ایسنا نوشت:

راديوي بين‌المللي چين در تازه‌ترين گزارش خود نوشت كه شركتهاي خودروسازي آمريكايي مانند فورد و جنرال‌موتورز که اکنون برای بازاریابی محصولات خود نیاز به مشتریهای جدید دارند، از حضور در بازار همیشه داغ و پرهیجان خودرو در ايران محروم شده‌اند.
راديوي بين‌المللي چين از تهران گزارش داده در صورت ورود خودروسازان آمريكايي به بازار ايران به اعتقاد كارشناسان اقتصادي آنها می‌توانستند جدیدترین محصولات خود را به راحتی جایگزین تویوتای ژاپن کنند.
راديوي بين‌المللي چين در ادامه گزارش داده كه "با توجه به این‌که ایرانی‌ها 115 درصد عوارض واردات خودرو را به دولت پرداخت مي‌كنند، در حقیقت دو برابر قیمت دیگر مردم جهان برای اتومبیل‌سواری خود هزینه می‌کنند. به اين ترتيب می‌توان با اطمینان به این نتیجه رسید که آنها کشوری ثروتمند را در شمال خلیج‌فارس تشکیل داده‌اند.
هرچند در ایران نهایت سرعت مجاز تردد در اتوبانها 120 کیلومتر است، اما فراهم نبودن بسترهای مناسب برای بهره گرفتن از سرعت سوپر اسپرت‌ها مانعی برای ثبت سفارش آنها نبوده است. از سوی دیگر ناهموار بودن راههای بین‌شهری، وجود دست‌اندازهای سرعت‌گیر غیراستاندارد در خیابانها و تردد خطرناک موتورسوارها از جمله عواملی هستند که لذت رانندگی با اتومبیل را در ایران از بین برده است.
در این بين تنها گروه کوچکی از صاحبان اتومبیلهای سوپر اسپرت نسبت به آنچه که خریداری می‌کنند، شناخت کامل فنی دارند و در این زمینه به طور حرفه‌ای فعالیت می‌کنند.
علاقه ایرانی‌ها به خریدن خودروهای جدید چنان رو به افزایش است که اروپا نیز آن‌را احساس کرده و مدتی قبل شرکت پورشه آلمان اعلام کرد از 24 پورشه بسیار گران سفارش داده شده به این کارخانه توسط کشورهای خاورمیانه، 12 دستگاه از آن به ایران ارسال شده است."
 پيشتر شبکه خبری فاکس نیوز آمریکا از فروش 17 میلیون دلاری شرکت خودروسازی پورشه در ایران خبر داده بود. براساس آمار گمرك ايران در سال 1390 بالغ بر 563 دستگاه انواع خودروهاي پورشه به ارزش حدود 50 ميليون دلار وارد ايران شد. خودروهاي پورشه عمدتا از امارات وارد ايران شدند. تعداد بسياري محدودي از اين خودرو نيز از طريق بحرين، اتريش و آلمان وارد ايران شدند. مدلهاي وارداتي پورشه به ايران شامل پانامرا،‌ كاين،‌ باكستر، كررا و‌ كيمن مي‌شوند. پورشه برنامه خود را براي سال جاري واردات 800 دستگاه از خودروهايش به ايران اعلام كرده بود.
نگاهي به آمار نشان مي‌دهد كه خودروهاي لوكس و فوق‌ لوكس وارداتي سهم بسيار ناچيزي در بازار خودروي ايران دارند، به‌ طوري كه حتي قطع واردات اين خودروها هيچ تاثيري بر بازار خودرو ايران نخواهد داشت. پيشتر نيز حجم واردات خودروهاي بي‌.ام.و و بنز به ايران كاهش يافته بود كه اين اتفاق تاثير چنداني بر بازار خودروها در ايران نگذاشته بود.
3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 233065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =