دادستان کل کشور ابطال حکم مدیرعاملی سعید مرتضوی بر تامین اجتماعی را تایید کرد.

به گزارش خبرآنلاین؛ غلامحسین محسنی اژه ای در نشست خبری خود گفت: در مورد شکایت چند نماینده مجلس در رابطه با انتصاب سعید مرتضوی بر اساس رای دیوان عدالت اداری شکایت وارد دانسته شده و حکم انتصاب باطل اعلام شد.

او در مورد بازگرداندن اموال گروه آریا به بیت المال گفت: از همان روز اول بازگردادند اموال آغاز شد. البته برخی نمایندگان بانکها در دادگاهها درخواست بازگشت اموال داده اند. هر چند هنوز چیزی به فروش نرفته است ولی اگر طلبکارها بخواهند می توانند برخی از اموال را به جای طلب بردارند و یا تبدیل به پول کنند. البته این اقدامات باید با هماهنگی دادستانی انجام شود.

به گفته سخنگوی قوه قضائیه، برخی از نمایندگان بانکها و افراد خصوصی که از این شرکت طلبکار بودند به دادگاه‌های حقوقی رفته و دادخواست داده‌اند اما هنوز به طور مشخص چیزی به فروش نرفته است اما اگر کسی باشد که درخواست وصول طلبش را داشته باشد به طور قطع به آن درخواست رسیدگی خواهد شد و از نظر دادستانی رسیدگی به آن بلامانع است.

محسنی اژه ای در پاسخ به این پرسش که پرونده معاون اول رئیس جمهور در پرونده بیمه ایران چه وقت موجب صدور کیفرخواست می شود گفت: سوال تکراری است. ولی باید بگویم که حکم پرونده بیمه ایران تا چند روز آینده صادر می شود.

محسنی اژه ای در مورد مفتوح بودن بخشی از پرونده شهردار اسبق تهران (غلامحسین کرباسچی) و آیا اینکه می تواند در انتخابات شوراها شرکت کند گفت: حضور ذهن ندارم که چه بخشی از پرونده مفتوح است. ولی افرادی که محکومتی دارند و قرار است در انتخابات شرکت کنند چند دسته هستند برخی حکم صریح دارند و نمی توانند شرکت کنند ولی برخی احکام مانع حضور آنها در انتخابات نیست و برخی هم حکمشان زمان دارد مثلا متهم تا چند سال حق حضور در انتخابات ندارد. ولی در مورد این پرونده هفته بعد خبر می دهم.

یکی از خبرنگاران به محسین اژه‌ای گفت: شنیده شده در نیمه شعبان امسال 100 نفر از افرادی که با انجمن حجتیه در ارتباط بودند دستگیر شدند آیا این موضوع صحت دارد؟

محسنی اژه‌ای گفت: این چیزی که شما می‌گویید را نشنیده‌ام و اطلاعی از آن ندارم.

سخنگوی دستگاه قضایی کشور در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که خطاب به وی گفت شنیده شده یکی از معاونان اسبق وزارت ارشاد دستگیر شده است گفت: من کلا چیزی درباره دستگیری معاونان وزارت ارشاد چه اسبق چه فعلی نشنیدم.
4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 231787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =