رییس‌جمهور با انتقاد از تحریم نفتی ایران اظهار کرد: اینکه یک تولید‌کننده نفت در جهان را تحریم نفتی می‌کنند، خنده‌دار است و پررویی می‌خواهد.

به گزارش خبرآنلاین، محمود احمدی‌نژاد در مراسم بهره‌برداری از دو طرح پالایشگاهی در پالایشگاه شهید تندگویان تهران گفت: در حال حاضر بسیاری از بخش‌های صنعت نفت مانند اکتشاف، حفاری،‌ حمل‌و‌نقل و پالایش به شکلی است که بیشترین درآمد آن در جهان نصیب قدرت‌های بزرگ می‌شود و کشورهای تولیدکننده درآمد‌های کمتری دارند.
وی یادآور شد: سه سال قبل در جمع همکاران صنعت نفت که جزو دلسوزترین افراد جامعه ما هستند در این رابطه صحبت کردم که صنعت نفت ما هنوز به صورت صددرصد ملی نشده است و زمانی صنعت نفت ما ملی می‌شود که صفر تا 100 منابع این صنعت به جیب ملت ایران برود، در حالی که اینطور نیست و حتی قیمت نفت را قدرت​های بزرگ تعیین می‌کنند و روند تعیین قیمت نفت نیز سیاسی است.
گزیده سخنان رئیس​جمهور را به نقل از ایسنا بخوانید:
·         باید به جایی برسیم که دیگر نفت خام صادر نکنیم و این امر، شدنی است. باید به نقطه‌ای برسیم که صنعت نفت ایران بیشترین درآمد خود را از صادرات فنی و مهندسی به دنیا داشته باشد.
·         در مبادلات بین‌المللی همواره میزان سود کلان شرکت‌های بزرگ نفتی وابسته به قدرت‌های جهانی بین 2 تا 3 درصد است اما در صنعت نفت وقتی این شرکت‌های می‌خواهند سرمایه‌گذاری کنند سود 12 تا 16 درصدی طلب می‌کنند.
·         غربی​ها از پیشرفت‌های ما در فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای عصبانی هستند و علت عصبانیت آنها این است که ما توانایی غنی‌سازی را به دست آوردیم و به علم آن دسترسی پیدا کردیم وگرنه داشتن چند تن اورانیوم غنی‌سازی شده 3 درصدی مشکلی برای کسی ایجاد نمی‌کند.
·         از زمانی که قدرت‌های بزرگ و شرکت‌های آنها در صنعت نفت ما برای سرمایه‌گذاری نیامدند میزان سرمایه‌گذاری در این صنعت در کشورمان دو برابر شده است، چراکه سرمایه‌های سرگردان در دنیا زیاد است و صنعت نفت نیز صنعتی است که در آن سود فراوانی وجود دارد و خیلی‌های می‌خواهند که در صنعت نفت ایران سرمایه‌گذاری کنند.
·         وقتی که یک ملت تصمیم بگیرد که پیشرفت کند، هیچکس نمی‌تواند جلوی آن را بگیرد و انقلاب اسلامی یکی از این نمونه‌هاست. ما باید به مردم میدان دهیم در آن صورت خواهیم دید که چه کارهایی می‌توانند بکنند. ما بارها گفتیم که سیستم اقتصادی آنها را قبول نداریم. سیستم اقتصادی آنها به ضرر انسان است و خسارت‌های زیادی وارد می‌کند. چگونه یک کشور با 16 هزار 500 میلیارد دلار بدهی به حیات خود ادامه می‌دهد؟ این نشان می‌دهد که این کشور برای اداره خود از پول دیگران استفاده می‌کند.
·         همواره دیده‌ایم که هر دولتی مقدار زیادی ازطرح ها و پروژه‌ها را برای دولت بعدی می‌گذارد و دولت بعد می‌کوشد که آنها را صرف هزینه انجام دهد و در مسیری که پیش از آن برایش تعیین شده حرکت کند. این کار منصفانه نیست و در این دولت تصمیم گرفته شد طرح‌‌های هزینه‌بر و زمان‌بر در قالب مهر ماندگار در اولویت قرار گیرد و هرچه زودتر به بهره‌برداری برسد. هرکدام از این طرح‌ها که به بهره‌برداری برسد موجب جهش در اقتصاد کشور می‌شود.
 
بخش دیگری از سخنان رئیس​جمهور به نقل از فارس نیز به این شرح است:
·         هم‌اکنون میزان سرمایه‌گذاری در صنعت نفت به 8 هزار و 600 میلیارد تومان رسیده و دنیا مشتاق سرمایه‌گذاری است. اگر آنها این کار را نکنند نامه "فدایت شوم"نمی فرستیم.
·         مدعیان دیروز و امروز به گونه‌ای حلقه‌ها را بستند که بیشتر منافع حاصل از نفت در جیب آنها بود و شامل تولید نفت، اکتشاف، مهندسی و سرمایه‌گذاری می‌شد. آنها با خبرسازی قیمت را جابجا می‌کنند، قیمت‌ها به شدت پائین نگه داشته می‌شود تا با بستن مالیات‌های سنگین و فروختن دوباره نفت بیشترین استفاده در اختیار خود آنها باشد. در خصوص تولید و مهندسی و پالایش و پخش نیز همین روند است، آنها قیمت نفت را به قیمت کمتر می‌خرند و به قیمت بیشتر می‌فروشند.
·         همچنان از نفت به عنوان حربه‌ای علیه تولید‌کننده نفت استفاده می‌کنند.کسانی که به نفت نیاز دارند و برای تامین مایحتاج خود آن را خریداری می‌کنند از آن به عنوان حربه سیاسی استفاده می‌کنند و این واقعا پررویی می‌خواهد.
·         ‌من به صراحت می‌گویم که ما سیستم اقتصادی را که بر دنیا حاکم است قبول نداریم ،آخر آن به انفجار ختم می‌شود و اغلب کشورهای پیشرفته میلیارد ها دلار بدهی دارند.
·         حدود 80 پروژه در بحث طرح مهر ماندگار مربوط به نفت است و انشاءالله شاهد باشیم تمام پروژه‌ها به پایان برسد. تنها با راه‌اندازی 4 فاز پارس جنوبی 100 میلیون متر مکعب به ظرفیت تولید گاز اضافه می‌شود و سالانه 20 میلیارد دلار به درآمد کشور اضافه می‌شود. این پروژه‌ها یکباره کشور را جلو می‌برد و امیدوارم صنعت نفت در اجرای چنین پروژه‌هایی در این حوزه پیشگام باشد.
·         {خطاب به کشورهای غربی} شما تا کی می‌خواهید زیر بلیط صهیونیست‌ها باشید و ملت و حیثیت خود را بفروشید تا 4 صهیونیست بر دنیا حاکم باشند. صهیونیست‌ها پست‌ترین موجودات تاریخ هستند و ارزش نگاه کردن ندارند چرا به آنها امتیاز می‌دهید تا بتوانید وکیل و وزیر شوید.
·         ملت‌های غربی شأن و فرهنگی دارند و دوست دارند با سایر ملت‌ها روابط محترمانه و دوستانه داشته باشند.من به شما تضمین می‌دهم صهیونیست​ها هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند. این وضع عوض خواهد شد و حتی با لشگرکشی نیز قابل حفظ شدن نیست. عمر و اندیشه استکباری اعم از نو و کهنه تمام شده است. 4 تا 5 سال دیگر این بساط کاملا زیر و رو می‌شود و صهیونیست‌ها خواهند رفت. این چه ادبیات زشتی است که به کار می‌گیرید و هنوز تفکر سرمایه‌داری در ذهن شماست.خدا استعداد خدایی شدن را به همه داده است و شما نیز بیایید و خدایی شوید. این چه ادبیات و رفتاری است که با ملت ایران با 7 هزار سال سابقه تمدنی به کار می‌گیرید.
·         /2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 231950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بچه مشد IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۰
    115 9
    انشالله اين حرف جناب رييس جمهور به اين معني نباشد كه : "هول هولكي و به هر قيمتي افتتاح كنيم تا آمار خودمان را ببريم بالا... براي حضور بعدي در روز مبادا!!..."
  • ایرج IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۰
    93 9
    برای دولت بعدی همین قیمت مرغ کافیه.
  • بدون نام IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۰
    83 7
    ادم 3000 میلیارد را نمی تواند فراموش کند
  • بدون نام JO ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۰
    81 6
    ما نفهمیدیم این حرفها رو باور کنیم یا اینکه قبلا فرمودید درآمدهای نفتی حداکثر 10% درآمدهای کشور را تشکیل می دهد؟!!!!