در روزهای چهارشنبه، پنج شنبه، جمعه و شنبه در مجموع 107 نفر در سوانح رانندگی جاده‌های کشور کشته و 891 نفر دیگر نیز مجروح شدند.

سرهنگ رضا سلبی- رییس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا- با اشاره به تعداد کشته و مجروح شدگان حوادث رانندگی از روز چهارشنبه تا روز گذشته به ایسنا گفت: در روزهای چهارشنبه، پنج شنبه، جمعه و شنبه در مجموع 107 تن در جاده‌های کشور کشته و 891 تن دیگر نیز مجروح شده‌اند. وی با بیان اینکه در این مدت مجموعا 645 تصادف منجر به جرح و فوت رخ داده است، خاطرنشان کرد: 90 فقره از تصادفات منجر به فوت و 555 فقره دیگر نیز منجر به جرح شده است. به گفته سلبی تنها در روز شنبه 26 فقره تصادف فوتی با 34 کشته و 134 فقره تصادف جرحی با 216 مجروح در جاده‌های کشور به وقوع پیوسته است.  

رییس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا در خصوص مهمترین علل این حوادث نیز اظهار کرد: 35 فقره از مجموع تصادفات در 4 روز گذشته به دلیل خستگی و خواب آلودگی راننده، 184 فقره به دلیل عدم توجه به جلو و 94 فقره نیز به دلیل انحراف به چپ رخ داده است. وی با تاکید بر اینکه ماموران پلیس راه از تردد خودروهایی که اقدام به انجام تخلفات حادثه ساز در جاده می‌کنند جلوگیری خواهند کرد، اظهار کرد: رانندگان باید در طول سفر قوانین راهنمایی و رانندگی را اجرا کرده و از انجام تخلفات حادثه ساز نظیر تردد در شانه خاکی، دنده عقب در بزرگراه، رعایت نکردن حق تقدم، سبقت غیرمجاز، تخطی از سرعت مطمئنه و ... خودداری کنند. در طول سفر نیز حتما کمربند ایمنی خود را بسته و استراحت کافی داشته باشند.
آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور/ترافیک سنگین در اغلب محورهای منتهی به شمال کشور/ رانندگان از محور فیروزکوه تردد کنند
رییس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا ضمن تشریح آخرین وضعیت ترافیکی در جاده‌های کشور از رانندگان تهرانی که قصد سفر به شمال کشور را دارند خواست تا حد امکان از محور فیروزکوه استفاده کنند.
سرهنگ رضا سلبی در تشریح آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور با بیان اینکه بار خروجی از صبح امروز به سمت شهرهای زیارتی و سیاحتی افزایش یافته است،گفت: در محور کرج – چالوس ترافیک پرحجم گزارش شده است. همچنین از میدان امیرکبیر تا تونل کندوان در محور کرج چالوس ترافیک سنگین و از تونل کندوان تا سیاه بیشه به سمت مرزن آباد نیز ترافیک نیمه سنگین گزارش شده است.
رییس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا همچنین با بیان اینکه در جاده هراز نیز تردد پرحجم گزارش شده است، خاطرنشان کرد: ‌در آزادراه قزوین رشت محدوده رودبار و منجیل نیز تردد پرحجم همراه با ترافیک نیمه سنگین گزارش شده است. به گفته سلبی در محورهای خروجی به سمت تهران، کرج و قزوین حجم تردد زیاد اعلام شده است. وی با بیان اینکه محورهای ورودی به مشهد و قم نیز دارای ترافیک پرحجم است، خاطرنشان کرد: در محورهای منتهی به اصفهان و شیراز تاکنون مشکلی گزارش نشده است.
رییس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از رانندگان تهرانی و سایر هموطنان که قصد مسافرت به شمال کشور را دارند خواست از محور فیروزکوه برای تردد استفاده کنند چرا که در این محور بار ترافیکی خاصی گزارش نشده است.
سلبی همچنین درباره وضعیت ترافیکی در محورهای منتهی به شهرهای زلزله زده آذربایجان شرقی نیز خاطرنشان کرد: در این محورها نیز مشکل ترافیکی گزارش نشده و تردد در آن روان است.
45282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 237113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 53
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۹
    90 1
    این آمار دست کمی از آمار زلزله نداره، خیلی زیاده ۱۰۷ نفر تو ۴ روز
  • بدون نام IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۹
    144 1
    1/3 تعداد کشته های زلزله !!!! کی میخوایم درست رانندگی کنیم ؟ برای مسافرت ، داغدار میشیم.
    • حاتمی PT ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۹
      همه چیز درست رانندگی کردن نیست- جاده ها استاندارد نستند و خودروها ایمن نیستند اگر خودروها ایمن بودند مردم هم مثل علی دایی و نیکزاد زنده می ماندند!
    • بدون نام IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۹
      73 7
      50 % در صد رانندگی غلط خودمونه مخصوصا سرعت زیاد و توجه نکردن به جلو و معاینه فنی نبردن خودرو 50 % هم جاده.
    • بدون نام IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۹
      76 0
      موضوع اینه که بیشتر اوقات خونواده ای که با کمال احتیاط و عقل رانندگی میکنه هم داغدار میکنیم
    • حرف حق GB ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۹
      47 48
      اقاي حاتمي ناايمن ترين ماشين توايران رواگه باهاش درست رانندگي كني ايمنه شمافكر ميكني توبقيه كشورهامردم سوارچي ميشن توي المان كه حرف اولو تو توليدخودروميزنه درصدبالايي ازمردم سواراتومبيل اسمارت ميشن كه يه خورده ازجاروبرقي بزرگتره خداشاهده كف جاده هاشونم ازپرقونيست تازه هميشه هم بارندگي و يخبندونه فقط المانونميگماكل اروپاروميگم.يه جوري ميگيم خودروهاايمن نيستن انگارترمزندارن.مگه همه قراره سواربنز بشن.لطفاخودمونوگول نزنيم
    • بدون نام IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۹
      55 10
      اکی ولی 99درصد به طرز رانندگیه. علی دایی هم اول چون درست رانندگی نکرد ، ماشینش واژگون شد !!! درکل اون قدر اوضاع جاده و اتوبان بی ریخت نیست که این همه آدم بمیرن ...
    • کامران IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۹
      65 11
      دقیقا. فرهنگ افتضاح رانندگی در ایران رو گردن خودروها نندازیم. من خودم 8 ساله پراید دارم و نزدیک به40-50 بار باهاش مسافرت رفتم. اگر درست رانندگی کنی هیچ مشکلی پیش نمیاد
    • منوچهر IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۹
      55 2
      رانندگی ایرانی یعنی " چپاندن خودرو یا موتور در اولین فضایی که خالی می شود "؛ یعنی " رفتن از هر مسیر ممکن نه از مسیر تعیین شده " - ماهنامه طلوع.
    • جوابیه حرف حق IR ۰۳:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۰
      8 5
      آقای حرف حق، دوست خوبم حرف شما صحیح است که رانندگی بسیاری از ما بد است و منجر به تصادفات می شود، اما در همون آلمان هم اگر مردم در یک جاده ۴۰۰ کیلومتری قرار بود هر دفعه ۱۰ ساعت در ترافیک بیاستند و با اعصاب خردی هایی که خودتان بهتر می دانید روبرو بشن صبر آنها هم تمام می شد و انقدر به شهردار و ... اعتراض می کردند که دیگر از این اتفاق ها نیافتد ... در تهران امروز بنده حداقل ۸ ایستگاه بازرسی بی دلیل دیدم که اگر ۲ تا از آنها در جاده بودند شاید همین اتفاق ها نمی افتاد.
    • زرجامی IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۰
      11 2
      ایراد اصلی به صدا و سیما وارد است زیرا در مواقع تعطیلی نسبت به خطرات جاده ها هشدار کافی نمی دهد و با وجود اینکه همیشه بعد از تعطیلات تعداد زیادی از هموطنان کشته و زخمی می شوند اما از انعکاس این اخبار خودداری می کند.فقط به این دلیل که وانمود کند وضع مردم خیلی خوب است و همه خوش و خرم هستند
    • بدون نام IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۱
      2 0
      اقای حرف ناحق!!تو المان که قسم میخورم تا حالا پات هم به اونجا نرسیده کدوم جاده اصلیش دو طرفست که ادمها بخوان تو تصادفات شاخ به شاخ بمیرند؟!تو کدوم جادش هر 20 کیلومتر یک سرعت گیر به ارتفاع یک دیوار گذاشتند تا راننده ها مجبور بشن یک دفعه بزنند رو ترمز و ماشین پشتی بکوبه بهشون؟!تو کدوم جاده المان پیچ 360 درجه طراحی شده؟!تو کدوم جاده المان راننده ها مجبورند برای فرار از دست انداز تو جاده مارپیچ برونند؟!اگه جاده های اونها یخ زده هست در عوض ماشینی رو به مردمشون میدن که وقتی تو یخ باهاش ترمز میکنی اصلا توقف ماشین رو احساس نمیکنی..فکر میکنی اگه به قول تو همین المانیها تو همون جاده هاشون میخواستند با پراید ترمز کنند امار کشته هاشون چند برابر میشد؟فکر میکنی اگه دایی و نیکزاد پراید سوار بودند زنده بودن
  • meysam IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۹
    38 23
    80% ایراد از ماشینا و جاده هامونه!!!تا کی باید هموطنانمون الکی فوت شن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • حسین IR ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۹
      30 7
      نه عزیز. فقط ماشین نیست! تخطی از سرعت مطمئنه و سبقت های بیجا و عدم رعایت فاصله طولی دلایل اصلی تصادفات مرگبار هست. و گرنه با پراید هم میشه رفت مسافرت. رانندگی فرهنگ می خواد که ما نداریم
    • بدون نام AE ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۹
      5 1
      حسین جان 120 کیلومتر در ساعت سرعت مطمئن هست!؟ شما بهتره بدونی که خودرو پراید تو سرعت 120 کیلومتر در ساعت فقط 20 کیلو وزنش هست که باعث میشه چسبندگیش به جاده بی نهایت کم شه! که جدیدا برای حل این مشکل به مدلهای جدید وزنه میبندن!!
    • آذرخش IR ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۰
      6 1
      بابا این چه حرفیه دوست عزیز از شما پراید رو در نظر بگیر این همه آدم سالهای سال دارن تو همین جاده ها باهاش نون می خورن یا می رن مسافرت همه هم به سلامت می رسن چون به دوستمون حسین فرهنگ رانندگی رو دارن درسته جاده ها خرابن ولی نه تا اون حد که 80در صد علت کشته ها رو داشته باشه.
    • حرف حق GB ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۰
      8 1
      دوست عزيزم جوابيه:بايد خدمتت عرض كنم يه الماني وقت نداره سالي10بار مسافرت كنه اصولاجاده هرچقدرهم پهن باشه توان قبول اتومبيلهاي يه شهرو نداره.مابايدخودمونوعوض كنيم كه تادوروزتعطيل ميشه هممون باخودروي شخصي ميافتيم جاده شمال وبرامونم درس عبرت نميشه.تواروپامردم اصولاوقت اضافي ندارن واگرسالي1يا2باربخوان مسافرت كنن عمدتاازقطاراستفاده ميكنن.خداييش مثلاماامردم تهران براي يه بلال خوردن 50كيلومترباهرج ومرج تمام رانندگي ميكنيم كه مثلابريم ميگون2سيرگردوبخوريم
  • سعید IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۹
    38 1
    فاجعه ای به این بزرگی از زلزله هم بدتر است
    • م IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۹
      7 1
      درست میگی داداش.اما خیلی جالبه که مسئولان به این راحتی از کنار این میگذرند و مثه یه چیزه طبیعی باهاس برخورد میکنن.البته قبلا زلزله هم چیزی طبیعی بود مثه زرند و لرستان که خیلی راحت از کنارش گذشتن. فقط الان تو این زلزله خدا رو شکر خیلی بها دادن
  • نریمان IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۹
    30 2
    با این وضعیت باید تعطیلاتو بیخیال شد. اخه چه وضعه رانندگیه؟ توی 4 روز 107 کشته
  • بدون نام GB ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۹
    25 4
    واقعا که!!کار از بنیان خراب است برادران ،از بنیان!!
  • میلاد IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۹
    25 4
    با این سرعت زیاد به کجا چنین شتابان؟؟؟؟؟؟؟
  • محمد IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۹
    28 6
    ای کاش آماری از نوع خودروهای تصادفی می دادند. پراید به جای این که به معنای غرور و مایه ی مباهات باشد شده قاتل جان هم وطنانمان متاسفانه مردممون هم با اندک بضاعت های مالی سراغ همین خودروهای بی کیفیت داخلی می روند.
  • امیر IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۹
    39 10
    آقا زلزله رو بیخیال ...پراید و پژو و سمند غیر استاندارد و با کمترین تجهیزات ایمنی و بچسب .........
    • حرف حق GB ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۹
      5 1
      تجهيزات ايمني ندارن درست ولي تجهيزات ايمني مثل امن بودن اتاق شاسي ايربگ و...برا بعدازتصادفه ما ميگيم اصولاچراامارتصادف بايد اينقدربالاباشه بعبارتي چراهرجورخواستيم رانندگي كنيم بعد ازخودروتوقع داشته باشيم سالم بمونيم.هركي رانندگي توكشورهاي پيشرفته روديده باشه ميدونه چي ميگم
    • بدون نام IR ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۰
      9 1
      ماشینها بهانه هستند .تا وقتی تفریح خیلی از آدمها رانندگی شده آنهم با سرعت بالا، همین اتفاقات ناگوار ادامه دارد.
  • رضا IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۹
    42 3
    هیچوقت فرهنگ رانندگی در ایران درست نمیشه و این داستان همچنان ادامه دارد. . .
    • بدون نام IR ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۹
      11 0
      فرهنگ اسلامی و انسانی توی رانندگی نداریم.وقتی از بچگی تا بزرگسالی تندرفتن و زود به مقصد رسیدن مایه برنده شدن توی مسابقه ماشین بازی تا فیلمهای عادی و جنگی میشه، هرکی ماشین میخره میخواد ثابت کنه که با تند رفتن و سریع تر خود را به مقصد رساندن خیلی مهارت داره.روی دیگران رو کم کرده و خیلی آدم شجاع و با عرضه ای هستش. فکر کرده اینجا هم بازی کامپیوتریه. باید خلاف مقررات رانندگی برای همه و بدون استثنا مایه ننگ باشه حتی پلیس راهنمایی رانندگی تا احترام به قوانین تبدیل به فرهنگ بشه.
  • بدون نام US ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۹
    8 3
    قطعا مشکل این همه فوتی به خاطر کیفیت پایین ماشین هاست البته خود نفس تصادف بیشتر از رعایت نکردن قوانین توسط راننده منشا مگیرد ولی تصادف منجر به مرگ قطعا به خاطر ماشین های غیر استاندارد است مثل رانندگی با بمب است که در صورت برخورد به مانعی منفجر میشود یعنی اگر ماشینهایمان استاندارد بود باز هم با این رانندگی ها به نسبت امار تصادف بالایی داشتیم (هرچند از الان کمتر میشد) ولی این همه کشته قطعا نداشتیم
  • Mehran DE ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۹
    15 0
    دوستان سلام من مهندس مکانیک هستم .این رو عرض کردم که یعنی از مسایل مربوط به خودرو وایمنی آن خیلی بی اطلاع هم نیسنم. چند سال تو ایران در ایران خودرو مشغول بکار بودم . متاسفانه باید عرض کنم کیفیت خودرو های تولیدی پایین و در حد استاندارد های بین المللی نیست . در حال حاضر در کشور آلمان هستم .کشوری که احتمالا خودتون تعریفش رو شنیدید. واقعیت اینه که درست هست که کیفیت خودروهای ما پایین است ولی مشکل اصلی نیست. مشکل در قانون جنگل حاکم بر فضای ترافیکی کشور هست. من با اینکه چندین سال در ایران رانندگی کردم ولی اینجا جرات رانندگی نمیکنم . یعنی اینجا صرف اینکه بتونی فرمون رو بگیری بری تو خیابان رانندگی کنی نیست. اینجا بشدت قانون حاکمه! ولی اجرای قانون در ایران نیاز به فرهنگ سازی روی نسل جدید داره!
  • شهداد IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۹
    8 0
    متاسفانه قوانین راهنمایی و رانندگی در ایران کارایی لازم را ندارد و جریمه ها تنها مالی هست در حالی که راننده ای که با سرعت زیاد رانندگی می کند و تصادفی منجر به مرگ می شود باید مثل یک قاتل با اون رفتار بشه چون می توانست با سرعت کمتر جلوی حادثه رو بگیره.ما در قوانین کیفری داریم کسی که با بی احتیاطی باعث مرگ کسی بشه در حکم شبه عمد هست اما در رانندگی این قانون رعایت نمی شود
  • نیما DE ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۹
    7 0
    ما ایرانی ها پس از سالها واقعا در مرحله گذر از بی قانونی به قانون مندی مانده ایم ، شما فرض کنید در یک جاده دو طرفه که خودروها در هر دو جهت در حال گذر هستند در یکی از مسیر ها مشکلی پیش بیاید و شلوغی ایجاد شود که باعث توقف خودروها گردد ، اگر یک انسان متمدن باشد مثل همه کسانی که ایستاده اند می ایستد تا مشکل حل شده و حرکت کند ، اما در ایران راننده ها انگار نمیفهمند یا خودشان را به نادانی می زنند اولین کاری که میکنند این است که میروند به مسیر مخالف ! خوب مسلم است که با خودروهای مقابل برخورد میکنند و حالا سعی میکنند که به باند صحیح برگرند ، واضح است که جایی برای برگشتن به باند درست وجود ندارد ، به همین دلیل ساده مسیر ها به اصطلاح قفل می شوند و ملت شب را در جاده میخوابند !
  • وحید IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۹
    11 0
    قبول دارم خودرو ها در کشور ایمن نیستند، اما فرهنگ رانندگی در ایران خبیلی پایین است. من ۶ سال رانندگی می کنم و هنوز یک بار هم تصادف نکردم، پس با رانندگی درست میشه جلوی این مسائل رو گرفت. کسانی که تصادف می کنن همون افرادی هستند که خیابان و جاده را جایی برای خالی کردن عقده‌هایشان یافته اند همان افرادی که پشت سر شما سپر به سپر حرکت می کنن و باعث گرفتار شدن افراد بیگناه در طرف دیگر تصادف می شوند.
  • محمود IR ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۰
    3 0
    اولین و مهمترین عامل تصادفات در ایران ، درست رانندگی نکردن است،مثل بقیه کارهامون! و یکی از مهمترین عوامل وقوع تصادفات در جاده ها جوگیر شدن و غرور بیجا داشتن رانندگان، کل (فتحه روی ک) انداختن پژو با سمند، سمند با ال 90 و .....
  • حسن IR ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۰
    3 0
    چرا با اینکه میدونیم خودرو ها و ماشین هامون غیر استانداره، بعضی از ما اینقدر بد رانندگی میکنیم؟ تو آلمان که بهترین خوردرو ها و جاده ها رو دارند مردم اصلا مثل ما رانندگی نمی کنند
  • علی هاشمی IR ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۰
    3 0
    امروز که کلاه قرمزی میداد آقای مجری به نکته خیلی جالب و با تاملی اشاره کرد که به نظر من راست میگفت: در این برنامه صراحتا اشاره شد به اینکه عده ای از مردم به نوع نگاه و صدایی که میشنوند توجهی ندارند و به صورت الویت بندی اشتباه کارهایی اشتباه انجام میدهند............. یعنی چه توی دو روز این همه باید تلفات داد آدم میترسره تو جاده بره
  • بدون نام IR ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۰
    4 0
    برای همینه که وقتی هر خارجی وارد ایران میشه اولین نگرانیش نوع رانندگی مردم ایران است .آخرین نفری هم که اعتراض کرد کیروش سر مربی تیم ملی بود. از همه جوانها خواهش میکنم از همینجا شروع کنیم و به هم در رانندگی احترام بگذاریم.
  • آدم های بی ارزش US ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۰
    4 4
    آخه تابه کی باید اوضاع به این روند پیش بره خون تمام این مردم بی گناه به گردن مسولین ما میباشد
  • بدون نام IR ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۰
    7 3
    خودرو پراید که پر تیراژ ترین خودرو کشور است و قیمن صفر ان الان به ده میلیون تومان رسیده است چه ایمنی دارد؟ چرا مسعولین صنعت کشور فکری به حال این خودرو بی کیفیت که با جان هزاران هموطنمان در سال بازی میکند فکری نمیکنند . اگر تعرفه خودرو را پایین بیاورند و از 90 درصد فعلی به 40 درصد برسانند با ده میلیون میتوان یک خودرو خارجی با کیفیت و ایمن خرید که میتواند جلوی مرگ هزارن تن از هموطنانمان را گرفت . ایا نمی ارزد که تعرفه ها را پایین اورد و جلوی مرگ هزارن تن از هموطنانمان را گرفت. قضاوت با مسعولین صنعت کشور و مردم
  • امین IR ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۰
    4 2
    دوستان انقد رو درصد مقصر بودن راننده و ایمنی خودرو و جاده ها بحث نکنید. اولا همه میدونیم همه این عوامل تاثیرگذارند. دوما راحت میشه تحلیل و بررسی کرد و درصد رو تخمین زد کمااینکه این کار انجام شده و درصدهای مختلفی هم اعلام کردن. مثلا یه نمونه اینه: به گزارش شبكه خبر، پارسال 156 هزار تصادف در جاده های کشور ثبت شده که 52 درصد عامل انسانی، 30 درصد مشکلات جاده ای و 13 درصد نقص فنی خودرو عامل تصادف بوده است. نکته مهم اینه که شاید عامل انسانی مهمترین عامل بروز "تصادف" باشد، اما "ایمنی پایین خودروها" تاثیرگذارترین عامل در منجر به فوت شدن تصادف رخ داده است. بعضی ها نوشتن 99% این تلفات به خاطر نوع رانندگیه! عزیز دل برادر، یه دو دوتا چهارتا بکن پیش خودت بعد با این دقت درصد محاسبه کن!
    • محمود IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۰
      2 0
      حالا خیلی رک و پوست کنده ! ما که اینقدر داریم در مورد فرهنگ پایین رانندگی،کیفیت پایین خودروها و کلی عوامل داخلی و خارجی بحث می کنیم آیا واقعا خودمون وقتی پشت فرمون میشینیم درست و با احتیاط رانندگی می کنیم ؟؟؟
  • سعید IR ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۰
    3 3
    ازپرستل زحمتکش پلیس راه خواهشمندم بجای جریمه های سرسام اربفکرایمنی جادهاباشند108نفریکسوم امارزلزله اخیرمیباشدازمسئولین نیزعاجزانه خواهش میکنم خودروهای استانداردباترمزایمن وبدنه محکم به مردم تحویل بدهند بخدا این مردم خیلی گناه دارند چرابایدپولدارهاباماشین های گران خارجی ......ولی بی پولهاباماشین ارزان ایرانی راحت بمیرند هرچی سنگه برای پای لنگه اگرحتی یک مسئول هم بخونه بازهم قنیمته
  • بدون نام IR ۰۳:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۰
    7 0
    در واقع هر سال در ایران فاجعه ی انسانی به بزرگی زلزله بم در سکوت و بی توجهی خبری رخ میدهد و آب از آب هم تکان نمیخورد!! ناگفته نماند راننده های ماجراجو، ناشی ریشه ی بیش از 50 درصد این مصیبتها هستند.
  • حسن IR ۰۴:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۰
    7 1
    همه چيمون مساله داره همه كارامون جون همديگر رو بخطر ميدازه . كي ميخوايم خودمون رو إصلاح كنيم بخدا دنيا درست شده ولي ما...
  • دامون US ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۰
    10 1
    من هم نظر خیلی از دوستان را دارم ... جاده و ایمن نبودن ماشین بهانه هستش . این مردم ما هستن که طاقت پشت ترافیک ماندن را ندارن و فکر میکنند فقط خودشون هستن و بس ... ایجاد تصادف میکنند هم به خودشون هم به خانواده های که با احتباط رانندگی میکنند ضرر میرسانند . ایمن نبودن ماشین که باعث مرگ سرنشین میشه قبول دارم و مشکل خودروها را هم قبول دارم ولی 20% و 80% رعایت نکردن اصول رانندگی . خواهش دوستان احتیاط کنید .
  • سهیل IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۰
    17 1
    فرهنگ رانندگی پایین - ایمنی ماشینها پایینتر
  • کیان IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۰
    16 3
    باور کنید 90% خودمون مقصریم
  • بدون نام IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۰
    4 14
    مرگ حق است ، پراید بهانه ! لطفا برای اعلام آمار اتومبیل ها ، به این نکته توجه بفرمایید که فعلا پراید بعنوان جانشین پیکان ، کل جاده های کشور را گرفته است . پس برای مقایسه ، جامعه های آماری برابر از خودروهای مختلف مد نظر قرار داده شود .
  • meysam IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۰
    1 0
    اونی که با پراید تصادف می کنه بااونی که با پرادو هیچ فرقی نداره؟ به نظر شما به سر نشین کدوم اتومبیل کمتر آسیب می بینه؟ علی دایی یادتونه؟ یا اگه وزیر را با پراید تصادف میکرد زنده می موندند.بهتره خودمونو توجیح نکنیم.
  • علی IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۰
    1 1
    حق این مردم نیست عزیزانشو نو به این آسونی تو جاده ها اونم به خاطر ماشین های بی کیفیت داخلی از دست بدن!!!!!!!!!!!!!!!
  • رضا از زنجان IR ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۱
    1 0
    ما وقتی از یه در میخوایم رد بشیم کلی باهم کشتی میگیریم و تعارف میکنیم سر اینکه خودمون اول وارد نشیم و دوستمون اول وارد بشه اما همین که سوار ماشین می شیم انگار با همدیگه پدر کشتگی داریم سر اینکه به هم راه ندیم و همه میخوایم زودتر از بقیه به مقصدمون برسیم اگه هر کسی به حقوق بقیه احترام بذاره 99.9% مشکلات حل میشن . ما مسلمونیم و تو دین ما نسبت به رعایت حقوق انسانها خیلی سفارش شده , مسلمونی فقط به نماز خوندن و روزه گرفتن و عزاداری کردن و حلیم پختن و دسته درومدن نیست مسلمونی یعنی احترام به همنوع و احترام به حقوق همه انسانها . یکمی تآمل کنیم ببینیم رفتار ما با امامان و بزرگان دینمون چقدر فرق داره واقعا خودمون قاضی خودمون باشیم بعد بریم سر گزینه های دیگه از جمله کیفیت خودروها و جاده و پلیس و غیره
  • بدون نام IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۱
    2 0
    این آمار واقعا بسیار وحشتناک و تاسف برانگیزه ،یعنی تقریبا حدود 35% کشته شده های زلزله اخیر در مدت 4 روز.واقعا باید به این باور برسیم که درصدی زیادی در این موارد خودمان مقصریم.نبود فرهنگ و هنجارهای مناسب در رانندگی و انتخاب مکان مناسب برای سفر. همه ما به این عادت کرده ایم که تا تعطیلی پیش می آید باید حتما به شمال کشور سفر و دستی به آب برسانیم صرف نظر از تمام مشکلات در پیشه رو مثل ترافیک و غیره.باور کنید هستند روستاهایی که بسیار زیبا و دیدنی و مخصوصا خوش آب و هوا در جایی بسیار باور نکردنی مانند بهشتی در کویر
  • یکی از هفتاد میلیون کارشناس ایران IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
    2 0
    ما همه،عالمان بی عمل هستیم...