رییس ستاد برگزاری شانزدهمین اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها در تهران گفت: پیش‌بینی می‌کنیم که 150 گروه به تهران جهت شرکت در این اجلاس سفر کنند.

به گزارش خبرآنلاین، در حالی که دو ماه تا برگزاری نشست غیرمتعهدها در تهران باقی است، آخرین اقدامات جهت برگزاری این اجلاس در حال نهایی شدن است.

به گفته علی سعیدلو رئیس ستاد برگزاری اجلاس هم این نشست در سه سطح  کارشناسی، وزرای خارجه و سران برگزار می‌شود .
مسئولان برگزار کننده که احتمالا میزبانی 150 گروه به اضافه ناظرانی از برخی از سازمان‌های بین‌المللی جهت شرکت در اجلاس  را عهده دار خواهند بود برای اینکه مهمانانشان گرفتار ترافیک تهران نشوند، تاریخ نهم و دهم شهریور ماه که مصادف با روز پنج‌شنبه و جمعه  است را برای برگزاری اجلاس انتخاب کرده اند.
 هر چند سعیدلو از سفر 150 گروه به تهران خبر داده، اما هنوز شرکت کشورهای عربی در این اجلاس  مشخص نیست.  دعوت نامه رئیس جمهور جدید مصر هم هنوز  برای وی ارسال نشده است.
سعیدلو  همچنین با بیان این‌که ما گزارش‌هایی از عملکرد خود در ستاد به رییس‌جمهور ارائه کرده‌ایم و رییس‌جمهور نیز به زودی از روند برگزاری این اجلاس و فعالیت‌های ستاد تشکیل شده در این ارتباط بازدید به عمل خواهد آورد، اظهار داشت: کارها در این زمینه طبق زمان‌بندی مشخص شده در حال پیش‌روی است.
آنگونه که ایسنا از قول معاون بین‌الملل رییس‌جمهور  نقل کرده ‌در ستاد برگزاری اجلاس چندین معاونت ایجاد شده است و فعالیت معاونت محتوایی هم که مسئولیت آن بر عهده وزارت خارجه است دعوت‌نامه‌ها کشورهای عضو  را در حال تمام کردن است و فقط چندین مورد باقی مانده است.
سعیدلو همچنین به فعالیت‌های معاونت پشتیبانی اشاره کرد و گفت: ما پیش‌بینی می‌کنیم که 150 گروه به تهران جهت شرکت در این اجلاس سفر کنند که این گروه‌ها خود ممکن است، متشکل از ده‌ها نفر باشند و علاوه بر کشورهای عضو، کشورهایی نیز به عنوان ناظر و همچنین برخی از سازمان‌های بین‌المللی نیز جهت شرکت در اجلاس دعوت شده‌اند.
وی همچنین به فعالیت معاونت ساخت و ساز اشاره کرد و گفت: اجلاس سران کنفرانس اسلامی در این ارتباط در حال آماده شدن است و چندین سالن فرعی نیز به آن اضافه خواهد شد. هچنین پاویون‌های لازم در فرودگاه نیز برای ورود میهمان‌ها در حال آماده شدن است.
/27212
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 228924

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =