ایرنا نوشت:

امریكا روز دوشنبه تاكید كرد به رغم افزایش گمانه زنی ها در اسرائیل در مورد نواخته شدن طبل جنگ علیه ایران، واشنگتن از تلاش های دیپلماتیك خود برای حل اختلاف هسته‌ای با ایران دست نخواهد كشید.
خبرگزاری فرانسه گزارش داد: جی كارنی سخنگوی كاخ سفید به خبرنگاران گفته است واشنگتن خود را نسبت به مذاكرات قدرت های جهان وایران در مورد آمال هسته ایش متعهد دانسته ومعتقد است كه هنوز یك روزنه زمانی برای همكاری آنان باز است .
كارنی در هواپیما گفت: ما همچنان معتقدیم كه هنوز زمان و فضای كار برای دیپلماسی وجود دارد ، فرصت برای ایران جهت پیشبرد این فرآیند باقی است.
كارنی ظاهرا با اشاره به گفت وگوهای امریكا با دولت نتانیاهو گفت: واشنگتن برای ' شركایش ' تصریح كرده است كه زمان پیگیری مسیر دیپلماتیك دریك خط سیر دوگانه به همراه تشدید تحریم ها وجود دارد. دلیل كافی برای تداوم مذاكرات پنج به علاوه یك تا زمانی كه وقت و فضای كار اجازه می دهد وجود دارد.
اسرائیل می خواهد اطمینان حاصل كند كه ایران از قابلیت ساخت سلاح های اتمی برخوردار نخواهد شد. اوباما تاكید كرده است موضع وی كه روز دوشنبه توسط كارنی تقویت شده است بازداشتن ایران از دستیابی به سلاح‌های هسته ای است .
اظهارات كارنی همزمان با تشدید گمانه زنی در مطبوعات اسرائیل در مورد احتمال حمله اسرائیل به ایران ایراد شده است .
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 235876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    8 15
    اسرائیل هیچ غلطی نمی تواند بکند...................
  • جان نثار IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    8 12
    اسرئیل و آمریکا هیچ غلطی نمی توانند بکنند وگر نه تا حالا غلط کرده بودند مرگ بر اسرائیل مرگ بر آمریکا جانم فدای اسلام ومملکتم