بانک مرکزی طی بخشنامه‌ای به مدیریت امور بین‌الملل شبکه بانکی اختصاص ارز به کالاهای اولویت اول و دوم بدون قید و کالاهای اولویت‌های سوم تا پنجم صرفا در مواقعی که عبارت « ارزمرجع» درج شده باشد را ابلاغ کرد.

در این بخشنامه آمده است: پيرو نامه عمومي شماره 103121/91 مورخ22 تير درخصوص اولويت‌بندي کالاهاي وارداتي در قالب گروه‌هاي اول تا پنجم به اطلاع مي‌رساند آن بانک بايستي پس از دريافت اوراق ثبت سفارش صادره توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت صرفاً درخصوص اولويت‌هاي (گروه‌هاي) اول و دوم نسبت به گشايش اعتبار اسنادي، ثبت برات اسنادي و يا انجام حواله به نرخ رسمي و با قائل شدن حق تقدم به ترتيب اولويت‌هاي مذکور با رعايت کامل مفاد مجموعه مقررات ارزي و ساير ضوابط مربوطه اقدام كنند.
لازم به ذکر است در رابطه با اولويت‌‌هاي (گروه‌هاي) سوم، چهارم و پنجم صرفا در مواقعي که در اوراق مذکور عبارت " ارز مرجع " درج شده باشد، آن بانک مجاز به اقدام است.
ضمناً درخصوص کليه ثبت سفارش‌هاي صادره مربوط به قبل از تاريخ سوم مرداد ماه 91 اضافه مي‌نمايد، درصورتي که اوراق مذکور به آن بانک ارايه و تاکنون هيچگونه وجهي بابت تمام و يا قسمتي از ثبت سفارش‌هاي مربوطه از متقاضي دريافت نشده است، اوراق فوق‌الذکر قابل اقدام نبوده و متقاضيان مي‌توانند جهت تعيين گروه کالا و صدور مجوز جايگزين جديد به استان محل صدور ثبت سفارش خود مراجعه كنند.
3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 231558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =