رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی جزئیات دریافت گواهینامه‌های جدید رانندگی را اعلام کرد.

به گزارش خبرآنلاین ،سردار دکتر اسکندر مومنی ، درباره جزئیات گواهینامه ها گفت: افزایش کیفیت آموزش و مهارت رانندگی و رفاه مردم مهم‌ترین عواملی بوده است که در گواهینامه‌های جدید مدنظر قرار گرفته است.
وی ادامه داد: بر این اساس طول دوره آموزش و شیوه آن تغییر کرده و استفاده از سمیلاتور نیز در طی دوره آموزش در نظر گرفته شده است.
وی از تبدیل گواهینامه‌های قدیمی به گواهینامه‌های جدید از نیمه دوم امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: بر این اساس گواهینامه‌های رانندگی قدیمی طی دو مرحله به گواهینامه‌های رانندگی جدید تبدیل می‌شود که مرحله اول در زمان صدور و تمدید گواهینامه و مرحله دوم طی فراخوان و جدول زمان‌بندی خواهد بود که متعاقبا اعلام می‌شود.


آزمون نهایی توسط افسران بازنشسته نیروی انتظامی
وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون آزمون نهایی آموزشگاه‌های رانندگی برای صدور گواهینامه‌ توسط افسران بازنشسته نیروی انتظامی انجام می‌شود، تاکید کرد: در آیین‌نامه جدید این آزمون نهایی توسط افسران کادر شاغل در پلیس راهور انجام می‌شود، چرا که گلایه‌هایی از سوی شهروندان در این خصوص وجود داشت که بعضا افراد فاقد صلاحیت گواهینامه‌ رانندگی می‌گیرند که بدین‌ترتیب مهارت رانندگی اصل اول در دریافت گواهینامه رانندگی خواهد بود.


ویژگی گواهینامه های جدید
مومنی با اشاره به اینکه تعداد گواهینامه‌های خودرو هم‌اکنون شش نوع است که در طرح جدید به سه نوع کاهش می‌یابد، گفت: بر این اساس گواهینامه‌های خودرو به سه گروه، پایه 3، پایه 2 و پایه 1 تقسیم شده و علاوه بر آنها گواهینامه موتورسیکلت‌ و گواهینامه‌های ویژه برای وسایط صنعتی، کشاورزی و کارگاهی صادر می‌شود.
وی به اعتبار گواهینامه‌های جدید رانندگی اشاره کرد و یادآور شد: هم‌اکنون اعتبار گواهینامه‌های رانندگی پنج سال است که بر اساس آیین‌نامه جدید هم برای خودرو و هم موتورسیکلت برای افراد تا 65 سال سن گواهینامه‌ها با اعتبار 10 ساله بین 65 تا 70 سال با اعتبار 5 ساله و بالای 70 سال با اعتبار 2 ساله صادر می‌شود.
رییس پلیس راهور ناجا با تاکید بر این که گواهینامه‌های جدید مجهز به چیپ بوده و تمام اطلاعات و سوابق رانندگان در آنها ذخیره می‌شود اظهارامیدواری کرد که با صدور گواهینامه‌های جدید ضمن ارتقای مهارت رانندگان شاهد بهتر شدن فرهنگ رانندگی در کشور باشیم.


شرایط دریافت گواهینامه
رییس پلیس راهور ناجا به شرایط دریافت گواهینامه‌های جدید رانندگی اشاره کرد گفت: بر این اساس شرایط دریافت گواهینامه پایه سوم که برای حداکثر مجموع وزن و ظرفیت بار 3/5 تن، یا حمل حداکثر 9 سرنشین با راننده به جز وسایط نقلیه عمومی است، داشتن 18 سال تمام سن، ارائه گواهی سلامت جسمی و روانی، طی دوره‌های آموزش نظری و عملی و قبولی در آزمون آیین‌نامه و عملی شهر با وسایط نقلیه مربوطه است.
وی به گواهینامه پایه دوم اشاره کرد و یادآور شد: افرادی که دو سال از دریافت گواهینامه پایه سه آنها گذشته باشد، می‌توانند گواهینامه پایه 2 دریافت کنند که بر این اساس حداکثر مجموع وزن و ظرفیت بار قابل حمل با این نوع گواهینامه شش تن، یا حمل حداکثر 26 نفر سرنشین با راننده و وسایط نقلیه عمومی است.
رییس پلیس راهور ناجا به شرایط دریافت گواهینامه پایه دوم اشاره کرد و گفت: داشتن 23 سال سن، ارائه گواهی سلامت جسمی و روانی طی دوره‌های نظری و عملی و قبولی در آزمون آیین‌نامه و عملی شهر با وسایط نقلیه مربوطه از جمله شرایط دریافتی این گواهینامه است.
مومنی با اشاره به اینکه افرادی که دو سال از اخذ گواهینامه پایه دو آنها گذشته باشد، می‌توانند گواهینامه پایه یکم بگیرند، گفت: بر این اساس داشتن 25 سال سن برای دریافت این گواهینامه و طی دوره‌های نظری و عملی مربوطه و قبولی در آزمون به اضافه ارائه گواهی سلامت جسمی و روانی برای دریافت این گواهینامه الزامی است که بر این اساس دارندگان این گواهینامه می‌توانند مجموع وزن و ظرفیت بار بیش از شش تن یا حمل بیش از شش سرنشین را انجام دهند.
وی به گواهینامه‌های ویژه اشاره کرد و یادآور شد: این گواهینامه‌ها که برای وسایط نقلیه عمرانی، صنعتی، کشاورزی و کارگاهی استفاده می‌شود، برای رانندگان با 20 سال سن صادر شده و ارائه گواهی سلامت جسمی و روانی طی دوره‌ آموزش نظری و عملی و قبولی در آزمون آیین‌نامه و عملی شهر با وسایط نقلیه مربوطه، از جمله شرایط دریافت این گواهینامه است.
به گفته رییس پلیس راهور ناجا متقاضیان دریافت گواهینامه پایه سوم همچنان در یکسال اول اجازه تردد در جاده‌های برونشهری و تردد در شب را ندارند.
مومنی با اشاره به اینکه تمامی متقاضیان دریافت گواهینامه موتورسیکلت نیز باید در کلاس‌های آموزشی شرکت کنند، افزود: مقدمات لازم برای صدور گواهینامه‌های موتورسیکلت در آموزشگاه‌ها فراهم شده است که از مهر ماه به طور سراسری در کل کشور صدور گواهینامه رانندگی موتورسیکلت نیز به آموزشگاه‌های معتبر موتورسیکلت سپرده خواهد شد.
4545
 

 

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 230343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 40
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • منتقد IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۳
    351 8
    باز دیگه چه کیسه ای برای این ملت دوخته اید ؟ بابا به خدا بسه دیگه ! هرروز به بهونه ای هزینه ای به دوش این مردم تحمیل میشه . هنوز طرح تعویض پلاک های قدیمی که بایت فرمهای تعویض پلاک پولی را از طریق پست گرفتید و خبری هم از اون نشد تو ذهنمون مونده . هنوز افزایش مبالغ جرایم رانندگی از شدت تخلف های پنهانی و آشکار رانندگان کم نکرده ، هنوز هم پارکومتر های خرابتون موجب جریمه شدن رانندگان سردرگم میشه ، هنوز پارکبانان برای توقف چند دقیقه ای مبلغ هزار تومن از راننده میگیرند ، هنوز هم نعوذ بالله میشه جرایم رو نقدی و کمتر پرداخت کرد ، هنوز خلاف های نکرده به حساب بدهی راننده منظور میشه ، و هنوز هم فقط یک شماره (197)برای نقد ونظر و شکایت هست که متأسفانه کسی پاسخگو نیست ! بازم بگم !!!
    • بدون نام IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۳
      197 جدا بیخوده.چندبار زنگ زدم پیام گذاشتم.اصلا کسی جوابگو نیست.
    • بدون نام IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
      22 9
      البته باید قبول کرد دوره آموزش رانندگی که تا حالا بود اصلا کارایی نداشت و باید یک تغییراتی میکرد . حالا این تغییرات چغدر می تونن مفید باشن باید نشست و دید
  • اعتماد-تهران IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۳
    209 7
    ای بابا به خدا خسته شدیم .سر هر کارت شناسایی یا شناسنامه یا گواهینامه ....... هر روز یه جور قر و اطوار واسمون در میارن.یه سازمان واحد درست بشه از شر این همه اداره های مختلف خلاصمون کنن. به خدا همینطوری از صبح تا شب وقت کم میاریم.
  • محمد IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۳
    58 4
    من يكماه قبل بعد از هفته ها تلاش و علافي و صرف هزينه ي سي چهل هزار توماني گواهينامه ي ب 1 خودم را تعويض كردم بعد از يكماهي ديروز دستم رسيده با طرح هوشمند عين كارت سوخت بگذاريد لا اقل مهرش خشك بشه !!!!!بهتر نيست هزينه براي مردم نترشيد لا اقل براي صدور و تمديد جديد اعمال كنيد خود به خود همه ي گواهينامه ها ظرف چند سال تعويض ميشه هم مردم راحت هم هزينه اضافي تحميل مردم نميشه هم شلوغي مركز پليس 10 كمتر ميشه و.....
  • kaveh IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۳
    108 3
    نیروی انتظامی تقریبا هر دو سال یه بار کارت گواهینامه-پایان خدمت-معافیت و...... که دستش هست رو عوض میکنه همیشه هم برای تعویض کارت یه روند طولانی اداری و یه تاخیر حدودا 6 ماهه برای دریافت کارت تازه در انتظار مردم هست.تازه بماند که چه اعصابی از مردم خورد میشه این وسط.لحن افسرهای پشت میز نشین هم با ارباب رجوع مثل این میمونه که دارن با مجرم برخورد می کنن.
  • بدون نام IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۳
    47 5
    حالا تکلیف ما کهگواهینامه پایه 2 داشتیم چی میشه؟ من نزدیک به 10 ساله گواهینامه دارم،به من پایه 2 میدید یا پایه 3؟
    • arn85 IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
      3 4
      آره پایه دو میاد تکلیف شما مشخصه واونایی هم که ب2 دارند همینطور و کسانی که گواهینامه گروه پ دارند پایه یک حساب میشه
  • مضیفی IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۳
    65 6
    تورو خدا اینقد مردم رو بازی ندین.اخه نمیشه که هرروز یه قانون و یه برنامه وضع کنین.یه روز گفتین کمربدند برای راننده اجباری شده یه روز گفتین سرنشین کنار راننده هم باید ببنده.یه روز دیگه گفتین سرنشینان عقب باید ببندن.یه روز گفتین گواهینامه 10ساله یه روز گفتین 5ساله حالا هم اینو میگین.بعضی وقتا اگه فکر کنین ازجنس مردم هستین بد نیست
  • جعفري IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۳
    56 6
    من در تيرماه 91 به علت اتمام اعتبار گواهينامه قبلي (10 ساله) گواهينامه جديد دريافت كردم. متاسفانه گواهينامه جديد به صورت 5 ساله و با همان طرح قديمي 10 سال قبل به اينجانب تحويل داده شد. چرا نيروي انتظامي در اين فشار اقتصادي همه جانبه فشار مضاعفي را بر مردم تحميل مي كند؟؟؟؟!!!!
  • محمدرضا رحمتی IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۳
    46 6
    به نظر می آید مسئولان به جای نظارت بیشتر بر مقوله آموزش درگیر مسایل جانبی آن هستند
  • QR QA ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۳
    69 3
    نيروي انتظامي و توابع بجاي اينكه در جهت رفع مشكلات گام بردارند هرروز مشكلات جديدي درست ميكنند.
  • بدون نام TR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
    19 5
    خیرتون به کسی نمیرسه!!!
  • مسعود خمسه IR ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۴
    7 5
    باسلام درتاریخ 23/1/91برای تمدید گواهینامه پایه 2مدارکم رابه دفتر خدمات الکترونیک انتظامی واقع درخیابان نشاط اصفهان {کد311116}تحویل دادم وتااین تاریخ (14/5/91) هنوز گواهینامه بدستم نرسیده بدفترخدمات زکرشده هم مراجعه کردم نتیجه ائی نگرفتم برای پیگیری نمیدانم چه کاری انجام دهم لطفاراهنمائی نمائید
  • مصطفی قویدل وجعی از جوانان شهرستان فومن IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۱
    13 7
    با سلام خدمت مسولین گرامی شما با اینکارتون جوانانی که تاامروزخودشان راآماده کرده بودن تادرسن18سالگی گواهی نامه بگیرند وبه آرزوی دیرینه خود برسند را ناامید میکنید ودر نتیجه جوانان عقده ای بار میآیند ودر نتیجه آمار تصادفات بالا میرود چون جوانان دوره ی آموزشی ندیده اند لطفا بجای آنکه خود تصمیم گیری کنید ازمردم مخصوصا جوانان نیز نظر بخواهیدچون داریدباسرنوشت آنان بازی میکنید باتشکر جمعی از جوانان شهرستان فومن
  • بدون نام IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۴
    4 4
    من که از موقعی که یادمه تا حالا منتظر سن 18 سالگی بودم / مطمین باشید بیشتر از اینم منتظر نمیمونم
  • سعید US ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۵
    17 2
    آقامن سال 88گواهینامه ب1گرفتم 3سال بعدش گواهینامه ب 2 رو هم گرفتم و بعد اون هم گواهینامه پ1 گرفتم اونم که به درد نمیخوره فقط میتونی پشت فرمون کامیون تا ظرفیت 10تن بشینی واسه اینکه بتونی راننده تریلی بشی باید 2سال دیگه صبرکنی تا گواهینامه ت1 بگیری که اونم هنوز اجرا نشده لغوشد آقایان مسئول ما بیخیال پایه یک شدیم شما خودتون رو اذیت نکنید
    • بدون نام IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۶
      15 5
      من در حال تلاش برای ارتباط با 20.30 هستم . شما هم تلاش کنید لطفا
  • رشید IR ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۵
    11 10
    بچه ها ...وقتی آقای مومنی میگه پایه سه ماشین های سبک تا3/5 تن و ظرفیت 9 نفر خوب ب یک(b1) رو میگه دیگه. و وقتی میگه تا 6 تن و ظرفیت 26 نفر ب دو (B2) رو میگه دیگه این دیگه گیج بازی نداره پشت گواهی نامه ها رو بخونید از روی ظرفیت و گفته ریئس پلیس راهنمایی از سر در گمی نجات پیدا کنید در ضمن ماشین های سبک همین سواری ها هستند با وانت ها .....-ب1- که پایه 3 میشه.) ( -و ماشین های ون و خاور و مینی بوس و کامیونت همون -ب2- یا نیمه سنگینه و پایه 2 میشه. و ماشین های سنگین هم پایه یکه دیگه... غیر از اینه؟؟؟؟؟
    • سعید US ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۶
      19 3
      آقا رشید منظور من این نیست که متوجه گواهینامه ها نمیشم اتفاقا از بیشتر هرکس دیگه ای راجب نوع وشرایط دریافت گواهینامه ها میدونم منظور من این بود که بعد ازچند سال دوندگی و وقت تلف کردن وپول خرج کردن هنوز قانون این اجازه رو به من نمیده که پایه یک بگیرم تا حالا سه تا گواهینامه گرفتم (ب1.ب2.پ1)ولی فقط میتونم پشت فرمون ماشین های تا ظرفیت 10تن بشینم به خدا ظلمه به خدا ظلمه.یارو قبل سال 84 با یه آزمون خیلی آسون آیین نامه که فقط تابلوهای راهنمایی رانندگی بوده ویه آزمون شهری با پیکان راحت گواهینامه پایه دوم رو گرفته یعد دو سال هم پایه یکش رو گرفته الان بی چون وچرا پشت فرمون هرماشینی که بخواد میشینه ولی من بدبخت وهزاران بدبخت دیگه که شغلمون رانندگیه درحسرت گرفتن پایه یک موندیم
  • نعامی IR ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    6 6
    سلام من گواهینامه (ب2) دارم بعد از این میتونم پایه یک میگرم
    • رشید IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
      5 5
      سعید جان داداش گلم منظورم شما نبودی.در مورد شما باید بگم از عمر و زندگی مهمتر اصلا نداریم (گذشته از مسائلی مثل خدا.خانواده....) این بی ارزشی وقت و احترام به حقوق ما رو نشون میده, مثلا شما 4 تا 6 سال راجع این مقوله عقب افتادی . کی جواب گو هست آیا با میلیارد ها تن شمش طلا می تونی سن خودت رو 1 روز به عقب بر گردونی؟و دیروز رو امروز بدونی؟چه برسه به سن 18. 20. 24 ... تصمیمات نادرست عده ای رو ما با هزینه عمر خودمون داریم می پردازیم.(در جواب دوستی که میگه خرج کردم و کیسه دوخته شده)بنده کاملا شما رو درک کرده و با شما همدردی صمیمانه می کنم .امیدوارم مسئولان ما قبل از تصویب هر مصوبه ای اول به عواقب وخیم آن فکر کنند بعد مثبت اندیشی.که باعث عقب ماندگی ما نشود باعث اقرار به شکست .(6 نوع گواهینامه)تمام@
  • حسن رضوی US ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
    9 4
    گواهینامه من پ1 است بعد از تغیر چی میشه
  • عبدالرحمن GB ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    6 7
    سلام يكماه است گواهينامه ي پايه دو گرفتم آميشه خرج ازشهر ترددكنم؟
  • کیارش IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
    3 8
    با سلام و خسته نباشید من متولد1373/12/17 هستم کی میتونم گواهینامه رانندگی بگیرم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • said IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
    9 6
    ایا من میتونم با گواهینامه ب2 از این به بعد مینی بوس برونم؟
  • محمد IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۷
    8 5
    باسلام به نظر من قانون سه نوع گواهینامه پایه123 قانون خوبیه فقط چه زمانی اجرا میشه چون من ب1 دارم ومیخوام پایه 2 بگیرم لطفا زمان دقیق اجرایی شدن آن را اعلام کنید باتشکر . آبادان
  • محمد IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۶
    10 5
    سلام.گواهینامه من پ1 است بعد از تغیر چی میشه واقعا نامردیه که با سه نوع گواهینامه پایه دوم بیاد
  • .................... US ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
    23 6
    کلا دوست دارین مردم رو اذیت کنین نه؟؟؟؟؟؟؟؟
  • علی A1 ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    5 3
    سلام گواهینامه من ب2است الان می خوام پایه 1بگیرم تکلیفم چیست/لطفامنوراهنمایی کنید
  • علی IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    2 6
    با سلام . من گواهینامه ب1 را در تاریخ 86/02/03 ، گواهینامه ب2 را در تاریخ 90/10/04 و گواهینامه پ1 را در تاریخ 91/05/03 گرفته ام . آیا با این قانون جدید که قرار ه اجرا بشه ، به من گواهینامه پایه یک ( بشه هم اتوبوس راند و هم تریلی ) میدن ؟
  • بينام IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    3 2
    بابا واقعا اين چه وضعيه درست كردين من گواهيناممو با عينك گرفته بودم حالا يك سالي هست كه ليزيك كردم براي تمديدش بعد از تكميل مدارك منو فرستادن معاينه، دكتره گفت يه قانوني جديد اومده و بايد بريد مركز ناجا و دوباره معاينه بشيد چرا چون عمل ليزيك كردين بعد از رفتن به اونجا و كلي الافي و تو صف موندن يه شماره دادن براي بيمارستان سجاد اونجا هم كه ٢ تا اتاق بايد ميرفتيمو ويزيت ميشديم و هر كدوم رو بايد پول جداگونه به صندوق ميداديم تازه تا ساعت ١٠ هم بيشتر پذيرش نميكنن رفتمو يه روز بعد اومدم باورتون نميشه ويزيت يكي ازونا ١٥ تومن بود من كه رفتم شد ٢٠ تومن تا حالا ١٥٠ هزار تومن هزينه كردم بعد از دادن مداركم به پليس ١٠ باز گفت بايد بري يه دكتر ديگه معاينه بشي ! رفتم دكتره گفت لازم نيست !! ديوونه شدم
  • رحیم مالکی A1 ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
    1 4
    با سلام و احترام خواهشمند است راهنمایی فرمایید آیا گواهینامه هایی تاریح صدور آن 1387/04/18 می باشد ( اعتبار 5 سال) آیا در این تاریخ یعنی 1392/04/22 اعتبار آن پایان یافته یا بطور اتوماتیک تا سال 1397/04/18 اعتبار دارد. با سپاس
  • مرضیه حبیب الهی IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    2 5
    ببخشید من 8 سال است که گواهینامه دارم اما تاکنون ماشین نداشتم که رانندگی کنم حالا می خواهم مجددا تمرین رانندگی کنم می تونم بپرسم قیمت هر ساعت تعلیم چقدر است؟ البته تحت نظر مربی آموزشگاه (به طور خصوصی) ؟؟؟؟؟ لطفا راهنمایی کنید متشکرم
  • جواد IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    5 7
    گواهینامه ب 2 جزء کدام دسته از گواهینامه ها هست؟
  • عليرضا A1 ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    2 2
    چرا تايكسال دارندگان گواهينامه پايه سوم اجازه تردد در شب و برون شهر را ندارند مگر مهارت شرط رانندگي نيست به چه علت اين قانون را وضع كرده اي رانندگي كه در برون شهر راحت تر است اقاي .....
    • بی نام A1 ۰۴:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
      2 2
      فک میکنی راحت تره . اینو از از اونایی که ده بیست ساله راننده هستن بپرس.
  • behrooz IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
    3 6
    باسلام من سال 85 گواهینامه ب2 گرفتم، اما بعد ازتعویض، گواهینامه هوشمند ب1 را دریافت نمودم، حال میخواهم پایه یکم شرکت کنم، لطفا راهنمایی بفرمایید. باتشکر..
  • خورشید IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
    4 4
    سلام چرا من نمیتونم اطلاعات خودمو ببینم تو گواهینامه ام چطوری میتونم برم ببینم؟
  • ؟؟؟؟ A1 ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
    5 2
    سلام کجا گواهینامه رو یکی دو هفته ای و بدون کلاسهای اموزشی میدن؟