشی
  • بدون نام US ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۱
    69 25
    تو ايران خيلي از اين كارهاي سخت داريم
  • بدون نام IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۱
    103 3
    لطفا افرادی هم که در ایران تو کار فیلترینگ هستند رو هم معرفی کنید
  • باران IR ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۱
    41 3
    اصلاً این فیلتر که میگین، چی هست؟!!
    • بدون نام IR ۰۲:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۲
      57 0
      سلام مردم اصلا مگه فیلتر داریم!؟ داریییییییییییییییییم؟ مردم داریم اصلا!؟
  • ناصر IR ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۲
    70 6
    من فوق لیسانس دارم و بیکارم حاضرم سخت تر از این کارهاش را برای یه لقمه نون انجام بدم اینا که کار سختی ندارن
  • بدون نام IR ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۲
    26 4
    حتی فکرشم حال آدمو بد میکنه
  • فیلتر IR ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۲
    57 2
    والا بخدا کار سخت تر رو ماها انجام میدیم که تو کل روز باید تو این سایتای فیلتر شده بگریدم دنبال راه های جدید ضد فیلترینگ
  • بدون نام IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۲
    12 2
    کلمه EBOOK رو وارد گوگل کنید ، ببینید که وضعیت چطوره. البته من می دونم که این از طرف گوگل بدجنسه که به بهانه مسائل اخلاقی اینا رو می بنده ، وگرنه ما که اصولا خوب هستیم.
  • علی IR ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۳
    14 3
    من حاضرم جایم را با انها عوض کنم با جان دل می پذیرم قربون هر چی کار سخت هست در گوگل بشم