کیهان نوشت:

 رسانه های فعال در فتنه سبز تلاش هماهنگی را برای بهره برداری از مصیبت ناگوار زلزله در آذربایجان سامان داده اند.
در حالی که مردم در کنار نهادها و سازمان های مسئول برای امدادرسانی به هموطنان زلزله زده بسیج شده اند، رسانه های وابسته به شبکه عنکبوت پروژه مشترکی را در پیش گرفتند تا به زعم خود با سوءاستفاده از این ماجرای تلخ، بر موج عواطف و احساسات عمومی سوار شوند. رسانه هایی مانند بالاترین، کلمه، صدای آمریکا، جرس، رادیو فردا، گویانیوز، دویچه وله، بی بی سی و ده ها سایت و رسانه مشابه در این زمینه بسیج شدند تا چنین القا کنند که کسی به فکر آسیب دیدگان زلزله نیست. برخی از این رسانه ها البته بی تابی کرده و ضمن لو دادن خود اذعان کرده اند که اتفاق پیش آمده بهانه خوبی برای تجدید سازمان و تجدید روحیه گروه های از هم پاشیده اپوزیسیون است.
برخی از این رسانه ها پا را فراتر گذاشته و حتی علیه مراسم احیا در شب قدر بیست و سوم ماه مبارک رمضان هتاکی کرده اند. این محافل هتاک که پیش از این به بهانه های مختلف به ساحت قرآن کریم و پیامبر اعظم و ائمه معصومین علیهم السلام اهانت کرده بودند، درد اصلی خویش را بازگو نمی کنند که از اعتقاد و ایمان راسخ همین ملت -به ویژه مردم غیور آذربایجان- تودهنی خوردند و بعدها- رسانه هایی نظیر رادیو فردا- علنا اعتراف کردند که علت اصلی شکست اغتشاش و فتنه سبز، اسلامگرایی مردم بود.
گفتنی است گردانندگان این رسانه ها طی سالهای اخیر علنا از تحریم های ضدایرانی رژیم های مستکبرغربی حمایت کرده و خواستار فلج کردن مردم ایران شده اند و برخی از آنها حتی از حمله نظامی جانبداری کرده اند بنابراین ادعای دلسوزی برای مردم ایران از سوی آنها صرفا نوعی ژست منافقانه تلقی می شود.
 

 

مردمسالاری: گویا زلزله مهیب آذربایجان شرقی ،در جام‌جم حس نشده است

روزنامه مردمسالاری در سرمقاله خود نوشت:

گویا زلزله مهیب آذربایجان شرقی که 5 استان ایران را هم تکان داد، در ساختمان شیشه‌ای جام‌جم حس نشده است. برنامه‌های المپیک با خوبی و خوشی دنبال می‌‌شود، بخش‌های خبری تنها به گفتن چند عدد بسنده می‌کنند و فقدان گزارش‌های میدانی ملموس است. گفته شده اکیپ‌های خبری با فاصله 12 ساعته به منطقه اعزام شدند. در رابطه با آمار ارائه شده هم میان خبرگزاری‌ها و بخش‌های خبری تلویزیون تفاوت فاحشی وجود داشت. البته دو روزنامه مدعی اصولگرایی تهران هم دیروز از کنار موضوع بی‌تفاوت عبورکردند که جای تامل دارد. به عنوان مثال روزنامه کیهان، عکس اصلی صفحه اول خود را به بارش باران روی برگهای سبز اختصاص داد و در صفحه اول حتی یک تیتر کوچک هم از زلزله نداشت؛ همانگونه که روزنامه رسالت از کنار این موضوع با بی‌تفاوتی عبور کرد. این اتفاق در کنار زلزله رخ داده یک تراژدی رسانه‌ای در ایران اسلامی است که در زمان بروز حوادث کوچک و بزرگ روی می‌دهد. در غیاب رسانه ملی، رسانه‌های خارجی و این معدود رسانه‌های آذری زبان میدان را خالی دیده و به انعکاس گزارش می‌پردازند تا اذهان عمومی دو دستی تقدیم آنها شود. در میان مطبوعات و رسانه‌های جهان، موضوع باورپذیری و قابل اعتماد بودن، یک اصل طلایی و استراتژیک تلقی می‌شود. درست لحظه‌ای که رسانه‌های ایران باید اطلاعات را منعکس کنند سکوت آنها رسانه‌های خارج نشین را باورپذیر می‌کند و همین اتفاق در مواقع بروز بحران‌های اجتماعی یا حتی سیاسی بعدی آنها را پیروز میدان جنگ در میان افکار عمومی می‌کند. از آذربایجان ایران اسلامی صدای ناله‌های مردان و زنان پارسی به گوش می‌رسد. کودکانی که می‌توانستند آینده‌سازان ایران باشند، قلب‌هایی که پاره پاره شد، انسان‌های پاک و بی‌آلایش با همه عظمتشان نقطه کوچکی از فاجعه‌ای است که روی داده و همین اتفاق بار موضوع را دوچندان می‌کند. پایتخت ایران اسلامی با 12 میلیون جمعیت نیز شبح یک زلزله مهیب را در تعقیب خود می‌بیند؛ به راستی وقوع یک زلزله 2/6 ریشتری در تهران چه ابعادی خواهد داشت؟

 

/27217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 235514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 19
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    304 4
    خوشم مياد كيهان در هر زمينه اي يه جواب براي منتقداش داره، ميگن چرا تيتر نزدي ميگه فتنه گرا از زلزله سؤ استفاده كردن!!!!!!!!!
  • بدون نام IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    295 6
    رسانه ای که دردها و مشکلات مردم سرزمین خود را نمی تواند بیان کند، چگونه رسانه ملی نامیده می شود؟
  • بدون نام IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    252 4
    وقتی در وان ترکیه زمین لرزه آمد، شبکه های تلوویزونی لحظه به لحظه گزارش می کردند و مقامات مسئول جلوی دوربین گزارش می دادند. اما رسانه ملی ما در حال و هوای دیگری سیر می کند.
  • حامد IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    217 8
    "از آذربایجان ایران اسلامی صدای ناله‌های مردان و زنان پارسی به گوش می‌رسد" واقعاً که شرم داره....
  • اقاقیا IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    231 3
    کیهان که کاملا موضع یک طرفش مشخصه! مگه دروغ میگن بجای پوشش خبری دائم از سوریه و بحران تو اروپا و بیکار شدن یک نفر در امریکا میگن
    • ایرانی IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
      18 0
      مردم اروپا تو فقرند و هرروز دارند نون خشکه می خورند و مردم ایرانند که در رفاهند و اسایش ما هیچ کارتون خوابی نداریم هیچ فقیری نداریم و ساختمان هایمان ضد زلزله است وتنها ساختمان های اروپا وامریکا و ژاپن بی کیفیت است
  • بچه مشد IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    259 3
    از جناب شريعتمداري بپرسيد: كام صدا و سيما با پخش خنده بازار تلخ بود؟
    • محسن IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
      16 2
      آقا بد ترین برنامه ی تلویزیون خنده بازار است و نمونه ی بارز تمسخر است. که دقیقا باید توی ماه رمضان پخش بشه و حتی شب زمین لرزه هم باید پخش بشه. خیلی بده.
  • بدون نام IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    208 3
    مثل اینکه کیهان نمی خواد قبلو کنه که اشتباه کرده
  • بدون نام IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    آذربایجان نبود مشروطه ای نبود انقلابی نبود ایرانی نبود کل ایران به آذربایجان مدیونه
  • بدون نام IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    28 1
    کسانی که همواره حقیقت را به کام خود تغییر می دهند و برای ان توجیه های عجیب می آورند- اگر هزاران بار بهشان بگویید که خطا کرده اید- نخواهند پذیرفت چون جای وجدان را در آنها نفس خود درست بین گرفته است. همین قضاوت های دور از انصاف این روزنامه جایگاه کیهان رو در بدترین شرایط تاریخیش قرار داده است با امید به بهبود سیاست های روزنانه تاریخی کیهان و بازگشت به جایگاه اسلامی - انسانی خود
  • rata IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    37 1
    کیهان مگه تو خودت خبر دادی از زلزله...؟تیتر اول روزنامه دیروز این بود.." در 7استان باران بارید" ...
  • حامد IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    17 13
    کل انتقادات مطرح شده نسبت به صدا و سیما و این روزنامه ها کاملا درسته.به جای مردم خودمون به بحران اقتصادی اروپا و اتش سوزی تو فلوریدا و سوریه و ترکیه و .... میپردازن. ولی کاملا مشخصه یه سری هستن که میخوان ازین حادثه ی ناگوار در جهت سوء استفاده ی خودشون بهره برداری کنن.
  • سارا IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    28 1
    من نمیدونم چرا انقد نسبت به این موضوع بی اهمیتن .من تو تبریز زندگی میکنم تا امروز مدام اینجا ÷س لرزه میاد .همش صدای آمبولانسه که مجروحین شهرای دیگه رو میارن تبریز. کاملا تاسف باره!!!
  • بدون نام GB ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    22 1
    واقعا شرم داره...
  • بدون نام IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    9 0
    کام کیهان هم با تیتر نزدن خبر زلزله شیرین بود مراجعه کنید به شماره شنبه کیهان ومقایسه کنید با سایر روز نامه ها هیچ خبری نزده بود از مرز سوریه گفته بود
  • بدون نام IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    7 1
    عکس العملهاخیلی بداست
  • بدون نام IR ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    16 0
    انسانیت ربطی به سیاست ندارد
    • تورج IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
      6 0
      باید کل نمایندگان اذربایجان در چنین مواردی اعلام موضع کنند.تا بدانند اذربایجان همیشه بیدار است.