شفقنا نوشت:

برخی کشورهای عربی منطقه، هلال ماه را رویت کرده و روز یکشنبه نماز عید فطر را خواهند خواند، اما امکان رویت هلال ماه شوال در غروب شنبه در ایران بعید به نظر می رسد و احتمالا ایرانی ها روز دوشنبه نماز عید فطر را قرائت خواهند کرد.  حجت الاسلام والمسلمین علیرضا موحدنژاد که در ستاد استهلال دفتر رهبر انقلاب اسلامی ایران عضویت دارد، رویت هلال ماه در غروب شنبه را دشوار می داند اما غیرممکن، نه! او گفته است: رویت هلال ماه شوال در غروب روز شنبه دشوار است اما بدان معنا نیست که امکان رویت هلال ماه شوال در غروب شنبه وجود نداشته باشد.

به گفته موحدنژاد، روز شنبه بیش از 170 گروه رصدی کار رویت هلال ماه شوال را بر عهده خواهند داشت و برای رصد ماه شوال در غروب روز شنبه تلاش خواهند کرد.

موحدنژاد گفته است: ستاد استهلال دفتر رهبری منتظر دریافت گزارش‌های موثق و مطمئن از گروه‌های رصدی هستند و به محض اثبات رویت هلال ماه شوال، به اطلاع مردم روزه دار و مومن ایران اسلامی خواهد رسید. در صورتی که گزارشی در این باره دریافت نشود، روز دوشنبه هفته جاری به طور یقین روز اول شوال و عید سعید فطر خواهد بود.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 237008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
    31 15
    می شه بگین اگه دوشنبه عید باشه تکلیف این دورز تعطیلی چیه؟ یکشنبه بازم تعطیله یا تعطیلی می افته به دوشنبه و سه شنبه؟
    • علی EU ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
      3 1
      اعلام شد دوست عزیز! آنوقت دوشنبه و سه شنبه تعطیل است.
  • بدون نام IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
    11 0
    اگر دوشنبه عید باشه سه شنبه هم تعطیل چهار شنبه و پنج شنبه هم بین تعطیلی هفته بعد هم تعطیلی اجلاس به کل مملکت تعطیل همه خوش باشین!!!
  • محمد IR ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
    2 0
    همین الان اعلام شد. تبریک به همه ی هموطنان. ساعت 11:40 دقیقه است.