۰ نفر
۱۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۵

دو سالی است که در زمان انتخاب رشته و توزیع دفترچه های کنکور،داوطلبان با تغییرات جدیدی روبه رو می شوند.سال قبل موضوع حذف برخی رشته ها مطرح بود و امسال تک جنسیتی شدن رشته ها.

زهرا تالانی:داوطلبان با گرفتن دفترچه های انتخاب رشته متوجه شدند که در بسیاری از دانشگاههای بزرگ دولتی کشور رشته ها به صورت زن و مرد جدا شده و انتخابها را محدود کرده است.پیش از این هم اعلام شده بود که ماهیت برخی رشته‌ها تناسب چندانی با جنس خانم‌ها ندارد و رشته‌هایی مانند ماشین آلات کشاورزی یا معدن به دلیل سختی کار باید تنها برای مردان باشد.اما امسال بحث فراتر از این حرف هاست.

 

کدام دانشگاهها رشته ها را تک جنسیتی کردند؟
دانشگاه علامه طباطبایی اگر سال قبل حدود 23 رشته علوم انسانی در این دانشگاه را حذف کرد امسال اقدام به تک جنسیتی کردن دانشگاهها کرده است.در دفترچه انتخاب رشته امسال، دانشگاه علامه طباطبایی رشته های علوم تربیتی،علوم سیاسی،کتابداری و اطلاع رسانی را برای زنان و رشته های مددکاری اجتماعی،حسابداری،مدیریت صنعتی،مدیریت هتلداری را برای مردان اختصاص داده است. بنابراین دانشگاه علامه طباطبایی از 19 رشته خود 9 رشته را تفکیک جنسیتی کرده است.البته این موضوع در دیگر دانشگاههای کشور هم اتفاق افتاده است و در زیرگروه علوم انسانی دانشگاه‌های بوعلی‌سینا همدان، رازی کرمانشاه و دانشگاه قم اقدام به پذیرش جنسیتی در رشته ها می‌کنند.
دانشگاه چمران اهواز هم در رشته های مهندسی تنها به جذب دانشجوی مرد اقدام کرده و زنان دیگر حق انتخاب رشته های مهندسی دانشگاه شهید چمران اهواز را ندارند. بنابراین دختران خوزستانی رشته های ریاضی و فنی دیگر امکان تحصیل در محل سکونت خود را ندارند.رشته های زمین شناسی و معدن هم در دانشگاه سیستان و بلوچستان تک جنسیتی شدند.همچنین در رشته های زیست شناسی و رشته مکانیک، دانشجویان دانشگاه زنجان به صورت تک جنسیتی پذیرش می شوند.


تک جنسیتی شدن رشته ها مربوط به وزارت علوم نیست
سیدجلال طباطبایی معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور در گفت و گو با ایرنا درباره تک جنسیتی شدن رشته ها می گوید: میزان پذیرش و یا جنسیت داوطلبانی که قرار است در رشته‌های مختلف پذیرفته شوند از محدوده اختیارات سازمان سنجش خارج است و در اختیار دانشگاهها و موسسات آموزش عالی قرار دارد،بنابراین برخی از دانشگاه‌ها که براساس ماهیت خود ازابتدا دخترانه یا پسرانه بوده‌اند مانند الزهرا (س)، امام حسین (ع) یا برخی دیگر موسسات آموزش عالی طبیعتا در پذیرش دانشجوی خود چه در آزمون امسال یا سال‌های دیگر برمبنای جنسیت داوطلبان عمل می‌کنند.
طباطبایی ادامه می دهد: ممکن است برخی دانشگاه‌ها بنا به ملاحظاتی که دارند در آزمون یکسال در برخی رشته‌های خود فقط دانشجوی دختر یا پسر بپذیرند که این امر به این معنی نیست که پذیرش دانشجو در این رشته‌ها تک جنسیتی شده است چرا که دیگر دانشگاه‌ها در این رشته‌ها به شیوه خود عمل می‌کنند و داوطلب می‌تواند همان رشته را در دانشگاه‌های دیگری انتخاب کند.
معاون سازمان سنجش درعین حال این نکته را پذیرفت که برخی رشته‌های دانشگاهی امسال فقط در یک جنسیت خاص، پذیرش دانشجو دارند و می گوید: نیاز به پذیرش دانشجو در رشته‌های مختلف توسط دانشگاه‌ها مطرح می‌شود و قاعدتا این اعلام نیاز به صورت هدفمند و براساس ضرورت‌ها و نیازهای جامعه صورت می‌گیرد بنابراین در برخی رشته‌ها و در برخی سال‌ها پذیرش دانشجوی دختر یا پسر اعمال می‌شود.

اشکال کار در کجاست؟

این موضوع نگرامی های زیادی را برای خانواده ها ایجاد کرده است ،مثلا موضوعی که موجب نگرانی خانواده های دانش آموزان نخبه منطقه خوزستان شده ، این است که دو دانشگاه اصلی ومهم منطقه یعنی دانشگاه شهید چمران و دانشگاه صنعت نفت، برای نخستین بار تحصیل در رشته های برتر نظیر مهندسی و علوم پایه را فقط برای پسران مجاز کرده و بدین ترتیب دختران نخبه رشته ریاضی استان خوزستان را از تحصیل در این رشته ها در دانشگاههای محل سکونت خود محروم کرده اند.

اولین نکته عجیب اینست که تحصیل در این رشته ها فقط در این دو دانشگاه برای دختران غیر مجاز شده و در دیگر دانشگاههای کشور نظیر تهران، شیراز و تبریز ونظایر آنها این محدودیت وجود ندارد. لذا این بحث که تحصیل در این رشته ها مناسب زنان نیست اصلا مطرح نیست.

این موضوع تبعات منفی متعددی داشته و تضییع آشکار حقوق دانش آموزان دختر خوزستانی است. زیرا دختران دانش آموزان برتر و نخبه استان مجبور می شوند در دانشگاههای معتبر خارج ار منطقه انتخاب رشته کنند. این امر باعث می گردد شانس قبولی آنها در مقایسه با رقبای بومی آن منطقه کاسته شود. بعبارت دیگر دختران فارغ التحصیل دبیرستانی در تهران یا شیراز بعنوان بومی این مناطق می توانند بدون هیج مشکلی برای رشته هائی نظیر مهندسی برق، مکانیک، نفت و نظایر آنها در دانشگاههای محل سکونت خود انتخاب رشته کنند اما دختران فارغ‌التحصیل در منطقه ای محروم مثل خوزستان از این حق طبیعی محروم شده اند و ناچارند در یک رقابت نابرابر بعنوان غیربومی با دختران فارغ التحصیل دبیرستانی مناطقی دیگر مثل تهران و شیراز برای انتخاب رشته در دانشگاههای آن مناطق اقدام کنند که بدیهی است شانس موفقیت آنها کمتر می شود. علاوه بر آن حتی در صورت پذیرفته شدن این دختران دانش آموز در دانشگاههای خارج ار مناطق سکونت، خود و خانواده های آنها سالیان متمادی با مشکلات خاصی برای اسکان و دوری از خانواده مواجه خواهند شد.و البته این مشکلی است  که دختران زنجانی و سیستان و بلوچستان هم با آن دست به گریبانند.

45232

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 231968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 48
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • BAHARAK IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
    208 3
    تک جنسی شدن مربوط به وزارت علوم نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! مگه میشه ؟؟؟؟وزارت علوم با تک جنسیتی مخالف باشه و بذاره این اتفاق بیفته؟؟؟؟؟؟ حتماً موافق بوده که این اتفاق افتاده
    • بدون نام IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۲
      12 1
      یاد نامه پارسال رییس جمهور به وزیر علوم افتادم که ازش خواسته بود جلوی تفکیک جنسیتی رو در دانشگاهها بگیره...یا نامه تبلیغاتی بوده، یا وزیر حرف گوش کن نیست
  • مهرازما DE ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
    193 5
    من یک سال تمام روزانه 16 ساعت درس خوندم که تو شهر خودم اهواز مهندسی مکانیک قبول شم رتبه سه رقمی شدم سرپرست خونواده هستم و نمیتونم برم شهر دیگه از وقتی این خبر رو دیدم تمام بدنم داره میلرزه دارم دیوونه میشم تلاش یک سالم به باد رفت ای خدا از ته قلبم آه میکشم
    • پرسش IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
      123 4
      احتمالا این سوال رو خبرآنلاین منتشر نکنه که شما جواب بدین. ولی سوال من اینه که: شما انتخابات ریاست جمهوری به چه کسی رأی دادین؟
    • بدون نام IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
      67 2
      احسنت با اين پرسش بجا و به موقعت
    • بدون نام IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۲
      15 2
      همون 63 درصد منظورته دیگه :))))))
  • بدون نام IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
    71 16
    به هرحال دانشگاه هامي خواهندنوع جديدنظريه فيمينيسم راترويج دهند.
  • saman IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
    142 1
    در قرن بیست ویکم د زمانی که باید حد اکثر بهربرداری از نیروی جوان ونخبه کرد متاسفانه ما چه کار می کنیم انها را حذق می کنیم ....!!!!تلف سرمایه انسانی در حالی که می توان ان را مدیریت کرد با این مدیرتها ره به ترکستان استو
  • بدون نام IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
    157 3
    چشمتان روشن!!!!!!!!!!!!!! بگردین ببینین مشکل دیگه ای مونده که آقایون حلش کنند!
  • بدون نام IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
    149 2
    عجبا!!!!!!!!!!!!! این کار به معنای ارج گذاشتن به مقام زن است؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! یا مرد؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! قرار است قانون خلقت را هم تغییر دهیم؟
  • omid IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
    رشست میگن دیگه تمام صندلی های رشته های فنی با تست زبانو ادبیاتو معارفو... میان میگیرن بعد 70 80%میرن بچه داری بهد مردا باید بیکار باشن.زنو چه به رشته فنی برن علوم ازمایشگاهی.انسانی...
    • بدون نام IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
      42 5
      اولا،ضریب رشته های تخصصی بالاست و زبان و ادبیات ومعارف تاثیری ندارند،بعدش هم خودت تلاش کن که همین درس های به قول خودت راحت را بزنی بری دانشگاه نه اینکه بخوای دختر ها رو از رقابت حذف کنی
    • بدون نام IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۲
      20 6
      واقعا که امید ِ عزیز با این طرزِ تفکرت بهتره برگردی به عصر حجر و تو اون دوره زندگی کنی... راس میگی زنُ چه به رشته های فنی، باید بره کلاسای ملیله دوزی و آشپزی و شیرینی پزی و بشینه تو خونه بچه داری و شوهر داری کنه....! آدم می مونه تو قرنِ 21 این آدما با اینجور عقایدشون از کجــــــــــــــــــــــا اومدن.....................................
  • بدون نام IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
    رشته های مهندسی به میزان بسیار کم باید برای دختران در نظر گرفته شود. خانمها بطور نسبی توانایی در این رشته ها ندارند. در رشته های فنی مهندسی 80-20 به نفع پسران باید اعمال شود. در رشته های علوم انسانی 60-40 به نفع دختران و رشته هایی نیز کاملا" متعلق به دختران باشد
    • بدون نام A1 ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
      82 7
      ببخشید فکر نمی کنید این خود خانم ها هستند که باید برای سرنوشتشون و اینکه چه رشته رو دوست دارن و توش توانایی دارن تصمیم بگیرن ؟ مگه خودشون عقل و شعور ندارن ؟
    • شيوا IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
      48 9
      كاملا مخالفم الان دوره اي نيست بين زن و مرد فرق باشه
  • صادق IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
    اگر دختر دانشجو نخبه باشه که در شهر خودش درس نمی خونه شما غصه نخورید.
  • بدون نام IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
    61 4
    نکنه این خبر راست باشه اگه راست باشه که من بد بخت میشم
  • متولد ماه مهر IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
    102 2
    اصلا چرا نمیان و خیال خودشونو راحت نمیکنن؟ راهکارهای ممکن جهت شکوفاترشدن استعدادهای پذیرفته شده و جلوگیری از هرز رفتن آنها: 1- تاسیس دانشگاه‌آزاد زنان (دولت که بودجه کم داره، دانشگاه آزاد میمونه که خودگردانه!!) 2- محدود نمودن خواهران به انتخاب رشته در دانشگاه‌های مجازی یا پیام نور و .. بصورت غیرحضوری! 3- پژوهش دانشمندان و نخبگان جهت بررسی امکان تغییر جنسیت موقت با دوره زمانی 3، 5 یا 8 ساله به جهت اتمام دوره تحصیلی مربوطه با لحاظ نمودن یه سال احتیاط که دانشجوی مربوطه وسط ترم 9 و بین 60 تا آقا، خانوم نشه و بالعکس (البته تو این بالعکسه امکان دوپینگ هست)!
    • بدون نام EU ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۲
      5 6
      عاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااالی بود
  • بدون نام IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
    99 2
    علامه طباطبایی مدد کاری اجتماعی رو برای مردان گذاشته و علوم سیاسی رو برای زنان؟؟؟این عین سیاست گذاری در دراز مدته!!!! واقعن مسخره است تا حالا افرادی که فنی و حرفه ای میخوندن مشکل پیش دانشگاهی و دانشگاه داشتن حالا رشته های مهندسی و ریاضی هم اضافه شده.دبیرستانش رو میذارن، دانشگاهش رو بر میدارن .این جز سرگردانی دانشجوها جه ثمری داره؟من خودم رشتم گرافیک بود پیش دانشگاهیم رو مجبور شدم یه شهر دیگه بخونم آخرش هم چیزی بیشتر از فوق دیپلم نشد انقدر کارشناسی پیوستش کم بود.اینم که سیستم جدید.به سوی جلو پیش میریم؟؟؟
  • حميد IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
    57 2
    با رشد جمعيت كمي كه در حال حاضر داريم و رشد زياد دانشگاه آزاد، در چند سال آينده با دانشگاه هايي با صندلي خالي مواجه خواهيم شد كه در خيلي از رشته ها داوطلب خيلي كمي براي تحصيل وجود خواهد داشت... اون موقع هست كه همين تك جنسيتي كردن هم مزيد بر علت ميشه و خيلي از رشته ها خالي مي مونن... من نمي دونم اون موقع دانشگاه ها مي خوان با اين صندلي ها خالي چه كنن؟ مخصوصا دانشگاه آزاد كه درامدش از دانشجوهاشه...
  • بدون نام IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
    21 84
    با توجه به مدرک گرایی شدید در کشور متاسفانه دختران ما بدون توجه به توان و کشش جامعه برای حضور انها در عرصه های اجتماعی صرفا به خاطر ورود به دانشگاه رششته هایی را انتخاب می کنند که در آینده با توجه به شرایط موجود وضعیت کار مناسبی نخواهند داشت و صرفا سرمایه کشور خرج اینها میشود تا بعدا مدرک گرفته و در خانه بنشینند و حتی اجازه حضور به دختران با استعداد و توانای دیگر را هم ندهند. در کشورهای دیگر مثل انگلیس و کانادا با توجه به علاقه و نیاز از ابتدا انتخاب رشته می شود اینجا گویی مدرک و تحصیل هم النگو و مبل و وسایل خانه شده....
    • بهمن NL ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
      59 11
      بجای این حرفها آقایان سعی کنند بهتر درس بخوانند تا در این آزمون برابر موفق شوند! بجای این توجیهات فقط به این فکر کنید که این آزمون عادلانه است بنابراین رمز موفقیت تلاش است و نه محدود سازی زنان.
    • خئهی IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
      6 19
      اخه شما مشکل سربازی نداری که 20 بشر کنکور میدی تا رو سازمان سنجشم کم میشه
  • بدون نام IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
    92 5
    به کجا چنین شتابان؟؟؟؟ آخه این چه وضعشه؟؟به خصوص دانشگاه علامه ودانشگاه های خوزستان پرچمدار بازی کردن با سرنوشت جوونای این مملکت شدن........ اعتراض کردن هم هیچ سودی نداره.......
  • بدون نام IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
    80 5
    تحصیل در هر رشته ای حق هر انسان است ! حالا چه برای گرفتن مدرک باشد یا هر دلیل پیش پا افتاده ای که اقایان می اورند ؟ شما با چه مجوزی دختری را از رشته انتخابیش در شهر خودش محروم میکنید ؟ بانوان و دختران ما را ازاد بگذارید تا خودشان تصمیم بگیرند چه رشته ای را باید انتخاب بکنند یا نکنند .
  • راشد IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
    32 6
    آیا کسانی که این تصمیمات را میگیرند به این فکر کرده اند که با این کارها حقی از کسانی ضایع میشود؟ مثلا در یکی از دانشگاه ها ظرفیت رشته عمران که غالبا مورد تمایل پسرها میباشد را 50-50 اعلام کردند نتیجه این شد دختران تا رتبه 10000 توانستند قبول شوند و پسرانی با تبه 7000 قبول نشدند در بعضی رشته های دیگر به ضرر دختران تمام شد حالا چه کسی باید جواب پسری با رتبه 8000 را که بیشتر از آن 10000 درس خوانده بود را بدهد که باید در رشته دیگری تحصیل کند
    • a3al IR ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۲
      12 4
      منم 6000 شدم ولی با پسری همکلاسم که 22000 شده تو دانشگاه مازندران. اگه 50-50 نمیکردن الان یه رشته ی بهتر قبول میشدم
  • بدون نام IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
    31 3
    اینکه واقعیتیه که در ایران و در بین تصمیم گیرندگان و فرهنگ مردم ، مدرک داشتن مهمه اینکه چطور این مدرک بدست آمده و آیا سواد و تخصص و یا اصلا فهم و شعور و آدمیت پشت این مدرک هست ، اصلا اهمیتی نداره .......
  • احمد IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
    39 3
    دانشگاه صنعتی اصفهانم دسته کمی از دانشگاه علامه نداره بطوریکه تمام فکر و ذکر مسئولین دانشگاه صرف همین مسائل به اصطلاح فرهنگی شده! و ما تو انتخاب واحد واقعا مشکل داریم.
  • نیما نامی IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
    59 6
    واقعآ قانون مسخره ایه این نقض آشکاره حقوق زنانه
  • بدون نام US ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
    73 9
    پس دخترا و پسرا کجا با هم آشنا بشن ....که بعد زادو ولد زیاد بشه....
  • بدون نام IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
    54 2
    تشکر می کنیم بعد از کنترل نظم بازار و حل مشکلات رکود سینما و امنیت اجتماعی ، تمام مشکلات آموزش عالی رو حل کردید.
  • بدون نام IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
    39 2
    این هم یکی دیگر از تصمیمات فکر نشده و عجولانه هست که کلا به تبعات آن فکری نکرده اند و هر روز یک قانون جدیدی از این دست در کشور اجرا می شه تا جند وقت دیکه هم کس نیست که مسئولیت این قوانین را بر عهده بگیرد.
  • بدون نام IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۲
    8 3
    اینها که قرار بود طرح بومی سازی دانشگاه ها رو اجرا کنند این کارشون که کاملا در تعارض با بومی سازی هست .البته من با هر دو کار (تک جنسیتی و بومی سازی )مخالفم چون در هر دو صورت حق عده ای ضایع میشه .ولی نکته ای که این وسط وجود داره اینه که اهداف اینها در تعارض با هم دیگه هست!
  • بدون نام MY ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۲
    8 2
    از ماست که بر ماست. لطفا ای کاش به گوش مسئولین میرسوندین که لااقل باجه ها رو زیاد کنند تا مردم خیلی معطل نمونند
  • نفیسه IR ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
    16 5
    در یک قرن اخیر هوش دختران بیشتر از پسران بوده همین اخبار خودمون گفت حالا اگر دخترا رو حذف کنن وضعیت بد جوری خراب می شه دوباره می ریم تو جهان سوم.حیف شد تازه خارج شده بودیما!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • الي..... IR ۰۲:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    16 4
    آخه دختراي رياضي غير مهندسي چي بخونن ديگه؟ سخته كه سخته.... حتما دخترا خودشون خواستن وارد اين رشته بشن گه رفتن رياضي خوندن ديگه.... حتما دخترا از اين به بعد بايد كلاساي شوهرداري و ... بخونن ديگه.... فك كن.....دختراي رياضي....
  • بدون نام US ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۶
    7 5
    چه مسخره ...
  • بدون نام IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
    20 2
    اخه مگه ما دخترا چه گناهی کردیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چرا باید پسرای تنبل و درس نخون برن دانشگاه و ما دخترا بمونیم خونه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ این طوری سطح علمی دانشگاه ها میاد پایین .بهتر نیست در این مورد تجدید نظر بشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ک IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۱
    10 6
    من امسال با عشق و علاقه رفتم رشته تحصیلی ریاضی،ولی با این خبر ها نظرم به شدت تغییر کرد و میخوام رشتمو تغییر بدم.
  • 30ma IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۲
    7 5
    واقعا خجالت آوره
  • خیلی بد IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۱
    6 2
    خیلی بد
  • بدون نام IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۴
    3 1
    چرا واحد خواهران دانشگاه کاشانو ننوشتین که بدون کمترین امکانات دور از خود دانشگاه داخل 1ساختمون جدااز دانشگاه بارتبه های زیر500دارن درس میخونن همه پشیمونن چون به اعتبار دانشگاه کاشان اومدن...این یعنی ظلم محض
  • بدون نام IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۲
    0 0
    چرا در رشته های تحصیلی شما کامپیوتر نیست
  • هادی A1 ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    4 1
    از فردا باید منتظر تفکیک جنسیتی تو ادارات هم بود!!!!!!؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۱
    3 0
    واقعا تاسف باره.....