طی24 ساعت گذشته 25نفر در تصادفات جاده‌های کشور کشته و 315نفر مجروح شدند، این در حالی است که جاده های شمال پرترددترین جاده ها بوده و ترافیک آن نیمه سنگین است.

به گزارش خبرآنلاین،در روزهای چهارشنبه، پنج شنبه، جمعه و شنبه هم در مجموع 107 نفر در سوانح رانندگی جاده‌های کشور کشته و 891 نفر دیگر نیز مجروح شدند. همچنین ترافیک  جاده های شمال کشور سنگین و پرحجم گزارش شده بود. (اینجا بخوانید)

تصادف در منطقه زلزله زده 6 قربانی گرفت/ 25 کشته در تصادفات روز گذشته
رئیس مرکز نظارت و کنترل ترافیک پلیس راهور با اشاره به وقوع 19 فقره تصادف فوتی در روز گذشته گفت: در جریان برخورد پنج دستگاه خودرو در منطقه زلزله زده اهر شش تن کشته شدند. سرهنگ رضا سلبی به مهر گفت: روز گذشته در جاده های کشور 19 فقره تصادف فوتی رخ داد که در جریان آن 25 نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند. همچنین 202فقره تصادف جرحی رخ داد که بر اثر آن 315نفر مجروح شدند. خستگی و خواب آلودگی، سرعت غیرمجاز و انحراف به چپ از مهمترین علل وقوع تصادفات دیروز بود. پلیس بارها از رانندگان خواسته در طول رانندگی از مسیر اصلی منحرف نشده و در صورت خواب آلودگی رانندگی نکنند.

رئیس مرکز نظارت و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی با اشاره به تصادفات مهم دیروز گفت: روز گذشته در کیلومتر 50 جاده اهر - تبریز پنج دستگاه خودرو با یکدیگر برخورد کردند که در جریان آن 6 تن از هموطنان جان خود را از دست دادند. کارشناسان انحراف به چپ یکدستگاه پراید و برخورد آن با یک دستگاه پژو پارس را علت این حادثه اعلام کردند. 5 تن از قربانیان سرنشینان پژو و از اعضای یک خانواده بودند.همچنین در تصادف یک دستگاه پژو پارس با پراید در آذربایجان شرقی یک نفر کشته و 4 تن دیگر مجروح شدند. در این حادثه انحراف به چپ خودروی پژو علت حادثه بود.

130 کشته در حوادث جاده ای 

130 نفر براثر حوادث جاده ا ی چهار روز گذشته در کشور کشته شدند.  رئیس پلیس راهور کشور به واحد مرکزی خبر گفت : از پنجشنبه گذشته تا دیروز بیش از هزار فقره تصادف در جاده های کشور اتفاق افتاد. سردار مومنی علت بروز این حوادث را سرعت و سبقت غیرمجاز ، بی توجهی به جلو و خواب آلودگی رانندگان اعلام کرد. وی با اشاره به پایان تعطیلات از مسافران خواست برنامه بازگشت خود را طوری تنظیم کنند تا از ترافیک سنگین جاده ها جلوگیری شود. رئیس پلیس راهور کشور افزود : بهتر است مسافران بجای امروز و امشب از فردا برگردند تا از بروز هر گونه حادثه و ترافیک سنگین در جاده ها جلوگیری شود .
ترافیک نیمه سنگین در جاده های شمالی/ وضعیت محورهای منتهی به تهران
رئیس مرکز نظارت و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی، از وجود ترافیک نیمه سنگین در جاده های شمالی کشور خبر داد. سرهنگ رضا سلبی در خصوص آخرین وضعیت راههای کشور، به مهر گفت: در جاده چالوس از میدان امیرکبیر تا تونل کندوان بار ترافیکی نیمه سنگین وجود دارد که با گذشت زمان بار ترافیکی در حال افزایش است. در جاده هزار هم بار ترافیکی نیمه سنگین است. البته در این جاده بار ترافیکی به سمت تهران نیز وجود دارد. آزادراه قزوین - رشت و قزوین - کرج هم دارای بار ترافیکی نیمه سنگین است.

رئیس مرکز نظارت و کنترل ترافیک پلیس راهور خاطر نشان کرد در دیگر جاده های کشور تردد روان و بدون بار ترافیکی در جریان است.

شماره تلفن88255555 مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راه کشور به صورت شبانه روزی آماده اعلام آخرین وضعیت ترافیک محورهای کشور و محدودیتهای تردد به هموطنان است.

جاده های شمال پرترددترین جاده ها/ توقیف 72 ساعته خودروهای خطرساز
رئیس پلیس راهور ناجا گفت: جاده های شمالی ایران در 24 ساعت گذشته، پرترددترین جاده های کشور بودند. سرهنگ محمد رضا مهماندار به مهر گفت: بار ترافیکی جاده های شمالی کشور در 24 ساعت گذشته نسبت به سایر نقاط کشور بیشتر بوده است. شدت بار ترافیکی محورهای مازندران به مراتب بیشتر از سایر محورها بوده که به نظر می رسد با پایان روز اول عید فطر، مسافران قصد بازگشت به مقاصد خود کردند.

رئیس پلیس راه کشور با اشاره به اینکه هموطنان با مدیریت زمان به مسیرهای تعیین شده برای سفر خود اقدام کنند، تصریح کرد: در صورت رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی، شاهد کاهش تصادفات در محورهای مواصلاتی کشور خواهیم بود. مهماندار با بیان اینکه بستن کمربند ایمنی و عدم سبقت غیرمجاز در جاده های کشور باید از سوی رانندگان صورت گیرد، یادآور شد: با رانندگان خطرساز برخورد جدی می شود. این مسئول انتظامی کشور افزود: نمره منفی به رانندگان خطرساز ارائه می شود و خودروی آنان 24 تا 72 ساعت توقیف خواهد شد.

مازندران دارای محورهای مواصلاتی هراز، سوادکوه و کندوان است.
برخورد شدید با تخلفات رانندگی در ایام تعطیلی تهران
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از برخورد ماموران با سرعت و سبقت غیرمجاز در تعطیلات عید فطر و هفته آینده پایتخت خبر داد.  سردار حسین رحیمی به مهر گفت: طی چند روز اخیر به دلیل تعطیلات عید فطر و سفر هموطنان شاهد کاهش بار ترافیکی به خصوص در بزرگراههای تهران بودیم. همچنین احتمال می دهیم هفته آینده به دلیل تعطیلی ادارات در تهران باز هم شاهد سفر هموطنان و خلوت شدن پایتخت باشیم. همزمان با کاهش بار ترافیکی تهران برخی رانندگان اقدام به رانندگی با سرعت بالا و انجام حرکتهای مخاطره آمیز می کنند که به ماموران ابلاغ کرده ایم در این ایام به شدت با تخلفات سرعت و سبقت غیر مجاز برخورد کنند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ تاکید کرد: اجازه نمی دهیم برخی رانندگان متخلف با رانندگی مخاطره آمیز جان دیگر رانندگان را در خطر قرار دهند.
جاده هراز از ساعت 14 یکطرفه می‌شود 
جاده هراز از ساعت 14 امروز از آمل به تهران یکطرفه می شود. به گزارش مهر، بر اساس گزارش مرکز اطلاعات راههای مازندران جاده هراز به دلیل کنترل بار ترافیکی برگشت از ساعت 14 امروز از آمل به سمت تهران یکطرفه می‌شود. تا ساعت 24 امشب تردد هرگونه کامیون در این جاده از محدوده آبسک به سمت رودهن ممنوع است. بر اساس این گزارش، در محور سوادکوه نیز تردد انواع تریلی در این محور ممنوع بوده و هنوز محدودیت دیگری در این مسیر در نظر گرفته نشده است.
45282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 237247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۱
    2 2
    نصف کشته های زلزله رو تو چند روز تعطیلی از دست دادیم!!!!
  • بدون نام IR ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۱
    4 1
    نصف کشته های زلزله رو تو چند روز تعطیلی از دست دادیم!!!!
  • پوریا موسوی IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۱
    4 2
    بنده دیروز از ساعت 8 شب در جاده هراز بودم. کدام یکطرفه ؟ حتی از آب اسک به سمت رودهن هم نه تنها یکطرفه نبود بلکه در جاده کامیون هم دیدیم . منبع این خبر فاقد صحت چیست ؟
  • بدون نام IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۱
    2 0
    ای بابا خوب چرا خوابشون میاد رانندگی می کنن
  • مسعود IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۱
    4 0
    فقط در ایران علت حادثه پراید
  • توسی IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۱
    4 1
    چرا واردات خودروهای کم مصرف ایمنو باکیفیت خارجی ازاد نمیشود تا کی پراید و... وتلفات؟
  • بدون نام IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۱
    2 2
    تو فکر کن جمعیت بشه 150 میلیون !! قطعا جاده ای هم قرار نیست ساخته بشه
  • بي نام IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۱
    3 1
    ما به كشته شدن مردممون در تصادفات عادت كرديم !! رقت انگيزه