نماینده تهران تاکید کرد که سعید مرتضوی دیگر صلاحیت حضور در سازمان تامین اجتماعی را ندارد.

به گزارش خبرآنلاين، احمد توکلي که از طراحان استيضاح وزير کار به دليل انتصاب سعيد مرتضوي به عنوان مديرعامل صندوق تامين اجتماعي است با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص ابطال حکم سعيد مرتضوي گفت: تشخيص صلاحيت رسيدگي به هر امري که به نهادهاي حقوقي و قضايي ارجاع مي​شود با همان نهاد است.
وي با بيان اينکه هرگاه شکايتي به دادگاه مي​شود، دادگاه با صلاحيت خود راي صادر کرده و پس از آن شروع به رسيدگي به شکايات مي​کند، افزود: به همين دليل کميسيون تخصصي بيمه و امور کارگري ديوان عدالت اداري بعد از برگزاري جلساتي به اين نتيجه رسيد که «هيات عمومي» صلاحيت ورود به اين موضوع را ندارد.
به گفته توکلي، با توجه به اينکه خود هيات به صلاحيت براي ورود به اين موضوع راي داد، شکايت نمايندگان در اين رابطه را وارد دانست. از اين رو اين استدلال که هيات عمومي حق ورود به موضوع را نداشت، از نظر حقوقي نابجا است.
نماينده تهران با تاکيد بر اينکه اگر پس از تاريخ ابلاغ راي هيات عمومي، وزير کار مرتضوي را عزل نکند، خود وزير نيز در معرض عزل قرار مي گيرد؛ تصريح کرد: هر مسئولي که حکم ديوان عدالت اداري را اجرا نکند، عزل خواهد شد.
عضو کميسيون برنامه و بودجه ادامه داد: مرتضوي از تاريخ ابلاغ راي هيات عممومي، صلاحيت حضور در اين پست را ندارد و براي هر امضا بايد پاسخگو باشد.
/29295
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 232298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مرشد IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
    14 0
    همون دفعه قبل استیضاح کردین دستتون درد نکنه!