۰ نفر
۱۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۳

مهر نوشت:

دبیر انجمن حمایت از برنج ایران با بیان اینکه با ورود برنج‌های تازه به بازار، قیمت این محصول به 3000 تومان در بازار رسیده است، از کاهش مجدد قیمت برنج تا 5 درصد دیگر خبرداد.

جمیل علیزاده شایق درخصوص قیمت کنونی برنج در بازار اظهارداشت: با توجه به اینکه هم اکنون برنج تازه به بازار آمده است، قیمت هرکیلوگرم برنج طارم درجه یک بدون ناخالصی و با داشتن با 2 تا 3 درصد خرده در بازارهای شهرهای شمالی کشور که در حدود 3500 تا 3600 تومان بود، تا 3000 تومان کاهش یافته است.
وی با بیان اینکه هم اکنون قیمت برنج در حدود 5 درصد در بازار کاهش یافته است، گفت: البته این روند همچنان ادامه دارد و به تدریج که انواع برنج‌های ارقام پرمحصول به بازار بیایند قیمت این محصول در بازار تا 5 درصد دیگر هم کاهش پیدا خواهد کرد.
دبیر انجمن حمایت از برنج ایران در ادامه خواستار جلوگیری مسئولان ذیربط از واردات بی رویه برنج به کشور شد.
قیمت انواع برنج‌های فرآوری شده در بازار
وی در ادامه درخصوص قیمت برنج فرآوری شده (پاربویل) در بازار نیز گفت: با توجه به اینکه عملیات فرآوری و غنی سازی بر روی 2 نوع برنج رقم شیرودی و رقم طارم صورت گرفته است، لذا برنج شیرودی فرآوری شده هم اکنون با قیمت 3000 تومان و برنج طارم فرآوری شده با قیمت 4650 تومان در کیسه های یک، پنج و ده کیلوگرمی در فروشگاههای زنجیره ای به مردم عرضه می شود.
به گفته علیزاده شایق، قیمت اصلی برنج شیرودی فرآوری شده 4000 تومان و قیمت اصلی برنج طارم فرآوری شده 5000 تومان بوده است که با تخفیف درنظر گرفته شده در بازارعرضه می شود.
وی دربیان کیفیت این نوع برنجها بیان داشت: با اینکه رنگ برنجهای فرآوری شده کمی تیره است اما هنگامی که می پزد هم رنگش سپید می شود و هم اینکه قد می کشد؛ بنابراین مردم نباید از این نظر نگرانی داشته باشند.
3939
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 233071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ A1 ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    0 1
    گفتم نام برنج