دفترچه‌های ازدواج که در دفاتر ازدواج ثبت می‌شوند دارای بند‌هایی هستند که در صورت امضاء از سوی شوهر، زن این اختیار را خواهد داشت که پس از حصول این شرایط راسا در دادگاه‌های خانواده حاضر شده و تقاضای طلاق نماید.

 در بند «الف» این عقد نامه‌ها آمده است: ضمن عقد نکاح خارج لازم زوج شرط کرد هرگاه طلاق بنا به درخواست زوجه نباشد و طبق تشخیص دادگاه تقاضای طلاق ناشی از تخلف زن از وظایف همسری یا سوء اخلاق و رفتار وی نبود، زوج موظف است تا نصف دارایی موجود خود را که در ایام زناشویی با او به دست آورده است طبق نظر دادگاه بلاعوض به زوجه منتقل کند.
 در بند «ب» آن نیز ضمن عقد نکاح خارج لازم زوج به زوجه وکالت بلاعزل با حق توکیل غیر می‌دهد که زن در صورت تحقق شرایطی، از ناحیه مرد وکیل است خودش شخصاً یا با انتخاب فرد دیگری به عنوان وکیل به دادگاه مراجعه کند و پس از اثبات ادعا، درخواست طلاق کند.
شروط ضمن عقد نکاح شامل 12 شرط است که به آن شروط دوازده گانه عقد نکاح می‌گویند. این شروط عبارتند از :
1- زن می‌تواند از دادگاه تقاضای صدور طلاق کند، در صورت خودداری شوهر از دادن خرجی زن و انجام سایر حقوق واجب زن به مدت 6 ماه.
 2- دومین شرط ذکر شده در عقدنامه که به زن اجازه طلاق می‌دهد، بدرفتاری زوج است به حدی که ادامه زندگی را برای زوجه غیر قابل تحمل کند.
 3- سومین شرطی که با وجود آن زن اختیار طلاق دارد، بیماری خطرناک غیر قابل درمان مرد است در حدی که سلامت زن را به خطر اندازد.
4- شرط چهارم دیوانه بودن مرد است در زمانی که امکان فسخ وجود ندارد.
5- پنجمین شرط مندرج در عقدنامه، اشتغال مرد به کاری است که به حیثیت و آبروی زن و مصالح خانوادگی او لطمه بزند در این صورت زن می‌تواند تقاضای طلاق کند.
 6- محکومیت شوهر به مجازات 5 سال حبس یا بیشتر، یا به جزای نقدی که بر اثر ناتوانی از پرداخت، منجر به 5 سال بازداشت شود یا به حبس و جزای نقدی که مجموعاً منتهی به 5 سال بازداشت یا بیشتر شود و حکم مجازات در حال اجرا باشد نیز یکی دیگر از شروط ضمن عقد نکاح است که به زن امکان مطلقه شدن را می‌دهد.
 7- ابتلاء زوج به هر گونه اعتیاد مضری که به تشخیص دادگاه به اساس زندگی خانوادگی خللی وارد آورد و ادامه زندگی را برای زوجه دشوار کند مانند اعتیادی که منجر به بیکاری مرد، فروش اثاثیه منزل و وارد نمودن ضرر به سلامت جسمی و روحی زن و فرزند شود.
 8- هشتمین شرطی است که به استناد آن زن حق طلاق می‌یابد. چنانچه زوج زندگی خانوادگی را بدون عذر موجه ترک کند یا اینکه 6 ماه متوالی بدون عذر موجه غیبت کند، زن می‌تواند با مراجعه به دادگاه و بدون حضور شوهر طلاق خود را ثبت کند.
 9- از جمله مواردی که دادگاه تقاضای زن را برای طلاق می‌پذیرد و در عقدنامه نیز ذکر شده، محکومیت قطعی زوج بر اثر ارتکاب به جرم و اجرای هر گونه مجازات اعم از حد و تعزیر است که مغایر با حیثیت و شئون خانوادگی زن باشد تشخیص این امر نیز با توجه به وضع و موقیعت زن و عرف و موازین دیگر با دادگاه است.
10- دهمین شرط از شروط دوازده گانه عقد نکاح، بچه‌دار نشدن مرد پس از گذشت 5 سال از زندگی مشترک به جهت عقیم بودن یا عوارض جسمی دیگر است که در این صورت زن می‌تواند تقاضای طلاق کند.
11- همچنین چنانچه زوج مفقودالاثر شود و ظرف 6 ماه پس از مراجعه زوجه به دادگاه پیدا نشود نیز دادگاه حکم طلاق را صادر می‌کند.
12- آخرین شرطی که زوج در عقدنامه آن را امضا می کند و اختیار طلاق را به همسرش می‌دهد، ازدواج مجدد مرد بدون اجازه همسر است که در صورت وقوع این مورد، زن حق طلاق را از مرد می‌گیرد.
 زن علاوه بر شرایط مندرج در قباله ازدواج می‌تواند حق سکونت که اختیار تعیین محل سکونت را به زن واگذار می کند، حق تحصیل و حق اشتغال یا هر شرطی که مخالف اقتضای عقد نکاح نباشد را در سند ازدواج خود با توافق شوهر درج کند.
 با تحقق یکی از شرایط دوازده گانه و اثبات آن در دادگاه، زن می‌تواند با استفاده از وکالت ضمن عقد با مراجعه به دادگاه خانواده و طی تشریفات قانونی نسبت به اجرای طلاق اقدام کند.
در مواردی هم اتفاق می‌افتد که مرد و زن بر سر داشتن حق طلاق زن بدون هیچ پیش‌شرطی رضایت دارند یا زنانی در پی دریافت این حق هستند که این مورد خارج ار این دوازده شرط در صورتی محقق می‌شود که مرد در دفاتر استاد رسمی «وکالت در طلاق» را به زن بدهد که در این صورت زن هر زمانی و فارغ از هر پیش‌شرطی می‌تواند از دادگاه تقاضای طلاق کند.
4545
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 229823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 183
  • نظرات در صف انتشار: 5
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۱
    آمار طلاق کمه که باز این موارد رو به خانم ها خوب گوشزد کنید که زودتر و راحتر طلاق بگیرند! البته الان به خاطر مسائلی نظیر نبود گوشت و مرغ در خانه و حرص به طلا بیشتر طلاق می گیرند!!
    • بدون نام IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
      لازم نیست بیان اینجا این موارد رو بخونن تو عقدنامه ی تمام ایرانی ها این موارد ذکر شده اصولا در زمان عقد بایستی این موارد رو خونده باشن بعد امضا کنن
    • عدالت خواه IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
      واقعا....این بحثا واسه چیه...زن اگه هوس طلاق کنه....جیک ثانیه مهریهشو میزاره اجرا طرفم از ترس زندان طلاقش میده....نیازیم به اثبات هیچ کم کاری یا نقصی از شوهر نیست.تا زنا همچین چماقی دارن دیگه این کارا بی معنیه......البته اگر قوانین مهریه رو هم کمی تغییر بدن...منصفانس
    • بدون نام IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
      نیست حخیلی حق طلاق برای زنها ساده است؟
    • مهدی A1 ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
      احسنت موافقم منم درحال طلاق زنم هستم 114 سکه است 70 تابهش دادم هرروز تو دادگاهها هست
    • چنور صادقیان IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
      واقعا دستتون درد نکنه منم عقد کردم میخام از شوهرم جدا بشم چون شوهرم برام تهمت درست کرده؟؟؟
    • بی نام A1 ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
      همش زن . مرد هیچ حقی نداره؟؟؟؟
    • رهام A1 ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
      63 45
      نکنه بدون امضاء کردن عقدنامه میتونی ازدواج کنی . مجبوری که امضا کنی وگرنه کی هر چیزیو امضا میکنه
  • شهلا NL ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۱
    با سلام سوال اینجانب اینست که بند 12 این شروط که به زن اجازه حق طلاق را به زن میدهد با توجه به ازدواج مجدد مرد بدون اجازه زن اول . ایا تمامی حق و حقوق از قبیل نفقه و اجرت المثل و مهریه را هم میتواند بگیرد و یا اینکه چون طلاق از زن است هیچ حقی برای گرفتن حقش به او داده نمیشود باصطلاح باید همه را ببخشد تا بتواند طلاق بگیرد. لطفا جواب این سوال را که خیلی برایم مهم است را بدهید.
    • بدون نام IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
      چهارشنبه ها ساعت 12 شبکه چهار برنامه اردیبهشت را روی آنتن میبرد که درباره ی این موضوعات صحبت میکند میتونید از این طریق کسب اطلاع کنید
    • بدون نام IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
      74 28
      اگر توجه کرده باشید این جزو شروط ضمن عقد است لذا اگر شما در هنگام عقد این موارد را تقاضا کرده نوشته و به سندیت ثبت دفترخانه و امضای حضار و شاهدین رسانده بودید امکان مطالبه دارید بجز این این شروط جزو شروط محکمه پسند هم هست البت اگر شما بتوانید ثابت کنید که زن دوم گرفتن همسر بدون اجازه ی همسر اول بوده است که اثبات اش هم چندان مشکل نیست در واقع مرد باید سندی رو کند که ثابت کند شما رضایت خود را اعلام کرده اید در هرصورت این شروط وقتی جزو شروط محکمه می شود باید سندیت داشته باشد وگرن فاقد وجاهت است
    • بدون نام IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
      ازدواج مجدد کیلو چند الانبه اسم ترویج ازدواج دارند صیغه رو باب می کنند ای کاش خبرانلاین به این موضوع می پرداخت
    • بدون نام IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
      مهریه چماق نیست مرد چشماشوم باز کنه تا موقع دادن تنها حق زن حرفی از چماق نزنه از همون ابتدا باید بدونه چی رو شرط می کنه وچ هقدر همین یک حق به زن میرسه همینم در سرش بنزید چون زن هست جامعه ایران اساس مردسالار است
    • بی نام A1 ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
      این حق طلاقی که برای زنها داده شده همراه با گرفتن مهریه است یا فقط طلاق و سرگردان شدن زنهاست؟!!!
    • حسن A1 ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
      متاسفنه قانون به نفع زنان است وتمام حقوق خود را میگیرند
    • بی نام A1 ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۳
      41 30
      سوال جالبیه
  • بدون نام IR ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۱
    ممنون از اطلاع رسانی خوب شما .واقعا متشکریم .اما متاسفانه در دادگاه های ایران ،کسی نمی تواند این حقوق خود را بگیرد.
  • بدون نام IR ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۱
    خیلی اوقات زن های جامعه ما از حقوق خود اطلاع ندارن و به همین خاطر پیگیری نمی کنند .ممنون از اینکه اطلاع رسانی می کنید.
    • بی نام IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
      اطاع رسانی شفاف بود کاشکی یه شرط هم می گزاشتن که زوجه حق دارد هر زمان که به زوج نیاز ندارد , بدون هیچ عذری به زندان از 3 سال تا 30 سال محکوم کند مرد رو خدا آفریده که زجر بکشه , اونم تو این زمونه
  • بدون نام IR ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
    96 38
    با توجه به 12 ماده فوق چنانچه زوج تقاضای طلاق نماید آیا مهریه و نفقه و دیگر حقوق زوج پرداخت میشود؟
    • بدون نام IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
      81 39
      در صورت تقاضای طلاق از سوی زوج همه موارد مذکور به زوجه پرداخت می شود باضافه نصف اموال مرد که در دوره پس از ازدواج بدست آورده است .
    • مستضعف IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
      میگیره خوبشم می گیره....تازه اگرم نداشت یه راست میره اب خنک.....بعد بزم بگین ناعدالتی در حق زنان!
  • نظر یک مرد IR ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
    این شروط به شدت مسخره هستند یعنی زن باید 4 سال و 11 ماه زندگی خود را تباه کند تا آقا از حبس تشریف بیاورند ؟! من به عنوان یک مرد به همه خانم ها پیشنهاد می کنم ضمن عقد حق طلاق را بگیرید البته ممکن است بعضی آقایون قبول نکنند و یا در قبال آن شما مجبور شوید از مهر بگذرید ولی به هر حال زندگی باید بر اساس مهر و محبت و درک متقابل شکل بگیرد و شکوفا شود نه اجبار زن یا مرد به زتندگی مشترک به هر قیمت
    • بدون نام IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
      دادن حق طلاق به جاش ندادن هیچ مهریه ای عالیه
  • بدون نام IR ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
    جالب این جاست اکثر خانم ها برای دلایلی غیر از این دلایل می روند و تقاضای طلاق می دهند. نگاه که کنید دلایل شان بسیار سطحی تر از این مسایل جدی است
  • بدون نام IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
    73 23
    من سه تا شرطو دارم....
  • بدون نام IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
    چرا نمی نویسید که با همین بند هایی که در عقدنامه آمده . اگر بخوای از مردی با بیماری روانی (که ازت پنهانش کرده بودند روز اول) طلاق بگیری باید کفش آهنی بپوشی و چند سال بدوی و آخر هم تو این دادگاه ها به جایی نرسی ..... آخرش وکیل بهت بگه دستت به هیچ جایی بند نیست تو دادگاه ایران بیماری روانی رو سخت می پذیرند . جالبه که پرونده ی پزشکی هست و لیست داروهای تجویزی پزشک برای مرد که ایشون از خوردنش سرباز می زنه...... ای کاش همه چیز به همین سادگی بود که نوشته شده.....
    • راد (همان نظر یک مرد ) IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
      69 25
      قبل از ازدواج باید بررسی منطقی و غیر اخساسی کرد هر ، دوطرف ، این به معنی بی بند و باری نیست این خود به معنی تحکیم بیان خانواده و هم جلو گیری از معضلات بعد طلاق در کشور ماست
    • علی نیازی IR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
      45 66
      دوست عزیز بهتره بایک وکیل خبره مشورت کنیدومطمئن باشید قانون طرفداره حقه وبه راحتی میتونیدبه حقتون برسید
  • بدون نام IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
    35 17
    مسائلی که بسیار مهمتر از این هستند در نظر گرفته شده.
  • بدون نام IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
    62 96
    با این همه شروط دیگر از حقوق مردها چی ماند؟ ازدواج توافقی است که شارع کف حقوق طرفین را در آن معین کرده و سقفش هم به دست خودشان است. درج شروط اضافی در سند ازدواج که موجب تحمیل آنها به یک طرف شود مایه اختلاف از اول زندگی است. تازه این چه انصافی است که اگر مرد به دلایل شرعی زنش را طلاق دهد باید علاوه بر مهریه نصف اموالش را هم بدهد اما اگر زن به دلایل فوق درخواست طلاق کند علاوه بر مهریه نصف اموال مرد را هم میگیرد؟! زن که معلوم نیست چه نقشی در کسب اموال مرد داشته است! دفاع از زنان در مقابل مردان بی مسئولیت خوب است اما عدالت و انصاف کجاست؟ نمایندگان مجلس اگر اینقدر نگران ظلم در جامعه هستند چرا در قراردادهای تحمیلی بانکها و قراردادهای استخدامی و امثالهم ورود نمیکنند و جلوی اجحاف آنها را نمیگیرند؟
    • بی نام A1 ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۱
      بعضي از مردا حقشونه كه هر بلايي سرشون بياريم تا بفهمن با احساس كسي بازي نكنن
  • بدون نام IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
    پدر شوهر ومادر شوهر و شوهرم با علم به اینکه شوهرم بیماری خاصی دارد از من پنهان کردند و وقتی پسرشان شروع به آزار واذیت کرد از من حمایت نکردند و 1 سال خانه را رها کرد رفت فرصت مطالعاتی و پس از برگشتن گفت طلاقت می دهم و 1 سال هم مرا بدون حامی وخرجی قرارداد ولی ولی من دوستش داشتم می خواستم با همدردی با او زندگی کنم وکمکش کنم ولی بدون دادن مهریه من انقدر مرا اذیت کردند که نزد هر وکیلی رفتم گفتند با اینکه شرایط ضمن عقد هم داشتم گفتند شکایت کنی به هیچ جا دستت بند نیست و به راحتی آب خوردن مرا طلاق داد و فرستادند رفت خارج و پدرو مادری که 4 سال تمام دنبال این بودند که مرا برای پسرشان بگیرند حتی جواب تلفن مرا هم ندادند تا وقتی با زن اینگونه رفتار می کنند آیا دیگر کسی ازدواج می کند؟؟؟
    • بی نام A1 ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
      عزیزم من هم شرایط شبیه شما رو دارم . از همون اوایل ازدواج شوهرم اینقدر من رو به حساب نمی آورد که بخواد مسائل ساده زندگیش رو با من درمیون بذاره . خانواده اش مخالف ازدواج ما بودند و آخر هم به مقصودشون رسیدن . ماههاست خونه رو ترک کرده و هیچ کدوم حتی جواب تلفنم رو نمی دن . شکر خدا زندگیم می گذره و سر سوزنی بهش نیاز ندارم و از نبودنش خوشحالم . اما خدا جای حق نشسته ، قوانین ممکنه به ضرر زنها باشه اما خدا بصیر و شنواست . موفق باشی
  • حقوقدان IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
    62 25
    با توجه به شرط دوازدهم در صورتی که درخواست طلاق از جانب زوجه باشد حقوقی برای وی مترتب نیست و از درجه ی اعتبار ساقط میشود
    • بدون نام IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
      77 31
      جناب حقوق دان بنده نیزبه عنوان یک دانشجوی حقوق که مانده به گرد پای شما برسم خیلی ساده حرف می زنم نه لفظ قلم چرا در قوانین ما، هر وطر دور بزنی و نزنی، باز هم حق با مدر است ببین گفتی اگر درخواست طلاق با زوجه باشه یعنی حتی حق هم با زوجه باشه درخواست طلاق کنه هیچی بهشن می رسه اسمش چیه؟ مرسالاری؟ در پاسخ به دوستانی هم که گفتند مهریه بر قوت خودش هست، خواهم گفت: مهریه که ور که میت ونید قسطی بدین، نمی تونید سر خواستگاری قرار نذارید که مهریه رو بالا بگیرند بعدشم اقایان در این مملکت هر وقت بخواهند می توانند طلاق بدهند بنابراین از همان ابتدا مهریه را طی کنید تا موقع دانش هبزن بیچاره ای که معلوم نیست خانواده اش در جامعه سنتی که ما داریم، قبولش بکنند دوباره یا نه
  • بدون نام IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
    76 79
    چماق مهریه هم به قوت خودش باقیه نه؟!
  • بدون نام IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
    داداش برادر مرد که می نالی از مهریه در جلسه خواستگاری حواستباشه چه قدر قول میدهی بعدشم جناب حقوق دانی که نظر گذاشتی زن حتی اگر حق باهاشبشاه، بق گقته شما اگر (زن) درخواست طلاق کنه، هیچی بهش نمی رسه یعنی همین قدر که جونش ازاد بشه در قوانین ما تعریف شده وقتی قاون مملکت سنتی فکر میک نه از حقوق دان چه انتظار از همون اول مهریه ها رو طی کنید . از کجا معلوم زن بیچاره رو دوباره در خانه اش قبول کنند
  • بدون نام IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
    بیچاره مردانی که ساده بودن
  • محمد علی IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    87 43
    سوال من این است اگر زنی منزل را بودن اجازه و علت ترک کرده باشد بنوعی که بحکم دادگاه هم (الزام به تمکین) به خانه بر نگردد و ناشزه باشد آیا اگر مرد مبادرت به صیغه ( ازدواج موقت ) کند ایا برای خانم حق طلاق پیش می آید؟
  • nioshaa IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۱
    من سه ساله که عقد کردم.شوهرم در خانه ی پدرم قصد کتک زدن منو داشته و در اسمسی به من توهین کرده وتهمت زده است.با توجه به سوء اخلاق وی و تهمتی که به من وارد شده،آیا من حق طلاق و گرفتن مهریه ام را دارم؟؟
    • بی نام A1 ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
      سلام من یه زن چهل ساله هستم شوهرم سو رفتار دارد مدام توهین می کندفحش میدهد ایا با درخواست طلاق مهریه ام لغو می شود؟
  • زهره A1 ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
    81 33
    سلام 8ماهی میشود که همسرم زندگی را برایم جهنم کرده بارها با مادرایشان صحبت کردم اما هیچ تغییری رخ نداده پسری 16ماهه دارم که بیش از خودم برایی او نگرانم دوست دارم بخاطر او با همسرم زندگی کنم ولی دیگر تحملشرا ندارم از لحاظ مالی وضع خوبی داریم اما نکته همین جاست که تمامی پول ودارایی فقط وفقط برای اوست در صورت تقاضای پول از ایشان کارهایی انجام می دهند که ناخوشایند هستند جدیدا فحاشی می کند وشخصیتم رازیر سوال می برد در واقع من ازشما راهنمایی می خوام باید چکارکنم چون میدونم که با گرفتن طلاق تازه مشکلاتم شروع میشه
  • محمدرضا IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    66 47
    سلام.حدود ٢ماهه كه عقد كردم و درست از فرداي روز عقد همسرم به بهانه هاي مختلف به ناسازگاري پرداخته و طلب مهريه كرده ضمن اينكه او هنوز دوشيزه است و هنوز به زير يك سقف نرفته طلب مهريه ميكند آيا راهي براي خلاص شدن از پرداخت مهريه هست؟
    • ali A1 ۰۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
      71 74
      سلام با توجه به دوشیزه بودن نصف مهریه تعلق میگیره. شما می تونید مراسم عروسی نگیرید و برید سر خونه زندگیتون . منتها بدون رابطه. بعد حتی میتونید گواهی عدم تمکین بگیرید و اجازه ازدواج مجدد از دادگاه. محل زندگیتون رو هم تغییر بدید به شهرهای دور افتاده. لیاقت زنی که برا مهریه ازدواج می کنه همینه. یه مدت سخت میگذره بعد خلاص
  • ashkan A1 ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
    35 37
    باسلام واحترام.بنده چندماهی است که باهمسرم مشکل پیداکردم.الان یکسال وسه ماهه عقدیم.تویکساله اول همسر خیلی خوب بودامامن بدرفتاری کردم حالاچندینبارقهرکردیم وهرسری یکماه قهربودیم.بادخالت خانواده هاقراربراین شدبنده توخودم تغییراتی بدم که اینکارم کردم اماهمسرم خیلی عوض شده درکل مثله قبل نیست وحسابی ازخوب شدنم سواستفاده میکنه هرچی دوست داره میگه هرکاری میخوادمیکنه.همه جوره بی احترامی میکنه وتحقیرم میکنه.طوری شده که حرف بایدحرفه اون باشه.الانم دیگه صبره من تموم شده.میخوام بدونم همسرم اگه تقاضایه مهریه کنه به چه صورت است؟مایه خونم داریم که سه دنگ به نامه منه وسه دنگ اون.تکلیفه خونم چی میشه.ایابنده میتوانم هیچوقت طلاق ندم؟طوریکه خسته شن وپشیمون شن؟
    • بی نام DE ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
      82 50
      در کل زن میتونه به راحتی مهریه اش رو بگیره چه مشکلی داشته باشبن چه نداشته باشین فقط کافیه پاش به دادگاه خانواده برسه با 5000 تومان میره دادخواست میده استعلام از ثبت میاره و مهرش رو بهش میدن هیچ کاری هم از دستت بر نمیاد و البته زنی که به هر دلیلی پاش به دادگاه خانواده باز بشه دیگه زن بشو نیست چونهزار تا کار بهش یاد میدن یا از کارکنان دادگاه یا از کسانی که اونجا رفت و امد دارن پس بهتره که نگذارین کار به اونجا برسه اگر هم رسیده دیگه کاری از دستت بر نمیاد
    • لاله A1 ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
      77 45
      عجب آدم بی نام صد برابر آن را مردان در کوچه و بازار یاد گرفته اند روشن است تعریف شما از زن چیه یه موجودی که از حق و حقوق خودش اطلاعی نداشته باشه تا شما به عنوان مرد راحت او را کنترل کنی و هر چه شما بگویی بگوید چشم
  • ashkan IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
    48 50
    سلامی دوباره.ببخشیددوتاکامنت دادم.اگه میشه خواهشن به دوتاش زودجواب بدیداورژانسیه.ایاقبل ازشکایت همسربرای درخواسته مهریه میتوانم داراییه خودم رو به یه طریقی به اسمه کسی دیگه کنم مثلابرادرم؟چون ازوقتیکه من خونروخریدم همسرم عوض شدفقط واسه گرفتن خونه.ایااگه بنام بزنم تودادگاه مشکلی پیدانمیکنم ؟مثلابه برادرم بدهکاربودم فروختم سه دنگم رو.
    • فرزلد A1 ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
      51 29
      فرزاد
  • یک زن بدبخت A1 ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
    نمیتونم همه دوازده شرایط نامزدم ثابت کنم برا دادگاه اونم میگ مهرتو قسطی میدم و طلاقت نمیدم .اگ بدونین شوهر زبون نفهم چه دردیه.
    • بنده خدا IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
      59 11
      پس متاسفانه هم دردیم
  • فاطمه A1 ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۱
    محض اطلاع اون دسته ازغزیزانی ک فکرمیکنن زن فقط برای مهریه است ک درخواست طلاق میدن! 17سالم بود ک ازدواج کردم والان ک 28سالم نشده ب دلیلایلی(کتک،بداخلاقی،زن گرفتن شوهرم)تحمل زندگی کردن باهاشو ندارم وبادوتابچه باید ازش جداشم!پسخوب وبدهمه جاهست پ لطف کنیدیک طرفه قاضی نرید!!!
  • پریا A1 ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    سلام به همگی .امیدوارم هیچ زوجی به این مراحل نرسند ولی اگر رسیدند نیازی نیست افسانه ببافیم قانون را مردان مینویسند و محال است چیزی بنویسند که بعدا نتوانند جمع و جور کنند و در نهایت به نفعشان نباشد
    • ا AE ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
      53 15
      سلام باهات موافقم دقیقا درست گفتی.
    • طاهره IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
      49 15
      سلام دقیقا حرف دل گفتی
  • کاش... A1 ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    51 33
    من یه مدتیه عقد کردم ببا پسری که بعد ععد وشناختن بهتر اون الان اصلن علاقه ای بهش ندارم و مایل به زندگی با اون نیستم اخلاق درستیی هم نداره،الان دیگه تنها دوس نداشتن نیس حتی به نفرت هم رسیدم،آیا فقط علاقه نداشتن دلیل خوبی برای جدایی نیس؟چرا اینو نزاشتن تو شرایط!!
    • بی نام IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
      44 10
      همین جاس که شرایط بدتر مثله خیانت بین زنها شایع میشه البته که درمورد همه زنها صدق نمیکنه اما.... چون اون مردای مغرورو خودخواهی که درک درستی از دوست داشتن ندارن وزندگی رو به کامه همه زهر میکنن وموقعییم که زنه میگه ازت متنفرم فوری انگ خیانت بهش میچسبونن ودقیقا اونجاس که مهریه به کار میاد چون اینطور مردا فقط میترسن که داشته هاشونو ازدس بدن وتنها باتهدید میشه حالیشون کرد که حرفت چیه.بد وخوب همه جاهست ...من بار اول از همسرم جداشدم البته با تهدید مهریه حاظر شد توافقی جداشیم دوباره رجوع کردم بهش فرصت دادم براش بچه آوردم اما دوباره همون مشکلات وداریم والان باز برای طلاق به همون نقطه رسیدم .
  • فرشاد IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
    نه واقعا مهریه و قوانین سنگینش تو قانون به جاست من خودم مردم ولی واقعا به زن خیلی ظلم میشه قانون بیشتر طرف مرد رو میگیره زن اگه مهریه رو هم نداشته باشه که دیگه بدبخته باید یه چیزی دستش باشه طرف قلدر بازی درنیاره حواسشو بیشتر جمع کنه
    • اواره A1 ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
      اقا فرشاد .زن تا وقتی خونه باباشه میخوره میخوابه باباش مجبوره همه هزینشو بده همه چیزبراش فراهم کنه زمانی عروس میشه شوهرمجبوره حتی ارزوهایی که دخترتوخونه باباش بهشون نرسیده براورده کنه با اینکه ازجون براشون مایه میزاری خیلی راحت بهت خیانت میکنند تاحرفی بهشون بزنی زودمهریه میخوان خدایش چه گناهی کردیم مرد شدیم
  • سمیرا A1 ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    25 22
    آیا با وجود یکی از این شرایط حزانت بچه هم به زن داده میشه؟ حق دیدن پدر برای بچه تحت چه شرایطی هست؟
  • زن بدبخت بدبخت A1 ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۶
    63 16
    سلام من یه زنی هستم که مهریه ای ندارم و همسرم همیشه باهام به بهانه های مختلف دعوا میکنه و میگه برو خونه بابات دیگم نیا من یه دختر 11 ماهه دارم نمیدونم چی کار کنم ...از اینجور زندگی خسته شدم کمکم کنید مرسی
  • خيانت ديده IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    82 29
    زن 30 ساله هستم و بعد از 7سال زندگي مشترك(بدون بچه) بخاطر خيانت هاي پي در پي شوهرم اقدام به طلاق كردم و با اينكه حق طلاق با من است وكيلم مي گويد اگر زوج راضي نباشد تنها با وكالت طلاق نميتوان طلاق گرفت. شوهرم هم به هيچ عنوان راضي نيست طلاقم بدهد و مثل هر باري كه خيانتش رو شده شروع به التماس و.. كرده ولي من كه مي دانم عوض بشو نيست چه كنم؟ لطفا راهنمايي كنيد ممنونم
  • بهناز DE ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    30 30
    زن برادرم تقاضاي مهريه كرده و جون برادرم صاحب يك خانه ويك زمين است، دادكاه نظر داده كه بأيد خانه را به زن بدهد، جه كار بأيد كرد؟؟؟؟لطفا به اميل جواب بدهيد
  • بی نام IR ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
    77 14
    اگه مرد بی مسولیت باشه و به فکر تنوع گرایی باشد ایا مهریه و نفقه و نصف دارایی می تونه تاوان احساس و روحیه و ابروی یک زن ایرانی در جامعه را بپردازد . کمتر زنی هست که از تشکیل خانواده بدش بیاد . جونی . شادابی . احساس جایگزین پول می شود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • رضا IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
      60 56
      همین هایی که می گویید مرد ها هم دارند. آن ها نه تنها همین احساس و شادابی و جوانیشان را از دست می دهند بلکه وقت و جوانی خود را در زندان و همچنین دارایی خود را که حاصل تلاش چندین ساله ی آن هاست از دست می دهند. واقعا یک عده خیلی بی انصاف و خودبین هستند! متاسفم ...
  • علامت سوال A1 ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    30 11
    لطفا راهی برای پی بردن به ازدواج مرد حالا دائم یا موقت رو بگین. ممنون.
    • بی نام A1 ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
      47 6
      ب نظر من قانون اینقد زن رو خسته میکنه ک بگه حقم حلال جونم ازاد
  • اورژانسی IR ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
    زنی 29ساله هستم و 5ساله ازدواج کردم و بچه ندارم. شوهرم بداخلاق و عصبیه و بد دهنه. دست بزن داره و شدیدا منو شکنجه روحی میده با حرفاش و بی احترامی به خانوادم. ازش متنفر شدم اما شرایط بازگشت ندارم.احساس عجز و درماندگی میکنم.نمیدونم باید چیکار کنم.امشب هم باز بهم بدوبیراه گفت و چند تاسیلی محکمو وقتی هم داد زدم گلومو فشار داد تاصدام درنیاد...تا حدخفگی.... تاحالا دنبال شکایت و دادگاه نرفتم. اما باید کاری کنم. منو راهنمایی کنین توروخدا.داغونم. نمیدونم ازکجا شروع کنم و چکار کنم؟زود جوابموبدین
    • الهام A1 ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
      من هم مثل شما بودم الان هم در شرف طلاق هستم
    • بی نام RU ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
      10 6
      من هم امشب برای هزارمین بار دعوام شد. نمیدونم چکار کنم .... باید طلاق بگیرم
  • بی نام IR ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۶
    22 31
    سلام، من 31 سالمه و یک ساله ازدواج کردم، حق طلاق رو هم دارم. همسرم مردی مهربونه، و هیچ کدوم از 12 مورد رو هم نداره. اما بشدت به لحاظ عاطفی به خونواده ش وابسته است. اما حرف من این نیست چون حق طبیعیه هر انسانیه که خونواده شو دوست داشته باشه. اما وقتی تمام برنامه های زندگی من از ترس این که از لحاظ عاطفی از خونواده ش طرد نشه باید طبق میل خونواده ش باشه، من چطور می تونم خودم برای پیشرفت خودم برای جای زندگیم، برای زمان بچه دار شدنم، برنامه ی خودم رو منتاسب با شرایط ام داشته باشم، آینده روشنی برای من تو این زندگی نیست، همیشه به دروغ تظاهر می کنم که خوشبختم آیا برای من هم راهی هست که از ایشون جدا بشم؟
    • مهتا A1 ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
      24 19
      خب وقتی حق طلاق با شماست راحت میتونی جدا شی یا اینکه ازش تعهد بگیری و به خواسته هات برسی
    • بی نام IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
      42 8
      به نظر من با شوهرت بشین و منطقی حرف بزن
    • ا A1 ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
      27 7
      بنظرمن بایدبیشتربه شوهرت ازلحاظ عشق ومحبت نزدیکبشی تاجایی که تمام قلبش پربشه وازعشقه اونابیشتربشه
  • فاطمه A1 ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    36 12
    اگه کسی توجیب شوهرش شیره تریاک بیدا کنه اون وقت چی
    • hln A1 ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
      هیچی مهم نیست با هم بکشید و حالشو ببرید
    • آرش خلیلی 09352777689 A1 ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
      30 12
      بهش وقت بده.توضیح بخاه اگرم ناخاسته سمتش رفته اگه همسر خوبی هستی کمکش کن
  • خسته A1 ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    20 9
    شوهرمن بیشترازاون که به فکرمن ودوخترم باشه به فکرخانواده اش است هم ازنظرمالی وهم غیرمالی با اثبات این موضوع بابخشیدن مهریه می توانم درخواست طلاق بکنم
  • رضا IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    39 8
    به نظر من 50% آمار طلاق ازدماجهای عشق و عاشقی هستند من خودم یکی از همونام و واقعا" با همسرم مشکل دارم انشا الله مشکل همه جوونا حل بشه
  • بی نام IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    20 6
    به همراه درخواست طلاق می تونه مهریه اش رو هم قانونا مطالبه کنه. یا باید با زوج توافق کنن.
  • رحیم A1 ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
    17 27
    من این ۱۲شرایط رو امضا نکردم و حق طلاق رو از زنم گرفتم . حالا مدتی رفته خونه پدرش . ایا میتواند دادخواست طلاق بدهد و ایا حضانت فرزند رو قبل از طلاق به او میدهن؟
  • بی طرف IR ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    23 26
    با توجه به رای گیری های نظر دوستان یقین دارم بیشترین مخاطب این مسائل خانوم ها هستن .
  • الناز A1 ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    36 19
    سلام.من الناز تازه رفتم تو 20به اجبار برادر و پدرم ازدواج کردم ولی الان 4ماهه که عقدم 3ماهش فقط دعوا و توهین و سلامت عقلی هم نداره و اختیارش دست خانواده هست ومن میخواهم طلاق بگیرم ومهریه ام را ببخشم ولی پدر وبرادرم میگویند اگر طلاق میخواهی باید جریمه بدهی ومن را می‌رسانند خواهشا به من کمک کنید.ممنون
  • پریا A1 ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    31 6
    سلام من یه خانوم 23 ساله هستم که به دلیل رفتار جنون شوهرم که چاقو می‌شه درخواست طلاق دادم آیا مهریه به من تعلق میگیرد
  • بی نام A1 ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    27 41
    مگه مرد ها ادم نیستند حتما شما زن هسیتد خب پس کجای دنیا به غیر کسورهای اسلامی مهر یه هست هم وطن عزیز
    • محمد A1 ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
      70 14
      مهریه نیست ولی حق انتخاب که هست. مهریه نیست ولی انسانیت هست.مهریه نیست ولی حق وحقوقی که هست واز نظر اقتصادی به خانواده اشان وابسته نیستند. درک هست. اکثرا باسوادن.مرد باید مرام داشته باشد...
  • یک زن بی پناه A1 ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    93 27
    سلام من زتی 42 ساله و شاغل و دارای دو فرزند هستم متاسفانه همسرم که تحصیلات عالیه هم داره از ابتدای ازدواج هم دست بزن داشت و هم رفتار بسیار بدی که با کوچکترین بحثی دستمو می گرفت از خونه بیرون مینداخت تو ان جور مواقع از اونجا که خونواده ام خارج از کشورن من یا می رفتم هتل یا مجبور بودم تا صبح تو کوچه پس کوچه ها سرگردونو بی هدف راه برم تا هوا روشن شه برم محل کار بعدشم به خاطر بچه ها برگردم خونه من زن بسیار آروومو ساکتی هستم همون بحثای کوچیکم توسط خود شوهرم ایجاد میشه و از اونجا که از روحیه بساز و مطیع من آگاهه خیالش راحته که هر وقت منو بندازه از خونه بیرون دوباره واسه بچه ها بر می گردم خونه دیشبم همین کارو کرد و من صبحی اومدم خونه تو این هوای سرد خدا میدونه چی کشیدم بیرون ادامه :
    • بی نام A1 ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
      81 31
      واقعا نمیدونم چی بگم منم پدرم دکترا داره ولی از وقتی خودمو میشناسم هیچ چیز خوبی توش ندیدم،بسیار پر مدعی بد دهن و حتی خیلی اوقات مادرم و کتک هم زده من بارها به مادرم توصیه کردم درخواست طلاق بده به شما هم همین توصیه رو میکنم،اگر زن ها ایران به اسطح بالای اعتماد به نفس و تفکر میرسیدند که طلاق آخر راه نیست خودشون و زنگی شون نجات میدادند
  • بی نام A1 ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    70 6
    خیلیا بهم گفتن جدا شو از وکیل تا مشاور و .... اما من به خاطر بچه هام میخوام زندگی کنم و فکرم نمیکنم هیچ مادر دلسوزی واسه راحتی و خوشبختی خودش بچه هاشو سرگردونو بد بخت کنه این پیامو نوشتم تا از مسئولین به عنوان یه خواهر کوچیک بخوام قانونی وضع کنن که اگه مردی در کمال ببخشید بی غیرتی زنشو از خونه انداخت بیرون جرم سنگینی واسش در نظر گرفته شه و در پایان شما رو به امام رضای غریب در مساجدو نبندید البته شاید مساجدی باشن که تا صبح درشون به روی بی پناهانی چون من بازه که من نمیدونم یا مراکزی معتبر که این جور مواقع پناه میدن به منو امثال من کاش منم پدر و مادری داشتم ......
  • بی نام IR ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    47 28
    زنهای خیابانی را جمع کنن همجی درست میشه
    • بی نام IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
      23 20
      موافقم بانظرشما
    • رها IR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
      85 9
      مردای خیابونی رو چیکار کنن اونوقت؟؟؟
    • بی نام IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
      68 7
      دقیقاااااااا مردای خیابونی رو چیکار کنن اونوقت؟؟؟
    • بی نام A1 ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
      16 6
      احسنتم
  • زهرا IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    47 12
    مهریه نده نفقه نده طلاق بده هیچی نده طلاق بده.... خسته شدم خسته شدم خسته شدم خیلی خسته شدم. فقط طلاق بده.
    • آرمین IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
      4 24
      مثلا میخای بگی خیلی اذیتت میکنه الکی
    • بی نام A1 ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۲
      16 7
      خخخخخخخخخخخخخخ، آره دیگه، مثلا خیلی داره اذیتش میکنه خا لامصب بگو تو چکار باهاش کردی که به اینجا کشیده شده؟
  • مهدی A1 ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
    12 15
    با این قوانین آمار 50 درصدی طلاق هر ستل بالاتر میره
  • بی نام A1 ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
    به نظر من باید زنی را که تمکین نمی کند طلاق داد زن باید مطیع باشد من هم دارم زنم را طلاق می دهم
    • یه خانم IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
      دوره بردگی زنان دیگه گذشته آقا
  • داریوش IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    14 3
    سوال؟برادر من حبس ابد دار د ای زن او میتواند باوکالت تام از اودارد ادعا ارث پدر که 4سال است فوت کرده است شاکی شود وطلب سهم ارث کند؟با تشکر موفق باشید
  • بی نام A1 ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    52 12
    سلام من 5 ماه كه عروسي كردم اما هنوز خونه پدرم هستم بدلايلي كه محكمه پسند نيست شوهرم بدون تهيه خونه براي من عروسي گرفت! با شوهرم اختلافات سنگيني دارم من طلاق ميخوام اما مهريم 14تا سكه بيشتر نيست حق طلاق هم ندارم ! دادگاه هيچ حقي بمن نميده! اخه اين چه قانونيه كه زن بايد بسوزه وبسازه!؟ من بايد چيكار كنم!؟؟؟؟
    • بیچاره IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
      37 5
      منم دقیقا مشکل تو رو دارم و خیلی هم با شوهرم مشکل دارم .. میگه طلاق نمیدم.. دارم دق میکنم.. هیچ راهی هم پیدا نمیکنم
  • ناراحت A1 ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
    39 5
    سلام دوستان :منوشوهرم مشکلی باهم ازهیچ نظری نداریم نه اخلاقی نه رفتاری تنهامشکل این بودک شوهرم معتادشده بودوالانم ترک کرده ماهمدیگه روخیلی دوست داریموعاشقانه همدیگه رومیپرستیم تنهامشکل مادخالتای خونوادهامونه ک ازروزی ک عقدکردیم شروع شده والان خونواده من میگن بایدطلاق بگیری توروخدادوستان دعاکنین ماجدانشیم
  • ستاره A1 ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
    25 9
    سلام،منم دوساله توعقدم.یعنی 6 ماهه پیش مجلس عروسی گرفتن،بعدش پدرشوهرم فوت کرد،چون اینجا تنهام،غریبم،6 ماهه خونه مادرشوهرم هستم،هنوز خونه ندارم،زندگی ندارم،شوهرمم چشش به دهن مادرشه،خیلی خسته شدم،شوهرم شغلی نداره.یعنی حتی نمیتونم تقاضای مهریه کنم ،میشه مهریه رواز ارثیه اش بده؟
    • بی نام US ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
      14 1
      سلام عزیزم .بله شما میتونید از طریق ارث رسیده به شوهرتون طلب مهریه کنید و حتی شامل مثتثنیات هم نمی شوید
  • فريبا IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    49 13
    سلام دوستان عزيز ،متاسفانه زماني كه بعضي مردها زن ميگيرند احساس ميكنن كه دشمني اوردن توي خونه و همش بهش دروغ ميگن من 7 سال با همسرم زندگي كردم و تا زماني كه مجوز ازدواج مجدد از من نخواست من نه مقدار حقوقشو ميدونستم و نه اموالشو ما توي خونه اجاره اي مينشستيم و من اجاره خونه ميدادم بعد از اختلافاتمون فهميدم سه تا خونه داره
  • بی نامم IR ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
    92 29
    سلام آقایون محترمی که چهار پنج سال میمونید پشت در و هی برو بیا.... کسی براتون کله قند نفرستاد که بیا خاستگاری من...تو که لیاقت نگه داشتن زنتو نداری چرا ازدواج میکنی...؟
  • بی نامم IR ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
    59 11
    من یه زن شاغلم 10 ساله ازدواج کردم و سی سالمه .... با دو تا بچه ای که دارم میتونم بگم فقط دارم عمر میگذرونم نه زندگی... چون چاره ای ندارم... ما زنها تا کی باید بسوزیم و بسازیم... از درامدی که دارم هیچیش مال خودم نیست فقط دیسک کمر و گردنش برام مونده ...
  • بی نام IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    45 13
    وقتی شوهر به زنش دروغ میگوید که مرد نیست ولی بازنهای دیگر میرود زن چه باید بکند؟
  • مری A1 ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
    35 7
    من زنی 25 ساله از اهواز داریه سه فرزند شوهرم سه ساله بدون اجازه من زن دوم گرفته وحالا مرا اذیت میکند وحقوق مرا سلب نموده درحالی که پولادراترین شخص دراهواز است خواهش میکنم کمکم کنید
    • baran A1 ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
      19 5
      سلام من عقد نامه خود گم کردم اما محضر خونه ای که من و همسرم رو عقد کرد ی برگه به ما داد که تمام مفاد عقد نامه در آ ن ذکر شده ,آیا برای طلاق اون برگه کافیست ؟ و ایا دردفترخانه یا ثبت احوال دفتر اصلی که ما امضا کردیم هست ؟چون من حق طلاق دارم و در این برگه هم ذکر شده
  • الهه A1 ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    39 13
    من 31 سالمه 3 ماه ازدواج کردم شوهرم دست بزن داره مغروره ولی یه نکته جالب توشخصیتشه اونم اینکه روابط اجتماعیش بالاس یعنی بنا به شغلش وقتی خانم ها باهاش ارتباط برقرارمیکنن باخودشون میگن چه مردی خوشبحال همسرش اما واقعااینطورنیست
  • علی A1 ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
    31 8
    باسلام.من سه ساله که ازدواج کردم .همسرم از من تمکین نمیکنه و به هیچ کدوم از حرفام عمل نمی کنه .به همین خاطر یه ماهه که زندگی برام تلخ شده .حالا که بهش می گم توافقی جداشیم اون هرروز یه چیز میگه الانم میگه ک مهریشو میخاد و طلاق .کمکم کنین واقعا موندم چیکار کنم.اگه پول داشتم بهش میدادم.ن پول دارم و ن یه زندگیه درست.هیچ کدوم از 12 شرط بالا رو ندارم که بتونه دادخواست طلاق بده .به ایمیلم ج بدید .ممنون
  • بی نام A1 ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
    64 36
    خانوما آقایون توروخداااااا انقد راحت از طلاق حرف نزنید،تورو خدا یه کم صبور باشید،عرش خدا به لرزه میاد با آوردن اسم طلاق.... همه ی آدما بدی دارن،صبر کنید،صبر... خدا خودش همه چیز و درست میکنه
  • مهناز US ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
    14 14
    14 ساله زیر طلاقم شوهرم از دادگاه اجازه گرفتن زن دوم رو داشت الان 2دختر دارد ومن نصف مهریه ام را گرفتم ولی الان طلاقم نمیدهد لطفا راهنماییم کنید
  • سحر A1 ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
    29 17
    سلام. من ٢٦ سالمه، ٦ ساله كه ازدواج كردم الان خيلي پشيمونم نمي خوام بگم براي چي فقط ميدونم اينقدر ازش متنفرم كه.... مي خوام جدا بشم مگه چند بار به دنيا ميام... خدا باهام قهر كرده هر چي صداش ميكنم صدام و نميشنوه... ميگن دعاي آدما در حق بنده ديگه قبول ميشه، دعام كنيد.
  • بی نام IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
    56 42
    من اصلانمیدونم شوهرمودوست دارم یانه یه وقتایی حالم ازش بهم میخوره یه وقتایی هم خیلی دوسش دارم البته بیشترمواقع حالم ازش بهم میخوره اصلاهدفی ندارم ازاین زندگی صبح تاشب توخونه ام صبح تاشب بادرودیوارادردودل میکنم بنابه دلایلی هم نمیتونم طلاق بگیرم چون یه جورایی ازاون وررونده ازاین ورمونده ام تنهاارزوم توزندگیم مرگه همین
    • ندا IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
      11 14
      مندقیقن مثه توام...
    • هانیه A1 ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۲
      10 6
      سلام خیلی جالب بود برام بین تمام پیامها حس شما شبیه من بود... منم مثل شما هستم یعنی گاهی عاشقشم و گاهی روزاا میخوام جدا شم اما شرایط جداشدن رو ندارم من فک میکنم خیلی آدم کم حوصله و کم گذشتی هستم ولی کلا سرت رو گرم کن با کارهای هنری یا باشگاه استرس آدم تخلیه میشه به خصوص اگر هدف مند باشه و روزی بتونی ازش پول در بیاری خیلی حال میده
  • بی نام A1 ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
    47 12
    وقتی طلاق میگیری فقط اولش خوبه ولی دقیقا از فرداش میفهمی که چی شده بعدش سخت تر از قبلشه خیلی سخت تر مخصا اگه از بچه خودت دور باشی.دلت واسه خونت تنگ میشه انقدر که بری جلودرش نگاه کنی و اشک بریزی.دلت واسه بالشتتم تنگ میشه چه برسه به چیزای دیگه.....کم کم افسرده می شی خیلی هم قوی باشی ب جای افسردگی خیلی حساس و زود رنج میشی
    • بی نام A1 ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
      11 3
      منم همینطورم.بریدم.شرایطت مثل منه
  • بی نام IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
    34 28
    اگر مردي زنشو بخواد طلاق بده اما زن نخواد دادگاه چه حكمي ميده؟ مهريه منم 600سكه ميباشد؟
  • بی نام IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
    18 19
    لطفا اگه كسي ميدونه سوال منو جواب بده من سال ٨٥ بدون هيچ مراسم عروسي به خانه مثلا بخت رفتم دليل عروسي نگرفتنمونم اين بود كه برادر و برادر همسرم با هم دعوا كردند وبعد از اونهم خانوادهامون ما بخاط اونكه زندگيمو نجات بديم بدون مراسم به خونه بخت رفتيم اوايل شوهرم با من همعقيده بود كه ما گناهي نداشته ايم اما بعدا به سمت خانواده اش كشيده شد. از سال ٨٥ تا الان كه٩٣ است هيچ خواهر و برادر و فاميلي به خونه ما نيامدند اخرهفته ها هم تنها ميرم خونه مامانم اونهم تنهاي توي همه مراسم من و اون تنههاييم مثل دوران مجردي اين تنهايي منو خسته كرده ميخوام تقاضاي طلاق بدم آيا با اين شوايط دادگاه به من حق طلاق ميده اگه نميده من بايد چه راهي رو انتخاب كنم
  • ف.ح NL ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    16 11
    یه سوال ممنون میشم پاسخ بدیناگه یکی از این شروط محقق بشه مثل بدرفتاری مرد ،زن میتونه مهریه ی خودشو کامل بگیره؟؟
  • الناز A1 ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    29 6
    چرا بدون فکر حرف میزنی من 1ساله عقد کردم کتک خوردم.خانوادم رو کتک زده.بهم تهمت هم جنس باز رو هم زده.فحاشی هم بهم کرده با پیامک ولی. ومهریه و هر چی طلا برام اورده میبخشم فقط طلاقم بدهچر
  • بی نام A1 ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    14 13
    مهریه حق مسلم خانم هاست ولی درصورتیکه عدالت کاملا رعایت بشه آیا مردی که ازدواج کرده و متوجه شده همسرش یک آدم فریبکار بوده و اونو طلاق میده دیگه حق زندگی و ازدواج مجدد نداره؟؟؟ با مشکلاتی که همسر اول من داشت که درخواست فسخ نکاح دادم که با ناعدالتی موافقت نشد و من هم مجبور به طلاق دادن همسرم شدم چون زندگی با یک آدم فریبکار غیر قابل تحمله، از طرفی با وجود شرایط بد اقتصادی و نداشتن درآمد مناسب به محض به تعویق افتادن مهریه همسر اولم با ایجاد مزاحمت تلفنی و شکایت و تهدید قصد به هم زدن زندگی مجدد من و همسرم رو داره، ایشون از مهریه به عنوان ابزاری برای اذیت و آزار و تهدید خانواده پدر خانومم استفاده میکنه، همسر دوم من و خانواده ش چه گناهی کردن که مدام از اخلاق ناشایست زن اولم زجر بکشن؟؟؟؟
  • علی A1 ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
    38 10
    سلاممن تو ابراز عشق ومحبت به زنم به خداوندی خدا کم نذاشتم اما اون بخاطر کمی درآمدم همش باهام دعوا میکرد و به منو پدر مادرم فحش میداد قبلا فک میکردم مردا بددهن میشن تا ازدواج کردم من اونو خیلی دوس داشتم و به اصرارخودش جداشدیم خانوما راهنماییم کنن آخه درسته بخاطر پول این همه عشق زیر پا گذاشته بشه آیا بقیه دخترا هم اینطورین؟؟؟؟؟؟؟؟
  • سما A1 ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
    21 4
    جالبه انگار اقایون بی دلیل هوس تجدید فراش نمیکنند که میگید خانوما بی دلیل هوس گرفتنه مهریه رو میکنند خوبه مهر حقه حتی وقتی زن با شوهرش زیره یه سقفه ولی ازدواج مجدد اقایون و طلاق زنه اول اکثرا به خاطره زیادیه پولشونه و میتونن مهر اولیو بدن میرن سراغ دومی
  • بی نام EU ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
    27 18
    سلام من دختر هستم شاغل و 3 ماهه عقد کردم و هنوز عروسی نکردم وخونه پدرم هستم آیا اگر جدا بشم اسم پسر تو شناسنامه من پاک میشه؟
    • بی نام IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
      2 1
      بله پاک میشه
  • بی نام A1 ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    50 18
    با سلام من یه سوال داشتم شوهر من خیلی بد دهنه ودست بزنم داره حق طلاق با منه لطفا جواب بدین
  • بي نام EU ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    33 27
    سلام با مردي كه هميشه خدا پاي فيس بوك و لاين و ايناست و فقط از زنو بچش غذا ميخواد و اصلا بهشون توجهونميكنه و همش زور ميگه بايد چكار كرد؟آيا ميشه طلاق گرفت؟
  • يونس A1 ۰۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    13 19
    س.سه ساله كه عقدبستم تازه خانواده عروس متوجه شدند كه من بدرد دخترشون نميخورم آياميتونند درخواست مهريه بكنند
  • سوری A1 ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    18 13
    من چهار ماهه عقد کردم و هنوز باکره هستم و شوهرم با گواهی عدم سازش دادخواست طلاق داده و مهریه من چهارده سکه است میشه راهنماییم کنید که چقدر مهریه بهم میرسه ، آیا نفقه هم به من میرسه؟ لطفا راهنماییم کنید
  • ناشناس A1 ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    37 7
    من ١ سال عقد بودم و شوهرم ادعا مي كرد كه منو عاشقانه دوست داره و واقعا همو دوست داشتيم و با هم خوش بوديم ... بندرت هم با هم دعوا داشتيم . يك روز با هم دعوا كرديم و به من توهين كرد و دلمو شكوند به ٣ روز نكشيد و ناگهاني در جا فوت كرد ... الان حاضرم دنيا را بدم و ١ دقيقه دوباره با هم باشيم ... تو را به خدا قدر لحظات با هم بودن را بدونين ... انقدر لجبازي و بچه بازي در نيارين ، عمر خيلي كوتاه و بي ارزشه ...
  • بی نام A1 ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
    16 29
    من زنم بچه دارنميشه ٧تا سقط داشته بنظرتان چكار كنم اعصابم وازدست دادم چكاركنم بنظرتون
  • مهتاب A1 ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
    88 20
    سلام شوهرمو بدجور زدم و الان اون درخواست طلاق داده، به همین راحتی هم حقمو می گیرم و هم طلاقمو
    • مهدیه A1 ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۹
      10 6
      ایول خوشم اومد خخخخخخ
  • nazi A1 ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
    10 20
    من شوهرم ودوست دارم ولی اون نمیخواد زندگیو برام سخت کرده همش بحث داریم دوتابچه دارم که بدون بچهام میمیرم چیکارکنم خسته شدم
  • بی نام IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
    28 7
    پس اونیکه مهریش14سکه است باید چیکار کنه؟کسی ک همه چیزشا پای شوهر قدرنشناسش داد چیکار کنه
  • م.ب A1 ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
    20 83
    خجالت بکشید چقدر راحت اسم طلاق رو میارید. اگر زندگیتون سخته تحملش کنید و بدونید خدا خیلی دوستون داره که در زندگی سختی و عذاب میکشید تا گناهاتون در این دنیا مجازات بشه و کمتر بشه و یا با تحمل این سختی ها اعمال نیکتون بیشتر بشه و اون دنیا پیش خدا رو سیاه نباشید و رستگار بشید پس خوشا به حال کسانی که در دنیا زندگی سختی دارند و تحملش میکنن و گناهانی مانند طلاق یا خیانت انجام نمیدن
    • بی نام A1 ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
      51 15
      لطفاشمانظرنده خودت خجالت بکش همه جوربیماری روحی روانی گرفتیم من خودم دوازده ساله دارم میکشم بس لطفاسکوت من بایه عالمه مدرک هنوزدوسال درگیردادگاه ایران هستم چجورقانونیه کی گفته طلاق راحته برای زن من مهرمو بخشیدم تاحدودی فقط دهملیون دارم میگیرم بازم طلاق نمیتونم بگیرممم ظلم مردبه زن تاکی مسعولین هیچ کاری برای زن نمیکنند چه بسازنایی ودیدم ازدست شوهرشون به خاطرنداشتن خانواده پناه به مراکز بهزیستی بردن بازم ازاین طریق طلاق نتونستن بگیرن خانمی ودیدم بادست وپای شکسته تواسکان بودمن خودم ضرب وجرح میشدم پدرم مفقودالاثرجنگ حیف خونی که پدرم خرج این مملکت کرددادگاه رای وبه اقایون بده وزن بایدچهارسال صبرکنه تااقارضایت بدن به طلاقاین اسلام نمیگه این زن نیاز داره به همدم خودش شایداین اقاهیچ وقت رضایت نداد
  • تکتم A1 ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۸
    15 5
    من 14سکه مهریه ام هست و احرا گذاشتنش فایده ای نداره شوهرم رفتار بسیار بدی با من داره به طوری که اطرافیان میگن چطور زنت تحملت میکنه من خسته شدم نمیدونم ایا رفتار بد توجیح پذیره برای قاضی که طلاق بگیرم ...میتونم شاهد بیارم
  • منوچ A1 ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
    25 41
    مهریه واقعا چماقه،چماق میفهمید ،اگه نبود الان زنه من پیشم بود
  • سپیده A1 ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
    4 4
    ایا بدون شناسنامه میشه درخواست مهریه نفقه کنم؟
  • maryam IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
    16 7
    من مدتی است عقدم . تو ماشینش پایپ شیشه پیدا کردم انکار کرد. یکبار تو خیابون منو زد یکباریکبار جلوی خانوادش زد . از من پول میگیره. از بددهنیش بی احترامیش نگم یکبار منو زندانی کرد / بیکاره / میگه دوران خوشت الانه هفته اول ازدواج باید شکایت کنی ارثتو بگیری / حق طلاق با منه / از ابروریزی میترسم /چیکار کنم/؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ارش A1 ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
    37 46
    بعد از 7 سال تجربه در دادگاه ها برام کاملا روشنه که 80 درصد طلاق ها به دلیل زیاده خواهی های دختران این نسل است..... نمیخوان قبول کنن که باید با یکی مثل خودشون زندگی کنن.....دختران این نسل دنبال بهترین در همه لحاظ هستن .... به همین دلیل دچار سادیسم زیبایی و دچار خود کم بینی شدن...که حتی با عمل های متعدد و لوازم آرایش های زیاد عطش آنها فرو کش نمیکند و ارضای عقلی نمیشوند..... و در زندگی روزمره خود با کوچکترین فشار زندگی به سمت خیانت و دل بستن به سراب بصورت پنهانی میروند ..... در مقابل هم مواد مخدر و روان گردان اسیبی جدی و خطرناک برای مردان شده که 100 درصد در زندگی تاثیر خود را بصورت مستقیم بر خانواده و زن و فرزند میگذارد و معضلی نابخشودنی است ...
  • پارس IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
    37 9
    جدا از این مطلب تمام قانون از اجازه گرفتن زن از مرد تو هر کاری از تحصیل کردن و بیرون رفتن تا سفر خارج کشور رفتن وا4تا زن گرفتن مرد و حضانت بچه بعد هفت سالگی به پدرو و... به نفع اقایونه بعد حسن میگه قانون ایران متاسفانه به نفع زناس
  • رضا A1 ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
    10 25
    بنده به عنوات یک کارشناس خبره در مسائل حقوقی ، در ارتباط با موضاعاتی که دوستان به آن اشاره کردند نظر خاصی ندارم . من الله التوفیق
    • بی نام IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۲
      24 3
      خسته نباشی
  • بی نام DE ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    45 6
    بشدت از ازدواجم پشیمان. روز و شب افسوس میخورم
  • دنیا A1 ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    14 3
    شوعرم بدهنه بی توجه بی فکرختی شامی که توهونه میهورم همسایه ام هبرداره بچه روازمن میگیره و نصبت به من بدبین میکنه ولی بچه اموخیلی دوست دارم میمیرم.ولی شوعرم واقعاادم نیست ساخنه شده واسه تهمت کارای خاله زنکی خسته ام موردشوراین قانون ببرن ک فقط واسه مرداست
  • علی مقدم A1 ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
    8 7
    اگر زن متعاد و بد دهن باشد در زمان طلاق مهریه بهش تعلق می گیرد؟
  • محمد مهمدی A1 ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۲
    26 5
    یک سوال. شوهر من زن صیغه کرده. میخام. طلاق بگیرم. وکیلم گرفتم. چقدر طول میکشه
  • سارا IR ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
    46 5
    پشيموووووونم إز ازدواج
  • علی A1 ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۴
    15 11
    آقا و خانوم محترم به جای شاخ شونه کشیدن واسه همدیگه و حرفای بیهوده به فکر بعدی باشین.من اولیو مهریه دادم و دومی ام که به طلاق کشیده هر چی بخواد و دارمو میدم و عمرمو تباه تر ازین نمیکنم...به فکر بعدی باشید.
  • مرجان RO ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    9 1
    مهریه ک لغو نمیشه در صورتیکه زن درخواست طلاق کنه نصف اموال و نفقه لغو میشه ، نه مهریه... ک با اوردن این شرط ک اموال منقول و غیر منقول اعم از تجاری مسکونی اتوموبیل و ... حتی در صورت درخواست طلاق از جانب زوجه بصورت 3 دانگ از 6 دانگ تقسیم میشود این موضوع حل میشه
  • نرگس RO ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    35 14
    با محبت زن شوهر به هم هیچ طلاقی انجام نمیشه
  • یوسف A1 ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    9 6
    با این اوضاع دیگه ازدواجی صورت نمیگیرد هرود طرف باید کوتاه بیان
  • بی نام A1 ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
    45 15
    خدانکنه کاربه طلاق بکشه چون همه چی ب نفع مرداس حتی نگاه جامعه
    • بی نام A1 ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
      11 3
      واقعا
  • زهره A1 ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
    26 3
    به قدری نظرات سطحی بود که واقعا جای تاسف داره،در جامعه ای که زن و مرد رو از روزه اول جدا کنن،بیشتر از این توقعی نیست... واقعا این همه خشم نسبت به مردها و زنها از کجا میاد؟؟؟؟
  • فاطمه A1 ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۹
    54 22
    ای کاش بعضی ازمردها معنی زندگی و خانواده رو میفهمیدند
  • یاسمین A1 ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۸
    27 7
    اگه دختری به اجبار و تهدید خانواده عقد کرده باشه چجوری ميتونه طلاقشو بگیره حتی در صورت مخالفت پدر؟
  • setayesh A1 ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    7 2
    سخته خیلی سخته
  • زهرا A1 ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    2 4
    میشه مراحل طلاقو بگین با تشکر
  • محدمحمد A1 ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۷
    3 4
    چطوري ميشه اثبات كرد زن قبلا ازدواج داشته واعلام نكرده و در صورت اثبات حكم قانون چيه ممنونم از زحماتتون.و اينكه الان سه ماه خونه رو ترك كرده و بچه رو هم با خودش برده
  • مظلوم DE ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۷
    14 4
    سلام من زني ٢٧ساله هستم.با كسي ازدواج كردم كه فكر ميكردم عاشق منه و سالها منو دوست داشته منتظر من مونده تا بله بگممتاسفانه اينها هم تصورات غلط من بود،٢٣سالم بودعقد كردم و يكسال توي عقد بوديم.تمامااز روز خواستگاري حرفاش دروغ بود از مقدار حقوق گرفته تا خونه داستن و نماز خوندن و خيلي چيزاي ديگهمنتها من وقتي عقد كرديم گفتم اشكال نداره باهاش ميسازم كمكش ميكنم كم كم رشد كنيم و خونه بگيريم و زندگيمونو بسازيم٤ماه از عقدم نگذشته بود مه فهميدم در گذشته خيلي پسر بدي بوده و هر فسق و فجوري ميكرده و فهميدم دوست داشتناش همهش دروغ بوده و اصلا پسر پاكي نبوده.بخاطر ترس از آبروم واسه انتخاب اشتباهم به خانوادم نگفتم و همينطور ادامه دادم منتها از بعد از عروسي روز به روز به من بي محل تر ميشد.از طرفي خانوادش
  • حدیث A1 ۰۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
    24 2
    سلام من زنی هستم ۱0سال ازدواج کرده...ی پسر8ساله دارم.میخاستم بدونم تکلیف زنی ک بامردی ازدواج میکنه ک تمکین نمیشه چیه.تکلیف زنی ک ازنظر جنسی روحی عاطفی خانوادگی حمایت نمیشه چیه...میتونم طلاق بگیرم
  • دلارام IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
    10 1
    سلام 17سالمه 1ماهه عروسی كردم شوهرم 29سالش توقع زيادي ازم داره سه سال نامزدبودم اول نامزدي جشن مختلط رفته بود نسبت بهش بي اعتمادشدم فيلم هاوعكساي بدي توي گوشيشه بددهن و خودخواه وبهانه گيرازمنه خانوادمم ميگن به خاطرابرومون زندگي كن ازقانون و ماده هم سردرنميارم فقط نميدونم باوجود دوتاخونه كه داره مهريه به من تعلق داره
  • سنا RO ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
    18 2
    سلام،من 17سالم بودنامزد کردم دوسال نامزد بودم تواین دوسال نامزدم بخاطر بحث خونوادگی خودشون،قرص گندم خورد زنده موندنش معجزه شد،آوردمش خونه پدرم نگه داشتمش ،دوبارم پاش رفت زیر کامیون،نگهداری کردم ازش،وقتی خوب شد،یه بار تو دوران نامزدی خونه باباش زد تو گوشم،که تاالان گوشم کم میشنوه،به خونوادم چیزی نگفتم چون بابام اعصاب روان داره موج گرفتگیه تو جبهه،بهش نگفتم تا شوهرمو نزنه،یه هفته بعد ازدواج پدر شوهرم فوت کرد،اخلاق شوهرم تغییر کرد،الان یه سال از عروسیم میگذره فقط باهام دعوا میکنه،تهدیدم میکنه،خونوادمو فحش میده،پول بهم نمیده،کارتهای بانکیمو ازم گرفته،دوبارقهرکردم اومد گفت حوب میشم رفتم سر زندگیم باز کاراش شروع شد،منم الان قهر کردم اومدم خونه بابام ادعای مهریه وطلاق کردم،بظرتون میتونم مهرموبگیرم؟
    • دکترابطحی ES ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۵
      23 13
      جواب سنا خانم 17 ساله: شما با رفتن از خانه شوهرتان این حق را به شوهرتان داده اید که بتواند ادعای «عدم تمکین خاص» عمل زناشویی داشته باشد و شما در دادگاه محکوم می شود. به منزل شوهرتان بروید و بمانید تا این بهانه از وی گرفته شود آن وقت می توانید ادعای «عدم پرداخت نفقه» داشته باشید. یقینا فرصتهای زیادی برای تغییر شوهرتان و خودتان دارید، آنها را بشناسید و از دست ندهید.
  • بی نام A1 ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۱
    6 1
    من شوهرم شش ساله شیشه استفاده میکنه بچه شش ساله ام دارم واقعا موندم چیکار کنم
  • سالار RO ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۴
    10 3
    سلام يه بنده خدایی با خانمش دعواش شده شدید خانم خود را مورد ضرب و شتم قرار دادند که خانم از خونه رفته و بعد گذشت 25 روز رفته شکایت کرده البته شاهد و نامه پزشک قانونی هم ندارن آیا خانم این بنده خدا ميتونه طلاق بگيره؟ داستانش چی ميشه ميتونه آقا بره در خواست عدم تمکین بده؟ ممنون ميشم جواب بدید
  • بی نام A1 ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۸
    29 2
    یعنی حالم از هرچی مرد نامرده بهم می خوره همونایی که فکر می کنن می تونن هر بلایی سر زنشون بیارن تا از مهریه صرف نظر کنه و بگه مهرم حلال جونم آزاد بعضی مردا واقعا لیاقت زن سالم و خوب رو ندارن
  • بی نام A1 ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
    3 1
    سلام .زنی 29ساله هستم دو فرزند دارم شوهرم به علت قاچاق مشروبی در زندان است پنج سال حبس داره خونواده شوهرم خرجیمونونمیدن میتونم طلاق یه طرفه بگیرم ؟تکلیف بچه هام چی میشه ؟لطفا راهنمایی کنید
  • مهتاب IR ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
    6 2
    البته طی سالیان متمادی از حشیش استفاده کردن و فکر کنم این موضوع بی ربط به اون مسئله نباشه... فقط هم قهر قهر قهر نصف سال و ما با هم قهریم بخدا افسردگی گرفتم چکار کنم دو تا پسر دارم میتونم ازش طلاق نگیرم ولی باهاش زندگی نکنم
  • محمد A1 ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
    16 11
    سلام یه چیزو میدونم زنی که بره دادگاه دیگه بدرد زندگی نمیخوره خلاص
  • بی نام A1 ۰۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
    2 1
    من چهار ماهه ازدواج کردم‌ زنم خیلی بی احترامی میکنه و اصلا ابراز علاقه نمیکنه و هنوز دوشیزه هست ولی من دوسش دارم تمام درخواست هایی که داشته تهیه کردم وکم نیووردم هنوزم دوسش دارم شروع زندگی باهاش صداقت داشتم و بهش گفتم بیمار ام اس هستم و حتی بردمش دکتر و تنهایی در مورد من با دکتر صحبت کرد ولی بعد ازدواج مدام منو‌در استرس قرار میده الان تقاضای طلاق کرده دادگاه حق به کی میده
  • علی A1 ۰۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
    5 3
    سلام من چهار ماهه ازدواج کردم با خانمم صداقت داشتم و قبل ازدواج بهش گفتم ام اس دارم ولی هیچ علایمی از بیماری ندارم و‌مثل بقیه کار میکنم ولی بعد از ازدواج با اینکه برام سخت بود تمام درخواست هایی که ازم مطالبه کرد مهیا کردم و الان هیچ ابراز علاقه ای به من نمیکنه حتی از من خودشو دور میکنه و همیشه بهم بی احترامی میکنه الان تقاضای طلاق کرده ولی من دوسش دارم من هیچ عیبی ندارم خانواده زنم هم میدونند دادگاه چه حکمی میده آیا اگه من موافق طلاق نباشم حق به خانمم میده حتی هنوز دوشیزه هست
  • محمدی A1 ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
    17 3
    سلام من شوهرم بهم شک داره گوشیمو ازم گرفته در صورتی که من اصلا عضو شبکه های اجتماعی نبودم حتی گوشیم به اینترنت معمولی وصل نمیشد به زور ازم گرفت یک چند باری گوشی خونه رو برداشته رفته بیرون ماشین خریده به اسم پدرش زده من اصلا از حسابای بانکیش در جریان نیستم هیچی برام توضیح نمیده و گفته از من توضیح نخواسته باش دیگه با این اخلاقاش تنمیتونم تحمل کنم خیلی صبر کردم ولی بهمن میگه من اخلاقم همینه که هست عوض نمییشه دیگه طاقت ندارم