فرماندار شهرستان اهر تعداد جان باختگان زلزله در مناطق اهر، ورزقان و هریس را نزدیک به 300 نفر اعلام کرد.

رضا صدیقی به فارس گفت: همچنین زلزله بیش از 2 هزار نفر مصدوم و زخمی نیز در این مناطق داشته است. به جهت بافت سنتی روستایی اکثر خسارات وارده در روستاها هستند و در خود شهر نیز بیش از 25 درصد اماکن عمومی، ابنیه، ساختمان اداری و مناظر مسکونی مردم آسیب دیده است.

رئیس ستاد حوادث غیر مترقبه در شهرستان اهر گفت: اکیپ‌های کارشناسی ذیربط و نمایندگان حوادث غیر مترقبه به روستاها اعزام شده اند تا ضمن بررسی خسارات وارده در کمترین زمان ممکن عملیات مرمت و بازسازی اماکن روستایی آغاز شود. وی با اشاره به شایعات به وجود آمده در شهر اهر گفت: سد ستارخان اهر هیچگونه آسیبی ندیده و مقاومت این سد برای بیش از 10 ریشتر پیش‌بینی شده است و سد ستارخان اهر کاملا سالم است.

فرماندار شهرستان اهر ارسال مواد غذایی و چادر به این شهرستان را ناکافی دانست و گفت: مناطق زلزله زده شدیدا به چادر، آب، جیره خشک، کنسرو و آب معدنی نیاز دارد.

دو روز عزای عمومی در آذربایجان شرقی
آیت الله مجتهد شبستری و احمد علیرضابیگی نماینده ولی فقیه در استان و استاندار آذربایجان شرقی نیز با صدور پیام مشترکی، ضمن تسلیت جان باختن تعدادی از هموطنانمان در حادثه زلزله در شهرستان‌های اهر، ورزقان و هریس، فردا و پس فردا را در استان عزای عمومی اعلام کردند.

دفن برخی اجساد بدون طی روال قانونی

 در حالی که احتمال افزایش شمار قربانیان پیش‌بینی می‌شود، دکتر بهرام صمدی‌راد مدیرکل پزشکی قانونی استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به «اعمال برخی روش‌های غیر مجاز» در دفن و خاکسپاری متوفیات زلزله اظهار داشت: متأسفانه دیده می‌شود در برخی از روستاها، اجساد بدون طی روال قانونی و صدور مجوز پزشکی‌قانونی دفن می‌شوند که این رویه قطعا در پیگیری‌های قانونی خانواده‌ها ایجاد مشکل خواهد کرد و صدور جواز دفن توسط هر مرجعی به جز پزشکی‌قانونی مجاز نیست.

افزایش شمار مصدومان زلزله به 2600 تن

همچنین قائم مقام سازمان جمعیت هلال احمر کشور از افزایش شمار مجروحان زلزله عصر روز گذشته آذربایجان شرقی به 2600 تن خبر داد.احمدرضا شجیعی با بیان اینکه آواربرداری در اکثر مناطق زلزله‌زده به اتمام رسیده است، به ایسنا گفت: یک‌هزار و 10 روستا در این منطقه درگیر زلزله بودند که از این میان 130 روستا بین 70 تا 100 درصد و 20 روستا نیز به طور 100 درصد تخریب شد. وی با بیان اینکه شمار مجروحان این حادثه به دو هزار و 600 تن رسید، گفت: 97 دستگاه آمبولانس، 53 دستگاه خودروی عملیاتی، شش فروند بالگرد، 20 دستگاه زنده‌یاب و 15 تیم آنست به مناطق زلزله‌زده اعزام شد. به گفته قائم مقام سازمان جمعیت هلال احمر ، یک‌هزار و 100 نیرو از سوی سازمان هلال‌احمر کشور به مناطق زلزله‌زده اعزام شده‌اند.
قائم مقام سازمان جمعیت هلال احمر با بیان اینکه از عصر گذشته تاکنون 60 پس‌لرزه که 20 مورد آن بیشتر از چهار ریشتر قدرت داشته، منطقه را لرزانده است، تصریح کرد: شهروندان حتی‌الامکان از تردد غیر ضروری در مسیر جاده‌های منتهی به مناطق زلزله‌زده خودداری کنند و راه را برای عبور وسایل نقلیه امدادی باز بگذارند. شجیعی چادر، پتو، بسته‌های بهداشتی، موکت، اقلام‌غذایی و ... را از مهمترین نیازهای مردم زلزله زده دانست که هم‌اکنون از سوی جمعیت هلال‌احمر کشور تامین شده و کمبودی از جانب آن احساس نمی‌شود. به گفته وی، آب بهداشتی نیز هم‌اکنون در اختیار بیشتر مردم مناطق زلزله‌زده قرار گرفته است.

قائم مقام سازمان جمعیت هلال احمر در خصوص تعداد مجروحان این حادثه با بیان اینکه تعداد زیادی آمبولانس و نیروی پزشکی از سوی وزارت بهداشت و جمعیت هلال‌احمر به منطقه اعزام شد، اظهار کرد: هم‌اکنون هیچ مجروح تخلیه نشده‌ای در سطح مناطق زلزله‌زده وجود ندارد.

 انتقاد جمعی از روستائیان زلزله‌زده هریس نسبت به کمبود مواد غذایی و چادر
در عین حال جمعی از اهالی روستاهای زلزله‌زده شهرستان هریس که محل اقامتشان در زلزله روز گذشته تخریب شده است، نسبت به توزیع نشدن چادر و مواد غذایی در این روستاها انتقاد کردند.
به گزارش ایسنا، یکی از اهالی روستای شهرک پایین با انتقاد از نحوه ارائه خدمات و امداد به روستاهای شهرستان هریس گفت: با اینکه بیشترین تلفات در زلزله روز گذشته مربوط به روستاهای شهرستان هریس است اما متاسفانه از روز گذشته تاکنون هنوز مواد غذایی و چادر برای اسکان دریافت نکرده‌ایم.
همچنین تعدادی از اهالی روستاهای مقصودلو، نمرور، ینگجه، مینق و ... نیز نسبت به کمبود مواد غذایی از جمله نان و همچنین چادر انتقاد کردند و با توجه به اینکه در ساعات اخیر وزش باد شدید در این منطقه آغاز شده ، بر لزوم تسریع در روند توزیع تجهیزات و اقلام ضروری میان تمامی حادثه دیدگان تاکید کردند.

 مرادی، فرماندار شهرستان هریس نیز در این خصوص به ایسنا گفت: ما براساس شدت خسارات وارد شده روستاهایی که بیشترین خسارات را دیده و تلفات جانی داشته‌اند در اولویت قرار دادیم. وی خاطرنشان کرد: در روستاهای مذکور نیز با توجه به اینکه تخریب‌ ساختمان‌ها مسکونی را داریم تلاش می‌کنیم تا در اسرع وقت چادر و مواد غذایی در اختیارشان قرار دهیم. مرادی با بیان اینکه بیشترین نیاز ما به مواد غذایی و چادر برای اسکان دادن زلزله‌زدگان در روستاهاست خواستار ارسال کمکهای مردمی در این زمینه شد.

 مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت نیز که هم اکنون در مناطق زلزله زده استان آذربایجان شرقی به سر می‌برد، در بازدید از بیمارستان شهرستان اهر، تاکید کرد: در حال حاضر هیچ مشکلی از بابت خدمات‌رسانی در حوزه پزشکی به مجروحین بستری شده در بیمارستان‌ها وجود ندارد و مشکل اصلی در منطقه، ساماندهی اموات است.وی اظهار داشت: بیمارستان‌ها رسیدگی‌های خیلی خوبی داشته اند و تیم‌های جراحی، ارتوپدی، بیهوشی از ساعات اولیه وقوع زلزله به سرعت دست به کار شدند و اقدامات لازم را طی دیروز و امروز انجام دادند. وی با بیان اینکه انتقال مجروحان و مصدومین بسیار خوب و باسرعت صورت گرفته و هیچ مشکلی از این بابت نداشته‌ایم خاطرنشان کرد: 49 آمبولانس از تبریز و ارومیه و دو اتوبوس اورژانس و 343 تکنسین اورژانس به محله‌های آسیب دیده اعزام شده بودند و تعدادی نیز از استان‌های مجاور برای کمک آمده بودند.
تولد نوزادی در بیمارستان صحرایی مناطق زلزله زده
عملیات امدادرسانی در مناطق زلزله‌زده و خارج‌سازی افراد از زیر آوارها در حالی ادامه دارد که ساعتی پیش از تولد نوزادی در بیمارستان صحرایی خبر می‌رسد. حال این مادر و کودک خوب است. همچنین در حال حاضر علاوه بر نیروهای امدادی، اورژانس‌های اجتماعی و اکیپ‌های امدادرسانی در مناطق زلزله‌زده مستقر هستند و برای تسلی خاطر بازماندگان به ارائه مشاوره می‌پردازند. 
پایان عملیات آواربرداری در هریس
فرمانده شهرستان هریس با اعلام پایان عملیات آواربرداری در هریس، گفت: در جریان وقوع زلزله در این شهرستان 125 تن کشته و 280 تن مصدوم شدند. مرادی با بیان اینکه 40 روستای شهرستان هریس بیش از 70 الی 100 درصد تخریب شدند، از اتمام آواربرداری در مناطق زلزله‌زده این شهرستان خبر داد و به ایسنا گفت:‌ هم‌اکنون به دنبال اسکان موقت زلزله‌زدگان هستیم. مرادی چادر، پتو، موادغذایی و کانکس را از عمده نیازهای زلزله‌زدگان در این منطقه عنوان کرد و خواستار ارسال کمک‌های مردمی به این منطقه شد.

آماری از زیرآوارماندگان نداریم  

همچنین، محمود مظفر، رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر ایران از ورود خسارت به 133 روستای زلزله‌زده خبر داد و به ایسنا گفت: از شب گذشته تاکنون 16 هزار تن آسیب‌دیده اسکان اضطراری شدند. وی با بیان اینکه 10 هزار تخته پتو و پنج هزار و 600 تخته چادر میان آسیب‌دیدگان توزیع شد، گفت: 13 هزار قوطی کنسرو و یک‌هزار و 600 چراغ والور نیز میان آسیب‌دیدگان توزیع شده است. رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه 92 تیم امدادی از 14 استان برای امدادرسانی هر چه سریعتر به زلزله‌زدگان، عازم منطقه شده‌اند، گفت: ارزیابی امدادگران نشان داد که «مرغان، اهر، هریس و قسمت‌هایی از شهر تبریز» دچار خسارت شده است. مظفر با بیان اینکه 133 روستا در اثر این زلزله 6/2 ریشتری آسیب دیده‌اند، گفت: تعداد مصدومان به دو هزار و 6 نفر رسید.
رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر در مورد برخی خبرهای منتشره در مورد کمبود آب در مناطق زلزله‌زده گفت: شب گذشته 100 هزار بطری آب معدنی نیز میان زلزله‌زدگان توزیع شد. وی گفت: حدود 900 امدادگر و شش فروند بالگرد نیز وظیفه‌ امدادرسانی در منطقه را بر عهده دارند.رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر ایران با بیان اینکه عملیات جست‌وجو و نجات در اهر به پایان رسیده است، گفت: امدادرسانی در این منطقه وارد فاز آواربرداری شده است. مظفر با بیان اینکه 15 تیم سگ‌های جست‌وجو (آنست) در منطقه حضور دارند، گفت: دستگاه‌های زنده‌یاب نیز روز گذشته وارد منطقه زلزله‌زده شده است. وی با بیان اینکه نمی‌توان در مورد مدفون‌شدگان زیر آوار آماری اعلام کرد، گفت: عملیات امدادرسانی و اسکان اضطراری زلزله‌زدگان همچنان ادامه دارد.


در پی اعلام کاهش ذخایرخونی در مناطق زلزله‌زده به ویژه گروه خونی منفی، رییس سازمان انتقال خون با اشاره به اینکه تاکنون 1650 واحد خونی به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مناطق زلزله زده ارسال شده است، از مردم بویژه دارندگان گروه‌های خونی منفی خواست تا برای اهدای خون به مراکز خونگیری مراجعه کنند. دکتر غلامرضا توگه با بیان اینکه گروه‌های خونی منفی به علت کمیاب بودن همواره مورد نیاز بوده‌اند،به ایسنا گفت: اکنون این نیاز در مناطق زلزله زده بیشتر شده است و از مردم درخواست داریم با توجه به شرایطی که وجود دارد، برای اهدای خون به مراکز خونگیری مراجعه کنند.توگه در پایان عنوان کرد: تاکنون اعلام نیاز ویژه برای خون از تبریز نداشته‌ایم.

 

کاهش ذخایر خونی در مراکز درمانی مناطق‌زلزله‌زده
دکتر خلیلی مدیرکل پایگاه منطقه‌ای انتقال خون استان آذربایجان‌ شرقی نیز با اشاره به خیل عظیم مصدومان زلزله در شهرستان اهر، ورزقان و هریس از کاهش ذخایر خونی استان خبر داد و به ایسنا گفت: گروه‌های خونی منفی مورد نیاز است.وی از مردم خواست با توجه به نیاز گسترده به انواع گروه‌های خونی، در اهدای خون به امروز یا فردا اکتفا نکنند و برای تامین ذخایر خونی حتی الامکان تا پایان هفته به مراکز پایگاه خونگیری در تبریز مراجعه کنند. مدیرکل پایگاه منطقه‌ای انتقال خون استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه از زمان وقوع زلزله تاکنون 2 هزار واحد خونی از استان اردبیل، ارومیه و تهران به استان ارسال شده است گفت: یک‌هزار و 500 واحد خونی نیز از ذخایر خونی استان مورد استفاده قرار گرفته است. وی از فعال‌بودن ساختمان آخونی و مسجد کبود به منظور خونگیری از همشهریان خبر داد و یادآور شد: مردم استان استقبال خوبی از اهدای خون به منظور کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان کردند. مدیرکل پایگاه منطقه‌ای انتقال خون استان آذربایجان‌شرقی همچنین از اعلام آمادگی ادارات و سازمان‌ها به منظور تامین نیازهای خونی زلزله‌زدگان خبر داد.
وی یادآور شد: تاکنون به تمامی درخواست‌های خونی مراکز درمانی اهر و ورزقان و بیمارستان‌های امام‌رضا (ع)، سینا و شهدای تبریز پاسخ داده شده است. پرسنل تا پنج بامداد امروز مشغول خونگیری بودند و مردم در صورت امکان با توجه به ترافیک کاری پایگاه‌های انتقال خون به صورت گروهی مراجعه نکنند.
استقرار اکیپ‌های انتظامی و ترافیکی در مسیر و مناطق زلزله‌زده  

به گزارش ایسنا، سردار مسعود خرم‌نیا، فرمانده انتظامی استان آذربایجان‌شرقی نیز درباره پوشش انتظامی و امنیتی در مناطق زلزله‌زده با بیان اینکه امنیت کامل در محورهای مواصلاتی و مناطق زلزله‌زده و مرکز استان برقرار است گفت: نیرو های ستادی استان و شهرستان‌های معین به محض وقوع زلزله به مناطق زلزله‌زده اعزام و اکیپ‌های انتظامی و پلیس‌راه برای روان‌سازی ترافیک و پوشش امنیتی در مسیر و مناطق زلزله‌زده مستقر شده‌اند و امنیت کامل در محورهای مواصلاتی و مناطق زلزله‌زده و مرکز استان برقرار است.

 

وی در ادامه تاکید کرد: کارگروه انتظامی مدیریت بحران استان تشکیل و هماهنگی کامل با استان‌های همجوار برقرار شده تا در صورت نیاز یگان‌های راهور و انتظامی به منطقه اعزام شوند و بالگردهای هوا ناجا برای کنترل ترافیک و امدادرسانی و پشتیبانی در فرودگاه تبریز مستقر شده‌اند. 

فرمانده انتظامی آذربایجان‌شرقی گفت: پوشش انتظامی لازم برای تامین امنیت بیمارستان‌های تبریز، اهر، هریس و ورزقان که مجروحان زلزله را مورد مداوا قرار می‌دهند به نحو مطلوب انجام یافته است. 

 مردم کمک‌های خود را هر چه سریعتر به زلزله‌زدگان برسانند

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی خواستار ارسال هر چه سریعتر کمک‌های مردمی به مناطق زلزله‌زده شد.میرهادی قره‌سیدرومیانی با تسلیت به زلزله‌زدگان استان آذربایجان شرقی به ایسنا گفت: از دیروز بعدازظهر تاکنون شهرهای تبریز، اهر، ورزقان و روستاهای اطراف 90 بار لرزیده است که شدت این لرزه‌ها از 4 تا 2/6 ریشتر بوده است که برخی روستاهای اهر و ورزقان به طور کامل تخریب شده‌اند. وی با بیان اینکه ستاد حوادث و کمیته بحران به سرعت در مناطق تشکیل شد، اظهار کرد: نمایندگان و مسئولین از مناطق زلزله‌زده بازید داشته‌اند. حدود 5 هزار چادر در مناطق مختلف برپا شده و موضوعاتی همچون آبرسانی به مردم حل شده است اما در حال حاضر به ارسال فوری کمک‌های مردمی نیاز داریم. نماینده مردم تبریز در خصوص وضعیت رسیدگی به زلزله‌زدگان بیان کرد: رسیدگی به مردم نیازمند سرعت بالاتری است بسیاری از افراد که زیر آوار مانده‌اند هنوز شناسایی نشده‌اند. از مردم می‌خواهیم برای زلزله‌زدگان دعا کنند و کمکهای خود را هر چه سریعتر برای مناطق بفرستند.

11 کامیون اقلام غذایی از اردبیل به مناطق زلزله زده ارسال شد 
مدیر کل هلال احمر استان اردبیل گفت: 11 دستگاه کامیون اقلام غذایی و امدادی به مناطق زلزله زده استان آذربایجان شرقی اعزام شده است. بهرام غیبی به مهر گفت: این اقلام شامل 670 دستگاه چادر امداد، 130 تخته موکت، 800 تخته پتو، 100 کیسه جسد، دو هزار و 664 قوطی کنسرو، 10 هزار و 400 بسته مواد غذایی، 10 هزار بطری آب و 380 کارتن ظروف است. وی افزود: همچنین 500 کیلو قند، 300 کیلو چای، یک تن برنج و 657 بطری روغن 900 گرمی به مناطق حادثه دیده فرستاده شده است.
28245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 45
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    69 1
    70 درصد خانه های تخریبی سنگی یا گلی بودند.
    • من خودم تنها IR ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
      52 2
      کسی مسئول هست جواب دهد؟؟؟ آیا هست؟؟؟ تمام شد!!!!!!!! از بین ما رفتند جواب فایده ای ندارد!!
    • یک کرد IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
      22 1
      هموطن آذری ما را درغم خود شریک بدانید . ما نیز عزادار عزیزانتان هستیم
  • بدون نام IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    61 4
    خدا بهشون صبر بده چه کسی یا سازمانی مسول خانه های سست و غیر استاندارد ساخته شده شما عزیزان بوده؟ خوب فکر کنید و بدون تعصب!!؟
  • setare IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    87 2
    تسلیت آذربایجان
  • داریوش IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    سلام مگر شما ایرانی نیستین آذربایجان غرق در ماتم است این برنامه های طنز رو توی تلویزیون پخش نکنید انگار 12 ساعت قبل جوشن کبیر رو خواندیم لطفا مراعات نمائیت.
  • بدون نام IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    47 5
    چرا کمیته امداد امام در سایت ش یه امکانی نمی گذارد که به این بنده خداها بتونیم کمک کنیم؟
  • بدون نام IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    جدا من از رفتار تلویزیون خیلی تعجب می کنم انگار نه انگار 300 نفر از هموطنانمان کشته شده اند.
    • بدون نام IR ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
      69 3
      اخه کی به این نظر منفی میده..؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ واقعا کهههه
    • آزاده IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
      5 0
      مسئول صدا و سیما منفی میده!!!
  • وحید IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    73 3
    تو رو خدا به مصالح به کار رفته توی خونه ها نگاه کنید!! با چوب و سنگ خونه را بردن بالا!!! خوب همین میشه دیگه... آیا نمیشد قبل از بروز همچین فاجعه ای خانه ها را بازسازی میکردند؟ باید حتما بیشتر از 300 نفر کشته میشدند تا رییس جمهور محترم سریعا دستور بازسازی بفرمایند؟!! فقط باید تاسف خورد
  • dr IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    102 3
    مرسی.دستتون درد نکنه.من تبریزم.هول هولکی از پارک میام تو خونه و سایتتون رو چک میکنم.خیلی خوب پوشش دادین.ولی زهر عدم پوشش تو شبکه های سیما به دلمون موند
  • بدون نام IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    93 2
    عزای عمومی در ایران است ... من امروز با سه تا از دوستام رفتیم خون اهدا کردیم ... مرکز اهدا خون همدان خیلی شلوغ بود ... درود بر غیرت ایرانیان که اینچنین هوای هموطنان خودشون رو دارند.
  • reza IR ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    182 8
    اینجا اذربایجان است, سر ایران. یک عمر جک گفتی سکوت کردم. بیگانه حمله کرد بابک را دادم,جنگ شد باکری ها را دادم . رضا زاده و دایی و ساعی شادی را به خانه هایتان اوردند. ولی باز گفتی و گفتی گفتی . هموطن! اینبار نه از جنگ خبر است نه از چیز دیگری ! خانه ام ویران شده,پدر و مادر و خواهرو برادرم زیر اوارند . کمکم کن ... کمکم کن جان مادرت خون گریه میکنیم
    • سامان IR ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
      87 2
      اوني كه برا ترك جك گفته حسادت به غيرت و جوانمردي ترك ها مي كرده وگر نه بهترين استاد ها و افرادي كه مدارج علمي را خوب طي كردنند از مردم اذري هستند
    • کرد IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
      18 0
      هموطن از ته دل برات غمگین و عزادارم .تمام اقوام ایرانی مایه فخر و مباهات هستند همه از یک ریشه ایم
    • بهشهر IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
      18 0
      هم وطنان آذری ما رو هم در غم از دست دادن جگر گوشه هایتان شریک بدانید
  • بدون نام IR ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    196 5
    اجازه هست به این صدا و سیما انتقاد کنیم؟ دیشب شب قدر بود نتونستید خبر زلزله رو پوشش بدید. دیگه این خنده بازار پخش کردن دیگه چیه؟ شماها آدم نیستید؟ احساس ندارید؟ شعور چطور؟
  • بدون نام IR ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    78 2
    ای کاش کاری جز اشک برای بازماندگان حادثه می توانستم بکنم، مرا هم شریک کنید در غمتون...
    • پوریا IR ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
      34 0
      اگه تو شهر های نزدیک هستین لطفا خون بدین خیلی لازمه
  • بدون نام US ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    102 1
    عزای عمومی در ایران است .اذر بایجان مگر جز ایران نیست .همه ما ناراحت و نگران هم وطن خود هستیم بچه های ما خارج از ایران هم با نگرانی وگریه به ما زنگ زدنند و ابراز ناراحتی کردند .درود بر مرم خوب ایران و تسلیت به همه ی مردم خوب ایران زمین
  • بدون نام US ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    148 2
    مقاومت اون پیکان انگلیسی از خونه بیشتر بود. ای کاش که به جای خانه سازی در ونزوئلا برای مردم خودمون مایه میذاشتین.
  • بدون نام IR ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    67 0
    آقا يكم انصاف داشته باشيد.. خدا رو خوش نمياد. اهر بيشتر از 300 تا روستا داره. ورزقان بيشتر از 100 تا. با اون زلزله خونه اي توي اين روستاها سالم نمي مونه. چطور امكان داره 300 نفر فوت شده باشند؟ يعني در هر روستا 1 نفر هم فوت نشده؟ من خودم اهل اهر هستم. دسترسي به خيلي از اين روستاها در شرايط معمولي هم خيلي سخته. چه برسه به اين شرايط؟ تازه ميگن كه عمليات نجات به پايان رسيده!!! اين همه روستا رو چه طوري ميشه توي 24 ساعت بررسي و زنده يابي كرد؟ اين لينك خبر خودتون هست: http://khabaronline.ir/detail/235211/ مطابق اين خبري كه زدين از زبان فرماندار شهرستان ورزقان بيش از 4500 نفر فقط تو روستاهاي كاملا تخريب شده ورزقان فوت شده اند. اون وقت...
  • farhadtirkugli IR ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    27 0
    سلام من باحرف داداش رضا موافقم این دیگه شوخی نیست.ماهم ایرانیمازهمه ممنون.ازاردبیل
  • بدون نام IR ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    14 7
    من اگر خدا بودم...
  • جابر IR ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    84 1
    واقعا ادم تعجب میکنه اینجا در اذربایجان همه اعصابشون داغونو و ماتم زده هستند اما شبکه 3داره خنده بازار پخش میکنه جمع کنید این بی فرهنگیتون رو
  • بدون نام EU ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    39 0
    امروز تمام ایران از شمال تا جنوب از شرق تا غرب عزادار هست.هم وطننان ما در اذربایجان شرقی ما رو هم تو غمتون شریک بدونید.اینجا در کرج هم ما رفتیم و خون اهدا کردیم.
  • بدون نام IR ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    73 1
    مردم آدربایجان غرق در ماتم.صدا و سیمای ایران خنه بازار
  • diyar IR ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    39 0
    تسلیت !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • محمد نجفیان اقدم IR ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    47 0
    سلام هموطن های عزیز من محمد از تبریز هستم. تازه از منطقه زلزله زده برگشتم اینجا مثل جهنم شده خیلی ها مردن خیلی ها خشنه و بی پناه موندن اما هلال هحمر شهرستان های تهران گیلان اردبیل رشت تالش همدان زنجان مرند جلفا و... و گشور های باگو و برزیل و ترکیه واقعا دارن سنگ تمام میزارن خیلی خوب همداد رسانی میکنن از همه لحاظ
  • اهو IR ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    17 94
    به محضرامام نازنین شیعیان امام عصر سرورکائنات جهان تسلیت میگویم
  • بدون نام IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    24 1
    تسلیت عرض میکنیم آذری زبان ها
  • فارس IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    9 18
    اینها مهمانان امیرالمومنین هستند خدا رحمتشان کند
  • معلم IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    19 1
    چیزی جز گریه؟ راهی نداریم و توانایی. مردم آذربایجان... ما شرمنده شماییم از شیراز.غم شما غم ماست. و همه اینها هم بگذرد..
  • hamzeh IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    13 2
    خواهر وبرادر آذری تسلیت
  • آنیسا IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    22 0
    من آنیسا از اهر فقط خدا خواست که زنده ماندم امدیم یه شهر دیگه اما تلوزیون فقط چند دقیقه از اخبار نشون میده اما من نمیتونم خبر های اصلی که تا کسی خودش اونجا نباشه نمی دونه چی کشیدیم بعد از اون از دلهره چشامون رو همنمیرفت زلزله چندین بار تکرار شد و ما سر پناهی نداشتیم چون خیلییا رفتن باغات اطراف اما هلال اهمر هنوز به فکر انها نیافتاده که شاید غذایی برای افطار نداشته باشن یا آبی برای نوشیدن مثل خود ما
  • ماري IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    25 0
    يكي به صدا و سيما ""وظيفه ي رســــــــــــــانه"" رو يادآوري كنه لطفن!
  • منصور IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    19 0
    بنده های خدا اجسادشون و رو دفن میکنن پزشکی قانونی ناراحته چرا مجوز نگرفتن. مرد حسابی امداد بزور میرسونین چه جوری واستن تا شما مجوز صادر کنین برای دفن مرده هاشون. این حضرات هم واقعا توهم دارن.
  • خدیجه IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    16 0
    سلام...خدایا به حق حضرت علی کشته شده هارو بیامرز... به بازمانده ها صبر عنایت کن ...و ما را مدد نما به یاری عزیزان همو طنمان بشتابیم ...فردا دیر است امروز را دریابیم... رسانه مثلا ملی؟؟ متاسفم
  • بدون نام IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    22 0
    یک سوال: در زلزله بم همه مردم و همه کشورها حتی امریکا هم کمک کردآمریکا حتی تحریمهای علیه ایران را به مدت 4 ماه کنسل کرد.آیا پیگیری کرده اید هنوز مردم بم در چه شرایطی زندگی می کنند؟؟ در صورتی که با آن پول می توان ده ها شهر مثل شیراز را درست کرد.
  • بدون نام IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    19 0
    خدا کند دربازسازی خانه ها باوجدان عمل کنند تادر صورت بروز حادثه مانند بیمارستان هریس ویران نشود
  • ایدین IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    25 0
    ما مردم قشقایی مصیبت وارده رابه کلیه هموطنان وهمزبانان عزیز اذری تسلیت گفته ودرکنار سایر اقوام ایرانی ارزوی شفای عاجل برای مجروحان وچهاردیواری با قوام برای همه ایرانیان داریم .همه ما روی کمربند زلزله قرارداریم.پس اینک اذربایجان رادریابیم.
  • کاظم از خوی IR ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۵
    1 0
    من هم از طرف خودم و از طرف مردم شهرستان خوی به برادران و خواهران آذربایجانیم که همه از یک گوشت وخون هستیم و همیشه پشتوانه همدیگر بودیم و خواهیم بود تسلیت میگم و امیدوارم به غیر از کمکهای دولتی همه ی مردم آذربایجان تا آخرین نفس برای برادران و خواهرانشان در مناطق زلزله زده آذربایجان کمکهایشان را ارسال کنند و همچنین از خدا میخواهم که تمام بلاها را از مردم شریف آذربایجان و همچنین دیگر مناطق ایران دور کند. انشاالله
  • بانه IR ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۶
    0 0
    هم وطنان آذری ما رو هم در غم از دست دادن جگر گوشه هایتان شریک بدانید
  • tak IR ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۷
    0 0
    مطلبي در روزنامه دنيا اقتصاد مطرح شده است: http://www.donya-e-eqtesad.com/Default_view.asp?@=314210 ما بايد از الفبا شروع كنيم. بررسي ها نشان مي دهد كه اكثر ما هنوز معاني كلمات و شرح وظايف برايمان روشن نيست چراكه، در غير اينصورت متوجه مي شديم كه اين پيشنهاد صرفا معرفي يك سيستم است و نبايد پرگويي كرد و فكر كرد تمامي جوانب سنجيده شده و ترسيمات مورد نظر يعني طراحي و البته تنها طرح مورد قبول و پذيرفته شده در دنيا ... متخصصين واقف هستند كه عدم محاسبه مباحث فرهنگي، سبك زندگي ... چه تبعاتي به بار مي آورد و ان شا الله تصميم گيران نيز واقفند كه اين سيستم بايد تغييراتي با توجه به عوامل مختلف داشته باشد و بر وظيفه ماست كه كار هر تخصص صاحب انديشه نه افراد داراي مردك تخصصي را به دست وي سپاريم.