درامد 200میلیونی برخی پزشکان که دیروز معاون اول رییس جمهور به بی حساب و کتاب بودن آن اعتراض کرد، به بگومگوی کاربران خبرآنلاین بدل شد.

تعدادی این درآمد را به دلیل تلاشی که پزشکان متخصص برای تحصیل و نجات جان انسان ها می کشند، حق آنها دانستند و برخی هم چنین درآمدی را نا حق می دانند.

کاربری نوشته است: "ازسوم راهنمایی بکوب خونده-دبیرستان-7سال عمومی-2سال طرح-4سال تخصص-2سال طرح -خدا تا کشیک اونم تو چه وضعی-15سال بابی پولی سینه خیز خودشو کشونده.حقشه.اختلاس که نکرده."

و همچنین: "دکتر اگه درآمد میلیونی داره ، نون یه عمر زحمت و بدبختیشو الان داره میخوره !
به نظر من پاکترین و حلال ترین پولی که داره بدست میاد مال همین پزشکاست !
(حالا به جز تعداد معدودی )
این انصاف نیست که آقای رحیمی این طور حرف زده !"

و یا: "مدرک معتبر گرفته باهش کار میکنه دزدی که نکرده مالیات هم هر کی نداد وظیفه اداره دارایی اعلام کنه
مهمترین مشکل این طرح همون تامین بودجه اشه که باید بیمه ها پرداخت کنند."

اما کاربری در پاسخ نوشته است: "اکثریت جامعه پزشکان افراد بسیار محترمی هستند ولی یک عده قلیل از آنها کاری با مردم کردند که هیچ جنایتکاری نمی کنه . 1- گرفتن پولهای زیرمیزی به کرات 2- جابجائی بیمار از بیمارستان های دولتی به خصوصی 3- اغراق در وضعیت سلامتی بیمار تا بهتر پول بدهند 4- جابجا کردن نوبت عمل بیمارانی که زیرمیزی می دهند و بیمارانی که نمی دهند 5- روانه کردن بیمار از بیمارستانهای دولتی به مطب تا حق ویزیتشان برسه 6- عیب گذاشتن روی بیمار تا بتونند داروهای خاص را به قیمت گزاف بفروشند. من خودم دکتری را می شناسم که به من و حداقل 6 نفر از دوستانم گفته فرزندتان دچار نرمی استخوانه و...... مردم شاید از هر کسی و در هر شغلی توقع ای نداشته باشند ولی از دکترها و یکی و دو شغل دیگه توقع انساندوستی دارند."

و همچنین عابر نوشته: "این عیب گذاشتن فقط برای فروش دارو نیست گاهی عیب می ذارن و بر می دارن طرف رو عمل می کنند من خودم از یک دوست پزشک شنیدم که می گفت حتی سیاست بیمارستانی که دارن توش کار می کننداینه و عملن مدیر بیمارستان هم که یک پزشک بود بهشون گفته بود که مریض تراشی کنند و هی عمل جور کنند. این افراد باید به شدت جریمه بشوند چون که با اعتماد و قوه تصمیم سازی افراد برای سلامتشون دارن بازی میکنند.

باید به جراحی های زیبایی مالیات 50 - 60 درصدی ببندند مثل تمام ممالک پیشرفته . دیگر مورد یکی گفته این دکترا زیاد درس خوندن خوندن که خوندن! خیلی از مهندسا هم زیاد درس خوندن خیلی های دیگه هم همینطور باید پول زیاد بگیرن ؟بله مزد زحمتشون رو بگیرن زیاد درس خوندن دلیل میشه بیان یک هو میلیاردی درآمد داشته باشن با بزرگ کوچیک کردن اعضا و جوارح بدن ، با مریض تراشی، با مجبور کردن بیمار بیمارستان دولتی واسه مراجعه به مطب و گول زدنشون

کاربری هم از درآمد 180 میلیونی دایی پزشکش نوشته: "دایی بنده جراح و فوق تخصص چشم میباشد، درآمد ایشون بطور متوسط ماهیانه ١٨٠ میلیون تومان است
که بگفته پسرش برای چیزی حدود١٠٠ میلیون تؤمان آن مالیاتی نمیدهد!
بهتر است بگوییم که جایی ثبت نمیشود که شامل مالیات شود!!!!!!
درکل زندگی بکام عیال وفرزندانش میباشد!!!!!!!!"

اما چند نفر هم پاسخ به به معاون اول رییس جمهور داده اند که اجرای پزشک خانواده را موجب توزیع درآمد پزشکان و کم شدن درآمدهای 200 میلیونی دانسته است: "اقای رحیمی عزیزاگر اطلاع ندارید باید به عرض برسانم؛
اولا این طرح پزشکان عمومی را شامل میگردد که 90 درصد انها زیر خط فقر زندگی میکنند و با سیلی صورت خود را سرخ نگه میدارند نه متخصصین با درامد انچنانی که میفرمایید!!!!!!
دوما با اجرای این طرح نهایتا 30 درصد پزشکان عمومی درامدی حدود 1 میلیون پیدا میکنند و 70 درصد بقیه بیچاره و بیکار میشوند!{با یک حساب سر انگشتی این مطلب معلوم میشود 1-اگر اجاره یک مطب حدود 500 هزار تومان 2-هزینه استخدام منشی و ماما یا پرستار که طبق طرح به عهده پزشک بیچاره هست!! حدود 1/5 میلیون تومان 3- مالیات و هزینه برق و اب و تلفن و وسایل مصرفی مطب حدود 700هزار تومارا از درامدی که به فرض با حداکثر بیمار ویزیت شده در ماه و سرانه در نظر گرفته شده یعنی 1750تومان کسر کنید."

برای خواندن نظرات بیشتر، رای و پاسخ به نظرات، به این خبر مراجعه کنید.

نکته: نظراتی که در خبر اصلی و یا این خبر منتشر شده اند، هیچ کدام نظر و عقیده خبرآنلاین نیست؛ خبرآنلاین تنها نظرات کاربران خود را منتشر می کند.

4747

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 228259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 89
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علیمحمد IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
    73 40
    آقای رحیمی انصاف داشته باش وهمه را با یک دید نگاه نکن 80% پزشکان عمومی اند که درخرج مطب وهزینه اولیه زندگیشان مشکل دارن دلالانی تو این مملکت بدون زحمت میلیاردی درآمد دارن کسی جلودارشون نیست من خودم بعداز این همه زحمت بعداز 15 سال هنوز خانه ای نیمه کاره باقسط مطبی که تادو سال دیگه هم پولش داده نخواهدشد هرشغله دیگه ای میرفتم بیش از این درامدم بود لطفا کمی انصاف
    • حقیقت گو IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
      17 12
      اولا: آقای رحیمی به حقوق 200 میلیونی برخی پزشکان اعتراض کرده حالا این مشکلاتی که شما داری چه ربطی به این اعتراض به حق داشت ما نفهمیدیم. ایشون نگفتن چرا حقوق پزشک ها به طور کلی بالاست بلکه روی سخنشون با برخی از پزشک ها بوده ثانیا: اگه به درس خوندنه، مگه بچه های علوم پایه، مهندسی و .... که بخوان دکترا بگیرن کمتر درس می خونن؟!!! چرا مدرک دکتری بقیه ی رشته ها باید کم ارزش تر از مدرک دکتری پزشکی باشه (و البته درآمدش خیلی کمتر؟!!!) . متاسفانه تنها مشکل به درآمد هم ختم نمیشه و در جامعه ی رشد نیافته ی ما فقط "پزشک" ها را دکتر می دونن!!!! منزلت اجتماعی که در جامعه برای یک دکتر شیمی و یا زیست شناسی یا مهندسی عمران قائل میشن کجا و یک پزشک عمومی کجا!!!! یعنی شیمی و عمران با جان مردم سر و کار نداره؟!!!!
  • دکتر افسرده! NL ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
    آقا به خدا این عدالت نیست. من بخیل نیستم و از اینکه دکترها درآمدهای میلیونی دارند ناراخت نیستم ولی شما بگید گناه من چیه؟ 1- از کلاس اول تا پیش دانشگاهی با معدل بالای 19/5 شاگرد اول بودم. 2- داری رتبه 7 منطقه 2 و رتبه 12 کشوری در رشته ریاضی بودم. 3- لیسانس مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف خوندم. 4- حائز رتبه 2 در آزمون کارشناسی ارشد شدم. 5- کارشناسی ارشد دانشگاه صنعتی شریف در رشته مهندسی برق بودم. 6- دکتری مهندسی برق را در دانشگاه تهران تمام کرده ام. و ........ حالا با ماهی 1/700/000 تومان حقوق عضو هیئت علمی یک دانشگاه متوسط هستم. باز هم خدا را صدهزار مرتبه شاکرم و نا شکر نیستم ولی به نظر شما این عدالت است؟!! ما سالی حداکثر 20 میلیون بگیریم و آنها حداقل 200 میلیون؟!
    • فهمیده IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
      برای مهندس شدن رتبهی زیر 10000 هم بیازی میشه ولی برای دکتر شدن رتبهی زیر 500 می خواهد در ضمن تو 6 سال درس خودنی دکتربدبخت 15 سال زحمت کشده یعنی 9 سال بیشتر از تو حالا بیاد حقوق تو واون یکی بشه
    • بدون نام IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
      75 10
      آقای فهمیده اولا تا دکترای مهندسی توی دانشگاه باید 11 سال درس خوند. دوما اگه به دانشکاههای ایشون و مقام استادی که دارند توجه کنی می فهمی باید چه رتبه ای اورد و چقدر درس خوند. توی این مملکت هیچ کس سر جای خودش نیست تا امثال شما و تفکرات ناپختتون هست.
    • بدون نام IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
      50 8
      اولا رتبه اقای دکتر که اعلام کردند خیلی پایین با اون درصدهای که دکتر زده و رتبه ش از پزشکی که متخصص شده مطمئن باش بالاتر در ضمن برق خوندن واقعا سخته اونم یکی از سخترین رشته هاس اونم دکتری بگیری پیر میشی بعدشم دکتری برق 6 سال نیس 10 سال تازه اگه خیلی زرنگ باشی 10 سال تموم میشه یعنی عملا با یه متخصص فرقی نداره!! عدالت وجود نداره و بی حساب و کتابه
    • بدون نام US ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
      34 8
      اینکه یه دکتر درآمدش بالا باشه حقشه. در هر صورت زحمت کشیده. به جط این دکترهایی که مافیایی کار میکنن و صد البته در آمدشون بیشتر از این حرفاست. مسئله تفاوت طبقاتی که یه کارمند که داره زحمت میکشه و لیسانس و فوق لیسانس هم داره داره ماهی 1 تومن میگیره و نرم جامعه پایین تر از این. اگه همه شرایطشون "نرمال رو به بالا بود" خیلی تفاوتی نمیکرد که کسی 200 تومن در بیاره یا 300 تومن. مسئله تفاوت بین 12 تومن با 200 تومنه. توی هیچ کشور پر مدعایی (بر عکس ایران) این شکاف وجود نداره.
    • علی IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
      16 58
      دوست عزیز شما فقط درس خوندی، پزشک بیچاره چنذین کشیک داده و چه روزهایی که دور از خانواده در بیمارستان و کنار بیماران سپری کرده. به نظر من حقشه. چون واسش زحمت کشیده و میکشه.
    • مهدی IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
      56 11
      فهمیده جان از کامنتت معلومه که چقدر فهمیده ای، میگن پزشکا دود چراغ خوردن، مگه مهندس جماعت دود چراغ نخورده. این دوستان تا حالا انتگرال حل کردن که بفهمن بیدار موندن واسه پاس کردن معادلات و ریاضی‌ مهندسی‌ چه مفهومی‌ داره؟ میدونن بچه‌ها اون ترمی که ترمودینامیک از اول ترم تنشون به لرزه می‌افتد؟ میدونن که سر کار تو گرمای بوشهر خیلی‌ وقتا ماجورن دستگاه جوش بگیرن دستشون جوشکاری کنن. اون وقت حضرات زیر بعد کولر حال می‌کنن
    • سامان RU ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
      38 12
      آقای "فهمیده" عزیز مگر برای من درس خونده.تازه مگه چون پانزده سال درس خونده باید خون مردمو توی شیشه کنه.بابا آخه چقدر حرص پول.بازاریم بگه من سی ساله هفت صبح از خواب بیدار شدم شب رفتم خونمون جنسمو هر چقدر دلم خواست بفروشم.و....اینجوری سنگ روی سنگ بند نمیشه.بابا ما نمیگیم پول نگیرن ولی بدبختی اینه که به هیچ مبلغی راضی نیستند.یکی از دوستام میگفت یکی از دکترهای قلب که در یکی از بیمارستانهای معروف تهران آنژیو میکنه با هر ماه درآمدش یک خونه در یکی از کشورها میخره.بابا آخه میخوای چکار؟کی وقت میکنی حتی به این خونه ها سر بزنی؟یه ذره هم غم مردمو بخور وبرای آخرتت کارکن.ارث خور میخوره یک فاتحه هم نمیخونه.هر موقع کسی خواست از دکترها(بعضیهاشون)انتقاد کنه زود گفتند ما چندین سال درس خوندیم!!!
    • رضا IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
      38 6
      کسی که دکترای برق میگیره 10 سال حداقل درس میخونه نه 6 سال
    • pezhman IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
      39 13
      آقاي فهميده 6 سال مهندسي برق به 30 سال رشته پزشكي مي ارزه بهتره با يه حساب حرف بزني نه از روي ظاهر افكار جامعه ما برخلاف جوامع اروپايي فقط به اين معتقده كه بايد بچم پزشك شه.يه سنت گرايي محض خوب برييد, ببينيم جامعه ايي كه فقط پزشك داره به كجا ميرسه يعني به كجا رسيديم؟؟؟؟؟؟؟
    • حقیقت گو IR ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
      33 7
      آقای فهمیده اولا 10 سال برای دکتری درس می خونن و نه شش سال (4 سال لیسانس، 2 سال فوق، 4 سال دکتری) ثانیا: ایشون که رتبه ی 7 بوده فکر کنم اگه توی تجربی شرکت می کرد جزو 500 تا نخبه ی تجربی شما حتما قرار می گرفت، نمی گرفت؟!!!! (به عبارت دیگه انتظار نداری که رتبه ی 1 مهندسی کشور با مدرک دکتری هم به پای شما تجربی ها نرسه و کمتر از شما ها باشه!!!!) ثالثا: مشکل فقط در آمد نیست!!! متاسفانه در جامعه ی رشد نیافته ی ما مردم فکر می کنن فقط پزشک ها دکترن!! اگه بفهمن مدرک دکتری شیمی، مهندسی عمران، برق، حقوق داری می دونی چی می گن؟!! می گن: آهان، پس دکتری ...... داری! یعنی به عبارتی "پس فهمیدم دکتر نیستی"!! ببخشید، اگه پزشکان با جون مردم سر و کار دارن، شیمی، محیط زیست، روان شناسی، داروسازی و عمران و ....
    • حقیقت گو IR ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
      29 4
      ادامه مطلب: .... هم با جون مردم سر و کار دارند ولی متاسفانه در جامعه ی رشد نیافته ی ما که در آن "درمان از پیش گیری" مهم تر است مردم فقط جانشان را مدیون "آقا/خانم دکتر" هستند که براشون انواع و اقسام قرص را تجویز می کنند!!!!!!!!!
    • دکتر IR ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
      28 5
      حق با شماست دکتر جان من خودم در رشته مهندسی phd دارم و حقوق هیئت علمی همین قدر هست و کمه و خیلی از همکاران در چند دانشگاه درس میدهند که این خودش باعث میشه که دیگران نتونند موقعیت شغلی اونجا رو بدست بیارند که برای این معضل هم باید فکری کرد.....مهندسین میتوانند درامد بالایی داشته باشند به شرط اینکه طرح ها و پروژه های صنعتی انجام بدند که متاسفانه در کشور ما فعلا نصفشون فقط کتاب میخونند و استفاده نمی کنند و شرایط.....مهیا نیست. پزشکهای جراح درامدشون باید تعدیل بشه و از مردم پول کمتری گرفته بشه....که فکر میکنم در اینده نزدیک این اتفاق بیفته...... من یکبار برای ویزیت 17 تومن دادم بعد برای نشون دادن عکس به همان متخصص اعصاب دوباره 17 تومن دادم...این درسته؟ دفعه اول ک اون تشخیص نذاشته فقط عس نوشته!!
    • بدون نام IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
      31 15
      اولا قبول شدن توی رشته های پزشکی تهران تا رتبه هزارم میشه قبول شد و حتی دانشگاه هایی مثل سیستان بلوچستان تا دو سه هزارم میشه قبول شد بعدشم شما رتبه اوردن توی رشته علوم تجربی مقایسه میکنید؟؟و اخرم این که الان به لطف دانشگاه ازاد برای دکتر و دندونپزشک شدن رتبه بالا هم لازم نیست بعدشم این اقا داره میگه دکترای تخصصی داره یعنی حد اقل 11 سال درس خونده پس قیاس مع الفارق نکنید در شمن گرفتن دکترا توی رشته های فنی مهندسی به مراتب سخت تر از گرفتن یه مدرک دکترای عمومی میباشد
    • یک استاد دانشگاه IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
      17 1
      برای دکترا گرفتن باید 11 سال درس بخوانی نه 9 سال.
    • بدون نام IR ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
      30 6
      جناب آقا یا خانم فهمیده! 1- مثل اینکه خیلی عصبانی بودی که تو دو خط تایپ 5 تا غلط داشتی، اگر دکتر باشی حتماً تا حالا کلی از بیمارات رو به فنا دادی!!! 2- برای دکترای حرفه ای مهندسی باید حد اقل 10 سال بعد از دیپلم (پیش دانشگاهی) درس بخونی، نه 6 سال. 3- خیلی از دکترای طماع هستن که الکی به بیمارشون میگن باید عمل کنی تا پولشو تیغ بزنن (مثل آپاندیس، سزارین و ...) 4- اگر پزشکان محترم !!! زیر میزی نگیرند، در آمدشون به 200 میلیون نمیرسه. دکتری میشناسم که به خاطر 400 هزار تومان ناقابل یک بنده خدایی رو عمل نکرد و طرف مرد، به همین راحتی!!! 5- حرف آخر! در کشوری که صنعتی نیست، رشته های فنی در آمد بالایی ندارند، اما وقتی جون آدما وسط میاد، طرف فرش زیر پاش رو هم میفروشه که خرج دوا و درمون بده. والسلام
    • مهندس IR ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
      22 1
      پاسخ به فهمیده: 1-دکتر میگه رتبه اش شده 12 و نه ده هزار! 2-با این رتبه پزشکی تهران می توانست بخونه! (به فرض اینکه کنکور تجربی می داد) 3-در بهترین حالت لیسانس 4 سال، فوق 2 سال و دکترا 4 سال طول میکشه! یعنی حداقل 10 سال و نه شش سال! ( در حالیکه به ترتیب در نظر گرفتن اعداد 5 ، 3 و 5 دور از واقعیت نیست!) 4- از طرفی دکتر استاد دانشگاه است و مسئولیت تربیت نسل آینده مهندسین را داره، که مسئولیت کمی نیست! (اگر استاد تو امریکا می شد، در شروع کار 4000 تا 5000 دلار در ماه حقوق می گرفت) در مواردی حساسیت کار مهندس ها از دکتر ها کمتر نیست! مثلا توی رشته خودم (عمران) یک اشتباه در طراحی یک سد یا برج می تواند به فاجعه منجر شود. من با در آمد بالای پزشکان مشکلی ندارم، به شرطی شفافیت و پرداخت مالیات.
    • علی IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
      15 3
      جناب آقای فهمیده انگار متوجه نشدید دکتری تخصصی رشته مهندسی بیشتر از 6 ساله. دوره لیسانس 6-4 سال فوق لیسانس 3-2 سال دکتری تخصصی7-5 سال بایستی درس خوند که در مجموع دوره 16-11 سال درس خوندن سخت. من خودم شاگرد اول دبیرستان بودم و الان تو دوستام هم مهندس دارم هم پزشک که از همان دوران دوستیم. ما که درسمون بهتر بود مهندس شدیم و الان با وضعیتی که "دکتر افسرده" گفتن زندگی می کنیم. دعوی سر دکتر یا مهندس بودن شما یا من نیست، صحبت سر اینه که واقعا عدالت نیست که تحصیلکرده های مملکت اینقدر توسری بخورن که هر بساز بفروش و دلال و بازاری به خودش اجازه بده پول و وضعیت زندگیشو به رخ اون بکشه و نگاهی عاقلانه بهش بندازه و بگه آخرش که اینهمه درس خوندی و تمام چهار ستون بدنتو داغون کردی، وضع زندگیت اینه.
    • بدون نام GB ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۶
      19 1
      آقای فهمیده من سال 74 با رتبه 1700 منطقه دو نتوانستم رشته شیمی محض دانشگاه صنعت شریف قبول بشوم. رشته دامپزشکی قبول شدم. حالا چطور با 10000 می شود در رشته مهندسی برق قبول شد؟؟؟
    • F IR ۰۲:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۶
      19 1
      شاید برای مهندس شدن رتبه زیر 10000 هم کافی باشه ولی برای کارشناسی ارشد و دکترا این طوری نیست و باید حسابی زحمت کشید به خصوص تو بعضی رشته های مهندسی که واقعا سخت هستن.در ضمن اگه آدم زرنگ باشه فقط گرفتن فوق لیسانس 6 سال طول میکشه! در ضمن مساله سر خواستن حقوق برابر نیست ولی این همه تفاوت بین دستمزد ها ناعادلانه است.
    • متولد ماه مهر IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۶
      14 2
      عزیز مشکل مملکت ما اینه که پزشکانی هستند که درآمدی آنچنانی دارند یا مهندسانی که مثل قصه گودبرداری کنار مسجد که 6 تا کشته داد، 200 پروژه رو نظارت میکنن! حق همه مردم با هر سطح تحصیلاتی اینه که امورات زندگیشو به همون کیفیتی که براش زحمت کشیده بگذرونه، بله پزشکی رتبه زیر 500 میخواد و مهندسانی هم هستند که کسان دیگه جاشون امتحان دادند و درآمد میلیاردی دارند! من که با رتبه 8 تو آزمون ارشد سراسری پذیرفته شدم و الان شغلی که با پارتی بدست اوردم و کاری هست که درحد یه کاردانیه هم مقصر نیستم! مقصر وضع مملکته که اونقدر فرصتها کم و دستمزدها ناچیزه که خواه ناخواه خیلی جاها از طریق پارتی یا رانتهای دیگه اوضاعشون جوری میشه که همدوره هاشون خوابش رو هم نمیبینن. البته عزیز هر مملکتی به هرجا برسه لیاقتش همونه!!
    • بدون نام IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۶
      17 0
      مشکل در عدم توازن درآمدی در کشوره...در کدام کشور دنیا پزشکان بیش از 100 برابر در آمد سالیانه یک مهندس ، پرستار و بیش از 400 برابر حقوق یک منشی یا کارگر در آمد دارند؟؟...مشکل از جای دیگری ست...حقوق پزشکان باید بالا باشد اما نسبت در آمدی باید حفظ شود...در غیر این صورت وضعیتی که در حال حاضر در کشور حکمفرماست را می بینیم...البته در این جا صحبتی از دلالان و وارد کننده های ی اجناس بنجل چینی و آن ها که اسکله خصوصی دارند و کالا قاچاق می کنند نمی کنیم در مورد اقشار شریف جامعه صحبت می کنیم
    • ALi IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۶
      17 1
      مشخصه شما هيچي از تحصيلات تكميلي نمي دوني فهميده جان. خيلي ايده آل درس يه دكتراي رشته فني تموم بشه 5 سال هست كه وقتي با شش سال مقاطع قبلي جمع بزني مي شه 11 سال ( اين حداقل هست تازه اگر سوپروايزر داشنجو واسه تز پدر دانشجو رو در نياره و چند سال ناقابل به سال ها اضافه نكنه ). ضمناً يادت باشه زحمتي اين دوست عزيزمون كشيده تا دكتراي برق از دانشگاهي با اين اعتبار بگيره تو مخيله شما هم نمي گنجه. چه شبها و روزهايي كه از سخت بودن و غيرقابل فهم بودن مطالب سنگين رياضي آدم زار زار گريه مي كنه ولي چاره اي نداره. ضمن اينكه با اين روشي كه شما محاسبه مي كني به ازاي هر سال درس خوندن بيشتر دكترا ماهي 170 ميليون اضافه درآمد در نظر گرفتي!!!
    • امید IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۶
      22 3
      آقا ما با رتبه 1200 پزشکی قبول نشدیم رفتیم اقتصاد لیسانس فوق لیسانس الانم دکتری گرفتیم اما اگه بگین یه کار با درآمد 2 میلیون و 1 میلیون از سال 79تا حالا من دانشجو هستم یعنی 12سال حالا اون متخصص مگه از من بیشتر درس خونده شرط میبندم iq من از خیلیاشون بیشترم باشه حالا خداوکیلی عدالته که من بیکار باشم اونا هم 200 میلیون و بیشتر بگیرن بعدم ناراضی باشن همشون طلبکار باشن اصلا هم حقشون نیست
  • تاتا IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
    70 76
    به نطر من با توجه به درآمد های ملیاردی بازیکنان فوتبال کاملا حق پزشکان است که بیشتر هم بگیرند فوتبالی ها برای شوت کردن یه توپ برای 9 ماه ملیاردی پول میگیرند ولی پزشکان که جان یک انسان را نجات می دهند انقدر به نطر بنده باید درآمد بازیکنان فوتبال با پزشکان عوض شود و هرچه میگیرند حقشان است و حلالشان باشد.
    • حقیقت گو IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
      23 2
      متاسفانه تنها در کشورهای جهان سوم این پزشکان هستند که یکه و تنها بار "نجات جان مردم" را بر دوش می کشند!! اما در کشورهای پیشرفته این درک و شعور در سطح عمومی جامعه به وجود آمده است که علاوه بر پزشک که وظیفه ی "درمان" را بر عهده دارد، سایر شاخه های علم مانند شیمی، بهداشت و محیط زیست، فیزیک، عمران و راهسازی، معماری، روان شناسی و ... همه و همه در بهبود سطح زندگی، سلامت جامعه و حفظ جان انسانها نقش دارند (آن هم نقش "پیش گیری که مهم تر از درمان است"). لذا در آنجا منزلت یک دکترای علوم پایه به اندازه ی منزلت یک پزشک (و بلکه بیشتر) است!!! شما هم دید خود را سعی کن عوض کنی. البته با اینکه فوتبالیستها در کشور ما زیادی داره بهشون خوش میگذره موافقم ولی پزشک 200تایی هم جای سوال داره
    • میلاد IR ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
      22 6
      هیچ کدوم حقشون نیست
  • غلامرضا IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
    11 9
    من به حرفای آقای رحیمی کاری ندارم.بله این درآمد حقشونه.فقط مالیاتشم بدن لطفا.این طور نشه که کارمندی با حکم ماهیانه 9000000 ریال سالیانه 3800000 ریال مالیات بده اما آقایون و خانم های اطبا برا چندر غاز مالیات سالیانه جونشون دربره
  • احمد DE ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
    9 15
    بابا بخدا اصلا این طرح پزشک حانواده که اقای رحیمی پزش رو میده مخصوص پزشکان عمومی بیچاره است که در امد پولدارترینشون به3 میلیون هم نمیرسه !!! چرا بحث را به بیراهه میکشید درامد 200 میلیونی مال حدود 3 درصد پزشکان فوق تخصصه که اصلا در این طرح کاری با اونها ندارند ؟!!!!!!!!!
  • اميد IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
    15 2
    وقتي در اين كشور به ارزش كار وتلاش فرد حقوق تعلق نگيره و مردم در گلوگاهها مجبور باشن هزينه زيادي متحمل بشن و وجدان كاري از بين رفته باشه وپول حرف اول رو بزنه و هزار تا و ديگه وضع اينجوري مي شه كه يك دكتر ماهي حداقل 200 ميليون بگيره و فرد ديگه ماهي 500 تومان هم گيرش نياد اما سوئال من اينه كه آيا در كشورهاي ديگه هم به دكتر ها همين مقدار حقوق مي دن بسياري از دكتر هاي ايراني مقيم خارج از كشور چرا در كشور جراحي هاي متعدد رو قبول مي كنن چون پولي كه در ايران مي دن در كشورهاي ديگه نمي دن حق الزحمه دكتر حساب كتاب داره ولي در اين چون هيچ نظارتي نيست براي عمل ساده آپادنديس هم ميليوني زير ميزي مي گيرن و خانواده مريض هم براي نجات بيمارشون مجبورن باج بدن دولت هم فقط شعار مي ده كه زير ميزي وجود نداره
  • joker IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
    10 21
    اقا من یه جراح مغز رو میشناسم که ماهیانه 700-900 میلیون درامد داره.و به نظر من حقشه.برای پولش داره ضحمت میکشه.قبل از کارشم هم 100 برابر من تلاش کرده تا به اینجا رسیده حالا نباید 10 برابر من حقوق بگیره؟؟؟ خیلی بهتر از اینکه بدون هیچ دردسری و بدون هیچ سواد و تلاشی 1000 برابر من حقوق بگیره
    • بدون نام IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۶
      21 4
      اگر این 700-900 میلیون درآمد و حق الزحمه خودشه، نوش جونش. ولی اگر زیر میزی میگیره و بیمار از این بیمارستان به اون بیمارستان انتقال می ده امیدوارم که اساسی تو گلوش گیر کنه
    • حمید IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
      3 2
      فکر کنم اصلا سواد نداری که اون طور نوشتی زحمت ببین بزار بزرگان نطر بدن
  • رجایی IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
    15 0
    در تمام دورانها پزشک همیشه ارج و قرب خود را داشته است و در تمام زمانها فقیر و غنی هم وجود داشته است محتاج و دارا هم داشته ایم اما همیشه نام آن پزشکانی در تاریخ ثبت شده و بر سر زبانها مانده که در بدترین شرایط اقتصادی جامعه بدون هیچ چشم داشتی در خدمت ضعفا بوده اند.آیا حالا اینگونه هست؟انگشت شمارند آنهایی که به کم راضیند و قسم سقراط بقراط یادشان مانده.
  • sam IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
    17 5
    حقوق یه کارگر رو با این اعداد و ارقام مقایسه کنید اون وقت انصاف معلوم میشه
  • بدون نام IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
    15 6
    دوران اینکه پزشک از بیمار پول بگیره گذشته . در همه دنیا این وضع تموم شده فقط در ایران هست که پزشک به جای اینکه از بیمه پول بگیره از بیمار می گیره . آخه ما چرا چند تا شرکت بیمه که بیمه درمانی انفرادی داشته باشند که پزشکان محترم را راضی کنه نداریم؟
  • بدون نام IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
    19 0
    در شهر ما زاهدان متاسفانه یزشکان در ساعت موظفشون خدمات لازم را در بیمارستانها ارائه نمی کنند و بیمارها را به مطب خصوصی حواله می دهند در ضمن اینکه کلی حق کلینک و رقم های میلیونی از بیمارستان دریافت می کنند اگر واقعا درآمد بالا بر اساس تخصص و انصاف باشه از شیر مادر حلال ترشون ولی اگه نباشه ....
  • م IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
    23 2
    من پزشک هستم و البته تخصصی دارم که بالینی نیست. به نظر من توزیع پول در رشته های مختلف پزشکی عادلانه و منصفانه نیست. به نظر من در بعضی از رشته های بالینی پزشکی تبدیل به یک بیزینس شده است. چقدر از جراحی های که انجام می شود لازم است؟ چقدر از عکسبرداری های گرانی که انجام می شود برای بیمار لازم است؟ چقدر از کارهائی که برای بیماران انجام میشود ضروری است و یک نیاز القا شده نیست؟ تعرفه های پزشکی چقدر واقعی هستند؟ مثلا تعرفه یک کاریوتایپ یا اندوسکوپی... ؟ کجای دنیا به اندازه ایران ام.ار.ای درخواست میشود؟ به نظر من پزشک خانواده می تواند پزشکی را از یک بیزینس به یک شغل شرافتمندانه تبدیل کند. و توزیع پول را در بین گروه ها و تخصص ها و مشاغل مختلف بهداشتی و درمانی عادلانه نماید و شکاف درامدی را کم کند.
  • نوید IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
    12 6
    با سلام متاسفانه تعداد زیادی از پزشکان دلال شده اند و بیشتر به فکر ساخت و ساز و معامله هستند به جای اینکه به فکر مریضان خود باشند. هر پزشکی برای خود یک نرخ دارد و حتما باید یک فکری در این مورد شود. فکر نکنم که ما کمبود پزشک در کشور داشته باشیم ولی واقعا نمی دانم که علت درآمد بیش از حد آن ها چیست. دوست عزیزی گفته است که چون بازیکنان فوتبال در آمد آن ها زیاد است پزشکان هم باید درآمد زیادی داشته باشند که به نظر من این حرف بی ربطی است. زیرا باید درآمد بیش از حد بازیکنان کاهش یابد.
  • فرامرز DE ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
    21 3
    فوتبالیستها نه درسی خوندن و نه چیزی سالی یه میلیارد هم میگیرند
  • بدون نام IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
    15 6
    بنده دارای مدرک کارشناسی ارشد فیزیک ودانشجوی دکتری فیزیک دریافتی ماهانه من از اموزش و پرورش700هزار تومان است که 375هزار تومان آن را بابت کرایه خانه پر داخت می کنم بعد از 12 سال کار هنوز مستا جرم در صورتی که یک پزشک با حقوق یک ماه می تواند خانه بخرد
  • بدون نام IR ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
    16 5
    اگر قرار بشه برای زحمتی که برای تحصیل میکشن پول پرداخت شه کسایی که دکترای تخصصیphd میگیرن باید درامدشون از همه قشرهای جامعه بیشتر باشه کسی که میخواد دکترای تخصصی بگیره به معنای واقعی کلمه پیر میشه به خصوص توی رشته های علوم پایه مثل ریاضی و فیزیک
  • بدون نام IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
    12 14
    منهم پزشک عمومی هستم و ماهیانه 1300000 تومان درآمد از راه حرفه پزشکی دارم. اگر کارهای جنبی نمی کردم باید توی خیابان می خوابیدم و گرسنگی می کشیدم.
  • بدون نام IR ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
    20 5
    fبه فوتبالیست چه ربطی داره ؟ پزشک رو با مهندس مقایسه کن . با تحصیل کرده . فوتبالیست رو با خواننده و محمد رضا گلزار باید مقایسه کنی . پول پزشکان حلال نیست . زیر میزی که روال شده و ....
  • ناصر IR ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
    1 11
    به نظر اینجانب اظهار نظر نگنبم چون ممکن است پس از 19 روز مطلب گفته شده تکذیب شده و کاسه کوزه مجددا به سر خبر نگاران بشکند
  • علی IR ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
    17 2
    هیچ کس خواستار درآمد کم برای کس دیگر نیست.مشکل فقط اختلاف هولناک درآمدی اقشار جامعه است که میان شهروندان تفرقه و کینه ایجاد میکند.من خودم مهندس شیمی هستم و قراردادی یک وزارتخانه با 17 سال سابقه کار و 605 هزار تومان دریافتی و 123 هزار تومان بیمه و مالیات از درآمد من کسر میشود!! پس من چه بگویم که نه امکان گرفتن وام دارم،نه ازدواج،نه آینده؟! ببینم این خبرآنلاین این ناله ما رو چاپ میکنه یا طبق معمول...
  • جمال کیانی IR ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
    17 6
    اینها با هزینه ملت درس خوانده اند. دانشگاههای علوم پزشکی این مملکت همه شان دولتی اند .با پول بیت المال همین ملت اداره می شوند.پس خدمت به این ملت وظیفه شان است. اینکه استعدادشان یا هوششان خیلی بالاست که ملاک نیست. با همین هوش و استعداد اگر مثلا در افغانستان زندگی می کردند به کجا می رسیدند؟اما متاسفانه همین که خرشان از پل گذشته دیگر به ملت رحم نمی کنند.
  • حسین IR ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
    20 1
    این تنها پزشکان نیستند که درس خوانده اند. برای گرفتن دکترای رشته ای در مهندسی یا علوم پایه باید لاقل ده یازده سال درس خواند و سه کنکور را پشت سر گذاشت ولی مسئله اساسی این است که در جامعه ما بین درآمد اقشار جامعه حتی اگر از یک سطح تحصیلی یا سختی شغل بر خوردار باشند تفاوت زیادی وجود دارد . فراموش نکنیم این در آمد های رویایی که در کشورهای پیشرفته نیز جز برای نخبگان پزشکی دست نیافتنی است از مردم مستا صل و گرفتار تا مین می گردد و نقش بیمه ها و دولت در آن کمرنگ است.
  • بدون نام NL ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
    17 2
    به نظر من یکی از اقشاری که مظلوم واقع شدهاند قشر تحصیل کرده میباشد.و درامد واقعی آنها نسبت به دلالان و ..... بسیار ناعدلانه میباشد.اما در مورد پزشکان عزیز.از این که کار آنها با ارزش و انسانی هست در آن شکی نیست بطور مثال کسانی مانند پرفسور خدادوست یا دکتر نمازی انسانهای والا و فرهیخته ای میباشند که علم و مهارت خود را در خدمت مردم و هموطنانشان گذاشتند ولی بعضی از دکترهای محترم که تعدادشان هم کم نمیباشد این مهارت و علم را وسیله تجارت و کسب در امد قرار داده اند و به بیمار درد مند به شکل یک عابر بانک متحرک نگاه میکنند .یکی از دوستانم که در محضر کار میکند به من گفت که 50 در صد از برج سازان دکترهای مشهور شهر هستند.حال تو حدیث مفصل از این مجمل
  • بدون نام NL ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
    10 3
    دوستم پس از زايمان کودک هفت ماهه خود با تشخيص پزشک کودک بيمارستان ... به نام خانم دکتر ...، در ان آی سي يو بستری شد. مدت بستری اين کودک بيش از دو ماه طول کشيد و در طول اين مدت هر بار يک عيب و ايراد و مرض به بچه اضافه ميشد. البته قبل از بستری کردن کودک شغل پدر و نوع بيمه درمانی خانواده توسط پزشک کودک اين بيمارستان پرسيده می ‎ شد و بعد از آن سيل بيماريها بود که به نوزاد خانواده نسبت داده می­شد. و در شرايطی که پدر و مادر کمرشان از هزينه­های بيمارستان شبی 1.5 ميليون ان آی سي يو خم می­شد و درخواست دريافت شرح حال کودکشان را از بيمارستان می­کردند تا او را به بيمارستان دولتی با شبی 15000 تومان انتقال دهند کودک به طور معجزه آسايي بهبود مي ‎ يافت و چند روز بعد از دستگاه خارج شده و سپس مرخص می­گشت.
  • بدون نام NL ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
    8 3
    به گفته دوست من که نوزادش را اواخر سال بدنيا آورده بود و ناچار شده بود او را تا اواخر فروردين سال بعد در بيمارستان و زير دستگاه نگه دارد و سال نوی تلخی را گذرانده بود، اين پزشک هر روز تعداد نوزادانی که در دستگاه ان آی سي يو بستری بودند را چک می­کرد و با يک مقايسه تلفنی با ساير بيمارستانها به ساير همکاران زير دست خود خرده می­گرفت که چرا بايد بيمارستان­های ديگر نوزادان بيشتری در دستگاه داشته باشند ولی ما نه؟؟!!!! و اين اخبار از دهان پرستارانی که ديگر تاب رفتارهای غير پزشکی بلکه پولدوستانه ايشان را نداشتند به گوش خانواده­ها می­رسيد. البته تا آن موقع که وجدان زير خاکستر وجودی اين انسانها برانگيخته شود، چه هزينه­های کلانی را خانواده­ها نپرداخته بودند و چقدر پول تو جيب بيمارستان نرفته بود.
  • بدون نام NL ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
    6 1
    واقعه دردناکی که باعث شد دست به قلم ببرم و اين متن را بنويسم اين بود که اين موضوع هنوز تمام نشده است. و بدون شک دليل آن اين است که اين خانواده­های تيغ خورده همينکه کودکشان از بيمارستان مرخص شده فرار کرده­اند و ديگر پشت سرشان را نگاه نکرده­اند و آنقدر خدا را شکر کرده­اند که بچه­شان سالم است که نگو و نپرس. همين امسال، دو ماه پيش يکی ديگر از دوستان من دوقلوی خود را در اين بيمارستان بدنيا آورد و با تشخيص پزشک پولدوست .... در همين چاه افتادند. بماندکه چقدر تن و بدن اين پدر و مادر لرزيد و چند تا بيماری برای بچه­هايشان تشخيص داده شد. قبل از تمام اين تشخيصات هم اول شغل پدر و بعد نوع بيمه درمانی آنها بررسی شد. پدر اين خانواده برايمان تعريف می­کرد که چقدر از شنيدن اين سوال تعجب کرده است و در نهايت صدا
  • بدون نام NL ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
    6 2
    و در نهايت صداقت هم پاسخ داده است. جالب توجه اين است که همزمان با دوست من، خانم ديگری نيز در بيمارستان دوقلو بدنيا آورده بود که شغل پدرش بازاری بود (يعنی عجب طعمه­ای!!!) ولی درايت اين خانواده آنها را از دام اين پزشک عنکبوت صفت نجات داد. درست هنگامی که پزشک برای اين دوقلوها تشخيص داد که مشکل آب مغزی دارند و بايد جراحی شوند، بلافاصله پدر خانواده درخواست شرح پزشکی کرده و بچه را از بيمارستان بيرون آورد، البته با تهديد بيمارستان برگه­های رضايت شخصی را امضا کرد و همه چيز را بجان خريد و بلافاصله با پزشکان ديگر و بيمارستان های ديگر مشورت کرد و نتيجه آزمايشات جديد کاملاً مشخص بود، دوقلوها کاملاً سالم بودند.آنها به سلامت به خانه­شان برگشتند و زندگی شيرين و جديدشان را شروع کردند. ولی دوستان من که هنوز
  • بدون نام NL ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
    7 3
    ولی دوستان من که هنوز هم يکی از نوازادانشان در بيمارستان عرفان بستری است، در دام اين عنکبوت افتادند. البته آنها هم وقتی پزشک تشخيص داد که بايد قلب هر دو کودک جراحی شود، درخواست شرح پزشکی کردند تا بچه­ها را به بيمارستان دولتی انتقال دهند و البته در اين مسير با مدير بيمارستان هم مشاجره کردند. و در کمال تعجب روز بعد مشاهده کردند که هر دو کودک از ان آی سي يو به بخش منتقل شده­اند و ميزان زردی شان که تا به آن روز از 12 پايينتر نيامده بود ناگهان به 3 رسيد. و درست همان روز يکی از نوزادان مرخص شد. با اين بذر پاشی که هدفشان جلب اعتماد بود موفق شدند تا نوزاد ديگر را همچنان در بيمارستان نگه دارند و تا می توانند آنها را به اصطلاح تيغ بزنند. می­دانيد صحبت از چه مبلغی است 21ميليون تومان.... و آن هم فقط برا
  • بدون نام NL ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
    7 2
    . و آن هم فقط برای طمع اين پزشک و نه بخاطر اينکه واقعاً آنها مريض باشند. خانم دکتر با استفاده از الفاظ و لقاط سلنبه و قلنبه پزشکی خانواده­ها را فريب می­دهد و ما هم که از علم پزشکی بيخبريم فکر می­کنيم واقعاً خبری است. درحاليکه پدر اين خانواده به ما می­گفت که دليل بستری کردن کودکشان اين است که کودک شير بالا می­آورد. من رشته­ام پزشکی نيست بلکه فقط يک مادرم که خيلی در خصوص تشخيصهای پزشکی و داروهايی که برای خانواده­ام تجويز می­شود تحقيق و مطالعه می­کنم. و اين را می­دانم که شير بالا آوردن يکی از مشکلات بسيار بسيار رايج در نوزادان است که به اين خاطر نوزادان را بستری نمی­کنند. همسرم هربار پای درد و دل دوستانمان می­نشيند می گويد: " اميدوارم نتيجه اين خيانتش
  • بدون نام NL ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
    9 1
    : " اميدوارم نتيجه اين خيانتش به اعتماد خانواده­ها را در همين دنيا ببيند و هرگز هم تمام نشود." و البته من هم اميدوارم و بيشتر از اين اميدوارم که خانواده­هاي ام اسی که در دام اين شبکه عنکبوتی افتاده­اند از دام آن رهانيده­ شوند.
  • حميدرضا EU ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
    11 2
    به نام خدا درود بر شما به نظر من اين حق پزشكان نيست،با توجه به وضعيت عمومي مردم جامعه ما ..... سالي 200 ميليون پول مي گيرند و خود را مالك جان مردم مي دانند... اون دوستي كه نادانسته ميگه توي دكتراي برق 6 سال درس خوندي....،لطفا برو اطلاعاتت رو زياد كن،زشته نادانسته حرف بزني(خنده داره اين دوسته مون حساب كرده كارشناسي 4سال،ارشد2سال،دكترا 2سال،واقعا خنده داره) تو دوست عزيز كه اينقدر اطلاعاتت بالاست بايد بگي 200 ميليون ساليانه حقه يك پزشكه اما بقيه دانشگاهيا برن ب..... پول مملكت فقط واسه اختلاس گرا،فوتباليستها و پزشكان نيست كه!!!!!!!
  • مهرزاد افراهی فرد IR ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
    8 7
    با سلام یک دلال در آزانس املاک گاهی یک در صد از هر طرف می گیرد و درآمدش ده بربابریک پزشک است.چرا در مود آنها صحبت نمی شود و تازه از آنها طرفداری هم می شود آنوقت به پول یک پزشک که آنقدر درس خوانده و زحمت کشیده (تازه این رقم ها هم نیست)اینقدر اعتراض می شود.تا کی فقط از دلالی حمایت می شود
  • بدون نام IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
    4 4
    در این اقتصاد که ما به هیچ اصل و مبنایی قایل نیستیم بدیهی است که حساب و کتابی هم نباشد مثلا در همان قشر پزشکان عده ای درآمد های چند صد میلیونی دارند و عده ای هم حتی قادر به پرداخت اجاره مطب نیستند در سایر اقشار تحصیل کرده همین وضع وجود دارد.
  • ناشناس IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
    12 2
    قابل توجه جناب فهمیده، دکترای مهندسی معادل تخصص در پزشکیه هم از لحاظ زحمت هم از لحاظ سنوات. برای برق شریف رتبه زیر100 می خواد نه 10000! اگه خیلی زرنگ باشی بتونی 10 ساله دکترا بگیری بعدشم تو 30 سالگی باید بری سربازی بعدشم با حقوق پایین بسازی این کجاش انصافه؟ دیگه ارزشی برای تحصیلات نمونده.
  • ali from khakhal IR ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۶
    7 2
    با سلام خدمت شما. بايد عرض كنم كه انسان در سلسله مراتب نيازها بر اساس نظر مازلو يك هرمي را طي مي كند تا به بالاترين مرتبه كه همان خودشكوفايي است، مي رسد. اين خودشكوفايي بيشتر مختص به انسان هاي فرهيخته و تحصيلكرده است. اما در كشور ما متاسفانه فرهيختگان كه دوستان پزشك نيز جزء انها هستند هنوز به مرحله خودشكوفايي نرسيدند و هنوز در مراحل پائينتر نيازها از جمله نيازهاي پست كه شامل نيازهاي زيستي و .مي شوند،قرار دارند.ولي در كشورهاي پيشرفته بيشتر انسان هاي فرهيخته و تحصيلكرده در مراحل بالايي اين هرم قرار دارند. چطور ميشه كه بهترين پزشك اروپايي در امد ماهانه 12 هزار يورو رو داره، ولي پزشكان ما كه خيلي هاشون شاگرد همين پزشكان اروپايي و آمريكايي هستند، در آمد انچناني دارند. اگه از لحاظ علمي هم حساب جز
  • خسرو US ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۶
    10 21
    درآمد بالا حق کسانی است که با جان انسان ها سرو کار دارند، مثل متخصصان و جراحان و خلبانان.
  • بدون نام IR ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۶
    9 6
    بنده یک معلم ( کارشناس ) با 23 سال سابقه حقوق 525 هزارتومانی دریافت می کنم حال مقایسه کنید . ما پزشکان را نجات دادیم در واقع تولید کردیم وپزشکان یک عده را نجات دادن == با حقوق 200 ملیونی
  • علیرضا-پزشک دربدر LB ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۶
    12 10
    نخیر! حق پزشکان نیست! فقط حق دلالان و بنگاهداران و فوتبالیستها و محمدرضا گلزار است. پس سوگند پزشکی چه می شود؟ مگر پزشکان هم به درآمد نیاز دارند؟
  • علیرضا EU ۰۳:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۶
    9 9
    مشکل جامعه ما اینه که همه منتظرن ببینن کی پول در میاره بهش گیر بدن.بگن دزدی کرده بگن لیاقتشو نداره.افکار مسمومی که بجای تولید ثروت دنبال توزیع ثروته اونم به خرج مردم پولدار. .آقای مهندسی که تو دفتر دانشگاهت میشینی به فکر پایان نامه نوشتنی تا دانشیار بشی حقوقت بره بالا میدونی استرس داشتن بخاطر جون بیمار یا بخاطر آبروی حرفه ای یعنی چی؟
  • یه دونه فهمیده IR ۰۳:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۶
    9 4
    آقای فهمیده یک مهندس تو ایران کمه کمش 6 سال تا ارشد می خونه و دوره دکترا و پست دکتراشم حداقل می شه 5 سال این می شه رویه هم عزیزم چند سال؟؟؟؟؟ می شه 6 5 =11 سال و پزشکه متخصصم همین سال تقریبا درس می خون پس عزیزم فکر کنم اگه پزشک باشی همینطوریم طبابت می کنی
  • x IR ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۶
    17 3
    میشه یکی بگه کدوم تحصیل کرده در سی و چند سالگی در حال امتحان دادن و شب بیداری و کشیک و استرس هست با بهترین نمرات در دوران مدرسه و تحصیل میدونید نصف بهترین شبای عمرم از خانواده دور بودم و در بیمارستان میدونید چندبار بعد عمل با لباس و تن خونی خودم مواجه شدم یا چندبار خون رو صورتم ریخته و سوزن به دست.حالا در استانه 40 سالگی با روزی بیش از 12 ساعت کار در یه جای محروم ماهی چند ملیون درامد زیاده اونم نه 20 یا 30ملیونا الان ساعت 3 صبحه و تازه از اتاق عمل امدم و معلوم نیست تا صبح ایا خبر دیگری میشه یا خیر.اقای مهندس وضع دکترا قبلها خیلی بهتر بوده چرا شما همکارنشدید حالا اگر معدودی دارن میترکونن شامل همه نمیشه تو خیلی شغلها مشابهش هست هرگز نمیذارم فرزندم روح و جسم و جوونیشو اینجورفدا کنه
  • کیا IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۶
    10 15
    نمی دا نم چند پزشک با درامد 200میلیونی داریم ولی به چند نکته توجه کنید 1-حقوق پزشک استاد دانشگاه همان 1700000است 2-استاد دانشگاه در رشته پزشکی بیش از سایر رشته ها ذرس خوانده است 3-مسولیت جان بیمار بر عهده اوست 4-ان درامد میلیونی را از مطب شخصی در می اورد.تازه اگر اجازه مطب داشته باشد. 5-شما که مهندس استاد دانشگاه هستید اگر پروزه خارج از درس دانشگاه داشته باشید پول نمیگیرید؟ 6-ساعت کاری اساتید غیر پزشکی در محیط اموزشی چه قدر است؟
  • بدون نام IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۶
    12 6
    دربين بستگانمون هم پزشك داريم وهم دكتري سائر رشته ها وازنظر سنوات تحصيلي حدودا يكي هستند وچه بسا كاربعضي از دكترهاي غيرپزشك مهمتر هم باشد اما درامد هيچكدام بپاي پزشكان فاميل نميرسدواين مشكل هميشه مورد اعتراض مابوده است همانند تفاوت يك متخصص فني مهندسي هواپيما ويك خلبان وزحمت زياد وطي دوره هاي فشرده تخصصي ايشان وعملياتي بودن خلبان ودرامد بيش از دوبرابري وي ،از اين دست تبعيض ها درجامعه ما بوفور پيداميشود وكاري هم نميشود كرد بايد سوخت وساخت
  • دکتر حبیب IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۶
    14 8
    آقا به خدا خیلی از ما دکترها زیر خط فقر زندگی می کنیم.با یک حقوق یک تومنی که همیشه هم دیر و زود داره تو مراکز بهداشتی دور افتاده تازه اسممون هم دکتره و همه انتظار دارند که ما دکتریم دیگه باید درآمد آنچنانی داشته باشیم.والا به خدا اگه می تونستم به گذشته برگردم جوونی و زندگیم رو نمی ذاشتم دوباره خراب بشه......
  • مرتضی IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۶
    13 5
    آقا نوش جونشون، هیچ اشکالی نداره فقط مالیات درآمدشونو مثل بقیه مردم بپردازن
  • عارف IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۶
    10 3
    چند هفته پیش تو یکی از این مغازه های کلی فروشی دان مرغ نشسته بودم. اونجا تلوزیون روشن بود که یه دفعه گفتند چندتا کشتی دان مرغ که متعلق به فلان شخص بوده توقیف شده. صاحب این مغازه بلافاصله زنگ زد به انباردارش که دیگه یک کیلو دان به قیمت فعلی نفروش و درب انبار رو ببند و بگو دان تمام شد.شنیدم این اقا صد 100تن سویا تو انباراش داشته که کیلویی 800 تومان می فروخته. با شنیدن این خبر قیمت رفت رو 1800تومان. حالا حساب کن با یه خبر این اقا چقدر سود کرد؟!!! بعدش میگین پزشکا فلان و فمدان... آقای رحیمی اقتصاد دلالی رو درست کن
  • بدون نام IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۶
    8 10
    در هر قشری ما یه سری افراد با استعدادی داریم که بدلیل توانمندی هاشون درآمد وحشتناکی دارند حالا که در پزشکی , ورزش , مهندسی , هنر و ... حالا ما باید نابودشون کنیم؟! قطعا نه! در کشورهای توسعه یافته چنین افرادی را سرمایه های خود می دانند و آن ها را پاس می دارند. ولی متاسفانه جامعه ی ایران یک صفت غیر اخلاقی زشت دارد که شامل این حقیر هم می شود آن هم حسادت هست. باور کنید من جوان هم حسادت عجیب به در آمد ملیونی اون پزشک یا فوتبالیست دارم ولی باید از اونها یاد بگیریم و الگو برداری کنیم نه اینکه از حسادت حذفشون کنیم.
  • بدون نام IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۶
    11 15
    چرا به پزشکان گير دادين درامد قضات که بالاتره ؟؟!!!!!!!
  • بدون نام IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۶
    23 3
    فقط کار پزشکاست که مهمه. کار مهندسی که مسئول خط تولید ماشینای زیر پای مردمه کارش مهم نیست. کار مهندسی که ناظر ساخت خونه های مردم و تطابق با استانداردای زلزله و ... مهم نیست. کار مهندس خط تولید مواد غذایی که به سلامت مردم مربوطه مهم نیست. اونا یه حقوق نهایت 1 میلیون تومنی بسشونه. پزشک نیستن که!
  • بدون نام IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۶
    35 3
    این سیاست تبعیض بین پزشک و مهندس رو ادامه بدید ببینیم صنعت کشورمون به کجا میرسه. من ارشد صنایع از شریف گرفتم. به زور 1 میلیون در ماه درامد دارم. تازه از خیلی از دوستام وضعم بهتره. اکثر دوستام اپلای کردن و از دانشگاه های خارجی پذیرش گرفتن. خود منم تا چند وقت دیگه دارم میرم فرانسه. طبیعیه وقتی اینجا به تخصص و استعداد من اهمیتی داده نشه و پزشکی که از دانشگاه آزاد مدرک گرفته درامد چند ده میلیونی داره، امثال من اینجا نمیمونن
  • یک پزشک IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
    14 20
    سلام مهندسی هاخیلی راحت تاظهر میرن سرکلاس و برمیگردن آخره سختیشونم اینه که چند شب قبل از امتحان شب بیداری کنن.ولی دانشجویای پزشکی باید کشیکای ۴۸ساعته که باید همه این مدت رو تواورژانس با سرعت ودقت مریض ببینن وحتی وقت ناهار وشام خوردن و ندارن. در ضمن اگه الان پزشکی آزادقبول میشن خوب شما مهندسی ها هم راحت از ارشدهای پیام نور قبول میشید. تازه اگه شمامهندسی هانگران پیشرفت کشورید برید طرحهای صنعتی مهندسی بردارید تاهم حقوقتون بیشتر بشه هم ما پیشرفت کنیم!!
  • بدون نام IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۹
    8 8
    دلالای کنکور صد برابر در میارن
  • آشنا US ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۹
    5 4
    به نظر بنده هر رشته و حرفه ای جهت طی مراتب سختی ها و مشکلات خودش رو داره! اما در جامعه ای که افراد بسیار زیادی از مشاغلی عجیب و غریب دارن درآمد های بسیار بالایی رو کسب میکنند و کسی و قانونی هم نیست که به این درآمد های افسانه ای مالیات ببنده یا نظارتی بر چگونگی کسب این درآمدها وجود داشته باشه زیر ذره بین گذاشتن پزشکانی که غریب به اتفاق اونها درآمد های بالایی هم ندارند انصاف نیست!حداقل این قشر برای رسیدن به این موقعیت تلاش زیادی کردن!!! حالا اگر دکترا ذر رشته های دیگه درآمد خوبی نداره این اجهاف به اون رشته محسوب میشه!! به نظر بنده باید قوانین برای همه یکسان باشه نه اینکه قشر خاصی رو زیر ذره بین بگذارن.
  • بدون نام A1 ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۵
    8 2
    پزشکهایی که تو بخش خصوصی فعال هستند در واقع از درد و رنج وبیماری مردم درآمد کسب میکنند. هیچ دکتری نمیره بشیته تو مطبش دعا کنه که امروز مردم کمتر مریض بشن و کسی سراغش نره بلکه برعکس میخواد تا مردم بیشتر مریض بشن تا درآمدش بیشتر بشه یعنی درآمد یه عده در اضای درد ورنج وبیماری بقیه است و این کلا درست نیست.
  • من A1 ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
    4 22
    منم قبلنا میگفتم پزشکا حقشون نیست اینهمه پول بگیرم.ولی از وقتی بایه پزشک ازدواج کردم و اوووووونهمه سختیو دیدم که وقتو بی وقت باید برن برای همون دکتری عمومی چقدددر باید درس بخونن چقدر باید بیمارستان برن و مریضای جورواجور ببینن چقدراسترس تحمل کنن چقدر سرپاباشن چقدر زحمت بکشنو تست بزنن برا قبول شدن توتخصص بنظرم حقشونه پول بگیرن
  • رضا A1 ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
    8 8
    البته اينكه در كشور ما بي عدالتي هست شكي نيست اما در مورد پزشكان چند مورد قابل بحث است..١-درامد متوسط أكثر پزشكان ٧تا١٥ ميليون هست نه بيشتر ٢-پزشك براي درامد بايد جايي بخرد(در صورت اجاره هيچگاه امنيت ندارد)كه اگر اين پول و پول خريدن تجهيزات در بانك هم گذاشته شود حداقل ماهانه ٥ ميليون سود بانكي دارد ٣-پس از يك دوره سخت دانشجويي شرايط بسيار سخت و پر استرس كاري ٤-بازنشستگي با حداقل حقوق ٥-عدم داشتن مرخصي با حقوق ٦-اقاي دكتر مهندسي برق خيلي زيبا بود كه دريافتيشونو مي فرمودند نه حقوق ثابت كه مطمئنا كمتر از ٥ ميليون نيست ٦؛٧؛٨؛....لطفا با انصاف صحبت كنيد.
  • یه آشنا IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    13 2
    سلام آقایی که میگی مهندسی فقط شب امتحان درس خوندنه بله اون مهندسا زیادن ولی بنده خدم توی علم و صنعت مهندسی مکانیک خوندم هم اتاقیام پزشک بودن خدا وکیلی ما دو برابر اون ها درس میخوندیم انقدر راحت قضاوت نکنین
  • سپیده A1 ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    13 7
    خدمت اقای فهمیده بگم رتبه اوردن تو رشته ریاضی خیلی سختتر از تجربییه..رقایت اصلی سر ریاضی و فیزیک هست..من خودم رتبم 1600 ریاضی سال 83 شده بوذ درضدهامو که مقایسه کردم اگر تو تجربی شرکت میکردم رتبم زیر 200 میشد..جالا آقای دکتر که جای خود داره ..من خودم شاگرد اول بودم بچه های ضعیفمون رفتن تجربی و همه پزشکی قبول شدن..کنکور ریاضی خیلی سختتر از کنکور تجربیه..برای این مملکت متاسفم که اینجوری استعدادهارو به فنا میده
  • محمد IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۰
    2 3
    نظرات تمامی دوستان را خوندم .... به نظر من تمامی کسانی که به وضعیت موجود اعتراض دارند..حسود نیستند بلکه نگران آینده کشورشون هستند.... پس توصیه ی من ابتدا به خودم وبعد به شما دوستان عزیز این است که اگر در مقامی قرار گرفتیم که توانایی تغییر این شراط را داشتیم از هیچ گونه تلاشی دریغ نکنیم ...به امید آینده ای زیبا برای ایران
  • امیر IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۸
    11 6
    باسلام اقا شما برین به دزدیهای زیادی که درکشور میشه رسیدگی کنین که حق من و امثال من خورده نشن این پول هم حق پزشکان ماهستند تلاش کردن درس خوندن تا به اینجا رسیدن
  • رسول IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
    8 3
    هیچ آدم عاقلی دکترای برق رو با تخصص پزشکی مقایسه نمیکنه واقعا برای پزشکا متاسفام ای کاش میفهمیدن یک دکترای برق چ زحمتی کشیده