سعید عبدولی ناجوانمردانه از المپیک حذف شد اما قاسم رضایی دلیرانه به بازی فینال صعود کرد

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرآنلاین به لندن ؛سعید عبدولی ناجوانمردانه از المپیک حذف شد. گینوی فرانسوی که با ناداوری از سد سعید عبدولی گذشته بود ، در مرحله سوم مغلوب حریف کره اش شد تا سعید ، نماینده دلاور ایران از مسابقات حذف شود.

بعد از این کشتی ، قاسم رضایی به مصاف حریف کوبایی خود رفت و در خاک و در تایم اول با قدرت این کشتی گیر را اسیر فن زیبایش کرد و برنده این وقت شد. در وقت دوم هم دو کشتی گیر در سرشاخ با هم کار می کردند. رضایی اگر یک امتیاز در سرپا می گرفت ، کار به خاک نمی کشید. او به زیبایی حریفش را از تشک به بیرون برد و بازی را خیلی راحت به سود خود کرد. قاسم ، دلاور آملی کشورمان با این پیروزی ، فینالیست شد تا ایران در آستانه کسب سومین مدال طلای کشتی فرنگی باشد.

دور دوم

در شروع دور دوم بازی های روز سوم فرنگی ، قاسم رضایی به مصاف آرتور از ارمنستان رفت. در وقت اول و در 90 ثانیه نخست دو کشتی گیر مدام با یکدیگر در سرشاخ کار می کردند اما فنی میان شان رد و بدل نشد تا آرتور آلکسانیان در خاک قاسم نشست. او به قدری تلاش کرد که حریف ارمنی چاره ای غیر از چرخیدن روی فن بارنداز قاسم نداشت و اینگونه وقت اول به نفع کشتی گیر کشورمان به پایان رسید. در وقت دوم هم دوباره بازی به تایم فنی رسید. این بار قاسم رضایی در خاک نشست. الکسیان هرچه تلاش کرد نتوانست روی دلاور ایران فنی بزند و رضایی یک مصاف سخت دیگر را هم با پیروزی سپری کرد.

در دیگر بازی این مرحله هم سعید عبدولی قهرمان جهان 2011 به مصاف استیو گینو قهرمان المپیک پکن از فرانسه رفت. پسر اندیمشکی کشتی ایران در تایم اول با رقیب قدرتمند خود ، مسابقه را تهاجمی شروع کرد. او انگار برنامه داشت تا با انداختن پای حریفش به بیرون از تشک ، ستاره کشتی فرانسه را مغلوب کند.  او که دوبنده آبی به تن داشت همه کار می کرد که در خاک حریفش ننشیند اما موفق به این کار نشد. درحالی که عبدولی تمام تلاشش را می کرد تا فن نخورد اما داوران در اتفاقی مشکوک به حریف فرانسوی امتیاز دادند تا عبدولی را در این تایم بازنده کنند.

در وقت دوم هم این عبدولی بود که حمله می کرد اما انگار ناداوری قرار بود سعید ما را قربانی کند. داور وسط همه کار می کرد تا اعصاب ستاره ایران را به هم بریزد با این وجود عبدولی حریفش را تاباند اما داوری حتی 2 امتیاز بارنداز ورزشکار ایران را به او نداد و در یک فاجعه داوری ، ستاره ایران را بازنده اعلام کردند. کشتی گیر ایران که سزاوار قهرمانی بود را در این بازی ناجوانمردانه بازنده کردند. محمد بنا که در تایم اول از فرصت اعتراضش استفاده کرده بود ، در این وقت ، فرصتی برای اعتراض نداشت اما از ورزشکارش خواست تا با حریف و داور دست بدهد تا او را از مسابقات حذف نکنند. این دومین بار بود که ناداوری ها گریبان ورزشکاران ایران را می گرفت. بعد از پرچمدار خوب مان این بار سعید عبدولی را قربانی کردند تا روند موفقیت های کشتی ایران تداوم نداشته باشد.

بازی های دور اول

در شروع رقابت های 66 کیلوگرم کشتی فرنگی ، سعید عبدولی توانست یوکسل ترکیه ای را شکست دهد. در وقت اول عبدولی در یک رقابت برتر توانست پای حریفش را از تشک بیرون ببرد و پیروز شود. در وقت دوم اما تلاش این دو به جایی نرسید تا یوکسل در خاک سعید بنشیند. قهرمان ایرانی جهان دو بار حریفش را از خاک کند تا بتواند روی او کنده فرنگی را اجرا کند اما حریف ترک با دستش پای سعید را گرفت و مانع از اجرای فن شد. به همین دلیل داوران دو امتیاز به دلاور کشورمان دادند . ترک ها به این رای اعتراض داشتند اما اعتراض شان وارد نبود تا یک امتیاز دیگر هم سعید عبدولی بدهند و او 3 بر صفر پیروز این تایم باشد. این شروعی رویایی بود برای کشتی فرنگی ایران در روز سوم.

در دومین بازی ایران و ترکیه ، قاسم رضایی به مصاف حریف ترکیه اش در وزن 96 کیلوگرم رفت. در وقت اول این حریف ترکیه ای بود که توانست به دلیل استفاده رضایی از دستش در زمان اجرای فن ، با 2 امتیاز داوری برنده شود. در وقت دوم ولی حریف ترکیه ای باید در خاک رضایی نشست و کشتی گیر خوب کشورمان با بارنداز او را تاباند و این وقت را پیروز شد. کشتی به تایم اخر رسید. در این تایم هم حریف ترک در خاک قاسم رضایی خوابید و قاسم با فن زیبای باراندازش توانست یک بازی سخت را با پیروزی سپری کند.

4141

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 234094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =