حوالی ساعت 16:55 امروز، دو زلزله‌ به بزرگی 6.2 و 6.3ریشتر شهرستان اهر و ورزقان در استان آذربایجان شرقی را لرزاند.

رییس اورژانس کشور از جان باختن بیش از 40 تن و مجروح‌شدن 400 تن در زلزله عصر امروز آذربایجان‌شرقی خبر داد.دکتر غلامرضا معصومی رییس اورژانس کشور در بیان آخرین اخبار از زلزله عصر امروز شهرستان‌های ورزقان و اهر گفت: براساس آخرین گزارش‌های دریافتی حدود 40 تا 50 تن در اثر زلزله امروز جان خود را از دست داده‌اند.

 وی افزود: براساس آخرین گزارش‌های دریافتی، حدود 400 تن در مناطق زلزله‌زده مجروح شده‌اند که توسط تکنیسین‌های اورژانس به مراکز درمانی تبریز و اردبیل منتقل شدند.
  براساس گزارش پلیس راه‌ کشور، در پی زلزله عصر امروز استان آذربایجان شرقی در حال حاضر بار ترافیکی محور "اهر ـ تبریز" سنگین است.

این زلزله ها ساعت  16:53 و دومی 17:04 روی داد،یکی از این زلزله ها در 48 کیلومتری تبریز و دیگری در 17 کیلومتری اهر رخ داد.بعد از این چهاده ر پس لرزه (تا ساعت 19:30)به بزرگی 4.1 و 4.7  و4.1و 4.5 ریشتر حدود  این مناطق را لرزاند .

به گفته شاهدان عینی در تبریز بزرگی این زلزله به حدی بوده که باعث وحشت ساکنان شده است. زمین لرزه های رخ داده در تبریز باعث اختلال در تلفن های همراه شد.و البته با اطلاع رسانی کاربران خبر آنلاین ،اهر و آستارا و بو کان و مرند هم لرزیده است.این زلزله سبب لرزش سه باره شهر اردبیل و همچنین مشگین‌شهر شده و موجب وحشت اهالی شده است.

دکتر معصومی، رییس اورژانس کشور از اعزام دو تیم ارزیاب به تبریز و اهر خبر داد.وی در گفت‌وگو با خبرنگار حوادث ایسنا با بیان اینکه در پی وقوع زلزله 6/2 ریشتری در اهر، ارتباط تلفنی با تبریز و اهر قطع شده است، گفت: بر این اساس یک تیم از اردبیل برای ارزیابی به تبریز اعزام شد.اردبیل علاوه بر این‌که سبب وحشت اهالی و حضور مردم روزه‌دار اردبیل در پارک‌ها و خیابان‌ها شده است بلکه اختلال در تلفن همراه نیز به وجود آمده و در برخی از خطوط ارتباطی مشکلاتی به وجود آمده است.

 وی با بیان اینکه ارتباط تلفنی با اهر که کانون زلزله بوده، قطع است، گفت: یک تیم ارزیاب از مشکین‌شهر برای ارزیابی منطقه زلزله‌‌زده به اهر اعزام شد.

مدیرکل حوادث غیرمترقبه استان آذربایجان‌شرقی خلیل ساعی هم  با بیان اینکه مطابق اطلاعات رسیده، هیچ‌گونه تلفات جانی در شهرها نداشتیم، گفت: در تعدادی از روستاها به دلیل وقوع زلزله احتمال خرابی خانه‌های مسکونی وجود دارد که در حال حاضر گروه‌های ارزیاب به منطقه اعزام شدند.

 به گفته وی تاکنون خبری از مصدومان یا کشته‌های احتمالی این زمین لرزه مخابره نشده است.

 برهان، مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز نیز درباره این حادثه با بیان اینکه هم‌اکنون ترافیک شدیدی در اکثر معابر شهر تبریز برقرار است  گفت: بیشتر نقاط تبریز با قطعی برق روبرو شده و همین امر اضطراب و استرس شهروندان را رقم زده است.

محمود مظفررئیس سازمان امداد و نجات کشور هم گفته بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی ارتباط با روستاها قطع است و تنها با بی سیم ارتباط داریم. همچنین آمار کشته شدگان اعلام نشده ولی مجروحان در حال انتقال به بیمارستان هستند که بیشتر شکستگی استخوان است.

رئیس سازمان امداد و نجات کشور گفت: برخی روستاها مانند خرمالو و هریف آسیب دیده ولی بالگردها و امدادگران به سرعت خود را به محل حادثه اعزام شده اند.

 

پس لرزه ها تا 48 ساعت ادامه دارد

دکتر فرهنگ احمدی گیوه رییس موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران درخصوص جزییات زمین لرزه حوالی اهر و ورزقان گفت: پس از دو زمین‌لرزه بالای شش ریشتر، پس لرزه‌های کوچکتری با بزرگای 4.1، 4.7، 4.1 و 4.5، 3.7 و 3.5 در این منطقه به وقوع پیوست.همچنین پس لرزه‌های بسیار زیادی نیز زیر سه ریشتر در این منطقه رخ داده است.

 رییس موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران با بیان اینکه در حال حاضر نمی‌توان گسل مسبب این زلزله را معین کرد، گسل شمال تبریز را یکی از معروف‌ترین گسل‌های این منطقه نام برد.

 محمد قیطانچی رییس بخش زلزله‌شناسی موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران هم با بیان اینکه در حال حاضر موقعیت دقیق گسل مسبب زمین‌لرزه اهر مشخص نشده است، تصریح کرد: حوالیاستان آذربایجان شرقی گسل‌های کوچک فراوانی وجود دارد که احتمالا وقوع دو زمین لرزه با بزرگای بالای شش ریشتر بر روی گسل‌های مجاور نیز تاثیر داشته است و به دلیل اینکه شاخه‌ها و گسل‌های فرعی متعددی در آن منطقه وجود دارد، انتظار داریم، پس لرزه‌ها تا مدتی ادامه داشته باشد.

 وی با بیان اینکه نمی‌توان به طور دقیق اعلام کرد که پس‌لرزه‌ها تا چه زمانی ادامه دارد، خاطرنشان کرد: به احتمال فراوان تا 24 یا 48 ساعت آینده شاهد بیشترین پس‌لرزه‌ها خواهیم بود.

 رییس بخش زلزله‌شناسی موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران با بیان اینکه کانون این زمین لرزه بین شهرستان اهر و ورزقان بوده است، خاطرنشان کرد: این زمین لرزه سطحی بوده و شدت زیادی در حوالی کانون زلزله داشته است. زمین‌لرزه‌های سطحی مدت دوام چندانی ندارند، اما در فواصل دور به آرامی و در زمان‌های طولانی خود را نشان می‌دهد.

امداد رسانی کند است /اعزام نیرو های امدادی

نماینده ورزقان الله وردی دهقانی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه امدادرسانی به مجروحان زلزله شهرستان ورزقان به کندی در حال انجام است، گفت: متاسفانه بیشتر روستاهای شهرستان ورزقان آسیب دیده است.

وی با بیان اینکه منازل وخانه های روستایی در این شهرستان به شدت آسیب دیده است، گفت: امدادگران هنوز نتوانسته اند خود را به مناطق زلزله زده شهرستان ورزقان برسانند.

نماینده مردم ورزقان با بیان اینکه مردم این شهرستان شدیدا به هلی کوپتر و آمبولانس برای انتقال مجروحان نیاز دارند، گفت: با توجه به اینکه این شهرستان بیمارستانی ندارد باید هر چه سریعتر تجهیزاتی برای انتقال این مجروحان به تبریز فراهم شود تا مجروحان به سرعت تحت درمان قرار بگیرند.

 رییس اورژانس کشور هم با بیان اینکه یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به همراه پنج دستگاه آمبولانس از اردبیل به اهر اعزام شده‌اند، گفت: براساس گزارش‌های دریافتی، تخریب‌های ناشی از این زلزله در وستاهای مابین اهر و ورزقان است.

 وی افزود: برابر آمارهای دریافتی حدود 25 هزار تن در این روستاها زندگی می‌کنند اما هنوز آماری درخصوص کشته و زخمی‌های این زمین لرزه مشخص نشده است.

 

سگ های زنده یاب در منطقه /قطعی برق و گاز
 رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از اعزام سگ‌های زنده‌یاب به مناطق زلزله‌زده خبر داد. محمود مظفربه ایسنا گفت: براساس گزارش‌های دریافتی، تیم‌های سگ‌های زنده‌یاب (آنست) به اهر اعزام شدند.وی با بیان اینکه دو تیم آنست از اردبیل و دو تیم از آذربایجان‌غربی به منطقه اعزام شده‌اند، گفت: این سگ‌ها به منطقه ورزقان و اهر اعزام شدند.
رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر در مورد ترکیدگی لوله گاز در نزدیکی اهر نیز گفت: به علت این حادثه گاز منطقه قطع شده است.
برهان، مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز نیز درباره این حادثه با بیان اینکه هم‌اکنون ترافیک شدیدی در اکثر معابر شهر تبریز برقرار است گفت: بیشتر نقاط تبریز با قطعی برق روبرو شده و همین امر اضطراب و استرس شهروندان را رقم زده است.
 4545

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 235139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 328
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    من تو اردبیل مردم و زنده شدم، خیلیییییی شدید بوووود
    • بدون نام US ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
      خسارت جانی هم داشت شما که در اردبیل بودی؟
    • ازملکان IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
      91 12
      تو ملکان هم دوبار حس شد بیشتر مردم تو بیرون هسنتد
    • شهلا IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
      114 9
      در ارومیه خانه مان مثل کاغذ تکان می خورد
    • م.ر IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
      2 1
      این منفیا برای چیه؟ محکومیت زلزله
    • بدون نام IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
      5 77
      منم تو اصفهان بودم هیچی احساس نکردم ولی بعد تو خبرانلاین خوندم زلزله اومده
    • کوروش از کرمان IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
      66 7
      برای تمام جانباختگان این حادثه دلخراش طلب مغفرت و برای خانواده ها ی داغدار صبر از خداوند منان دارم...هیچ چیز سخت تر شنیدن خبر فوت هموطن نیست
    • امین IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
      14 9
      تو بیرون یعنی کجا؟
    • حسام US ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
      29 11
      اون هایی که رای مخالف دادن با چی‌ مخالفن؟؟؟
  • علیرضا IR ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    6.2 خیلی زیاده .خدا رحم کنه...
    • بدون نام IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
      2 2
      آقا شما از کجا میگی 6.2 زیاده. اصلا میدونی ریشتر چیه؟ میدونی که ریشتر نشاندهنده چیست که میگی زیاده؟ اصلا چی زیاده؟ تو این رشته همه نظر میدن. ای خددااااااااااا
    • بدون نام BR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
      27 5
      آره خیلی زیاده. امیدوارم تعداد تلفات جانی بیشتر از این نشه....
  • تایماز EU ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    166 9
    زلزله کل آذربایجان رو لرزوند
  • آراز حنفی IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    131 7
    دوبار هم بستان آباد رو لرزاند ! وحشتناک بود ... وحشتناک
  • بدون نام IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    ارومیه هم کاملا احساس کردیم ! نصف مردم ریختن خیابون !
    • بدون نام US ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
      اين منفي بابت چيه؟
    • مقصود IR ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
      6 24
      داداش شما نظر ندی نمیشه افتادی وسط با این نظریات چرت وپ رتت که چی مردم به چی فکر میکنن تو به چی ول کن دیگه نخواستیم هم دردی کنی راست میگی اسمت رو بگ بگو از کجایی
  • مهدی پورجمالی IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    صومعه سرا یکی از شهر های گیلان هم اومد قلبم از دهنم زد بیرون
  • علی IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    در مرند هم به خوبی حس شد تقریبا تو هر کدوم 10 ثانیه زمین این ور و اون ور می رفت کابل های برق داشتن پاره می شدن از بس این ور و اون ور رفتن خدا نسیب نکنه هر چند برا زمین لازمه
  • بدون نام IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    منم تو زنجان حس کردم.خدا کنه خسارتی نداشته باشه.
    • ali NL ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
      شما که منفی دادید با کدوم بخشش مشکل دارین؟ یعنی این دوستمون تو زنجان احساس نکردن؟ یا اینکه خدا کنه خسارت داشته باشه؟
    • بدون نام IR ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
      29 9
      ولشون کن بابا اینا اصلا نمیدونن مثبت چیه با همه چی مخالفن
    • آروین IR ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
      39 11
      بعضی ها کلا مشکل دارن فقط میتونن رو منفی کلیک کنن.
  • siamak IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    ما هم در شهر بوکان زلزله رواحساس کردیم. فتبارک الله احسن الخالقین
    • محمد IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
      قدرت نمایی خداوند...کجایندخبیث هایی که وجودخداراانکارمیکنندوخودراخدامیدانند
    • سهیلا IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
      این منفی ها لابد روشنفکران فوکولی هستن که الان ازترس توجوب خزیدند....
    • سحر IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
      3 0
      فدات شم برادر این ایه رو وقتی میگن که یه چیز زیبا دیده باشه ادم زلزله چیش خوشگله؟؟؟ ترسیدیم هممون
    • وحید IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
      13 25
      اینایی که منفی حالشون خوش نیست :)
    • محمدرضا IR ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
      5 0
      فتبارك الله احسن الخالقين براي خلقت انسان فرموده شده ............ اين چه ربطي به خسارتهاي زلزله داره.......
  • امیر IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    بابا اهر چیه!!! تو اردبیل داشتیم سکته می کردیم
  • داريوم IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    آستارا هم به شدت لرزيد
  • بدون نام IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    تو اردبیل ما از ترس فرار کردیم خیلی وحشتناک بود
  • مرتضی IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    زلزله را تو خوی هم احساس کردیم 2 بار شهر خوی رو لرزوند
  • گیلانه A1 ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    در رشت هم دو زلزله تو همین ساعتها اومد
  • سید ناصر IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    72 10
    سلام تو سلماس هم زلزله را احساس كردیم خودشم 2 بار
  • بدون نام IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    75 16
    در زنجان هم زلزله احساس شد از لرزش لوسترها متوجه شدیم
  • بدون نام IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    73 16
    یا خدا من که یادم نمیاد همچین زمینلرزه ای قبلا تو تبریز اتفاق افتاده باشه.خیلی وحشتناک بود
  • شاهین DE ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    54 11
    اردبیل زلزله احساس شد تا حدودی شدیت داشت و ترس تو دله همه ریخته
  • بدون نام IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    39 11
    میاندواب هم دوبار لرزید
  • المیرا IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    19 26
    شبستر از همه جا بدتر بود
  • سلماسي IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    37 12
    در استان آذربايجان غربي (شهرستان سلماس)2 بار لرزيد
  • یاشار IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    73 9
    دوستان تبریز واقعا شدید بود مدت زمانش هم زیاد بود.تا اطلاع ثانویه توی مناطق سرباز باشید تا ان شاالله بخیر بگذره
  • بدون نام IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    40 7
    از خود اهر کسی خبر ندارد لطفا اطلاع دهد
    • بدون نام IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
      20 28
      سلام - م الان با اهر تماس گرفتم 6:30 فقط تلفن ثابت راه میده شکر خدا خسارت خاصی نداره
    • بدون نام IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
      26 24
      من با اهر تماس گرفتم (6:30) فقط تلفن ثابت راه میده خوشبختانه مشکل خاصی نیست
  • محمد GB ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    اینها پیش زمینه ای برای زلزه ای بزرگ هستند. امیدوارم خدا نخواهد. ولی منتظر یه زلزه بسیار بزرگ باید بود.
    • بدون نام IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
      شما از کارتون گالیور هستین؟ من میدونستم کخه ...
    • بدون نام IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
      99 18
      چرا بی خود جو وحشت برای مردم روزه دار ایجاد می کنی عزیز جان
    • پویا IR ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
      20 3
      تو جهان علم با اون همه دبدبه و کبکبه هنوز هیچ کس نتونسته ادعا کنه که قابلیت پیش بینی زلزله داره،شما احتمالا از یه کره دیگه کامنت دادی که علمشون از زمینیا بیشتره....
  • الی IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    29 14
    شبستر از همه جا بدتر بود همه ریختن خیابون
    • بدون نام IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
      26 31
      ایشالا که خیره
  • آرش EU ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    38 15
    رشت هم قشنگ لرزید. اینجا فکر کنم حول و حوش 5ریشتر بود.
  • سلماسي= IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    27 7
    در استان آذربايجان غربي شهرستان سلماس 2 بار زلزله شد
  • علی IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    33 12
    شبستر هم اومد! من یکی از دوستام تو ورزقان هست!میگه یچیزی مثل بم شده اهر !خدا بخیر کنه!
  • پیمان US ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    31 14
    تو مهاباد ، آذربایجان غربی هم اومد . خیلی شدید بود
  • مهدی IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    24 9
    میانه هم بدجوری لرزید.
  • از بناب IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    30 9
    بناب دوبار لرزید ملت توکوچه فریاد میکشیدن
  • سید ناصر IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    40 18
    1 ۱۳۹۱-۰۵-۲۱ ۱۷:۴۴:۰۵.۰ ۳۸.۴۳ N ۴۶.۶۹ E ۴ ۴.۵ ورزقان، آذربايجان شرقي ۱۱ ۲ ۱۳۹۱-۰۵-۲۱ ۱۷:۳۵:۵۴.۵ ۳۸.۳۹ N ۴۶.۷۱ E ۴ ۴.۱ ورزقان، آذربايجان شرقي ۹ ۳ ۱۳۹۱-۰۵-۲۱ ۱۷:۱۹:۱۴.۹ ۳۸.۴۳ N ۴۶.۷۰ E ۸ ۴.۷ ورزقان، آذربايجان شرقي ۸ ۴ ۱۳۹۱-۰۵-۲۱ ۱۷:۱۴:۳۸.۸ ۳۸.۴۰ N ۴۶.۷۵ E ۱۶ ۴.۱ ورزقان، آذربايجان شرقي ۶ ۵ ۱۳۹۱-۰۵-۲۱ ۱۷:۰۴:۳۴.۸ ۳۸.۴۵ N ۴۶.۷۳ E ۱۰ ۶.۰ ورزقان، آذربايجان شرقي ۹ ۶ ۱۳۹۱-۰۵-۲۱ ۱۶:۵۳:۱۵.۳ ۳۸.۴۹ N ۴۶.۸۷ E ۱۰ ۶.۲ اهر، آذربايجان شرقي ۱۴
  • سیروان IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    55 10
    سلام.من داشتم تواینترنت سیر می کردم یهو دلم ریخت وهمه جا لرزید.به پدرم زنگ زدم خواب بود.چند دقیقه بعدشدتش زیاد شدوفرارکردیم بیرون.شهرستان بوکان
    • بدون نام IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
      30 8
      خدا بخیر کنه بیرون برادر من دوستام بوکانن
  • امیر IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    54 7
    تو ارومیه هم احساس شد من خواب بودم از خواب پریدم انصافا خیلی خفن بود
    • بدون نام IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
      24 78
      این موقع عصر وقت خوابیدنه؟
    • بدون نام IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
      73 16
      به تو چه دوست داره شب و روز بخوابه از خواب اون توره چه حاجت؟
  • شبنم IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    32 8
    زنچانم اومد....:(((((( خدا رحم کنه
  • روح اله نیکخواه IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    43 4
    زلزله در ارومیه هم کاملا محسوس بود و مردم رو دچار وحشت کرد . ضمنا رشته دانشگاهی بنده جغرافیا هستش و با توجه به تغییرات زمین و نزدیکی شبه قاره عربستان و نیز خشکی تزکیه به فلات ایران ، مردم جنوب، غرب و شمالغرب کشورمان باید بیش از پیش خود را در برابر این زمین لرزه ها آماده سازند .
  • sahand IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    28 13
    ترکیه هم زلزله اومده.
  • رضا IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    57 18
    خدا رحم کرد که روز بود وگرنه اتفاقات خیلی بدی میافتاد. لطفا و رحمت خدا شامل حال مردم روزه دار شد!!
  • مثبت US ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    19 81
    تهران هم لرزید
    • حقیقت گو IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
      14 45
      شاید باور نکنید ولی ما تو تهرانیم. من خودم چیزی متوجه نشدم ولی پدرم همون ساعت 5 لرزش رو احساس کرد!!
  • علیرضا شیرینچی IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    25 8
    ما هم تو ممقان احساس کردیم جعبه های نوشابه همه ریختند زمین.
  • بدون نام IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    25 7
    بناب هم لرزید
  • نگران IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    29 12
    کسی اهر چیزی ش شده؟ خونه ها سالم ن ؟ تلفات داشته ؟ مردم چیزیشون که نشده؟شده؟ یکی یه چیزی بگــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــه
  • بدون نام IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    77 7
    توی تبریز بلافاصله فرار کردیم تو خیابون! الآن که این کامنت رو می گذارم برخی از آشنایان که در خانه ما بودند در سلامت عقل من تردید کرده اند چون همه شون بیرون خونه هستند!
  • احد از تبریز IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    35 9
    خدا رحم کنه وحشت زلزله را امروز حس کردیم به خیر گذشت انشاالله
  • بدون نام IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    26 7
    خوشبختانه به مرند اسیب جدی نزده از اهر و ورزقان چه خبر؟
  • مینا IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    48 5
    تو تبریز واقعا شدید بود ... خدا کنه خسارت نداشته باشه :( خدا رحم کنه
  • یاشار IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    21 4
    هادیشهر هر دوبار لرزید بار دوم شدت و ماندگاری زلزله بیشتر بود.
  • مینا IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    39 6
    تو تبریز واقعا شدید بود ... همه ریختن تو خیابونا امیدوارم خسارتی نداشته باشه خدا رحم کنه
  • بدون نام IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    40 17
    عجب جرئتی دارید. ا.نجا داره پس لرزه می اد بعد شما نشستید پای اینترنت و نظر میدهید!!!!
    • بدون نام IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
      47 20
      ديونه لب تاپ برداشتم دارم بيرون نظر ميدم
  • saman IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    20 4
    بناب هم دوبار لرزید
  • بهار IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    38 5
    سلام ما هم توی بوکان دوبار احساسش کردیم ،همه ی همسایه ها ریختن بیرون،از خدا میخوام کسی داغدیده نشه
  • وحید GB ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    23 7
    الان تبریز همه بیرونن وحشت زده ......
  • شهروند EU ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    18 4
    این زلزله دوبار در ارومیه هم احساس شد و باعث شد مردم منازلشان تا دقایقی ترک کنند و به کوچه و خیابان بیایند.
  • امیر GB ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    17 3
    درشهرهای بناب ومراغه وعجب شیر نیز بشدت اتفاق افتاد خدا بدادمان برسد
  • پری IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    18 45
    چی شده؟ من که خواب بودم آخییییییییییییییییش
  • بدون نام PL ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    13 4
    میانه هم احساس شد
  • سالار IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    16 3
    توی میاندوآب هم دوبار پشت سر هم اومد تیر های برق کوچه ها داشت میلزید تلفن ها هم کار نمیکنن
  • مجيد از مراغه IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    31 3
    زمين لرزه شهر مراغه را هم به شدت لرزاند و مردم خانه هاي خود را ترك و در كوچه و خيابان تجمع كرده اند .تلفن همراه هم در مراغه قطع ميباشد . و مردم وحشت زده منتظر پس لرزه هاي ديگري ميباشند . اين در حالي است كه شبكه سهند در حال پخش فيلم بوده و هيچ اطلاع رساني درستي انجام نميگيرد و مردم سردرگم و از بي خيالي تلويزيون عصباني ميباشند
  • بدون نام IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    30 3
    سراب بقدری شدید لرزید گفتم کار تمومه
    • ساناز IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
      17 5
      بنابم2باربه شدت لرزید.از مردم اهر خبر ندارین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • آران IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    18 2
    بناب و مراغه هم دوبار لرزید.
  • سحر IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    14 4
    بناب هم دوبار اومد . نسبتا شدید بود ، ملت همه بیرون اند
  • نادر US ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    14 3
    خبر جان دلبندم ورزغان چيه ورزقان....تبريز ملت ريختن بيرون و ساختمونا خسارت ديدن
  • محسن IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    23 81
    تو تبریز خیلی خیلی وحشتناک بود ولی خودمونیم حال داد بد جور من پشت بام بودم یه موجی ررو دیدم که داره میاد طرفمون خیلی حال داد یه حسن خوبشم اینه که امشب میریم بیرون گردش
  • بدون نام IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    26 3
    از اهر چه خبر؟
  • مرتضی IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    30 3
    شهرستان خوی رو گسل هستش امکان پس لرزه اینجا زیاده امروزو خانواده ها یکم هوشیار باشن
  • saeid IR ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    22 3
    پارس آباد هم 2 بار وحشت ناک لرزید
  • مجيد از مراغه IR ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    13 5
    در هر دو زلزله مراغه بيش از 40 ثانيه لرزيد . اميدوارم تلفات جاني نداشته باشد
  • مرتضی IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    16 3
    عجبشیرم لرزید ولی خوشبختانه خساراتی نداشت
  • بدون نام IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    19 6
    رشت هم لرزید
  • حبیب از عجب شیر IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    15 4
    شهرستان عجب شیر در 90 کیلومتری تبریز هم دو بار لرزید به طوری که مردم به خیابان ها آمدند .
  • آروین IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    13 4
    خدا رحم کنه.امیدوارم خسارت جانی نداشته باشه.
  • بدون نام IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    11 3
    هشترود هم احساس شد خفن
  • غفور محمدی اصل IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    14 3
    زلزله 3 بار مشگین شهر را لرزاند
  • سارا IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    22 4
    بنابم دو بار لرزید.کسی از مردم اهر خبر نداره؟؟؟بیچاره ها با زبون روزه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!چرا شبکه سهند اطلاع رسانی نمیکنه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • دنیا IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    25 4
    1 ساعته که هیج موبایلی از شماره های دوستام در شهر های مختلف آذربایجان غربی و شرقی آنتن نمیده ئ مختل شده، پژوهشگاه بین المللی رو سایتش تا الان 7 تا زلزله رو ثبت کرده دارم از نگرانی می میرم من تهران هستم و تمام خانوادم آذربایجان نمی دونم چه کنم . اورو خدا اطلاع رسانی کنید از شها های تبریز ، ارومیه ، نقده ، بوکان،مرند خبرر بدید دوستان
    • مینا IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
      23 5
      تو هیچ کدوم از این شهرایی که گفتین هیچ اتفاقی نیفتاده یعنی خسارت وجود نداره .. نگران نباشین
    • امیر DE ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
      22 2
      داداش نگران نباش ، فقط تلفن ها قطعه ، منظورم تبریزه.
    • امیر IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
      17 2
      کانون زلزله تو اهر بوده. از خود اهر خبری نیست. تو شهرهای دیگه آذربایجان زلزله کامل احساس شد ولی خوشبختانه تو اکثر شهر ها اتفاقی نیفتاده. من خودم الان ارومیه هستم و میاندوآب، بناب و مراغه از دوستان پرسیدم.
    • میلان IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
      19 4
      سلام خدمتون من الان ارومیه ام خوشبختانههیچ اتفاقی نیافتاده مطون باشید خونواده در سلامتی کاملا
    • مهسا IR ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
      3 3
      نترس مرند امن امانیخدی.
  • رضا IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    17 32
    اهواز هم امد
    • بدون نام IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
      1 1
      !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • رقیه IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    15 5
    اذرشهرنیز به سدت لرزید
    • سیدمهدی US ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
      0 10
      به سدت یه به شدت؟
  • lمعين IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    13 5
    پارس آباد 3 بار لرزيد
  • فاطمه IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    9 4
    عجبشیرم به شدت نچندان زیادی که شما وصف میکنید لرزید
  • بدون نام IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    10 4
    تو میانه هم اومد،آب قطعه
    • سروش IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
      0 0
      میانه دو با احساس شد ولی قطی اب وجود نداره
  • تبریز IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    21 5
    من موقع دویدن پاهام بالانمیومد و شهادتین گفتم موقع دویدن فکر میکردم کار تموم شد
  • امیر DE ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    3 8
    شــــــــــاهیندژ هـــم دو بـــار لرزید،اولی خیلی شـــدید بــــود.
  • بدون نام IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    3 3
    در شهر چالدران هم دو بار لرزيد نسبتاگ شديد هم بود
  • اهر IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    13 2
    خدارو شکر به خیر گذشته ولی هم حنان میترسیم دعا کنید دیگه نیاد
  • بدون نام US ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    7 10
    این همه آدم خبر زلزله رو داده، یکی نگفته خرابی داشته یا نه؟ کشته و زخمی داشته یا نه!
    • بدون نام US ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
      7 10
      همه تو خیابونن فعلا
  • بدون نام EU ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    29 7
    آذربایجان دایان ، آیاقدا قال اصلانیم
  • سیروان A1 ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    5 6
    مهاباد هم لرزید3بار بوکان هم 2بار
    • ریبوار IR ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
      1 0
      سیروان تو خودت لرزیدن مهاباد و بوکان را هم زمان حس کردی،>؟
  • راضيه IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    12 3
    سلام در سلماس هم 2بارزلزله شدانشاءالله اتفاقي نمي افته نترسيدبه خير گذشت در ماه رمضان دعا كنيد ديگر تكرار نشودالتماس دعادارم
  • مازیار IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    5 30
    تو اصفهان هم احساس کردیم
  • منوچهر IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    8 4
    در عجب شیر هم لرزش به حدی بود که تزئینات داخل بوفه خونه ما همه ریخته و ارتباط تلفنها قطع میباشد و همه وحشت زده به کوچه و خیابانها ریخته اند
  • هوشنگ IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    1 35
    چابهار هم لرزید به جون تو .
  • بهزاد IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    30 7
    اللاه رحم ايله سين
  • سیدمجید IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    4 3
    زمین لرزه چنان شدید بود که درمراغه هم احساس شد
  • امین IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    4 4
    سراب هم لرزید
  • سیدمجید IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    2 5
    زمین لرزه چنان شدید بود که درمراغه هم احساس شد
  • سیدمجید IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    3 6
    زمین لرزه چنان شدید بود که درمراغه هم احساس شد
  • بدون نام IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    7 4
    نمي دونم چرا اين زمين لرزه اينقدر شديد بود!!! چون بوكان رو هم لرزوند... مردو كاملا حس كردند..
  • amir87426 IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    22 14
    سلام . واقعا خداوند تبارک تعالی در این ایام مبارک به همه رحم کرد . در تبریز 2 بار وحشتناک لرزاند .من تو اینترنت مشغول بودم . دوستان نماز ایات فراموش نشه . انشاء الله . لطفا از شهرهای دیگه هم خبر بدین . با ارزوی سلامتی برای همه .
  • بدون نام IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    8 4
    اهر کلا تلفوناشون قطع شده
  • سجاد از مشگین شهر IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    8 4
    مشگین شهر هم به شدت لرزید اسکلت ساختمونا جلو چشامون اینور واونور میشد خیلی ترسناک بود اینجا شایع شده روستاهای اهر خسارات زیادی دیدن
  • ارومیه IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    20 9
    الله کمکلری اولسون بیزده ارومیه ده لاپ یاخشی حیس اتدیک. تو ارومیه هم 3 بار تکرار شد آخرین زلزله شدت بیشتری داشت همه به خیابانها ریختن. موبایل و تلفن ها در ارومیه برای دقایقی قطع شد.
  • محسن IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    71 15
    ای خدای مهربان، ای رحیم و بخشنده، تو رو به این شب های عزیز قدر قسم میدم که برای هموطنای عزیز و غیور ترک ما این حوادث رو به خیر بگذرونی. ای خدای بزرگ مردم ما خودشون همین جوری خیلی مشکل دارن، خدایا به ما رحم کن. من الان خراسان هستم. و از ابتدای زلزله ها دارم دنبال میکنم. این صدا و سیمای ما رو ببین. 30 دقیقست نشستم پای شبکه خبر، هنوز زیرنویسم نشده. خدایا خودت بما رحم کن. خدایا هموطنای ما رو سالم نگه دار..... خدایا......
  • هادي IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    9 5
    بردسكن در خراسان رضوي هم يك لحظه لرزيد
  • هادي IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    5 12
    بردسكن در خراسان رضوي را هم لرزاند
  • قاسم IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    11 4
    زلزله شدید که کانون زلزله در منطقه اهر بود در منطقه آزاد ارس جلفا نیز در مرکالی 4 و 5 احساس شد. زلزله خطرناک نیست سازه هایمان آن را خطرناک میکند
  • sina IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    5 5
    آقا خوی هم بدجور لرزید
  • علی IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    6 4
    توی رشت هم زلزله امد خدا بخیر کنه اونایی را که نزدیک یا توی منطقه زلزله امد از خوششانسی توی رشت فقط 3 ریشتر بود.
  • بدون نام A1 ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    4 2
    شبستر هم لرزید . من که اینجوریشو تو شبستر ندیده بودم .
  • از ارومیه IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    8 4
    تو ارومیه برخی از ساختمان ها آسیب دیدند.
    • سامان IR ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
      2 1
      ساختمان به جهنم ادما اسیب ندیده باشن
  • بدون نام IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    11 4
    بیش از یک ساعت همه خطوط مخابرات قطع بود یکی از مسئولین مخابرات جوابگو باشن مردم و زنده شدم تا خبر بگیرم از خانواده‌ام
  • ثنا از مرند IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    19 48
    من از فامیلام که تو اهرن با خبر شدم میگن از زلزله بم هم خیلی بدتره چندتا از همسایه هامون بد جوری مصدوم شدن احتمال فوت شون زیاده مردم همشون وحشت زده تو خیابونا هستن اکثر خونه ها اسیب 70 درصدی دیدن خدا رحم کنه از نشانه های اخر الزمانه دیگه (2012)
    • بدون نام US ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
      4 7
      اگر از زلزله بم بدتر است چطور ایشون زنده هستند ..... نشر اکاذیب نفرمایید وباعث وحشت دیگران نشوید
    • بدون نام IR ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
      5 2
      ای بابا هر زلزله ای میاد میگن طرف گرانفروشی کرده، کفر گفته ، نشانه بی خداییه شماها چیزی بنام زلزله به گوشتون نخورده؟
  • امیر IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    9 4
    خوی هم شدیدا لرزید
  • رضا IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    6 4
    اگه منطقه اهر تلفات جاني نداشته باشه الحمدولله جاهاي ديگه تلفات ندارن
  • بدون نام IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    4 5
    میانه لرز ید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1111
  • از ملکان IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    6 4
    کسی از اهر خبر نداره؟
  • سامان از وان ترکیه IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    12 8
    من هم تو وان به شدت احساس کردم
  • ایمان-شیراز IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    18 3
    خدا ختم به خیرش کنهفمردم عزیز زحمت کش،اکثرشون کشاورز هستن امیدوارم اتفاقی نیافته
  • علی IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    22 2
    سلام ارومیه دوبارلرزید بار اول خفیف بار دوم زیاد بود.یادزلزله وان افتادم.خدا به خیر کنه.هشیارباشیدلطفا چون ممکنه این زلزله "اهر" باعث بشه گسل های اطراف ارومیه مثلا سیلوانا فعال بشن. این زلزله باعث شد امشب هم بیشتر دعا کنیم و بیدار بمونیم شب قدر هستش دیگه.اینم یه جورشه دعا کنید دوباره نیاد
  • قانونی IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    5 4
    زلزله بستان آباد هم بد جوری لرزاند.
  • سواد هاشمي IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    7 6
    در پارس آباد مغان هم سه بار حس شد و وحشتناك و چرخشي ! بود.
  • صابر از کرمان IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    16 12
    تو کرمان هم احساس کردیم خدا کمک اذربایجانی ها باشه
  • مجيد از مراغه IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    30 3
    كسي از مسئولان شبكه سهند خبر داره؟ چون هنوز هم از اطلاع رساني خبري نيست . كوتاهي و سهل انگاري تا كجا .اين يعني دهن كجي علني به مردم
  • بدون نام IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    10 4
    اهر شدتش خیلی زیاد بود.خوابگاه دانشگاه آزاد ریخته.ظاهرا خونه ها هم آسیب دیدن.خدا به همه رحم کنه
  • بدون نام IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    20 7
    خدا رو شکر که اینترنت وصله!!!!
    • بدون نام IR ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
      7 2
      تو این بی اطلاع گذاشتن مردم توسط صدا و سیما خدا را صد هزار مرتبه شکر که اینترنت وصله
  • نیما IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    6 3
    در گرمی هم چند بار بصورت خفیف احساس شد
  • احمدی US ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    16 4
    ما ساکن مشکین شهریم ، زمین لرزه اول شدت متوسطی داشت، دومی کمی خفیف تر بود و آخری حدود 10 ثانیه نفس گیر نشانمان داد که به حادثه ای بندیم ، ظاهرا و خوشبختانه در شهر تلفات جانی نداشته ایم دیوارها ترک خورده و شیشه ها شکسته و بیشتر مردم ترجیح می دهند در کوچه ها و خیابانها بمانند. امشب خواب راحتی نخواهیم داشت ، امیدوارم هیچ هموطنی عزیزش را از دست نداده باشد و زیان مادی ندیده باشد.
  • مرتضي IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    7 4
    اسكو هم لرزيد
  • علیرضا US ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    22 19
    یه مقدار غیر عادی به نظر میرسه چطوره که تو یه روز هم آذزبایجان لرزیده هم اهواز و بندرعباس هم خراسان؟!
    • بدون نام IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
      20 8
      موافقم كاسي زير نيمه كاسه است
    • سید مهدی IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
      18 5
      پدر بزرگ من توی یک روستا در منطقه اهر زندگی می کنه زنگ زدم گفت قبل از زلزله تمام حیوانات ده شروع کردند به ایجاد سر و صدا و یک کوه هم که رسی بوده نصفش ریخته
    • علی NL ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
      29 10
      ...و توهم توطئه ایرانی وارد می شود!
  • رضا EU ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    12 3
    در ارومیه دو لرزه اتفاق افتاد وموجب وحشت مردم شد ولی تا جایی مطلع هستم خسارت مالی یا جانی در ارومیه به وقوع نپیوسته خدا خودش به داد مناطقی که در کانون زلزله برسد
  • بدون نام US ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    8 12
    تهران فقط در حد لرزش لوستر بود
  • سکینه IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    4 4
    تو هادیشهر هم 2بار لرزید خدا به همه مون رحم کنه
  • بابک آبادیان IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    7 4
    زمین لرزه 2 بار آستارا و تالش راهم لرزاند و باعث ترس مردم شد
  • سمیه از مرند IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    14 4
    خدا خودش کمک کنه
    • نوروزی هاویستین IR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
      2 1
      ارومیه هم حوالی ساعت 5 دو بار شدیدا لرزید.
  • بدون نام IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    10 4
    اهر ساختمانهای قدیم ساخت اکثراً ترک برداشته و یا دیوارها ریخته، خدا رحم کرد به مردم اهر
  • قانونی IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    9 4
    زلزله بستان آباد هم بد جوری لرزاند.
  • بهزاد IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    9 22
    تهران نلرزید
  • بدون نام IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    26 7
    فتبارک الله .... کاربردش اینجا نیست
  • سجاد IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    8 5
    سلام نقده هم کاملا احساس شد همه با وحشت ریختن تو خیابونا خدا رحم کرد
  • امير محمد خوشدل IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    5 6
    كليبر نيز دوبار به شدت لرزيد
  • بدون نام IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    5 7
    اینجا بوکان است مردم در خیابانها ویلان شدند همه دارند با هم حرف میزنند کوچه پر از زنان و کودکان شده دو بار احساسش کردیم ولی خفیف بود
  • بدون نام IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    5 42
    منم که تو بندر عباس هیچی حس نکردم
    • مرتضي IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
      4 36
      خسته نباشي من يك هفتس كه از بندر رفتم ولي عاشق بندر عباسم .
  • بدون نام IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    17 8
    در اردبیل هم 2 بار که شدت دومی بیشتر بود اتفاق افتاد "نامرد هیچ خبری قبل اومدن نداده بود"
  • ماكويي IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    7 6
    در ماكو هم اين زمين لرزه بخوبي احساس شد .
    • بدون نام IR ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
      0 4
      به خوبی؟ یعنی چی؟
  • علی از میانه IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    14 8
    باسلام میانه هم دوبار لرزید اما دوستی از میانه نوشته آب قطع شده چنین چیزی نیست شاید در منطقه اونا قطعی آب مشکل دیگری داشته از زلزله نبوده .همشهریان میانه ای ساکن درسایر مناطق ایران اصلا نگران نباشند الحمدلله اینجا چیزی نشده خدا به مردم مناطقی که در کانون زلزله بوده رحم کنه.
  • حامد IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    13 5
    دلهره مردم خسروشاه را در خیابان ها نگه داشته است
  • ملیحه IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    16 5
    مرند هم لرزید اما شدید نبود درست مثل گهواره حرکت کردفقط کمی طول کشید
  • بدون نام IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    15 5
    تو اذربایجان غربی هم کاملا محسوس بود.
  • بدون نام IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    12 7
    jو آذربایجان غربی شهرستان های ارومیه،خوی،میاندوآب و بوکان هم دو بار زلزله اومد.شدت خوی بیشتر از همه بوده.موندم چرا شاهین دژ خبری نیست. فکر کنم باید منتظر باشیم
  • بدون نام IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    27 6
    سقف خونه دختر خالم تو آسمان تبریز ترک برداشته لابی شون خراب شده دیوار اتاق خواب ترک برداشته ببین آسمان تبریز با این همه ابهت وای به حال دگر خانه ها بی زحمت حذفش نکنین تا اوج فنی و مهندسی و سهر سازی آشکار شود
    • amir CA ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
      0 2
      ظاهرا یکی از برج ها کمی دچار فروریختگی شده..کدام؟معلوم نیست..دوستان کسی خبر بهتری داره از این موضوع؟!نگران هستیم شدیدا..کلی آدم دارند اونجا زندگی می کنند..تلفن ها که جواب نمیده..حتما بیرونند.
  • mahan IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    13 5
    تو نقده هم احساس شد خیلی وحشتناک بود خدا رحم کرد
  • محمد IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    10 4
    ما در مشگین شهر هم زلزله را احساس کردیم. خیییییییییلی وحشتنااااااااااک!!!!!!!!!
  • Like_Live_20102yahoo.com IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    13 3
    راستی چرا سایت لرزه نگاری زمین لرزه آذربایجان غربی رو ثبت نکرده
  • موسوی IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    7 4
    ترکمانچای هم 3 مرتبه لرزید که آخری شدید بود
  • بدون نام IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    28 5
    بنده با اهر و ورزقان تماس داشتم مردم وحشت داشتند حین صحبت ومکالمه پس لرزه باعث شد اقوام وخانواده ام تلفن را انداخته فرار کنند خدا به داد برسد من تهرانم
  • نوید از تبریز IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    26 4
    متاسفانه از اهر و مخصوصا روستاهای اطرافش خبرهای خوشی نمی رسد. خدا خودش کمک حال همه باشد.
  • بدون نام IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    35 9
    خانه های قدیمی تخریب شده خانه های نوساز ترک برداشته وکاشی ها وگچ ساختمانها در اهر وورزقان ریخه است
    • بدون نام IR ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
      33 8
      چرا منفی داده ای؟ باورت نمیشه اره؟ خانواده من تلفن را انداخته فرار کردند هم تو اهر هم ورزقان
  • سام IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    18 7
    تو ارومیه به حدی احساس شد که من از خواب پریدم . اول فکر کردم فشارم افتاده بعد دیدم زمین داره میلرزه. مثل اینکه اهر هم کلا داغون شده .
  • پرویز IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    10 4
    تو منطقه شبستر و کوزه کنتپان هم 2 بار زلزله رو کاملا احساس کردیم وحشتناک بود
  • یاسر IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    18 39
    بخدا روز قیامت تو تبریز امروز احساس شد.ای اهل ایمان و ای مسلمانان به گوش باشید در این شبهای رمضان.
  • شیرین IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    12 4
    میاندوآب 2بار اومد همه ریختن بیرون دوستان همه دعا کنید برای هموطنان عزیزمون اتفاقی نیفتاده باشه ما که از اهر خبر نداریم اگه کسی خبر داشت هرچه زودتر خبر بده
  • خدمات کامپیوتری 20 IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    14 8
    هم اکنون مردم مراغه و حومه نیز وحشت زده اند.
  • mohammad meshkin IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    21 5
    یا ابالفضل چه زلزله ای بود!! ما در مشگین شهر مردیم و زنده شدیم خییییلی وحشتنااااااااااااک بود!
  • از چهاربرج IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    13 6
    چهاربرج هم 3 بار لرزید
  • سایین US ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    14 6
    تو شهر شاهین دژ هم قشنگ احساس کردیم دو بار لرزید
  • رضا IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    6 4
    سلام.من که تا حالا ندیده بودم خیلی وحست کردم خدا رحم کرد مدتش کم بود وا الا...... ضمنا ایلخچی رو هم لرزوند 2بار
    • ابراهیم حصاری IR ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
      6 2
      یادم هست استاد جغرافیای بنده توکلاس ژئو شهری فرمودند من وقتی در چین زلزله می آید وحشت تمام وجودم رو در آذربایجان میگیرد چون برروی گسل آلپ-هیمالیا مستقریم. ایشان یکی از اساتید بزرگوار تبریز بودند و همواره در مطالعات شهری شاگردان خود را به لحاظ نمودن مسایل مخاطرات طبیعی در اولویت برنامه ریزی شهری و روستایی تاکید داشتند. و دلیل امر در این زلزله مشاهده می شود.این همه خسارات مالی و جانی و آثار تکاثری آن که در آینده شاهد آن خواهیم بود:" باش تا دولت صبحت بدمت این هنوز از نتایج سحر است"
    • ابراهیم حصاری IR ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
      5 2
      یادم هست استاد جغرافیای بنده توکلاس ژئو شهری فرمودند من وقتی در چین زلزله می آید وحشت تمام وجودم رو در آذربایجان میگیرد چون برروی گسل آلپ-هیمالیا مستقریم. ایشان یکی از اساتید بزرگوار تبریز بودند و همواره در مطالعات شهری شاگردان خود را به لحاظ نمودن مسایل مخاطرات طبیعی در اولویت نخست برنامه ریزی شهری و روستایی تاکید داشتند. و دلیل این تاکید نیز در این زلزله مشاهده می شود.این همه خسارات مالی و جانی و آثار تکاثری آن که در آینده شاهد آن خواهیم بود:" باش تا دولت صبحت بدمت این هنوز از نتایج سحر است"
  • بدون نام JP ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    31 12
    اگر منازل واپارتمانهای ما در موقع شروع ساخت مسایل ایمنی را کاملا رعایت کنند  در زمان زلزله با شدت بالا هم به این صورت نگران نمی شدیم.باعث تاسف هست که هنوز هم میبینم در دیوار و سقف چینی از اجر استفاده میشه.چرا که بیشتر مجروحین بر اساس ریزش سقف و دیوار میباشد.
  • بدون نام IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    36 10
    روستاهای اهر و ورزقان شدیدا اسیب دیده اند خانه های گلی تخریب کامل شده است مردم با زبان روزه ترسیده و حتی به سمت خانه نمی روند افطاری ندارند اگر بشنوم مغازه ای گران فروشی داشته است خودم خفه اش میکنم
  • بهمن IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    17 6
    عجبشير هم 2 بار لرزيد دومي شديد تر بود
  • رامیز IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    0 2
    متاسفم که هموطنامون مجروه و کشته شدن اما بعضیا با خوشحالی میگن این قدرت نمایی خداست و خاک تو سرت عقده ای
  • هادی علیپور IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    0 0
    من که ارومیه بودم 2 بار بسیار شدید لرزید به حدی که وسایل خونه از رو کابینت افتادن زمین.
  • بهمن IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    0 0
    عجبشيرم 2 بار لرزيد دومي شديد تر بود
  • بابک IR ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    34 9
    خدا به خیر کنه انشالله تلفات جانی نداشته باشه انشالله
  • آرمین US ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    1 0
    خدا رحم کرد اساتید محترم ژئومورفولوژی لطفا درباریه آتش فشان واحتمال فوران آن از دهانه های غیر فعال سهند اطلاع رسانی کنید طبق نظر شاهدین شهر سهند از برخی قله ها بعد از زمین لرزه دود بیرون زده مردم کل استان دلهره دارن
  • سعیده IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    0 0
    من تو اهرزندگی میکنم.الانم تو چادریم.خونمون شدیدا خسارت دیده.خدا خودش رحم کنه
  • حبیب - تبریز IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    0 0
    خیلی وحشتناک بود، ما که 48 ساعت حوصله بیرون موندن نداریم پس نشستیم خونه و با اینترنت کار می‌کنیم! خدا به خیر بگذرونه
  • نیما از بناب IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    0 0
    تو بناب هم شدید بود من تو برج بودم کم مونده بود بخورم زمین سیم های برق هی اینورو اونور میشدن
  • ميلاد EU ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    0 0
    خدايا خودت رحم كن
  • از بناب IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    0 0
    من دارم میمیرم ازهیجان خانواده با تاسف منو نگاه میکنن چون عاشق اینجور چیزام از یکنواختی دراومدیم
  • بدون نام IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    0 0
    زمین‌لرزه بم، زمین‌لرزه‌ای بود به شدت ۶٫۶ ریشتر که در ساعت ۵:۲۶ بامداد ۵ دی ۱۳۸۲ شهر بم و مناطق اطراف آن در شرق استان کرمان را لرزاند. ۱ ۱۳۹۱-۰۵-۲۱ ۱۹:۰۸:۲۲.۸ ۳۸.۴۵ N ۴۶.۸۰ E ۵ ۴.۰ ورزقان، آذربايجان شرقي ۱۲ IGUT شکل موج ۲ ۱۳۹۱-۰۵-۲۱ ۱۸:۵۵:۱۵.۱ ۳۸.۴۲ N ۴۶.۶۷ E ۴ ۴.۳ ورزقان، آذربايجان شرقي ۱۳ IGUT شکل موج ۳ ۱۳۹۱-۰۵-۲۱ ۱۸:۲۱:۰۹.۷ ۳۸.۳۷ N ۴۶.۷۶ E ۵ ۳.۷ ورزقان، آذربايجان شرقي ۸ IGUT شکل موج ۴ ۱۳۹۱-۰۵-۲۱ ۱۸:۱۹:۰۸.۹ ۳۸.۴۴ N ۴۶.۷۹ E ۱۸ ۳.۲ ورزقان، آذربايجان شرقي ۶ IGUT شکل موج ۵ ۱۳۹۱-۰۵-۲۱ ۱۸:۱۲:۱۱.۵ ۳۸.۳۹ N ۴۶.۷۰ E ۴ ۴.۰ ورزقان، آذربايجان شرقي ۱۰ IGUT شکل موج ۶ ۱۳۹۱-۰۵-۲۱ ۱۸:۰۲:۱۵.۴ ۳۸.۴۱ N ۴۶.۷۸ E ۴ ۳.۷ ورزقان، آذربايجان شرقي ۹ IGUT شکل م
  • توحید IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    0 0
    من از مرندم تازه گرم دیدن مسابقه کشتی بودم که یهو یکی زیر خودمو گرفت، خواهرزادم پامو بغل کرده بود خلاصه خودمونو انداختیم بیرون دیگه
  • بدون نام IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    0 0
    ۱۳ ۱۳۹۱-۰۵-۲۱ ۱۷:۰۴:۳۴.۸ ۳۸.۴۵ N ۴۶.۷۳ E ۱۰ ۶.۰ ورزقان، آذربايجان شرقي ۹ IGUT شکل موج ۱۴ ۱۳۹۱-۰۵-۲۱ ۱۶:۵۳:۱۵.۳ ۳۸.۴۹ N ۴۶.۸۷ E ۱۰ ۶.۲ اهر، آذربايجان شرقي
  • کاوه IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    0 0
    سلام در شهرستان بوکان هم دو بار احساس شد
  • ebik IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    0 0
    شاهین دژ (جنوب آذربایجان غربی) هم 2 بار کاملا شهر لرزید. خدا به خیر کنه
  • از بناب IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    0 0
    الان بازم لرزید
  • بدون نام IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    0 0
    هنوز شبکه‌های تلویزیونی تبریز قطع هست
  • پریناز IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    0 0
    تبریز الان بازپس لرزه اومد یا خداااااااااااااااااااا کمکمون کن
  • امید US ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    0 0
    همه جا لرزیده تو شمالغرب کشور! خونسرد باشید...
  • سينا از تربت جام IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    3 1
    تربت جام و مشهد هم لرزيد.خيلي ترسناك بود
  • حمید از تبریز IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    9 1
    مردم ایران برای ما دعا کنید ........... در اهر و ورزقان مردم به کمک نیاز دارنند ..... بیشتر مردم روستا هستند ...... 40 نفر کشته و 400 نفر زخمی هستند مردم ایران فقط دعا
  • بدون نام IR ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    1 1
    تو زرنق خيلي شديد بود تا حالا 4 تا زمين لرزه رو احساس كرديم 2تاي اولي كه خيلي شديد بود.
  • بدون نام IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    1 1
    من تو اردبیل شهرستان نمین هستم اینجا سه بار لرزید
  • بدون نام IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    15 1
    امام صادق (ع) : به هر که زلزله برخورد کرد این [دعا] را بخواند: « ای [خدایی] که آسمان ها و زمین را نگاه می دارد تا نیفتد. و اگر بیفتد بعد از او هیچ کس آن ها را نگاه نمی دارد، اوست بردبار آرزنده! بر محمد و خاندانش درود فرست و بدی را از ما بازدار؛ چرا که تو بر هر چیز توانایی» . فرمود: هر که هنگام خواب آن را بخواند، خانه بر سراو فرو نریزد انشاءالله.
  • حمید IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    1 4
    ما که تو جهرم هستیم زلزله رو حس نکردیم!
  • هانا IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    4 2
    سلام زلزله وحشت ناك بود من كه خيلي ترسيدم البته الان بيرون از خونه تو پارك هستيم ولي خدا به خير كنه -از تبريز
  • بدون نام IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    7 1
    خدایا در این شب عزیز بر مردم روزه دار آذربایجان کمک کن.
  • لش جفر IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    3 1
    دورد به شما مشگین شهر هم خوفناک بود.
  • asghar IR ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    3 1
    من در کشکسرای مرند هستم زلزله به شدت در شهر ما احساس شد...
  • محمد IR ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    5 1
    سلام من ارومیه ام اینجا 2 بار لرزید فقط باره اول میچرخید بار دوم عقب جلو میکرد شدتشونم زیاد بود تلفونا قطع بود الان مشکلی نیست ایرانسل اصلا قطعی نداشت و نداره اتفاق خاصی اینجا نیفتاده جز ترس مردم برا اهری ها هم دعا میکنیم
  • حمید IR ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    6 1
    اردبیل خدا رو شکر، هیچ تلفاتی تا بحال نداشته
  • بابک IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    2 1
    زمین لرزه چنان شدید بود که در مراغه هم احساس شد
  • علی IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    6 1
    شهرستان اهر 315 روستا و شهرستان ورزقان 110 روستا دارد و این دو شهرستان با مجموع 425 روستا احتمال گسترده بودن خسارات و تلفات را افزایش میدهد و کمک رسانی را سخت...
  • بدون نام IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    1 6
    اصفهان خوبه س
  • تایماز EU ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    9 1
    آذربایجان باشون ساغ اولسون
  • علی IR ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    4 1
    ارومیه بد جوری اومد من که فرار کردم تو کوچه سیم های برقی که از تیر برق به خونه ها رفته بود داشت کنده میشد
  • بدون نام CA ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    6 1
    راستش من احساس میکنم یک تذکر باشه که کمی به فکر دیگران و آن دنیا هم باشیم و اگر کمک رسانی لازم باشه به کمک آسیب دیدگان برویم
  • تیریز IR ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    4 1
    من که خودم سه بار احساس کردم. بار اول سرپا بودم اولش حس کردم سرم گیج میره کم مونده بود بخورم زمین بعد که تکون تکون لوسترو دیدم تازه فهمیدم زلزله هستش وحشتناک بود انگار که روی آب باشی...
  • محمد از اهر IR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    3 1
    دو بار شدتش زیاد بود حدود 11 بارهم آروم لرزید زمین بیشتر از ما ترسیده بود.
  • Mahdi.N IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    2 2
    سرابم یه تکونی خورد...
  • بدون نام IR ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    9 10
    چوب خدا صدا نداره.. بترس از اخر زمان كه اين زلزله پيشش هيچه.. از ترست موهات سفيد ميشه.
  • محمد از اهر IR ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    5 2
    2بار شدتش خیلی زیاد حدود 11 بارم پس لرزه داشت مثل اینکه زمین بیشتر از ما ترسیده بود
  • مشگین شهری IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    3 3
    من که تو مشگین شهر سه بار احساس کردم و فرار کردم بیرون ولی بابام میگه 2 بار دیگه خیلی خفیف لرزید .الان اکثر مردم به کوچه ها وخیابونا ریختن و در حال رفتن به پارک ها ومناطق روباز و باغ ها هستن و میخوان شب رو تویه چادر سر کنن
  • بدون نام IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    3 6
    طبق گزارش لرزه شناسی آمریکا، سه تا زلزله دیگه اون مناطق اومده! امشب کلا شب خطرناکیه! دوستان، نماز آیات فراموش نشه!
  • مهران IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    4 2
    بسیار شدید احساس شد
  • وحید US ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    5 2
    امیدوارم تلفات بیشتر ازین نباشه برای دوستانمان دعا کنیم..........
  • ساسان م IR ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    2 2
    مراغه هم دوبار لرزید و مردم وحشت زده منازل خود را ترک کردند. البته با احترام به دوستان زمین لرزه فقط در استانهای آذربایجان شرقی و غربی؛ اردبیل و گیلان احساس شده. چن بنده هم با تهران و هم با سمنان و هم کردستان تماس داشتم و هیچ یک زلزله را حس نکرده اند.
  • روح اله نیکخواه بادکی دانشجوی ارشدجغرافی IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    8 2
    به نام خدا . با سلام خدمت هموطنان محترم . عامل زلزله فشار گسلهای رشته کوههای تالش می باشد . باتوجه به تزریق مواد لغزنده در نواحی از گسلهای شناسایی شده ی خطرناک در ضلع شرقی رشته کوههای البرز ( فشم ) و تلاش در خنثی نمودن لغزش شدید آن ، به احتمال قوی شاخه ی این گسل در غرب انرژی خود را از سمت غرب آزاد نموده و در نقطه ی مذکور(اهر) خسارت به بار آورده که مسئولین اعم از ستاد بحران و حلال اهمر و رسانه ها و ... می بایست در اولویت به فکر پیشگیری از افزایش تلفات احتمالی و در بلند مدت نسبت به زیرساختها و مقاوم سازی مسکن ها و شهرها و روستاها باشند . در ضمن مسئولین باید مغرور نبوده و از کلیه اساتید و صاحبنظران در این زمینه استفاده بهینه نمایند که باید بعد از زلزله منجیل و رودبار سالهای گذشته اجرا میشد
  • پرستو IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    14 3
    بیاین تو این دقایق کمی از ژاپنی ها یاد بگیریم که تو بدترین شرایط زلزله شون نذاشتن حتی یه شایعه ایجاد بشه و همه ش بهم روحیه میدادن.جای ایجاد موج منفی ببینین چه کمکی میشه به هموطنامون بکنیم؟
  • هادی NL ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    2 3
    خوی هم 2بابدجوری لرزید.خدارحم کنه
  • علی IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    1 5
    تالش هم لرزید. شدید بود.
  • مازیار IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    2 3
    اصفهان هم لرزید
  • کریم IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    4 3
    میاندوآب هم دوبار لرزید اولی شدید وطولانی و وحشتناک بود منو از خواب بیدار کرد الانم بیشتر مردم بیرونن خدا به داد همه برسه اینا همه نشانه های خشم خداست
  • حسام IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    3 4
    از ترس همين الانم داره دستام ميلرزه....خيلي شديد بود ...ما كه تو تبريز كه زهر ترك شديم... خدا به اهري ها و ورزقاني ها كمك كنه
  • بدون نام IR ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    4 4
    روح درگشتگان شاد
  • بهزاد IR ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    6 3
    سلام دو بار خوی رو هم لرزوند...........نمی دونم باید اذربایجان ویران میشد تا صدا سیما پوشش خبری میداد.................... خدا با ماست..........خبر انلاین ممنون
  • لاوین IR ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    4 2
    سرکاربودم حوالی آذرشهر که ساختمان اداریمون درست حسابی تاب خورد تا بخودمون بیایم دومین بار اینبار تلو تلو / بچه ما که اینهمه طرفدار تراکتور داریم همین تعداد اگر 1/3 به کمک مردم برن میشه خیلی ها رو نجات داد اهر و روستاهای اطرافش اوضاع خرابه میگن 600 نفر تلفات داشتن تا الان/ الان وقت حمایت وهمدلی ها
  • جمال IR ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    3 3
    اگه کسی می تونه بره اهر کمک
  • حسن یوسفی IR ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    3 2
    سراب رو هم 3 بار شدیدا لرزوند . همه مردم شهر ترسیدند . خدا رحم کنه
  • نانا IR ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    4 2
    واقعا متاسفم بیچاره هایی که فوت کردن با هزاران امید و ارزو رفتند روحشون شاد انشالله تلفات زیادی نداشته باشه . مردم تسلیت.
  • behzad IR ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    4 2
    آقا من داشتم tv می دیدم یه نیم متری منو با خودش برد جلو باز برگرردوند سر جای اولم!ساختمونم یه خرتی کرد!ارومیه
  • اورمیه لرزید IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    3 2
    اورمیه هم 2 بار لرزید................
  • مجيد از مراغه IR ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    8 2
    هر چند مشكلات شديد اقتصادي هموطنان را كلافه كرده و در تنگنا قرار داده ولي با توجه به فرهنگ بالا و نوع دوستي ايرانيان انتظار ميرود هر كس در حد توان خود به زلزله زدگان كمك نمايد .هم از نظر مالي و هم اهداي خون .
  • مجيد از مراغه IR ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    7 1
    هر چند مشكلات شديد اقتصادي هموطنان را كلافه كرده و در تنگنا قرار داده ولي با توجه به فرهنگ بالا و نوع دوستي ايرانيان انتظار ميرود هر كس در حد توان خود به زلزله زدگان كمك نمايد .هم از نظر مالي و هم اهداي خون .
  • منصور از ايالت ميسوري IR ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    4 2
    منم اينجا از ته دل اين ظايعه رو احساس كردم به خانواده هاي داغدار تسليت عرض مينمايم
  • Hamed IR ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    2 2
    بناب تو يكي از محله‌هاي مهاجرنشينش دو تا خونه خراب شده. اونايي كه بنابي هستن مي‌تونن تاييد يا رد كنن. من فقط شنيدم. اسم محله آغداش هستش.
  • اردوغان IR ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    5 11
    متاسیفانه هامیز تورک سیز آما هامیز فارسجه یازدیز! یانی قورخو ائله دیلیزی ایتیردیب؟!
  • کورای IR ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    2 2
    مشکین شهرم لرزید 4بار ولی سومی خیلی شدیدتر بود.خدا بخیر کنه......
  • هامان IR ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    4 4
    خدا به حالمان رحم کند این تلنگری بود تا به اعمالمان نظری بندازیم 22روز از ماه رمضان گذشت ولی همون آش و همون کاسه ایم
  • گل محمدی EU ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    3 2
    ازاخیجهان چه خبرمن ساکن تهران ولی اهل اخیجهانم نگرانم لطفا اطلاع رسانی کنید.
  • نوروزی هاویستین IR ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    4 2
    امروز حوالی ساعت 5 ارومیه 2 بار لرزید.
  • مرتضی از تکاب IR ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    8 2
    وای.....من باور نمیکنم!!! پشت pc که بودم هی داشت صندلیه تکون میخورد..منمفکر میکردم توهمه!! دو 3/بار بلند شدم نشستم دیدم نه بابا انگاری دور برمم داره می لرزه!! نگو داره زلزله می یاد... این جا تکاب (آذربایجان غربی)است...قشنگ احساس شد....خدا خودش به خیر کنه.... به همه خانواده های جان باختگان این فاجعه رو تسلیت میگم و امیدوارم غم آخرشون باشه... خداوند به همه کسانی که عزیزانشون رو تو این سانحه از دست دادند صبر عطا کنه..خیلی سخنه... انا لله و انا الیه راجعون
  • محمد مهدی IR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    2 2
    من کرمان هستم/ در خود کرمان نه زلزله را حس کردیم نه خبری ببود ولی کهنوج کرمان هم با شدت 3.5 ریشتر لرزید انشالله که اتفاقی نیافتاده باشه برای هموطنان مان دعا کنیم
  • نرگس FR ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    20 3
    خیلی عجیبه که تلوزیون هیچی نگفت!!!!
  • محمد IR ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    5 2
    ازمسولین انتظار داریم که سریعتر به یاری مجروح شدگان بپردازن وچاره ای برای اتفاقات بعدی بیندیشند
  • لیلا IR ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    5 3
    تبریز وحشتناک بود. از ۵ علافیم! همه مردم تو پارکن به جز ما!!!
  • حقگو IR ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    3 10
    ابتدا بنده نیز این مصیبت را به تمام مردم و مخصوصا مردم مصیبت دیده تسلیت میگم و برای ایشان از خداوند طلب صبر میکنم. اما توجه تمام عزیزان را به این روایت پیامبر خدا(ص) جلب میکنم(توجه داشته باشیم که اگر عذاب الهی نازل شود، خشک و تر با هم می‌سوزد): (ادامه این نظر را در 4 نظر بعد از آن پیگیر باشید:)
  • حقگو IR ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    7 17
    قَالَ النَّبِيُّ(ص): إِذَا ظَهَرَتْ فِي أُمَّتِي عَشْرُ خِصَالٍ عَاقَبَهُمُ اللَّهُ بِعَشْرِ خِصَالٍ. قِيلَ وَ مَا هِيَ يَا رَسُولَ اللَّهِ؟ قَالَ: إِذَا قَلَّلُوا الدُّعَاءَ نَزَلَ الْبَلَاءُ وَ إِذَا تَرَكُوا الصَّدَقَاتِ كَثُرَ الْأَمْرَاضُ وَ إِذَا مَنَعُوا الزَّكَاةَ هَلَكَتِ الْمَوَاشِي وَ إِذَا جَارَ السُّلْطَانُ مُنِعَ الْقَطْرُ مِنَ السَّمَاءِ وَ إِذَا كَثُرَ فِيهِمُ الزِّنَاءُ كَثُرَ فِيهِمْ مَوْتُ الْفَجْأَةِ وَ إِذَا كَثُرَ الرِّبَا كَثُرَتِ الزَّلَازِلُ وَ إِذَا حَكَمُوا بِخِلَافِ مَا أَنْزَلَ اللَّهُ تَعَالَى سَلَّطَ عَلَيْهِمْ عَدُوَّهُمْ ...
  • حقگو IR ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    7 15
    وَ إِذَا نَقَضُوا عَهْدَ اللَّهِ ابْتَلَاهُمُ اللَّهُ بِالْقَتْلِ وَ إِذَا طَفَّفُوا الْكَيْلَ أَخَذَهُمُ اللَّهُ بِالسِّنِينَ ثُمَّ قَرَأَ رَسُولُ اللَّهِ(ص) ظَهَرَ الْفَسادُ فِي الْبَرِّ وَ الْبَحْرِ بِما كَسَبَتْ أَيْدِي النَّاسِ لِيُذِيقَهُمْ بَعْضَ الَّذِي عَمِلُوا لَعَلَّهُمْ يَرْجِعُون‏(جامع الأخبار، ص: 180)؛...
  • حقگو IR ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    11 19
    ترجمه روایت: پيامبرخدا(ص) فرمود: وقتی در امّت من ده عمل ظاهر شود، خداى متعال ايشان را به ده چیز عذاب مي‌‌كند. عرض كردند يا رسول اللَّه آن ده چیز چیست؟ فرمود: چون كم دعا كنند، بلا فرود آيد و چون صدقه‏ها را ترك كنند، بيماريها بسيار شود و چون زكاة را ترك كنند، حیوانات اهلی هلاك شوند و چون حاکم ظلم كند، باران از آسمان منع شود و چون در ايشان زنا بسيار شود، مرگ ناگهانی بسيار شود، و چون در ايشان ربا بسيار شود، زلزله‌‌ها نیز فراوان شوند، و چون بخلاف آنچه خدا فرو فرستاده حكم كنند، خدا دشمن ايشان را بر ايشان مسلّط سازد، و چون عهد خدا را بشكنند، خدا ایشان را به قتل و کشتار مبتلا كند، و چون کم فروشی کنند، خدا ايشان را به قحطى مبتلا کند.
  • حقگو IR ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    6 17
    سپس رسول خدا(ص) این آیه قرآن را تلاوت فرمودند: «ظَهَرَ الْفَسادُ فِي الْبَرِّ وَ الْبَحْرِ بِما كَسَبَتْ أَيْدِي النَّاسِ لِيُذِيقَهُمْ بَعْضَ الَّذِي عَمِلُوا لَعَلَّهُمْ يَرْجِعُونَ»؛ فساد و تباهی، در خشكى و دريا بخاطر كارهايى كه مردم انجام داده‏‌‌اند آشكار شده است؛ خدا مى‏‌‌خواهد نتيجه بعضى از اعمالشان را به آنان بچشاند، شايد(بسوى حق)بازگردند!
  • حقگو IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    10 13
    در پایان از خداوند متعال مسألت می‌‌کنیم به حرمت شبهای قدر گناهان ما را بیامرزد و ما را از شر شیاطین انس و جن حفظ کند و امت اسلامی ما را از تمام بلیات ارضی و سماوی مصون بدارد. آمین رب العالمین.
  • غزل CA ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    10 4
    خدای من رحم کن به مردم ایران زمین. من کرج هستم. چیزی هم حس نکردم ولی از زمان زلزله بم/ خاطرات بدی دارم. امیدوارم اون روزگار دوباره تکرار نشه.
  • بدون نام IR ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    11 8
    اونایی که منفی دادن خودشونو معرفی کنن که انسانن یا .....
  • نوید RU ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    3 22
    اطلاع رسانی صداوسیماقابل تحسین است....
  • علیرضا IR ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    1 6
    بچه ها کسی از آخرین آمار تلفات خبر داره ؟؟؟؟ تهران هم لرزیده ؟؟؟
  • مصطفی IR ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    3 5
    خدا به خیر کنه ...
  • نريمان IR ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    16 2
    خداوندا ، تمامي هموطنان آذري ما رو در پناه خودت نگهدار... اميدوارم اين اتفاق زمينه همبستگي ملي رو فراهم كنه و يه بار ديگه نشون بده همه ايرانيها با هم همدل هستن. در شيراز واسه سلامتي همتون دعا ميكنيم.
  • بدون نام US ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    6 3
    متاسفانه تلفات از 180 تن هم گذشت
  • قاسم IR ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    12 7
    بیشتر مجروحین از عشایر و روستا نشینان هستند که به صورت غیراصولی ساخت و ساز داشتند و در شهر آن خانه هایی که کوچکترین رعایت اصول مهندسی کرده اند آسیب ندیده اند شما رو به قران ساختمان سازی هایمان را جدی بگیریم زلزله بسیار خطرناک تر در حد بالای 7 برای تبریز بر اساس گسل مود نظر و افزایش روز به روز پتانسیل گسل در راه هست این طلطله فقط یک هشدار بود یا علی
  • بدون نام IR ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    7 4
    ساعت 23:20 پارس آباد مغان بازم لرزید ولی بازم خیلی جدی نبود! آخه مرکزی نیست که بگه الان کدوم شهرها در خطر هستند؟! تا به کی ما باید اینجا نقش ایستگاههای زلزله نگاری رو بازی کنیم؟!!!
  • مهدی از مراغه IR ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    3 3
    مراغه هم 2 بار لرزید لرزه دومی شدیدتر بود ولی خدا را شکر که تلفات جانی ومالی نداشت .
  • رضوان IR ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    6 4
    ان شاء ا.. که تلفات خیلی کم باشه. زلزله یک پدیده طبیعی است و با خواست خدا و توانمندی موجود، آثارش (تلفات و ...) قابل پیش بینی و کنترل است. اما چرا توانمندیها کمتر به اجرا می رسند؟ بعضی چیزها را اگر از بلاد کفر بیاموزیم بد نیست. مثلا 1-مدیریت بحران ،قبل از بحران.2-رعایت مقررات ملی ساختمان در ساخت و ساز( در طراحی، نظارت و اجرا) و ...
  • وریا EU ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    19 1
    بنی آدم اعضا یکدیگرنند که در آفرینش ز یک گوهرند چون عضوی را به درد آورد روزگار دگر عضو ها را نماند قرار با اندوه فراوان مصیبت وارده به خانواده زلزله زدگان و عزیز از دست داده هموطنان آذربایجانیمان تسلیت عرض می کنم . ودراین بحران طبیعت دست روی دست نگذاریم .وبه کمک برادران و خواهران ترک زبانم برسیم -وریا از شهرستان بوکان
  • بینام IR ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    2 4
    میگن بازم اومده؟ کسی خبر داره؟
  • بدون نام IR ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    5 2
    من هم تو زنجان زلزله رو احساس کردم
  • اشرفی US ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    15 19
    حضرت علی مردم تبریز رو نگه داشت زلزله 6 ریشتری بیاد و در تبریز هیچ ساختمانی حتی کلنگی ها هم کاملا تخریب نشدن!!!! به امارهای زلزله های جهان نگاه کنید متوجه حرف من میشید
  • بدون نام IR ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    12 4
    توی ارومیه هم با شدت نسبتا زیادی 2 بار احساس شد.چند بار ارومیه زلزله اومده اما من اینجوریشو ندیده بودم
  • امین سبحانی FR ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    25 16
    و اقعا که باید دلها تکانی بخورد. یاد قیامت باشیم خدا ترس شویم
  • mehrad IR ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    22 18
    خدا خودش رحم كنه. در اين شب ِ‌قدري بهتره از خواب غفلت بيدار شويم. قيامت بسيار نزديك است. همه ي اين زمين لرزه ها و پس لرزه ها يه هشدار ِ‌ بزرگه . در اين ماه رحمت توبه كنيم و دعا كنيم خدا به بركت اين شب بزرگ همه ي ما بندگان رو عاقبت بخير كنه. باور كنيد اين يه هشدار بود. به هوش باشيد. ياعلي مدد
  • فرهاد پارسي IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    6 2
    آذربايجان تسليت. مردم فارس حامي و دلسوز هميشگي هموطنان عزيز.
    • مهدی IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۷
      0 0
      آفرین
  • faezeh IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۶
    0 1
    تبریز شدید بود من اولی خونه بودم بعد زود اومدیم با ماشین بیرون تو اتوبان کسایی بودیم که دومی شد یه سنگ بزرگ از کوه کنده شد افتاد جلو ماشین.خدا رحم کرد رو سقف نیوفتاد .
  • مهدی IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۷
    0 0
    ما زلزله نگاری زدیم شما چی نوشتین ؟