نماینده اصفهان در مجلس نهم می گوید برخی اختلاف نظرها در دولت موجب شد اصفهان نتواند میزبانی اجلاس غیرمتعهدها را داشته باشد.

حمیدرضا فولاگر نماینده مردم اصفهان در مجلس نهم در گفت وگو با خبرآنلاین در خصوص چگونگی انتقال محل اجلاس غیرمتعهدها از اصفهان به تهران، گفت: علی رغم اینکه هیات دولت در خرداد ماه 89 برگزاری این اجلاس در اصفهان را تصویب کرد ولی طولانی شدن ابلاغ بودجه موجب شد ما 9 ماه از سال 89 که بهترین فرصت برای کار عمرانی بود، از دست بدهیم.
وی می گوید حتی زمانی که برگزاری این اجلاس در اصفهان قطعی شد، پول پروژه را ندادند و ابتدای سال 90 عملیات ساختمانی این پروژه شروع شد.
 نخستین بار منوچهر متکی وزیر اسبق امور خارجه از احداثی سالن اجلاسی برای برگزاری اجلاس غیرمتعهدها در کیش خبر داد؛ آنچه او از آن به عنوان داووس ایرانی نام برد.
 
 متکی وزیر پیشین امور خارجه در یکی از نشست های داووس
 
آذر 89 حجت الاسلام محمد تقی رهبر نماینده اصفهان در مجلس هشتم در گفت وگویی از نظر مثبت رئیس جمهور برای برگزاری این اجلاس در اصفهان سخن گفت اما در عین حال، اظهار داشت: « برخی در تلاش اند که این اجلاس در کیش برپا شود.»
 رهبر در آن گفت وگو منظورش از برخی ها را مشخص نکرد، اما فولادگر در پاسخ به این پرسش خبرآنلاین که دلیل کشمکش درباره برگزاری این اجلاس چه بود،  تصریح کرد:«دفتر ریاست جمهوری وآقای بقایی که در آن زمان مسئولیت مناطق آزاد را بر عهده داشتند، معتقد بودند این اجلاس در کیش برگزار شود. ولی بقیه دولت و حتی وزارت خارجه روی اصفهان نظر داشتند اما در نهایت ما 9 ماه سال 9 را از دست دادیم و دولت بودجه این پروژه را درآخرین روز سال 89 ، تخصیص داد.»
 تصویری از ماکت مرکز همایش های استان اصفهان که قرار بود اجلاس غیر متعهد ها در آن برگزار شود
 
 وی تصریح کرد: بنده حاضرم این موضوع را به صراحت بیان کنم که این دوستان به نحوی در تاخیر در این اجلاس قضیه موثر بودند.
 نماینده اصفهان که می گوید شهرداری اصفهان از مدتها قبل از تخیصص بودجه کار های خود را آغاز کرده بود، افزود: حتی بعد از آن کارهای عمرانی به صورت شبانه روزی کار کرد.
به گفته وی این پروژه در حال حاضر 40 تا 50 درصد پیشرفت داشته ولی مشخص بود که این پروژه برای شهریور آماده نمی شود و سال قبل هم تشریفات رئیس جمهور در سفری که برای بررسی میزان اجرایی شدن پروژه داشتند اعلام کردند که با این وضع برگزاری اجلاس در اصفهان ممکن نیست.
وی در پاسخ به اینکه چقدر بودجه تاکنون برای این پروژه صرف شده، اظهار داشت: حدود 40 میلیارد تومان در کل برای این پروژه هزینه شده که 20 میلیارد تومان آن را دولت و 20 میلیارد را هم منابع داخلی استان تهیه کردند. البته اگر آورده زمین این مجموعه را حساب بکنیم بیش از 70 میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است.
 
 
داووس سوئیس هر ساله با حضور چهره های سیاسی سرشناس به محل گفت و شنود درباره سیاست و اقتصاد بدل می شود
ساختمان اصلی این پروژه که عنوان مرکز همایش های بین المللی اصفهان را به خود اختصاص داده است شامل ساختمان اصلی سالن های اجلاس،راقامتگاه های اختصاصی و ویلاهای VIP،هتل 5 ستاره، مراکز تجاری است.
سالن های اصلی این مرکز همایش شامل سالن اصلی، تالارهای چند منظوره، فضاهای خدماتی و پشتیبانی، اداری و عمومی در مساحتی بالغ بر 40 هزار متر مربع احداث می شود .
/27212
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 226785

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
    38 3
    این پروژه هم رفت پبش پروژه های ورزشگاه نقش جهان - مصلای اصغهان و تونل سوم انتقال آب کوهرنگ
  • بدون نام IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
    3 8
    چرا مسئولين براي شهرهاي كشور تبعيض قايل ميشوند؟ مثلا چرا نبايد اين اجلاس در كرج كه سومين شهر پرجمعيت ايران است برگزار شود؟
  • بدون نام IR ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
    5 1
    خیلی قشنگه
  • بدون نام US ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
    2 4
    این که این همه هزینه چه سودآوری رو خواهد داشت به کنار! واقعا در طراحی این مجتمع، هیچ جایی برای المان های معماری و شهرسازی سنتی اصفهان وجود نداشت؟ واقعا این طراحی هویت داره؟ چی می خواد بگه؟ میشه از دیدن این مکان پی برد که در اصفهان واقع شده با اون همه غنای معماری و شهرسازی اصفهان!؟
  • بدون نام IR ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
    4 1
    آفرین به مسئولان ومدیران نمایندگان سخت کوش اصفهان خسته نباشید همه چی آرومه رودخانه پرآبه؟
  • بدون نام IR ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
    10 8
    همه ایران مال اصفهان.خوبه؟
  • بدون نام IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
    2 2
    نظر قبليم رو هم كه نزدين ! اما اين دوستمون نظر جالبي درباره اين اصفهاني ها داره .
  • بدون نام IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
    6 5
    خوب مي دونيد كه نظر همه راجع به اصفهان و اصفهاني چيه !!!!!!!!!!!!
  • بدون نام IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
    2 0
    نظرشون چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/