پس لرزه های پیاپی در اهر و ورزقان، موجب وارد شدن خسارت های بیشتری شده است.

به گزارش خبرآنلاین؛ امروز 3 پس لرزه بالای 4 ریشتر در ورزقان و اهر ثبت شده که دو مورد در ورزقان بوده و یکی در اهر. پس لرزه های ورزقان در عمق کمی از سطح زمین اتفاق افتاده اند.

زلزله 4.7دهم ریشتری صبح امروز ورزقان تخریب های زلزله قبل را شدت بخشید. این حادثه موجب شکستن شیشه ها ، فروریختن دیوار ساختمان های شهری و تخریب بیشتر به جا مانده از زلزله قبل در مناطق روستایی ورزقان شد.

مردم اهر نیز به دنبال این زلزله هراسان به خیابان‌ها ریخته و در بوستانها و خیابان ها مستقر شده اند. زلزله ای بـه قدرت 4.7 ریشتر ساعت 6 و 26 دقیقه و10 ثانیه بامداد امروز بار دیگر شهر ورزقان را لرزاند.

همچنین ساعت 15/15 امروز، پس لرزه ای به قدرت 4.4 ریشتر، دوباره ورزقان را لرزاند.

تاکنون بیش از 150 پس لـرزه در این 2 شهرستان بـه وقوع پیوسته که قدرت 40 مورد آن بیش از 4 ریشتر بود. 24پس لرزه از ساعت 2 بامداد امروز تاکنون در شهرهای اهر و ورزقان روی داده است.

 

ترک برداشتن سد ستارخان؛ تهدیدی برای 20 روستا

تازه ترین اخبار رسیده از مناطق زلزله زده حاکی از ترک برداشتن سد ستارخان در استان آذربایجان شرقی است که هر لحظه احتمال دارد بشکند و خسارات جبران ناپذیری را به بار بیاورد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرآنلاین، سد ستارخان که بر روی رودخانه اهر در میان شهرستانهای ورزقان و اهر قرار دارد، پس از وقوع زلزله عصر روز شنبه ترک برداشته و هر لحظه ممکن است بشکند. در صورت بروز این اتفاق با توجه به اینکه 20 روستا در مسیر سد ستارخان قرار دارند ممکن است خسارات و آسیبهای زیادی به بار آورد. بنا براین لازم است مسئولان تمهیدات لازم را بیندیشند تا از بروز خسارات بیشتر جلوگیری شود. 

 

سد ستارخان اهر مشکل خاصی ندارد
این در حالی است که مدیر عامل آب منطقه ای آذربایجان شرقی به ایلنا گفت: هیچ گونه مشکلی در شریانهای آبی استان آذربایجان شرقی وجود ندارد و آب کلیه شهرهای استان درحد استاندارد تامین می شود.
ارسلان هاشمی با تسلیت به خانواده های جان باختگان زلزله،ضمن اعلام آمادگی مدیران ارشد و کارکنان آب منطقه ای برای خدمتگذاری شبانه روزی به مردم شریف آذربایجان شرقی گفت: خوشبختانه در حال حاضر شریانهای اصلی آبرسانی های روستایی و صنایع مهم دایر است و هیچ گونه مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.
مدیر عامل آب منطقه ای آذر بایجان شرقی افزود بلا فاصله پس از وقوع زلزله، کمیته های کنترل پایداری سدها در محل های حادثه تشکیل و نسبت به بازدید از سدها اقدام شد که ارزیابی همه بازدیدها این است که مشکل خاصی در سدهای منطقه وجود ندارد.
هاشمی در ادامه ضمن دعوت از مردم منطقه برای آرامش و رد شایعات موجود در خصوص سد ستارخان اهر ،گفت : سد ستارخان اهر مشکل خاصی ندارد و خوشبختانه در مقابل زلزله مقاوم بوده است.

 

تعداد کشته‌شدگان روستاهای خواجه به 100 تن رسید

بخشدار بخش خواجه از صدمات شدید به روستاهای این بخش و آمار بالای کشته‌شدگان خبر داد. ولی الله فرج اللهی با اعلام اینکه بیشتر از 34 روستای بخش خواجه از زلزله آسیب شدید دیده‌اند، به ایسنا گفت: 12 روستا به صورت 100 درصد تخریب و 14 روستا بیشتر از 50 درصد و سایر روستاها بین 20 تا 50 درصد آسیب دیده‌اند.

فرج اللهی از حدود 100 کشته در این منطقه خبر داد و افزود : روستای «باجه باج» از نظر تلفات بیشترین آمار را داشته و 28 تن تا به حال در آن روستا جان باختند. وی اقلام مورد نیاز برای کمک به روستاییان این بخش را شامل نان، کنسرو و آب معدنی عنوان کرد و گفت: متأسفانه به دلیل دوربودن نسبی این بخش از کانون زلزله و عدم‌اطلاع‌رسانی درست از خسارات زلزله این بخش هنوز کمک‌های لازم برای روستاهای زلزله‌زده خواجه ارسال نشده است. به گفته وی، در 34 روستای آسیب‌دیده بخش خواجه بیشتر از 11 هزار نفر بی‌خانمان شده‌اند.


احتمال شیوع بیماریهای عفونی
رئیس اورژانس کشور با اعلام اتمام کار تخلیه مصدومان، گفت: به علت وجود اجساد احشام در منطقه احتمال شیوع بیماریهای عفونی وجود دارد. غلامرضا معصومی به فارس، گفت:  هنوز 16آمبولانس اورژانس و 50 تکنسین اورژانس در منطقه زلزله زده حضور دارند و مأموران بهداشت محیط و کارشناسان سلامت روان نیز برای جلوگیری از شیوع بیماریها و کاهش شوک و آسیبهای روانی زلزله زدگان در منطقه حضور دارند.

معصومی گفت: از مجموع مصدومان این حادثه 378 نفر هنوز در بیمارستان بستری هستند. طی دو روز گذشته نیز بیشترین تعداد مصدومان به دو بیمارستان شهدا( با 403 نفر) و امام رضا(ع) ( با 355) نفر در تبریز بستری شدند، بیمارستانهای اهر و هریس نیز با وجود آسیب دیدگی در خارج از فضای بسته بیمارستان و در فضای باز به پذیرش و درمان بیماران اقدام می کردند.

رئیس اورژانس کشور افزود: یکی از مشکلات فعلی بهداشتی در منطقه کمبود توالتهای صحرایی بهداشتی و آب آشامیدنی سالم از جمله آب بطری است که ممکن است خطر بروز بیماریهای عفونی را افزایش دهد. وی گفت: مسئله مهم دیگر این است که تعداد زیادی از احشام روستائیان منطقه مرده و لاشه و جسد آنها در منطقه و از جمله در آبها پخش شده است که ممکن است باعث بروز و شیوع برخی بیماریهای عفونی از جمله بیمارهای روده ای،گوارشی و کلیوی بشود. وی ادامه داد: از سازمان دامپزشکی و سازمان مدیریت بحران می‌خواهیم که هر چه زودتر نسبت به جمع آوری احشام مرده در این منطقه اقدام کنند. البته جمعیت هلال احمر نیز در این زمینه همکاری خوبی دارد.

معصومی اضافه کرد: مسئله مهم دیگر این است که اکنون حدود 30 هزار روستایی که با شهرنشینان این منطقه بالغ بر 100 هزار نفر هستند دچار خسارت مالی یا از دست دادن عزیزان خود شده‌اند و به هر حال تعدادی از آنها به خدمات مشاوره و بهداشت روان نیازمند هستند و حتی ممکن است برخی آنها دچار شوک بعد از بحران بشوند.

وی گفت: گروههای بهداشت روان شامل روانپزشکان و روانشناسان نیز برای کمک به زلزله زدگان در منطقه حضور یافته اند و با توجه به تجربه موفقی که در زلزله لرستان داشتند امیدواریم بتوانیم در این زلزله نیز هر چه زودتر مردم را به شرایط عادی زندگی برگردانیم.

 

 آخرین زلزله زده از زیر آوار نجات یافت
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اولویت‌های امدادرسانی در مناطق زلزله‌زده، گفت: نخستین اولویت این است که گرفتارشدگان را از زیر آوار نجات دهیم که آخرین نفر آنها صبح امروز - دوشنبه - از زیر آوار نجات یافت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری آذربایجان شرقی، 'احمد علیرضابیگی' در بازدید از مصدومان بستری شده در بیمارستان اهر گفت: مرحله بعدی عملیات ما به سمت تغذیه و اسکان موقت و آواربرداری پیش می‌رود. وی با بیان این که امروز با حضور نمایندگان دولت برای تامین امکانات لازم و کمک‌های تجهیزاتی تصمیم گیری می شود، ابراز امیدواری کرد در زمان باقیمانده تا فصل سرد سال بتوان نسبت به اسکان پایدار زلزله‌زدگان اقدامات لازم را انجام داد.

علیرضابیگی همچنین گفت: همه تجهیزات امدادی شامل چادر و سایر اقلام مورد نیاز تدارک دیده شده و بخش عمده آنها در بین حادثه‌دیدگان توزیع شده است و بخش دیگر نیز در حال توزیع در بین مردم است. وی به مردم مناطق زلزله‌زده توصیه کرد که صبر و شکیبایی پیشه کنند و مطمئن باشند که مسئولین تا آخرین لحظه حل همه مشکلات آنها، در کنارشان خواهند بود. 


 چهار هزار و 50 واحد خون به مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی ارسال شد
سخنگوی سازمان انتقال خون ایران گفت: چهار هزار و 50 واحد خون برای اهدا به مجروحان زلزله اخیر سه شهر ورزقان، اهر و هریس استان آذربایجان شرقی ارسال شد. محسن منشدی به ایرنا گفت: شمار مجروحان این زمین لرزه تاکنون به هزار و 750 نفر رسیده که به مراکز درمانی منتقل و به محض این که نیروهای امدادی مجروحان تازه ای را از زیر آوار بیرون آورند به سرعت به بیمارستان ها منتقل می کنند. وی اظهار داشت: در دو روز اخیر از شهر تبریز یکهزار و 700 واحد خون و از استان های آذربایجان غربی 600 واحد، زنجان 100 واحد، کردستان 500 واحد، تهران 500 واحد، البرز 350 واحد و قم 350 واحد به مناطق یاد شده ارسال شده است.

منشدی ادامه داد: به دلیل اینکه تاکنون 30 درصد از مناطق زلزله زده، آواربرداری شده، پیش بینی می شود که تعداد مجروحان بیشتر از این باشد و تا زمانی که آواربرداری به‌طور کامل صورت نگیرد، همه مراکز انتقال خون کشور باید برای تامین خون و فرآورده ها آمادگی کامل را داشته باشند. وی تصریح کرد به همین منظور از همه همکاران در پایگاه های انتقال خون کشور خواسته ایم که آماده باشند که به محض اعلام نیاز با سرعت و توانمندی کامل، خون و فرآورده های مورد نیاز را تأمین کنند.

منشدی در ادامه افزود: از مردم فداکار و نوع دوست می خواهیم که ضمن حفظ آرامش به پایگاه های انتقال خون نزدیک محل سکونت و کار خود مراجعه کرده و در صورت اعلام نیاز مسوولان محلی، نسبت به اهدای خون اقدام کنند. وی گفت: همه پایگاه های انتقال خون از ساعات ابتدای صبح تا نیمه های شب برای خونگیری از هموطنان دایر است.


برپایی دو بیمارستان صحرایی در مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی
معاون درمان وزیر بهداشت از برپایی دو بیمارستان صحرایی در مناطق زلزله زده شهرهای ورزقان و هریس آذربایجان شرقی خبر داد. حسن امامی رضوی به ایرنا گفت:تمامی کارهای درمانی به خوبی در مناطق زلزله زده انجام گرفته و دیگر نیاز به کار درمانی خاصی وجود ندارد. وی خاطرنشان کرد:بیشتر نیازهای جانبی بهداشتی مردم منطقه مانند بهداشت محیط و بهداشت آب مد نظر قرار گرفته است.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به بازدیدش از مناطق زلزله زده، اظهار داشت: عمده ترین مشکلات درمانی مردم در مناطق زلزله زده مربوط به تروما (ضربه) ، شکستگی و مشکلات جراحی و عمومی بوده است.

 

 بیماری واگیردار در اهر گزارش نشده است 
پزشک عمومی اورژانش شهرستان اهر گفت: تاکنون گزارشی از بیماریهای واگیردار و تک گیر در شهرستان اهر گزارش نشده است. محمد صادقی با اشاره به عدم آلودگی منابع آبی و غذایی این شهرستان به مهر گفت: تاکنون هیچ گونه اپیدمی در سطح شهرستان گزارش نشده است.وی با بیان اینکه در وقایع و بلایای طبیعی احتمال اپیدمی بیماریهای واگیردار وجود دارد، افزود: احتمال بروز بیمارهای واگیردار در سطح مناطق زلزله زده بعید به نظر می رسد و اگر وقوع بیماریهای تک گیری گزارش شود برای دفع آن اقدامات جدی صورت می گیرد.

صادقی با اشاره به خدمات ارائه شده در بیمارستان اهر اضافه کرد: مصدومان اعزامی به این بیمارستان به صورت سرپایی مداوا می شوند اما افرادی که نیاز به معالجات تخصصی داشتند، به بیمارستانهای تبریز اعزام شدند. وی با بیان اینکه برخی مشکلات مصدومان برای معالجه توسط پزشکان متخصص انجام می گیرد، افزود: تاکنون حدود 100 هزار نفر معالجه و افراد نیازمند به بیمارستانهای تخصصی اعزام شده اند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اعزام مصدومان به بیمارستانهای اردبیل عنوان کرد: چارت اداری در حال حاضر اجازه اعزام مصدومان به اردبیل را نمی دهد.


انتقاد از کمبود امکانات در مناطق زلزله زده
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس از کمبود امکانات و نحوه کمک رسانی انتقاد کرد. عباس فلاحی خسارات وارده بر روستاهای اهر و هریس را بسیار زیاد و قابل توجه عنوان کرد و به مهرگفت: به اکثر روستانهای اهر و هریس دراین زلزله خسارت جدی و جبران ناپذیری وارد شده و به بیش از 60 روستای اهر خسارت ناشی از تخریب منازل مسکونی، اماکن دامی وارد شده است. متأسفانه با وجود قولهای داده شده کمک رسانی به روستاها بسیار کند پیش می رود و هم اکنون اکثر روستاهای تخریب شده با کمبود چادر، لباس، آذوقه و مایحتاج ضروری مواجه هستند.

نماینده مردم اهر و هریس تأکید کرد: خود شهر اهر نیز دست کمی از روستاها ندارد و بیش از 30 درصد اماکن مسکونی، اداری خسارت جدی وارد شده که توجه ویژه مسئولان را طلب می کند.این مقام مسئول افزود: مردم مشکل ندارند و آنهایی که می گویند در شهرستان اهر مشکل نیست و همه کمک ها انجام شده، اینطور نیست و الان نیاز جدی به کمک های دارویی، غذایی، معیشتی، چادر و هر چیزی که به نحوی برای آسیب دیدگان لازم باشد ضروری است.

 

همه مجروحان به بیمارستان‌های تبریز منتقل شده‌اند

نماینده مردم هریس و اهر با انتقاد از نحوه اطلاع‌رسانی رسانه ملی به مسائل زلزله‌زدگان این دو شهرستان گفت: کشته‌های شهرستان هریس سه برابر کشته‌‌شدگان شهر ورزقان است. عباس فلاح با تشریح آخرین وضعیت دو شهرستان هریس و اهر پس از زلزله روز شنبه به ایسنا گفت: این زلزله در سه شهرستان اهر، هریس و ورزقان اتفاق افتاده و تاکنون 125 نفر در شهرستان هریس در اثر این حادثه جان خود را از دست داده‌اند. وی خاطر نشان کرد: با تلاش امدادگران، انتقال مجروحان صورت گرفته و هیچ مشکلی وجود ندارد و همه مجروحان به بیمارستان‌های تبریز منتقل شده‌اند چرا که بیمارستان‌های اهر و هریس بر اثر زلزله تخریب شده‌اند.
نماینده مردم هریس و اهر با بیان اینکه تاکنون دو هزار و 300 چادر در منطقه هریس توزیع شده است، گفت: در برخی روستاهای این شهرستان با توجه به شدت تخریب و میزان خسارت وارده همچنان نیاز به چادر و مواد غذایی وجود دارد. فلاح تاکید کرد: چادر، پتو، لباس گرم، کنسرو، آب معدنی، جیره‌های خشک، حمام و دستشویی صحرایی، وسایل تهیه غذا همچون پیک‌نیک و وسایل روشنایی شدیدا نیاز مردم آسیب‌دیده شهرستان‌های هریس و اهر است.

وی از تخریب صددرصدی و ویران شدن هفتاد روستای شهرستان هریس خبر داد و گفت: از 97 روستای این شهرستان، 70 روستا به شدت تخریب شده‌اند که حتی اکثر آنها غیرقابل سکونت شده‌اند و در شهرستان اهر نیز تعداد 80 روستا تخریب شده است.نماینده مردم اهر و هریس در پایان با دعوت از زلزله‌زدگان برای حفظ صبر و آرامش خود، گفت: 125 نفر تاکنون در شهرستان هریس به ویژه بخش خواجه این شهرستان جان خود را از دست داده‌اند و در شهرستان اهر نیز بیش از 50 نفر بر اثر زلزله کشته شده‌اند.


بازسازی مناطق زلزله زده تا قبل از آغاز فصل سرما تمام می‌شود
سرپرست سازمان مدیریت بحران کشور گفت: تلاش می‌کنیم قبل از آغاز فصل سرما بازسازی مناطق زلزله زده را به پایان برسانیم.
حسن قدمی در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین وضعیت امدادرسانی به زلزله زدگان اظهار داشت: ساعت 6 صبح دیروز عملیات آوار برداری در محل های زلزله زده پایان یافت و از دیروز اقدامات مورد نیاز برای بازسازی روستاهای آسیب دیده آغاز شد. وی افزود: در این زلزله به 115 روستا از 40 تا 60 درصد آسیب رسید که در صورت توجه به بحث مقاوم سازی خانه ها جان افراد کمتر به خطر می افتاد. ما باید مقابله با زلزله را به سمت پیشگیری ببریم که یکی از موارد مهم در آن بحث مقاوم سازی خانه های فرسوده است.

سرپرست سازمان مدیریت بحران کشور تاکید کرد: دولت در مناطق زلزله زده 20 هزار واحد مسکونی بنا می کند و برای بازسازی بناهای فرسوده 2 میلیون وام بلاعوض و 12 میلیون وام کم بهره می دهد.همچنین هزینه ای برای کفن و دفن جانباختگان زلزله در نظر گرفته شده است. وی با اشاره به ارائه گزارش حادثه و امدادرسانی به هئیت دولت در روزچهارشنبه اظهار داشت: کارگروه بازسازی در محل های زلزله زده حاضر شده و کار بازسازی را از دیروز آغاز کردیم. همچنین پس از زلزله در جلسه ای که در استان داشتیم نمازخانه ، کتابخانه و نهارخوری های بیمارستان ها را برای پذیرش مصدومان آماده کردیم که به این محل ها نیازی نشد.همچنین هلال احمر، ارتش و نیروی انتظامی بلافاصله 10 فروند بالگرد را به محل حادثه اعزام کردند.

 

40 میلیون ریال بلاعوض و 120 میلیون ریال وام

فرماندار شهرستان اهر از کمک بلا عوض دولت به میزان 40 میلیون ریال به هر خانوار زلزله زده در این شهرستان خبر داد.

رضا صدیقی به مهر گفت: در جلسه دیروز با وزیر کشور تصمیم گرفته شد که 120 میلیون ریال وام کم بهره به هر خانوار زلزله زده پرداخت شود.

وی اضافه کرد: علاوه بر این، 40 میلیون ریال هم به عنوان کمک بلاعوض به هر خانوار زلزله زده پرداخت خواهد شد که در آینده در خواست پرداخت کمک های بلاعوض را خواهیم کرد.

فرماندار اهر با اشاره به تعداد زلزله زدگان این شهرستان افزود: تاکنون حدود 40 نفر در مناطق زلزله زده شهرستان اهر کشته شده و 500 نفر نیز مصدوم شده اند.

 

هیچ فردی زیر آوار نمانده است

به گفته وی مصدومان روستایی زلزله زده به بیمارستان منتقل و هیچ فردی زیر آوار نمانده است. وی با اشاره به میزان خسارات وارد شده به شهرستان اهر ادامه داد: میزان دقیق خسارات وارد شده هنوز مشخص نشده ولی برآوردهای اولیه از خسارت دو هزار میلیارد ریالی در این شهرستان حکایت دارد.این مسئول با بیان اینکه خسارات جانی در خود شهر اهر وجود ندارد، یادآور شد: این شهرستان متحمل خسارات مالی شده و خسارت جانی متعلق به مردم روستاها بوده است.

 

آماده باش پرستاران در منطقه زلزله زده
عضو شورای عالی نظام پرستاری از آماده باش کادر درمانی اعم از پرستاران، پزشکان و متخصصان مراکز درمانی و بیمارستانهای منطقه زلزله ‌زده آذربایجان شرقی خبر داد. سیف‌علی نصرتی به مهر گفت: پرستاران از همان لحظات اولیه وقوع زلزله و پس از اعلام ستاد حوادث بحران در مراکز درمانی حضور یافتند.عضو هیئت مدیره نظام پرستاری تبریز با بیان اینکه حتی پرستارانی که شیفت کاری نداشتند بلافاصله در بیمارستانها و مراکز درمانی حاضر شدند، گفت: هم ‌اکنون همه بیمارستانهای استان در حالت آماده‌باش هستند.

عضو شورای عالی نظام پرستاری ادامه داد: از این‌رو با وجود هجوم مصدومان و مجروحان در ساعات اولیه وقوع زلزله خدمات و مراقبت‌های پرستاری با وقفه‌ای مواجه نشد و همه بخش‌ها، اورژانس و حتی در سالن کنفرانس بیمارستان‌ها به صورت سرپایی بیماران را مداوا کردند.

نصرتی با بیان اینکه تاکنون حدود 1800 مجروح و مصدوم به بیمارستانهای مختلف استان آذربایجان شرقی منتقل شدند، افزود: آمبولانسهای فوریتهای پزشکی با وجود همه مشکلات با تردد و ایاب و ذهاب اکثر مجروحان و مصدومان منطقه زلزله‌زده هریس و اهر را به بیمارستانها و مراکز درمانی منتقل کردند. وی با بیان اینکه همه نیروها و کادر درمانی اعم از پزشکان متخصص، جراحان، بیهوشی به سرعت عمل کردند، ادامه داد: تاکنون مدیریت حوادث اعلامی مبنی بر نیاز به نیروی انسانی و کادر درمانی نداشته است.

 

 اعلام شماره های حساب کمیته امداد برای کمک به زلزله زدگان آذربایجان شرقی 
مدیر کل روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: این نهاد به منظور کمک هموطنان و خیرین به زلزله زدگان آذربایجان شرقی دو شماره حساب 0105583144002 و 3333 بانک ملی را اعلام کرد.
عباس دارایی به آمادگی پایگاه ‌های کمیته امداد امام (ره) در شهرستان های ورزقان، اهر و هریس اشاره کرد و به ایرنا گفت: از روز شنبه کمیته امداد پایگاه‌ های خود را در شهرستان ‌های یادشده فعال کرده و تا هر زمانی که لازم باشد این پایگاه ‌ها خدمات خود را ادامه خواهند داد. وی خاطر نشان کرد این نهاد براساس وظیفه خود از ابتدای وقوع حادثه در شهرستان های یاد شده حضور یافته و خدمات مختلفی را به زلزله‌ زدگان ارایه داده است.

این مقام مسوول با اعلام اینکه تاکنون بیش از 25 دستگاه نیسان شامل مواد غذایی به شهرستان های زلزله زده آذربایجان شرقی اعزام شده است، اظهار داشت: هم اکنون کمیته امداد همکاری مطلوبی با ستاد مدیریت بحران در استان آذربایجان شرقی داشته است. دارایی یادآور شد هموطنان و خیرین می‌توانند از طریق شماره حساب های 0105583144002 و 3333 بانک ملی کمک ‌های خود را به زلزله ‌زدگان آذربایجان شرقی اهدا کنند.
47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 235654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 41
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نوید IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    24 1
    چرا آمار مجروحان کمتر از قبل اعلام شده؟؟ مصلحت تا کی؟؟؟
  • بابک IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    21 2
    عجیبه هر جا اتفاقی میفته اول آثار باستانیش خراب میشه. به نظر مشکوک میاد
  • فاطمه IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    63 20
    ممنون از سایت خوبتون......... من هر نیم ساعت یه بار میام سر میزنم...
  • بدون نام US ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    144 8
    پس ما در ساخت سد خودکفا شدیم؟ با زلزله 6ریشتری!!! ماشالا به این خودکفایی خدایا خودت بهمون رحم کن خدایا نفهمیه بعضی ها رو نبین! بهمون رحمت کن
    • بدون نام IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
      44 10
      بالاخره این سد ها به یک دردی خوردند کشاورزی را که تکان نداد حداقل باعث دو تا سیل بشه شاید اقایان دست از سد سازی برداشتند
    • ابراهيم IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
      25 0
      من رشتم مهندس عمرانه.اگه سد با همچين زلزله اي ترك برداشته باشه واقعا جاي تاسف داره. بخاطر اينكه سدها ازجمله سازه هايي هستند كه با حداكثر ايمني بايد ساخته بشن و بايد بدترين زلزله هارو تحمل كنند. اين زلزله كه 6.4 بيشتر نبوده. يعني بقيه سدها هم اينجوري ساخته شدن ؟!!!
  • بدون نام US ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    132 5
    با 16 میلیون که کاه گل هم نمیشه ساخت برادر من!!
  • رها IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    257 6
    بمیرم برات آذربایجان
    • هانا IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
      18 2
      تو رو خدا دعا كنيد اوضاع تبريز اصلا خوب نيست همه نگرانيم فقط دعا كنيد :(((((((((((((((((((((((((((((((( خدا همه رفتگان اين حادثه رو بيامرز براي بازمانده ها هم از خداوند طلب صبر دارم خدا خودش به داد مردم بي پناه برسه :(
    • بدون نام IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
      12 2
      آخه این دو نفر واسه چی منفی دادن؟
    • هموطن آذری IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
      48 1
      به این ماه خدا قسم نیم ساعت این جمله رو نگاه کردم و گریه کردم....... دلم گرفته چاپش کن.
    • بدون نام IR ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
      19 2
      باشین ساقلسون اذربایجان...
    • ايراني IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
      21 2
      تسليت همه مردم ايران را پذيرا باش آذربايجان به خدا از تصميمات و كوتاهي هاي مسئولين شرممان مي آيد به اين ماه عزيز قسم آه تك تك مردم ايران دامنشان را خواهد گرفت . همه چيز تا به مروز تحمل كرديم اجحاف دروغ ريا دزدي بي عدالتي بي انصافي ولي تحمل درد و غم هموطنان و بي خيالي آقايان به خدا سخته
  • بدون نام IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    200 3
    فقط از خدا بخواهیم که این زلزله ها تمام بشه. خدایا رحم کن به این مردم...
  • mehdi IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    208 3
    واقعا شرایطشون سخته خدا صبر بده دعا کنیم خسارت از این بدتر نشه ... واقعا خسته نباشی خیلی دولت ولخرجی کرده دستشون درد نکنه 4 میلیون پول یک ماه حقوق یه نماینده بیکفایت مجلسه .... اگه تعداد خانوارهای زلزله زده رو ضربدر 4 میلیون کنیم از 3 هزار میلیارد کم کنیم چند میشه ؟؟ ؟بذارید مسئولین جواب بدن ببینیم ریاضیشون قویه !!
  • ابراهیم حصاری IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    118 3
    آذربایجان در عزایی کم نظیر ما همه آذربایجانی ها زلزله زده شده ایم برخی منزلشان و برخی دلشان
  • فاطمه IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    14 3
    لااقل توی این بحرانها، دعواهای سیاسی رو کنار بگذارید کاری به مخالف و موافق نداشته باشید، بگذارید هر کسی میتونه کمک کنه تو رو خدا شعار ندید توی اسلام هم حفظ جون انسان از هرچیزی مهمتره
  • ابوالفضل IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    51 5
    یاشاسین آذربایجان قلب ایران شکست هم وطن ماروهم در کنار خودت بدون
  • علی IR ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    10 0
    ضمن عرض تسلیت خدمت مردم شریف آذربایجان سلامتی بازماندگان عزیزرا از خداوند منان مسئلت مینمائیم
  • بدون نام IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    15 2
    ÷آقا خوب برین از اون تَرکی که میگین سد برداشته عکس بگیرین بفهمیم کی راست میگه!
  • گیله مرد IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    13 0
    عزیز من لحظه ای فکر نکن تنهایی کرچه خارش به پای تو اما زخمش در دل من است
  • بدون نام IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    12 0
    آقا میشه از خبرنگارتون بپرسید بالاخره آواربرداری کامل انجام شده و مردم همه از زیر آوار بیرون اومدن یا 30 درصدش انجام شده. تو رو خدا هر کی هر چی میگه پشت هم ننویسین. خط پایین، تو این متن خط پایین، خط بالا رو نقض میکنه!
  • salo IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    13 0
    درود بر همه آذربایجانی های عزیز خدا صبرتون بده تسلیت ما کهگیلویه ای ها را پذیرا باشید. دوستتون داریم.
  • آذربايجان IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    6 0
    درد روي درد!فقط داغ دل مردمو زياد مي‌كنن
  • بدون نام US ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    17 0
    همینجا به عنوان کسی که سالها پیش بعد زلزله بم اعزام شده بود میگم به رسیدن کمک ها باید شک کرد!همون موقع هم بعد اون همه کمک خارجی و ایرانی وضع به حدی اسفناک بود که خارجی ها میگفتن شکایت میکنن از هلال اهمر کع چرا کمک ها رو نرسونده!الان که ماشالا انقدر خبر رسانی ضعیفه و هیچ کس بالاسرشون نیست بنده خدا ها چه میکشن؟در بم منطقه به شدت خطرناک شده بود و زنان و کودکان رو میدزدیدند و حتا اجساد رو!اون هم با اون همه بازتاب های جهانی الان دیگه با این سکوت باید شک کرد و تاسف خورد
  • میثم IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    13 0
    آذربایجان در عزا نشسته کاش رسانه هم یکم انصاف داشت
  • بدون نام IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    7 3
    حالا سد ترک برداشته یا نه ؟
  • جواد IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    14 0
    سلام گرم من از بوشهر گرم و سوزان به هم وطن آذری , خواهر و برادر دلاور دل و روحت استوار باد
  • محمد IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    5 6
    حيف هست اين همه آب به هدر بره. نميشه به كوير انتقال داد ؟
  • بدون نام IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    43 1
    وزیر نیرو تشریف دارن یا نه ایشونم با دیگر وزرا رفتن زیارت!!!
    • بهزاد IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
      19 1
      سرخوش از انیم که حج میرویم غافل از انیم که کج میرویم
  • مهدی NL ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    24 3
    با این وضع آمادگی برای زلزله و کمک رسانی هایی که به چند تا روستا چند خانواری هنوز بعضی هاشون کمک دریافت نکردن (با به قول شما خبرآنلاین) خدا میدونه که اگر یه همچین زلزله ای در تهران اتفاق بیفته(البته خدا نکنههههههههههههههههههههههه) چطور میخوان به مردم کمک رسانی کنن
    • بدون نام IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
      9 0
      اگر همچين زلزله اي خداي نکرده در شهر بزرگي مثل تهران يا اصفهان يا مشهد يا تبريز(خود تبريز) و ... ميومد ديگه مسئولين مملکتو ول ميکردن ميرفتن نشست سازمان مللي،نشست شانگهايي،نشست جي8 اي چيزي تا خرابي ها خودش خود بخود درست بشه!! ولي فکر نميکنن دل شکسته و خرابيش هيچ وقت درست نميشه!
  • علی IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    30 0
    فقط از صمیم قلب برای بازماندگان که عزیزانشون رو از دست دادند از خداوند متعال براشون صبر و شکیبایی میطلبم روح تمامی درگذشتگان شاد و انشالله در این ماه عزیز میهمان سفره مولامون علی (ع) باشند
  • یکاهری IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    36 2
    تو رو خدا یکی بگه این پس لرزه ها تا کی ادامه پیدا میکنه . با هر پس لرزه میمیریم و زنده میشم تا الان بیش از 500 پس لرزه اومده باور نمیکنین برین تو سایت زلزله نگاری . ما تو تولید علم 16 هستیم نمیدونیم تا کی این گسلها حرکت میکنن؟؟؟؟!!!!!!
  • یک ایرانی IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    10 1
    از طرف مردم پاک سرشت اصفهان این مصیبت جانکاه را به هم میهنان ، بویژه دلاوران آذری تسلیت گفته خود را در اندوه این عزیزان شریک میدانیم . از طرف یک موسسه خیریه مردمی در اصفهان جهت کمک به هم میهنان داغدار و آسیب دیده اعلام آمادگی مینمایم . لطفا " کسانی در این مناطق ساکن هستند یا به این عزیزان دسترسی دارند روش کمک رسانی را اعلام نمایند
    • gader IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
      1 0
      با سلام الان پتو -انواع كنسرو - پوشاك بچه- شير بچه - انواع دارو- چادر - و وسايل بهداشتي - نوار بهداشتي زنانه-صابون مايع و ظرف شويي و پودر رخت شويي فعلا همين و سهي كنني توسط افراد خير ارسال كنيد و مطمين بشيد كه بدستشان ميرسد . بنظر من ارتش بايد بياد جلو و سكان دار بشه و همه چيز را هدايت كنه.
  • مسعود IR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    9 0
    بعد از چهار روز دارن اطلاعيه ميدن منطقه زلزله زده از نظر بهداشتي تو خطره ، دستشويي نداريم ، وسايل بهداشتي نداريم ، اگه اين زلزله به تبريز بياد و كشته شده ها بجاي 300 نفر بشن 300 هزار نفر و مجروحين بجاي 4000 نفر بشن يك ميليون نفر ، ميخواد چه بلايي سرمون بياد ؟
  • دالغا IR ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    13 2
    تانری اوزوی رحم ائله سین بوراجان بهترین گزارشی محرم کئدلر برنامه سینلن وریب آماردا داهی معلومدی ...متاسفم تمام تورک لره
  • سعید IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    10 3
    آفرین به غیرت آقای علی دایی ،واقعا لایق بهترین ها است.
  • مهدی IR ۰۳:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۷
    1 0
    سلام من اهل اهر هستم، هر 5 دقیقه یه پسلرزه داریم؛ دیگه یواش یواش داریم عادت میکنیم! یا شایدم داریم روانی میشیم خدارو شکر امروز پسلرزه ها کم بودن، بزرگترین پسلرزه امروز بعد افطار بود وضعیت کمک رسانی اصلا خوب نیست؛ حتی یه چادرو با هزار جور مشکلو دردسر میدن!!! باید هزار تا مدرک براشون جور کنی تا یه چادر بدن بهت؛؛ همه فکر روستاییا هستن،،، آره میدونم عزیزاشون مرده،، الان داغ دیده هستن،؛، ولی ماهم کمک نیاز داریم خونمون خراب شده؛؛ شبا باید توی اون سرما کنار خیابونا بخوابیم؛؛ اداره هواشناسی اعلام کرده از روز شنبه به بعد بارون میاد خدایا سردی هوارو با پتو حل میکردیم؛؛ بارونو چیکار کنیم؟؟ خدایا به دادمون برس خدایا کمکمون کن تا حالا بیشتر از تیلیارد کمکهای مردمی داخل کشور داریم؛؛ پس کجاس؟ چرا نمیبینیم؟