۰ نفر
۱۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۵

مدیرکل دفتر صنایع ماشین سازی و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت از توقف کاهش تولید خودرو در کشور طی تیرماه سال جاری خبرداد.

 «كيومرث فروتني» با اشاره به آخرين وضعيت توليد خودرو در كشور افزود: به رغم كاهش توليد خودرو در مقايسه چهارماهه سال جاري با مدت مشابه سال گذشته ، اين روند كاهشي در تيرماه سال جاري نسبت به ماه قبل از آن متوقف شده است.
به گزارش خبرآنلاین به گفته وي، ‌توليد خودرو در تيرماه به نسبت خرداد ماه كاهش نيافته بلكه با توليد 83 هزار و 629 دستگاه خودرو، نسبت به خرداد ماه كه معادل 83 هزار و 522 دستگاه بوده نشانگر اندكي افزايش در ميزان توليدات است.
فروتني در ادامه تصريح كرد: مقايسه آمار توليد تير با خرداد ماه در مورد خودروهاي سواري، كه بيشترين شمارگان را در بين خودروهاي توليدي دارد، بيانگر رشد توليد 8/1 درصدي و در خودروهاي گروه كاميون رشد 21 درصدي توليد است كه پيش بيني مي‌كنيم با تداوم و سرعت گرفتن اين روند در ماههاي آينده شاهد جبران كاهش توليد در ماههاي قبل باشيم.
وي در ادامه با اشاره به برگزاري نخستين جلسه شوراي سياستگزاري خودرو در سال 91 در هفته جاري كه با حضور اعضاء برگزار شد اظهار كرد : در اين جلسه ‌مديران گروههاي صنعتي ايران خودرو و سايپا به بيان آمار تفكيكي خودروهاي توليدي گروه خود پرداختند كه مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت.
فروتني همچنين يادآور شد : در اين جلسه ، چگونگي پرداخت مطالبات قطعه‌سازان خودرو از سوي خودروسازان، به بحث و مذاكره گذاشته شد كه با توجه به اتمام وقت جلسه، ادامه مذاكرات به جلسه بعد موكول گرديد.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 232910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۴
    9 0
    این کاهش تولید در بازار چطوری می خواد جبران شه؟
  • بدون نام IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۴
    15 1
    چرا به صورت کلی گفتن؟ به تفکیک بگن تولید کدام ماشینها زیاد شده کدوم کم شده تولید پراید زیاد شده اما تولید 206 چی؟تندر چطور؟و....