مدیرکل ستاد بحران آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه تلفات حدود 300 نفری غیررسمی است گفت: براساس آمار رسمی، متاسفانه تاکنون 227 نفر کشته شده‌اند.

خلیل ساعی درباره آمار رسمی درگذشتگان زلزله 6.2 ریشتری به فارس گفت: براساس آمار رسمی 227 نفر فوت شده و 1380 نفر نیز مجروح شده‌اند. وی با اشاره به ایتکه در شهرستان هریس 125 نفر کشته و 280 نفر مصدوم شدند، بیان کرد: در شهرستان‌های اهر و ورزقان به ترتیب 40 و 65 نفر کشته و 500 تا 600 نفر مصدوم شده اند.

مدیرکل ستاد بحران آذربایجان شرقی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آمارها درباره کشته شدگان 250 تا 300 نفر است، گفت: این آمار غیررسمی است.

 

اسامی کشته‌شدگان زلزله آذربایجان‌شرقی اعلام شد

سازمان پزشکی قانونی اسامی فوت‌شدگان زلزله روز گذشته در آذربایجان‌شرقی را اعلام کرد. سازمان پزشکی قانونی در اطلاعیه‌ای اسامی تعدادی از هموطنان فوت و شناسایی شده در زلزله شهرستان‌های اهر (14 تن)، ورزقان (17 تن) و بیمارستان امام‌رضا (ع) (7 تن) ، وادی‌رحمت (8 تن)، بیمارستان سینا ( 3 تن) را اعلام کرد. زلزله‌زدگانی که مورد شناسایی قرار گرفته‌اند:
شهرستان اهر :
1- زیبا اسکندر فرزند نورالله 75 ساله
2-فاطمه کارگری فرزند قدیر 25 ساله
3-حمید کارگری فرزند قدیر 25 ساله
4-مصطفی عبدالله‌زاده فرزند رسول 33 ساله
5-مریم معرفت فرزند قربان 12 ساله
6-آرمان حضرتیان فرزند علی 22 ساله
7-صفیه عباسیان فرزند نصرت 22 ساله
8- نیما طالبی فرزند مصطفی 3 ساله
9-اسماعیل دولتی فرزند محمد 28ساله
10-پروانه تیموری فرزند رحیم 30 ساله
11-بهار مولاری فرزند علیرضا 25 ساله
12-احد شیری فرزند محمدآقا 30ساله
13-شکر دولتی فرزند امین 45 ساله
14-ابولفضل بهرامیان فرزند اسلام 37 ساله
شهرستان ورزقان :
1-امن شرفی
2-رباب دانش‌آموزی
3-علی حسینیان
4-یاسمن قوچی
5-نسا میرزاییان
6-فریده شکری
7-ظریفه زارعیان
8-مشکناز بابایی
9-سودابه محرم‌زاده
10-کیمیا حسین‌زاده (خردسال)
11-خدیجه پورعلی
12-خانم زلفی
13-رقیه اسدی
14-ناهید مولایی
15-زهرا عباسیان (3 ماهه)
16-عصمت واحدی
17-قیمت محمدپور
بیمارستان امام‌رضا (ع) :
1-عوض جعفری
2-صفیه عباسپور
3-فاطمه اسدیاری
4-امیرمحمد محمدی
5-پروین ریحانی
6-المیناز نائبی
7-مریم رنجبر
وادی رحمت:
1-مهناز کریم‌پور فرزند توکل
2-فرح نجف‌پور فرزند عیسی
3-بیوک خانم ممی‌پور
4-حمیده چرانیده فرزندرحمان
5- علی مرادی فرزند عبدالله
6- ثریا لطف‌الله پور فرزند سواد
7-بیوک‌آقا نویدی تازه‌کند فرزند اسلام
8-رضانویدی فرزند حسین
بیمارستان سینا:
1-خاتون مهینی فرزند قربان
2-لیلا ذاکرفرزند ذکر علی
3-قربان علی امامی فرزند کربلاعلی
و سایر :
1-عنایت الله عبدی فرزند هاشم 75 ساله
2-سیم زر فرزند محسن 65 ساله
3-فرناز عزیزی
4-اشرف خرمی 50 ساله
5-رقیه نجف‌پور

 

وزیر کشور: رییس جمهوری به جد پیگیر مسایل زلزله زدگان است

وزیر کشور با ابراز تسلیت به مردم استان آذربایجان شرقی در پی وقوع زلزله اخیر گفت: رییس جمهوری به جد پیگیر مسایل زلزله زدگان است.
مصطفی محمدنجار در بازدید از مناطق زلزله زده استان افزود: رییس جمهوری به این موضوع بسیار حساس است و از دقایق اولیه زلزله، پیگیر موضوع بوده است.

وی گفت: حضور مسوولان و وزرا در مناطق زلزله زده نشان از حساسیت دولت دارد و این حق مردم است و باید قدردان آنان باشیم.

وزیر کشور افزود: معاون اول رییس جمهوری به همراه وزیر اقتصاد برای بازدید از مناطق زلزله زده به تبریز سفر می کنند.

نجار گفت: مسوولان استانی تلاش کنند بدون درنگ اعتبارات تخصیصی برای جبران خسارت وارده به منطقه بسرعت جذب شود تا قبل از فصل سرما اقدامات لازم برای اسکان مردم و نوسازی اماکن مسکونی صورت گیرد.

وی ابراز کرد: رییس جمهوری دقایقی قبل در تماس تلفنی ضمن پیگیری وضعیت حادثه دیدگان دستور دادند برای شروع عملیات بازسازی، هر چه لازم است داده شود.

وزیر کشور اعلام کرد: رییس جمهوری به چند موضوع از جمله کار بازسازی سریع، آوار برداری سریع و مناسب ، ارسال بموقع غذا و دارو و اسکان موقت حادثه دیدگان تاکید داشت.

وی تاکید کرد: به رغم تماس های خارجی برای کمک رسانی به زلزله زدگان نیازی به این کمک ها نداریم و با استفاده از پتانسیل داخلی عملیات امداد و نجات را انجام خواهیم داد.

 

300واحد خون از اردبیل به مناطق زلزله زده اهدا می شود
مدیر روابط عمومی پایگاه انتقال خون استان اردبیل به ایسنا گفت: هم اکنون 300 واحد خون به شهرستان اهر و ورزقان فرستاده می شود. رامین جعفری ضمن تسلیت به مردم شهرستان اهر و ورزقان، با اشاره به اینکه در این شهرستان‌ها به اندازه کافی خون وجود دارد، تصریح کرد: امروز از استان آذربایجان شرقی اعلام کردند که مشکلی بابت خون ندارند.
وی با بیان اینکه هم اکنون 300واحد خون به شهرستان اهر و ورزقان فرستاده می شود، افزود: 200 واحد خون نیز شامگاه روز گذشته ساعت 2 بامداد به مجروحین روستاهای شهرستان مشکین شهر فرستادیم.
جعفری با بیان اینکه خوشبخانه خون در استان اردبیل به اندازه مورد نیاز وجود دارد، افزود: با توجه به اینکه ماه رمضان است خون‌های زیادی توسط مردم اهدا شد.

 

مردم کمک‌های خود را هر چه سریعتر به زلزله‌زدگان برسانند
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی خواستار ارسال هر چه سریعتر کمک‌های مردمی به مناطق زلزله‌زده شد.

میرهادی قره‌سیدرومیانی به ایسنا گفت: از دیروز بعدازظهر تاکنون شهرهای تبریز، اهر، ورزقان و روستاهای اطراف 90 بار لرزیده است که شدت این لرزه‌ها از 4 تا 2/6 ریشتر بوده است که برخی روستاهای اهر و ورزقان به طور کامل تخریب شده‌اند.

وی با بیان اینکه ستاد حوادث و کمیته بحران به سرعت در مناطق تشکیل شد، اظهار کرد: نمایندگان و مسئولین از مناطق زلزله‌زده بازید داشته‌اند. حدود 5 هزار چادر در مناطق مختلف برپا شده و موضوعاتی همچون آبرسانی به مردم حل شده است اما در حال حاضر به ارسال فوری کمک‌های مردمی نیاز داریم.

نماینده مردم تبریز در خصوص وضعیت رسیدگی به زلزله‌زدگان بیان کرد: رسیدگی به مردم نیازمند سرعت بالاتری است بسیاری از افراد که زیر آوار مانده‌اند هنوز شناسایی نشده‌اند. از مردم می‌خواهیم برای زلزله‌زدگان دعا کنند و کمکهای خود را هر چه سریعتر برای مناطق بفرستند.

 

بازدید از 537 روستای مناطق زلزله‌زده
مرتضی اکبرپور ، معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور از اتمام عملیات انتقال مجروحان زلزله‌ تا ظهر روز دوشنبه خبرداد و به ایسنا گفت: شناسایی و سرکشی به 537 آبادی و روستا در مناطق زلزله‌زده ادامه دارد تمامی مجروحان برای ادامه درمان به مراکز درمانی منتقل شده یا به صورت سرپایی درمان شدند.
وی با بیان اینکه امدادگران سازمان امداد و نجات، تکنیسین‌های اورژانس، ماموران نیروی انتظامی و بسیج در منطقه حضور دارند ، اظهارکرد: شناسایی برای خودپراکنشی این روستاها و همچنین شناسایی افراد مجروح و مدفون ادامه دارد.
معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه عملیات انتقال زلزله‌زدگان تا ظهر امروز به پایان می‌رسد، خاطرنشان کرد: پس از پایان عملیات امداد و نجات، تیم‌های ارزیاب با مسئولیت بنیاد مسکن برای ارزیابی میزان خسارات این زمین لرزه وارد مناطق آسیب‌دیده می‌شوند و این تیم‌ها وظیفه‌ ارزیابی خسارات مراکز زیربنایی، ساختمان‌های مردمی و دولتی را بر عهده دارند اما در حال حاضر امدادگران تنها به دنبال درمان و نجات بوده و فردی به دنبال تعیین خسارات و ارزیابی آن نیست.


آماری از زیرآوارماندگان نداریم
همچنین، محمود مظفر، رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر ایران از ورود خسارت به 133 روستای زلزله‌زده خبر داد و به ایسنا گفت: از شب گذشته تاکنون 16 هزار تن آسیب‌دیده اسکان اضطراری شدند. وی با بیان اینکه 10 هزار تخته پتو و پنج هزار و 600 تخته چادر میان آسیب‌دیدگان توزیع شد، گفت: 13 هزار قوطی کنسرو و یک‌هزار و 600 چراغ والور نیز میان آسیب‌دیدگان توزیع شده است.
رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه 92 تیم امدادی از 14 استان برای امدادرسانی هر چه سریعتر به زلزله‌زدگان، عازم منطقه شده‌اند، گفت: ارزیابی امدادگران نشان داد که «مرغان، اهر، هریس و قسمت‌هایی از شهر تبریز» دچار خسارت شده است. مظفر با بیان اینکه 133 روستا در اثر این زلزله 6/2 ریشتری آسیب دیده‌اند، گفت: تعداد مصدومان به دو هزار و 6 نفر رسید.
رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر در مورد برخی خبرهای منتشره در مورد کمبود آب در مناطق زلزله‌زده گفت: شب گذشته 100 هزار بطری آب معدنی نیز میان زلزله‌زدگان توزیع شد. وی گفت: حدود 900 امدادگر و شش فروند بالگرد نیز وظیفه‌ امدادرسانی در منطقه را بر عهده دارند.
رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر ایران با بیان اینکه عملیات جست‌وجو و نجات در اهر به پایان رسیده است، گفت: امدادرسانی در این منطقه وارد فاز آواربرداری شده است. مظفر با بیان اینکه 15 تیم سگ‌های جست‌وجو (آنست) در منطقه حضور دارند، گفت: دستگاه‌های زنده‌یاب نیز روز گذشته وارد منطقه زلزله‌زده شده است.
وی با بیان اینکه نمی‌توان در مورد مدفون‌شدگان زیر آوار آماری اعلام کرد، گفت: عملیات امدادرسانی و اسکان اضطراری زلزله‌زدگان همچنان ادامه دارد.


احتمال افزایش آمار قربانیان به 300 تن
مدیرکل پزشکی قانونی استان آذربایجان‌شرقی از آغاز به کار تیم های تخصصی پزشکی قانونی از اولین دقایق وقوع حادثه زلزله در منطقه شمال‌غرب کشور و شناسایی و صدور جواز دفن 142 جسد تا ساعت سه بامداد روز یکشنبه 22 مرداد خبر داد.
صمدی‌راد با بیان اینکه پزشکی قانونی استان آذربایجان‌‌شرقی در قالب هفت اکیپ تخصصی در منطقه زلزله زده حضور دارد، به ایسنا گفت: گستردگی منطقه، گرم بودن هوا و مشکل در انتقال اجساد به مرکز استان، تیم‌های تخصصی و امدادی را با مشکل مواجه کرده‌اند.
وی اظهار داشت: طبق برآوردها تعداد درگذشتگان تاکنون تا 300 تن تخمین زده می‌شود و سرکشی اکیپ‌های امدادی و تخصصی به مناطق زلزله زده همچنان ادامه دارد.
صمدی‌راد افزود: به علت اختلال در ارتباط تلفنی دسترسی به آخرین آمار اکیپ‌های پزشکی قانونی با دشواری میسر می‌شود، اما دقیق‌ترین آمار به شهرستان اهر اختصاص دارد که در این شهرستان 26 جسد شناسایی و جواز دفن صادر شده است.
به گفته وی، در بین 26 جسد شناسایی شده شهرستان اهر، 12 مرد و 14 زن دیده می‌شوند که چهار تن از آنان کودک زیر 10 سال، سه تن 10 تا 20 سال، 12 تن 21 تا 40 سال، دو تن 31 تا 60 سال و پنج تن بالای 60 سال بوده‌اند.
 

کاهش ذخایر خونی در مراکز درمانی مناطق‌زلزله‌زده
دکتر خلیلی مدیرکل پایگاه منطقه‌ای انتقال خون استان آذربایجان‌ شرقی نیز با اشاره به خیل عظیم مصدومان زلزله در شهرستان اهر، ورزقان و هریس از کاهش ذخایر خونی استان خبر داد و به ایسنا گفت: گروه‌های خونی منفی مورد نیاز است.
وی از مردم خواست با توجه به نیاز گسترده به انواع گروه‌های خونی، در اهدای خون به امروز یا فردا اکتفا نکنند و برای تامین ذخایر خونی حتی الامکان تا پایان هفته به مراکز پایگاه خونگیری در تبریز مراجعه کنند.
مدیرکل پایگاه منطقه‌ای انتقال خون استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه از زمان وقوع زلزله تاکنون 2 هزار واحد خونی از استان اردبیل، ارومیه و تهران به استان ارسال شده است گفت: یک‌هزار و 500 واحد خونی نیز از ذخایر خونی استان مورد استفاده قرار گرفته است. وی از فعال‌بودن ساختمان آخونی و مسجد کبود به منظور خونگیری از همشهریان خبر داد و یادآور شد: مردم استان استقبال خوبی از اهدای خون به منظور کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان کردند.
مدیرکل پایگاه منطقه‌ای انتقال خون استان آذربایجان‌شرقی همچنین از اعلام آمادگی ادارات و سازمان‌ها به منظور تامین نیازهای خونی زلزله‌زدگان خبر داد.
وی یادآور شد: تاکنون به تمامی درخواست‌های خونی مراکز درمانی اهر و ورزقان و بیمارستان‌های امام‌رضا (ع)، سینا و شهدای تبریز پاسخ داده شده است. پرسنل تا پنج بامداد امروز مشغول خونگیری بودند و مردم در صورت امکان با توجه به ترافیک کاری پایگاه‌های انتقال خون به صورت گروهی مراجعه نکنند.


استقرار اکیپ‌های انتظامی و ترافیکی در مسیر و مناطق زلزله‌زده 
سردار مسعود خرم‌نیا، فرمانده انتظامی استان آذربایجان‌شرقی نیز درباره پوشش انتظامی و امنیتی در مناطق زلزله‌زده با بیان اینکه امنیت کامل در محورهای مواصلاتی و مناطق زلزله‌زده و مرکز استان برقرار است گفت: نیرو های ستادی استان و شهرستان‌های معین به محض وقوع زلزله به مناطق زلزله‌زده اعزام و اکیپ‌های انتظامی و پلیس‌راه برای روان‌سازی ترافیک و پوشش امنیتی در مسیر و مناطق زلزله‌زده مستقر شده‌اند و امنیت کامل در محورهای مواصلاتی و مناطق زلزله‌زده و مرکز استان برقرار است.
وی در ادامه تاکید کرد: کارگروه انتظامی مدیریت بحران استان تشکیل و هماهنگی کامل با استان‌های همجوار برقرار شده تا در صورت نیاز یگان‌های راهور و انتظامی به منطقه اعزام شوند و بالگردهای هوا ناجا برای کنترل ترافیک و امدادرسانی و پشتیبانی در فرودگاه تبریز مستقر شده‌اند.
فرمانده انتظامی آذربایجان‌شرقی گفت: پوشش انتظامی لازم برای تامین امنیت بیمارستان‌های تبریز، اهر، هریس و ورزقان که مجروحان زلزله را مورد مداوا قرار می‌دهند به نحو مطلوب انجام یافته است.


وضعیت دانشگاه‌های مناطق زلزله‌زده
همچنین رییس دانشگاه تبریز درباره وضعیت دانشگاه‌های مناطق زلزله‌زده نیز گفت: خوشبختانه در این زلزله هیچ مشکلی برای دانشجویان این دانشگاه به وجود نیامده است.
محمدتقی علوی در گفت‌وگو با ایسنا، به شکسته شدن شیشه‌های دو دانشکده دانشگاه اشاره و اظهار کرد: دیوار بعضی از ساختمان‌های دانشگاه نیز ترک‌های جزیی خورده است، اما هیچ مشکلی برای دانشجویان دانشگاه به وجود نیامده است.
وی با بیان اینکه فعالیت‌های آموزشی در تابستان تعطیل است، تصریح کرد: تنها دانشجویان تحصیلات تکمیلی و دانشجویان طرح ضیافت در دانشگاه حضور داشته‌اند که آنها نیز کاملا سالم هستند و دانشجویی آسیب ندیده است.
علوی درباره وضعیت خوابگاه‌های دانشجویان نیز گفت: خوابگاه‌ها نیز کاملا سالم هستند و هیچ صدمه‌ای به آنها و ساکنانشان وارد نشده است. وی افزود: شب گذشته نیز سه هزار نفر در مسجد دانشگاه مراسم شب قدر را برپا کردند.
همچنین اکرمی رییس دانشگاه تربیت معلم آذربایجان نیز از سالم بودن محیط دانشگاه و خوابگاه‌ها خبر داد و گفت: هیچ تخریب و یا صدمه‌ای به ساختمان‌های دانشگاه وارد نشده است.
اکرمی افزود: به جز بخش تحصیلات تکمیلی بقیه بخش‌های آموزشی دانشگاه در تابستان تعطیل هستند. همچنین کارهای اداری، روال طبیعی خودش را طی می‌کند.
رضایی رییس دانشگاه آزاد واحد اهر نیز در این باره به ایسنا گفت: خوشبختانه خسارت جانی در واحد و خوابگاه‌های دانشگاه نداشته‌ایم. وی با بیان اینکه ریزش‌های نازک‌کاری و گچ در واحد و خوابگاه‌های دانشگاه به ویژه در دیوارهای بین اتاق‌ها وجود داشته است، اظهار کرد: کانون زلزله بسیار به دانشگاه نزدیک بوده است، ولی خوشبختانه خسارت جانی وارد نشده است. وی با بیان اینکه بیش از 500 میلیون تومان به دانشگاه خسارت وارد شده است، تصریح کرد: اگر خوابگاه‌های دانشگاه تراکم جمعیتی مهرماه را داشت، مطمئنا دانشجویان دچار آسیب می‌شدند.
رییس دانشگاه آزاد واحد اهر افزود: حدود 60-70 نفر دانشجو دختر در خوابگاه دختران حضور داشته‌اند که خوشبختانه آسیبی ندیدند و پس از وقوع زلزله به محوطه دانشگاه آمده‌اند و شب گذشته با استقرار چادر در محیط دانشگاه آنان را اسکان دادیم و امروز به محل‌های زندگی خود بازگشتند.

47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 235338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 146
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی ملکان از گالیکش IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    خداوند ان شاالله همه رفتگان را رحمت کند و به بازماندگان صبر عنایت کند واقعا متاسف شدیم
    • ali NL ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
      انشالله دست دوستان خورده و منفي دادن ديگه. وگرنه هنوز كمي انسانيم...
    • هانا -تبريز IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
      179 7
      واقعا خدا رحمتشون كنه خيلي ناراحت شديم ما هم كل ديروز تو پارك مونديم خدا خودش به خير كنه
    • بدون نام IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
      اینا که منفی میدن حتما مشکل روانی دارند انشالله خدا شفا بده
    • بدون نام IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
      خیییلی دوست دارم اونای که به این نظر منفی دادن رو ببینم...
    • بدون نام IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
      واقعا این منفی دادن ها یعنی چی؟
    • مريم IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
      يه عده فقط ميان تو سايت كه منفي بدن!!!! بخدا خجالت داره ! واسه درگذشتگان زلزله حتي اگه دشمونون هم باشه، طلب مغرفت مي كنيم چه برسه به هموطناي روزه دار عزيزمون . كسايي كه به اينجور كامنتا منفي ميدن رو فقط ميتونم جز گروهي قرار بدم كه مشكل رواني دارن!
    • بدون نام US ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
      هرکی منفی داده.......
    • رضا US ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
      خداوند به همه بازماندگان صبراعطافرماید .درضمن برای اونایی که منفی دادن متاسفم
    • مجید IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
      چرا‌؟ واقعاً برای چی ؟ منفی به این نظر یعنی چی؟
    • بدون نام IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
      این 14 نفر چرا منفی دادن؟ خوشحال شدن که مردم کشته شدن؟ یا با رحمتشون مخالفن؟ فکر کردن اگه یکی از بازمانده ها به طور اتفاقی اینو ببینه چه حالی پیدا میکنه؟
    • حبیب IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
      و به منفی دهندگان عقل
    • امین IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
      واسه چی منفی میدید؟؟؟؟؟
    • بدون نام IR ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
      20 2
      جالبه مسئله منفی دادن به نظرها مهم تر از زلزله شده!
    • mohsen IR ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
      22 4
      چراااااا منفی میدید چراااااااا ؟؟؟؟؟؟؟ خداااااااااااا دارم از ناراحتی منفجر میشم
    • بدون نام IR ۰۲:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
      9 13
      به تو چه؟ تو مثبت یده چه کار بقیه داری
    • آذری IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
      19 2
      اونایی که منفی دادن عکس بچه های بی گناه رو دیدن؟ یادتون باشه این روزا شاید خیلی بدترش واسه شما هم هست..
    • آرش IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
      15 2
      حالا مهم این نیست که کی انسانه کی نیست و منفی میده مهم اینه که بنی آدم (نه کسی که منفی میده) اعضای یک پیکرند که در آفرینش زیک گوهرند
    • مهدی IR ۰۳:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
      6 0
      بازبان روزه از دنیا رفتند خدا رحمتشان کند -خطاب به کسایی که منفی دادند چوب خداصدا نداره یروز این اتفاق برا شما میوفته و یه عده میاند و به خبر فوت شما منفی میدندخوشتان میاد؟
  • مهدی از تبریز IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    118 9
    چرا یک نفر کارشناس نمیاد نظر نمیده در مورد این زلزله در مورد مدت پس لرزه هاش در مورد اینکه سیر صعودی داره یا داره میخوابه؟ در مورد اینکه تا چه مدت بیرون بمونیم؟ تو این مملکت یک کارشناس زلزله پیدا نمیشه؟ دیشب نزدیک 15 ملیون از جمعیت 3-4 استان کانون این زلزله شب و بیرون خوابیدن امروزم مثل دیشب تلویزیون فقط آمار کشته ها رو میگه دریغ از یک راهنمایی
    • بدون نام IR ۰۲:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
      9 6
      من رشته ام عمرانه تصور شما از زلزله اشتباهه هنوز دانش بشر جوابی برای همه سوالات پیرامون زلزله ندارد
    • مهنوش IR ۰۲:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
      6 4
      من کارشناس نیستم ولی زمین شناسی نشون داده زلزله ی 8ریشتری بم تا 1هفته بعد هم پس لرزه داشته ولی بعد از14تاپس لرزه نمیشه دقیق گفت بازم هست یانه ....چون پس لرزه ها تخریب کننده تر هستن فعلا توی پارکهاتون بمونید خدای نکرده......چون حادثه خبرنمیکنه
    • بدون نام IR ۰۳:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
      11 5
      تا الان هميشه اين زمين لرزه ها بوده (در اذربايجان غربي و شرقي) ولي علت اينکه تا الان احساس نميشده فقط و فقط و فقط وزن اب درياچه اروميه و غلظت بالاي ان و در نتيجه ويسکوزيته بالاي ان به همراه وزن کوه کنار جاده شهيد کلانتري بود( در ورودي پل به اروميه که قبلا کنده شده و وزن ان در سطح وسيعي پخش(براي جاده زدن در وسط دريا) و در نتيجه فشار ان بر اين قسمت از صفحه کم شده است) دياچه اروميه با ويسکوزيته و وزن بالا به مانند يک دمپ عمل کرده و نوسانات سريع و ناگهاني را خنثي و زلزله ها رو کم اثر و خيلي از اونها رو نابود ميکرد و باعث ميرايي نوسان هاي زمين لرزه ميشده که با خشک شدن درياچه و عملا نبود اين وزن و مايع و نعمت خدادادي در اينده بايد مردم اذربايجان بيشتر از اينها منتظر اين زلزله ها باشن
  • بدون نام US ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    رئیس جمهوری به کار دیگشون برسه..سازمان داریم برای نظارت همه چیز رو میخواین به رئیس جمهور بچسبونین که بگین طرف خیلی مردمیه این فرهنگ ما کی تموم میشه خدا میدونه سازمان کشور باید کارشو به نحو احسن انجام بده و رئیس جمهور اگه خیلی میخواد لطف کنه مدیر توانا واسش انتخاب کنه! ایشالا خدا به تمام بازماندگان صبر عنایت کنه و دیگه شاهد این اتفاقات در هیچ جای این کره خاکی نباشیم
  • دریایی US ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    63 4
    مریم معرفت فرزند قربان 12 ساله
    • رضا IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
      8 1
      اینو دیدم داغون شدم.
    • محسن IR ۰۴:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
      15 1
      از فردا تا 2 روز تو استان اذربایجان شرقی عزای عمومی هست بیایین تو استان های دیگه پارچه مشکی به حمایت از جان باختگان ببندیم
    • بدون نام IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
      14 2
      من فكر كردم اگر رو منفي كليك كنم پنجره‌اي باز ميشه و ميتونم علت منفي دادنها را ببينم آخه اولين بارم بود اما ديدم متاسفانه به آمار منفي ها اضافه ميشه هركاري هم كردم كه با مثبت دادن تاثير منفي را پاك كنم نشد از همه عذرخواهي مي‌كنم كساني كه منفي مي‌دهند اصلا نمي دانند مثبت يعني چه كلا زير صفر زندگي مي‌كنند
  • الهه IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    88 4
    خیلی بد بود .خدا به داد بازمانده ها برسه و براشون صبر و طاقت ارزومندیم.
  • غمگین IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    105 4
    چقدر جوان به رجمت خدا رفته...چه قدر زود بود مردن برای اون کودک 3 ساله:(((
  • بدون نام IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    118 8
    ایشون رو چه حسابی میگن به کمک خارجی نیازی نیست؟ در اینگونه مواقع وظیفه همه ملتهاست که به یاری آسیب دیده ها بیایند.
  • فیاض IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    59 4
    سلام ببخشید میتونید لیست روستاهای آسیب دیده ی شهرستان ورزقان رو برای من ارسال کنید ....خواهش میکنم فقط زود برام ارسل کنید خیلی نگرانیم تورو قسم به حضرت علی ..
  • همه ایران سرای من است IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    80 4
    خدا به بازماندگان صبر عنایت بفرماید.
  • بدون نام SE ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    129 7
    چرا صدا سیما اطلاع رسانی نمیکنه مردم برن خون بدن؟؟؟؟؟ چراااااااااااااااا؟
  • بدون نام IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    106 5
    "مردم هر چه سريعتر كمك‌هاي خود را برسانند" خيلي جالبه. غم بزرگي است مي‌دانم ولي عمق فاجعه مثل خيلي از زلزله‌هاي بزرگ نيست.باز هم كمك از مردم مي‌خواهند پس امكانات هلال احمر و ارتش و سپاه كجاست؟ واقعا متاسفم. خدا عاقبت زلزله تهران، مشهد و تبريز و ديگر شهرهاي بزرگ را به خير كند. شايد بايد منتظر يك فاجعه باشيم. در ضمن خبر انلاين اين دفعه چندم است پيام ميذارم.به جون خودم اگه ثبت نكني ديگه ....... هر چي پيام (بدون هيچ خلاف قانون)مي‌ذارم اصلا درج نمي‌كني
  • علی IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    51 3
    خبر آنلاین ، خبر رسانی خیلی خوب و جامعی بود اما چرا عکس نذاشتی ؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    97 2
    بابا با این همه درامد نفتی و این همه ریخت و پاش بیت المال مثل پولهای فوتبال فکر کردی محتاج خارجی نیستی بسه؟ نباید منتظر کمک مردم باشید مگه گدایید یکم سر کیسه رو شل کنید گدابازی درنیارید
  • امید بارانی از کلاله IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    71 4
    با نهایت تاسف در گذشت هم وطنان عزیزمان را به مردم شرق کشور تسلیت عرض می نماییم و برای بازماندگانشان از خداوند متعال صبوری می خواهیم.
  • بدون نام IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    141 4
    بیش از 300 نفر از هموطنامون از دنیا رفتن چرا دولت عزای عمومی اعلام نمی کنه؟؟؟اصلا آقای احمدی نژاد که برای المپیکی ها چند ثانیه به چند ثانیه تبریک می گفت الان بعد از گذشت یک روز کجاست؟؟؟؟ از رسانه به اصطلاح"ملی" هیچی نگم بهتره!
    • الميرا IR ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
      9 1
      الان همه حواسشون به برگزاري اجلاس غير متعد‌ها تو تهرانه!
  • sali golestani IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    79 4
    انا لله وانا الیه راجعون در موسم شهادت اقاعلی ابن ابیطالب غصه ای بردل صبور شیعیان نشست وتعدای از هموطنان را به کام مرگ کشید روحشان شاد
  • بدون نام IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    62 3
    واقعا دلخراش! خدا صبر بدهد.
  • محمد . IT ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    77 3
    خدایا صبررا از خانوادهای داغ دیده دریق مکن. کمک کردن وظیفه همه ماست ولی یکمی از کمک های فلستین کره شمالی سوریه و....... کم کنید مردم خودمان نیاز دارن .و ی خورده از فازاخبار سوریه و بحران دنیا بیرون بیاد مردیم ازبحران خودمان
  • تایماز EU ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    110 5
    نیاز به کمک خارجی نداریم ....! یعنی چی این حرف ؟ مگه باید ایشون تعیین کنن که اون مردم بیچاره به چی نیاز دارن و به چی نیاز ندارن ؟ شما فقط وظیفت اینه که تسهیل کننده امور باشی نه اینکه تعیین تکلیف کنی واسه اون بد بختا
  • بدون نام IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    74 2
    ممکنه آقای وزیر بگن کمکهامون رو زودتر به کجا برسونیم؟! مگه توو زلزله بم مردم کم کمک کردن؟ چرا یه چادری، مرکزی چیزی نمیذارن برای جمع آوری؟ کاش به اندازه نصف مراکز فروش طرح ترافیک روزانه، بفکر جمع آوری کمک های مردم بودن
  • بدون نام IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    44 4
    روحشان شاد . با تاسف فراوان و همدردی و همچنین آرزوی صبر برای بازماندگان . برای مردم این سرزمین دعا میکنم و امیدوارم که خداوند حافظ آنها باشد و دیگر شاهد چنین صحنه های ناگواری نباشیم .
  • بدون نام IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    67 2
    میترسی نمک گیر بشیم بزار کمک کنن دیگه
  • پدرام از گیلان IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    56 3
    امیدوارم خدا به بازمانده هاشون صبر بده و رفتگان رو هم بیامرزه
  • سالی گلستانی از زاهدان IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    53 3
    باسلام به اقاعلی ابن ابیطالب وتسلیت شهادت مولا این غم جانکاه رابه عزیزان تسلیت گفته برای بازماندگان صبر جمیل ارزو میکنم
  • az IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    53 3
    به خاطر خدا یکی از شما که منفی جواب دادید، بگید منظورتون چیه!!!
  • حمید IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    71 0
    انشا الله زیر آوار ماندگان هر چه زودتر نجات یابند
  • محمدرضا IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    75 0
    در ورزقان کمبود پزشک عمومی به شدت احساس میشه . کی میگه همه چی تموم شد و مردم نیاز به کمک ندارن . شما همیشه اینقدر عجله میکنید . هنوز در روستاها یه عده زیر آوارن .
  • مشگین شهری IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    50 1
    من و دوستم دیشب ساعت12 به انتقال خون مشگین شهر مراجعه کردیم تا خون بدیم جمعیت خیلی زیاد بود واسه همین گفتن امروز مراجعه کنیم انشالله بعد از افطار میریم خون بدیم ساعت 2 الی 3 بامداد بود که یک دستگاه اتومبیل انتقال خون به این مرکز اومد و خون ها روبرد ضمنا دیشب مردم مشگین شهر تو پارک ها وبلوار ها و فضای سبز و کوچه و خیابون شب رو صبح کردن
    • سمیه از قم IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
      4 1
      آفرین بر شما آفرین بر غیرتتون من به خاطر کم خونی نمی تونم خون بدم، ولی همسرم را روانه کردم که بیاد خون بده
  • اکرام فر IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    65 3
    سلام.ما را در غم خود شریک بدانید. برای شادی روح تمام بازماندگان این حادثه تلخ صــلــوات
    • بدون نام IR ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
      4 0
      برای شادی روح بازماندگان صلوات ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!چقدر زود جوگیر میشیم!!!!
    • جواد IR ۰۴:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
      2 0
      شادی روح درگذشتگان نه بازماندگان بازماندگان بااین وضع شادی میخوان برا چی؟؟؟ صبر طلب میکنند برا بازماندگان نه شادی .شادی روح همه درگذشتگان این حادثه دلخراش وشفای همه مجروحین و صبر به بازماندگان صلوات میفرستیم.
    • بدون نام IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
      2 0
      شادی روح بازماندگان؟؟!!
  • بی نام IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    45 2
    خداوند به همشون و مخصوصاً پدر مادرای که فرزنداشونو از دست دادند صبر بده
  • بدون نام SE ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    69 4
    زلزله با این قدرت جاهای دیگه دنیا کشته نمیده والله!
  • اسد IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    37 2
    واقعا سخت واست خداوند به خانواده های داغدار صبر جزیل عنایت فرماید و رفتگان را با حضرت علی (ع) محشور فرماید.
  • عشراقی IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    وقتی فساد زیاد می شود، زلزله امان نمی دهد.
    • فری IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
      8 2
      آقا یا خانم عشرافی زلزله یه پدیده طبیعیه ربطی به رفتار آدمها نداره
    • بدون نام IR ۰۴:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
      8 1
      بعنی ایدولوژیت منو له کرد ! له له له هااا
    • بنده ی خدا IR ۰۴:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
      7 1
      اگر اینگونه بود باید در شهر های بزرگتر مثل تهران روزی 100بار زلزله میومد.یا خونه ی آدم های ناسالم(از هر نظر )توسط زمین بلعیده می شد.پناه بر خدا از قضاوت نادرست,تهمت و بازی با آبروی بندگان خدا.شاید اونها بلطف خدا و پس از بخشیده شدن, در شب رحمت خدا و با زبان روزه,از دنیا رفتن. خدایشان بیامرزد.
    • ناشناس IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
      5 1
      زلزله و بلایای طبیعی ربطی به فساد،گناه و . . . ندارد.شما در قرن 21زندگی می کنید،بد نیست کمی بیشتر مطالعه کنید!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • بدون نام IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    73 3
    خدایا نیازی به زمین لرزه نیست کاخِ آرزوهای این مردم به تلنگری هم فرو میریخت
  • بدون نام US ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    51 2
    چه دنیای غریبیه. صبا که از خواب پا میشیم معلوم نیس تا شب زنده ایم یا نه. خدا رحتشون کنه. واقعا درد بزرگیه
  • سامان IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    50 4
    به اين تاحالا فكر كردين كه خيلي لز اينهايي كه كشته شدند روزه بودند و اين را هم مي دانيد كه ياران امام حسين در كربلا تشنه شهيد شدند پس از خداوند كريم و مهربان مي خواهيم كه اين عزيزان را با حسين زهرا محشور كند و براي بازماندگان بهترين دلخوشي دعا براي رفته گانشان است پس براي دلخوشي اين مردمان صبور ، باغيرت ، با شرف ، با تعصب ، با ايمان ، جوانمرد ، همگي فاتحه اي نثار عزيزانشان كنيد .
    • ساسان US ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
      5 2
      فقط الان به این حرفها نیاز داریم جهان سوم یعنی همین حرفها پس با این تفاسیر جنابعالی خدارا شکر که مردن با 6 ریشتر
  • سجاد صفری IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    97 2
    سلام مردم تبریز وآذر بایجان از انعکاس بد وکم توجهی رسانه ملی به پوشش خبری مناطق زلزله زده گلایه مند هستند چرا که در زلزله ها مسبوق در ایران رسانه ها ها ورسانه ملی پوشش خبری خوب ومناسبی داشت این در حالی است که رسانه ها تصاویر تکراری از این واقعه پخش می کنند و شبکه خبر بعد از ظهر امروز این خبر رابه صورت تصویری مورد پوشش قرار داد و من از این نوع برخورد واقعا ابراز تعسف میکنم در پایان یک بار دیگر این ضایعه را خدمت دوستانتم که خانواده های شان را از دست داده ان وهموطنانم تسلیت عرض میکنم وبرای ایشان آرزویصبر جزیل دارم
  • بدون نام IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    97 7
    اگه تو ژاپن اين زلزله ميومد يه مورچه هم حتي له نميشد اينجا فقط جون ادمه كه ارزش نداره
  • sama IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    49 3
    تسلیت میگم واقعا خیلی شوکه و متاسف شدم تو استانمون این اتفاق افتاد خدا صبر بده ..........
  • محمود از همدان IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    55 2
    الهی ارحم عبدک ضعیف
  • مسعود IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    95 3
    خیلی تاسف بار بود این حادثه اما تاسف بار تر از آن پوشش بسیار ضعیف صدا و سیما و جراید نسبت به این حادثه بود حالا اگر اتفاقی تو بحرین یا عربستان یا سوریه رخ میداد مطمئنن پوشش بهتری رو میدادن صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران
  • فرزاد (دانشگاه تربیت مدرس) IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    53 3
    زبان از توصیف درد و غم مردم این دیار قاصره . چهره غبار گرفته و مغموم آنها در تصاویر منتشر شده گویای همه چیز است. خداوند روح درگذشتگان را قرین رحمت بگرداند.آمین
  • حسن از تهران IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    58 2
    خدا به همه باز ماندگان صبر بده ( ولی مملکت با این همه دارایی بازم منتظر کمک های مردمیه )
  • نادر DE ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    96 7
    خوشم میاد با داشتن ثروت هنگفت درامد نفتی و ثروت بالای دولت با کوچکترین اتفاقی سریعا شماره حساب در داخل کشور و شماره حساب ارزی برای کشورهای دیگر اعلام میکنید
    • بدون نام IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
      2 1
      چی میگید؟! این کوجکترین اتفاقه؟!! این کار خیلی طبیعیه. راه باید برای کمک باز باشه
  • بدون نام NL ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    34 11
    لا حول ولا قوة الا بالله عل علی العظیم
    • بدون نام IR ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
      7 0
      لا حول ولا قوه الا بالله العلی العظیم .....باور کنید لازم نیست چیزی رو که بلد نیستیم بنویسیم
  • بدون نام IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    76 3
    چرا کمک بین المللی قبوی نمی کنید؟ این مسخره بازیا چیه جان مردم در خطره !!!!!!
    • اکبر IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۷
      2 1
      برادر محترم من خودم متولد شهرستان اهر هستم و ساکن تبریز و در ارتباط با اهر... یکی از دوستان مقیم در اهر می گوید زمانی که چند تا ماشین(به تعداد محدود)رو که از طرف کشور های همسایه تبریز(ترکیه و یا آذربایجان)قبل از رسیدن به منطقه توقیف و بازرسی شد دیده شد که نامه های سیاسی درون کمک ها پر است و متن نامه ها از این قرار است که همه فارس زبان ها خوابیده اند تا شما همه گی بمیرید و کاری برایتان کنند.چون آذری جماعت برای فارس ها ارزشی ندارد... حال درک می کنی که این بی شرف هایی که خودشان آنقدر توان ندارند که حق مسلم خود(قره باغ)را از دست یک عده ارمنی بگیرند و خودشان را در می خانه ها با شراب های فرانسوی ارضاء می کنند،لازم نیست که به فریاد ملت ایرانی برسد که هشت سال کل دنیا را ضربه فنی کرد؟؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    54 80
    آقا بیان امسال فطریه رو بدیم به زلزله زدگان...لطفا حمایت کنید از این پیشنهاد
    • بدون نام IR ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
      0 12
      چرا انقدر زود جوگیر میشید ؟؟؟؟؟؟ شرایط استفاده از فطریه خاصه و توی احکام تعیین شده مگه دست ماست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • یوسف IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    46 3
    خدایا به همه بازماندگان صبر عنایت بفرما. داغونم چون بهترین دوستم اهل تبریزه اما با من حرف نمیزنه . اگه ایمیل رو دیدی جواب بده تو رو بخدا .
    • بدون نام IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
      3 1
      کسی تو تبریز نمرده
    • بدون نام IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
      3 1
      اقا یوسف من از تبریز هستم تبریز مصدوم نداره فقط روستاها تلی از خاک هستند
  • بدون نام IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    45 2
    يعني دولت نمي تواند از عهده كمك رساني به اين تعداد برايد !!!!!!!!!!!!!!!! يااين يك عادت شده ديگه !!!؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    77 0
    زلزله باز هم کشور را لرزاند و هزاران نفر از مردم آذربایجان عزیز را کشت. باز هم سیستم ما به فکر اصلاح وضع مسکن در کشوری که هر ده سالی یک زلزله عظیم بخشی از کشور را ویران می کند و ده بار بیش از همه جای جهان خسارت جانی و مالی می زند، نیست و باز هم باید گفت و گفت و گفت زلزله یک بلای غیرقابل پیش بینی در کشور ما نیست. زلزله مهمان دائمی کشور است. زلزله های بزرگ ایران در پنجاه سال گذشته چنین است: - مهر 1341، حوالی تهران، 11 هزار کشته - شهریور 1347، خراسان، 10 هزار کشته - اردیبهشت 1351، جنوب ایران، 5 هزار کشته - مهر 1357، طبس، 25 هزار کشته - تابستان 60، کرمان، 2300 کشته - خرداد 69، رودبار، 40 هزار کشته - 1382، بم، 45 هزار کشته. اینکه در کشوری
    • بدون نام IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
      4 0
      آمار زلزله بوئین زهرا رو ننوشتی
  • ترک DE ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    91 9
    آمار دروغه تعداد خیلی بیشتر از این حرف هاست............
    • سجاد IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
      2 5
      شما از کج میدونی؟ میشه بگی؟
  • بدون نام IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    55 5
    خداوندا به مردم ما مسکنی ایمن عطا بفرما....آمین
  • بدون نام IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    79 1
    یاد زلزله بم افتادم که مردم برای کمک سر از پا نمیشناختند و به طریقی و با هر وسعی کمک کردند ولی متاسفانه کمک های مردمی سر از مغازه ها و فروشگاه ها درآورد و درصد بسیار زیادی از کمک ها به دست مردم نرسید. چطور میشه اعتماد کرد؟!
  • صبا IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    51 4
    آللاه کومک اولسون،الیمیزدن گلنی ائلیه جه ییک عزیزلریمیزه کومک اولاق...
  • نوروزی هاویستین IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    42 2
    خداوند رفتگانشونو بیامرزه و به بازماندگان این حادثه صبر بده واقعا دلخراش بود. ما باید از زلزله بم یه کم عبرت می گرفتیم.
  • بدون نام IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    86 2
    من نمی فهمم چه اشکالی داره کشورهای خارجی کمک کنن؟؟؟ ترکیه یا أذزبایجان که از ما مشهدی ها نزدیک تره می تونه جونه خیلی ها رو نجات بدن، مخصوصا که الان امکانات کمه اونجا.
    • تنها IR ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
      1 0
      احتمالا مسئله امنیتی
  • بدون نام IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    55 4
    نشه مثل بم كه هنوز كامل درست نشده
    • بدون نام IR ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
      3 1
      معلومه که میشه
  • بدون نام IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    50 3
    خانه ام آتش گرفتست آتشی جانسوز هر طرف می سوزد این آتش پرده ها و فرش ها را تارشان با پود من به هر سو می دوم گریان در لهیب آتش پر دود وز میان خنده هایم تلخ و خروش گریه ام ناشاد از درون خسته سوزان می کنم فریاد ، ای فریاد خانه ام آتش گرفتست آتشی بی رحم همچنان می سوزد این آتش نقش هایی را که من بستم به خون دل بر سر و چشم درو دیوار در شب رسوای بی ساحل وای بر من وای بر من سوزد و سوزد غنچه هایی را که پروردم بدشواری در دهان گود گلدان ها روز های سخت بیماری از فراز بامهاشان شاد دشمنانم موزیانه خنده های فتحشان بر لب بر من آتش بجان ناظر در پناه این مشبک شب من بهر سو می دوم گریان از این بیداد می کنم فریاد ، ای فریاد وای بر من همچنان می سوزد این آتش آنچه دارم یادگار و دفتر و دیوان وانچه دارد منظر و ایوان من
    • امیر IR ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
      4 1
      همین زلزله رو کم داشتیم تا کلکسیون بدختی هامون کامل بشه
  • اسد IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    74 4
    خیلی غم انگیزه ولی تا وقتی چاره ای برای زلزله اندیشیده نشود وضع همین است. با زلزله بیگانه نیستیم و کشته های حاصل از آن برایمان عادی است. 10سال پیش در بم بیش از 40000کشته، 20سال پیش زلزله رودبار با 60000 کشته، 30سال پیش زلزله طبس با 20000 کشته. میتوان حدس زد، کمتر از 2سال دیگر زلزله ای با بیش از 20000کشته به وقوع خواهد پیوست. چـــــــــــــــرا عـــــــبـــــــرتــــــــــــــ نـــــمـــــــــیـــــــــگــــــــــیـــــــــــریـــــــــــــــم؟ چرا طی چندماه اخیر بهره وام مسکن روستایی از 4درصد به 21 درصد رسیده است! آیا با این گرانی میشود کاری کرد؟
  • ص.خسروی IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    57 6
    به همه ایرانیان عزیز تسلیت می گوییم
  • الیاس IR ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    4 1
    واقعا متاسفم وحیران
  • سيد IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    4 1
    خدا بهشون رحم كنه
  • سیما IR ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    1 2
    بازم تکرار میشه
  • محسن کنعانی IR ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    4 1
    مسئولین به فکر ساخت منازل ضد زلزله برای زلزله زدههاباشن
  • الهلم IR ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    3 1
    سلام.تو رو خدا دعا کنید.نگران دوستم هستم.ازش خبری ندارم.اهل هریس هستش. تسلیت میگم به همه ملت ایران
  • رکسانا US ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    61 3
    ایرانی ایرانیه....از هر قومی با هر زبونی...ما همه زاده ی این خاکیم...پی ما همه از یک خاکیم....این مصیبت رو به همه ی زنان و مردادن ایرانی در همه جای دنیا تسلیت میگم...
  • نوروزی هاویستین IR ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    47 7
    امیدوارم اون برادرانی که همینجوری منفی می زنن یه روز از کارشون پشیمون بشن و الا حتما جوابشونو از خدا می گیرند. از دوستان می خوام که به این آقایون توجهی نکنن.
    • بدون نام EU ۰۲:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
      3 1
      شما توجه نشون میدی!
  • فاطمه DE ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    9 1
    خدايا به همه بازماندگان صبرعطا كن
  • بهنام IR ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    14 1
    روز گذشته زلزله ای به بزرگی 6.4 ریشتر مناطق اهر و ورزگان را به شدت به لرزه در آورد. قدرت امواج این زلزله به قدری بود که باعث لرزش شهر های تبریز، اردبیل و ارومیه نیز شد. این زلزله تا این لحظه باعث جان باخت بیش از 300 نفر شده و طبق گزارش های رسیده این حادثه ی هولناک بیش از 2000 مجروح بر جای گذاشته است. اهمیت این حادثه ی جان گداز به حدی بود که رسانه های سرتاسر جهان مدت کمی بعد از وقوع زلزله خبر را پوشش دادند و سازمان هایی مثل صلیب سرخ و کشور های همجوار آمادگی خود را برای ارسال هرگونه کمک اعلام کردند. در حالی که در این مدت صدا و سیمای ایران هیچگونه اقدام جدی برای پوشش خبری این زلزله انجام نداد. جالب این که در بخش های خبری نیز تنها چند دقیقه به اعلام تلفات این زلزله پرداخته شد. اما مطبوعات کشور م
  • بهراد هادی IR ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    4 1
    خداوند به همه باز ماندگان صبر جمیل بده به حق این شبهای عزیز کیه که از دیدن این حور حوادث ناراحت و غمگین نشه کمک یادتون نره
  • علی بچه تبریز IR ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    5 1
    به نظر من این حرفا ارزشی نداره الان وقت اینه که نشون بدیم حامی هموطنامون هستیم و تا جایی که از دستمون بر میاد یاریشون کنیم این اتفاقها ممکنه برای هر کسی پیش بیاد
  • حسین IR ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    5 1
    واقعا متاسفم خداوند صبرتون بده ماکاشمریهارو تودردخودتون سهیم بدونید
  • حامد رضوی IR ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    6 1
    انا لله و انا الیه راجعون تسلیت
  • بدون نام IR ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    6 2
    همه جا چادر زدن از مردم پتوی نو و کمک های مالی جمع می کنند می دانید که فقط کمتر از ده درصد کمک ها به دست زلزله زده ها می رسد ؟
  • حامد از مراغه US ۰۲:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    4 1
    خدا به بازماندگان صبر بده
  • حسین IR ۰۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    6 1
    خدا به همه شما آذری ها صبر بده من که افسرده شدم حتی دیروز صبح 6 از ناراحتی از خواب پریدم من تو تهران زندگی میکنم ولی خیلی دل شوره دارم الان که دارم نظر میدم ساعت 4 صبح از دل شوره نمی دونم چی کار کنم
  • unknown DE ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    2 14
    مدیرکل روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) شماره حساب ۰۱۰۵۵۸۳۱۴۴۰۰۲ را برای کمک به زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی اعلام کرد. به گزارش مهر، عباس دارایی گفت:‌ هموطنان و خیرین می‌توانند از طریق شماره حساب ۰۱۰۵۵۸۳۱۴۴۰۰۲ بانک ملی کمک‌های خود را به زلزله زدگان آذربایجان شرقی اهدا کنند.
  • رها IR ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    4 2
    سلام بچه ها چرا فکر میکنین انقدر زلزله زیاد شده؟باور کنید کار امریکایی هاست یه سایت میدم همتون حتما برین ببینین دارن چه بلایی سرمون میارم.مگه میشه بم بعد 2000 سال ایستایی یه شبه هیچی ازش نمونه؟؟هرکی ادرس سایتو خواست میل بزنه...به همه ایرانیان عزیز تسلیت میگم.روحشون شاد
  • مهدی IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    8 1
    خدا رحمتشون کنه و به بازماندگان حقیقتا صبر بده ...علت زلزله هر چه که هست الله العلم ...اما ساختمانهای مقاوم در برابر زلزله در کاهش تلافات بی تاثیر نیست ...لطفا مسئولانه مملکت فکری به حال دیگر نقاط کشور کنند که امکان وقوع همچین حوادثی در آنها وجود دارد ...از قدیم گفتن :صرفه جویی های آشکار ضررهای پنهان به همراه دارد .
  • بدون نام IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    6 2
    اي كساني كه ايمان نياورده ايد ايمان بياوريد هر ثانيه ارامش هديه اي است كه خداوند بلند مرتبه عطا فرموده واقعا براي ما انسانهاي گناهكار اين ثانيه ها زياد است
  • بدون نام IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    6 1
    اسامي كشته شدگان دل آدمو خون ميكنه خدا واسه همشون رحمت كنه و براي بازماندگان صبر
  • حسین IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    6 1
    هموطنم این فرصتیست برای اثبات برادرییت.................. حسین از آذربایجان
  • ملیکا IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    6 2
    الهی بمیرم واسه کساییکه که خانوادشون از دست دادن با اینکه من تهرانم و کیلومترها ازتون دورم ولی احساس همدردی منو ببذیرید
  • بدون نام IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    4 2
    لبخندها فسرد پيوندها گسست اواي لاي لاي زنان در گلو شكست گلبرگ ارزوي جوانان به خاك ريخت جغد فراق بر سر ويرانه ها نشست از خشم زلزله داغدار ماتم عظيم شما هم ميهنان عزيز هستيم
  • بدون نام IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    6 2
    خبر انلاین دمت گرم لااقل تو یکی بهتر اطلاع رسانی می کنی صدا و سیما خجالت بکش
  • اصغر IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    4 2
    ما هم از این حادثه دلخراش متاسف شدیم به همه مردم عزیز استانمون تسلیت میگم ......
  • رضا IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    9 2
    تسليت آذربايجانشرقي،، هميشه مظلوم واقع شدي
  • تبریزklj IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    5 3
    خدا رحمت کنه . و صبر برای بازماندگان . آذربایجان مظلومیتش را نشان داد .
  • عصمت فلاح IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    1 1
    ای کاش می تونستم به کمکشان بیام نجات جان یک نفر نجات تمام انسانهاست انشالله خداوند آنها را غریق رحمت و در این شبهای قدر کنار سفره 14 معصوم باشند . باز هم از صمیم قلبم به خانواده هایشان تسلیت می گویم .
  • بدون نام EU ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۵
    0 1
    من آذری نیستم ولی انسانی بنام عشراقی اون روستایی بیگناه و معصوم چه فسادی میتونه کرده باشه تنها گناهش این بوده که خونه ایی یه محکمی منوتو نداشته خجالت بکش
  • moein IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۵
    3 2
    چرا خدا ؟ چرا ؟ آخه چرا با بنده های بیچارت اینطوری میکنی؟ خدا رحمت کنه هموطنان آذری را.تسلست
    • بدون نام IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
      0 1
      اره واقعا.فقط خدا میتونه کمکمون کنه.ما از شما تبریزی ها خیلی خیر دیدیم.واقعا اهل تبریز رو سفیدمون کردن
    • بدون نام IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
      0 3
      شما فکر کنین خدا دارذه با بنده هاش بازی میکنه.هر کی بازی بلد نباشه حذف میشه.ادم نباید ناشکری کنه.جان ادم مال خودش نیس.امانته از طرف خدا به بنده اش.هر وقت بخواد میتونه بگیره......
  • لاله IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۶
    1 3
    متاسفم
  • فرزند این مرز و بوم IR ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
    2 2
    به نظر شما چرا واقعیت آمارکشته شدگان رابه درستی اعلام نمی کنند؟آیا ازتخریب 100%سی واندی روستاو 3 شهرستان فقط 306 کشته برجای مانده ؟حال آنکه شواهد و قرائن بیانگر آن است که زلزله اهر،ورزقان و هریس بیش از700 کشته برجا گذاشته.براستی چراعمق فاجعه نباید گفته شود؟
  • مریم از تبریز IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۹
    0 2
    خدااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا کمکمووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووون کننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننن هر روز پس لرزه>هر روز دلهره>هر روز غم کسایی ک رفتن>هر روز.... تورو جون عزیزتون دعامون کنید میگن تا 2ماه همین وضعه هر روز پس لرزه کم کمش 5 ریشتر... تورو خدا دعامون کنید و برا رفتگان فاتحه بخونید چند هفتست پلک رو هم نذاشتیمو خواب راحت نداشتیم:...(
  • زهره IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۲
    1 1
    سلام من خیلی متاسفم برای زلزله زدگان خدا بهشون صبر عطا کنه من ازاینکه منفی میدن متاسفم من خودم زلزله رو احساس کردم وترسیدم خدا کمک ویاور زلزله زدگان باشه ان شالله تکرار نشه برای دفع زلزله سوره فاطر ایه 41 رو بخونیم
  • زهرا حبیبی IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۸
    1 0
    خدایا کمکمان کن فقط همین.
  • نصرت IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
    2 0
    من خودم تو ورزقانم.شما خبر میبینین ما خبر میسازیم.بیشتر مردم به خاطر این که خونه خراب شدن تو چادر میخوابن و بقیه هم از ترس زلزله ای که دقه به دقه میاد.این مردم به کمک شما نیاز دارن.بیاین ببینین و کمک کنین نه این که ...با دست خودتون کمک کنین
  • َAriaie IR ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۲
    0 0
    واقعاً متاسفم خیلی دردناکه که هموطنات زیر اوار باشن و نتونی کاری کنی . من واقعاً شرمنده هم وطن هام هستم که نمی تونم کاری بکنم تو رو خدا منوببخشین . شرمندم . کاری از دستم بر نمی یاد فقط از خدا می خوام بهشون صبر بده و از مسولین خواهش می کنم تورو خدا خونه هاشون رو ضد زلزله بسازین که دوباره با یه تکون اوار نشه رو سرشون خوهش می کنم