معاون فنی ــ مهندسی پلیس راهور گفت: در نیمه دوم سال جاری گواهینامه ها تجمیع و به صورت متحدالشکل صادر می شود.

به گزارش خبرآنلاین؛ سرهنگ رحیم رمضان آقایی در مورد جزئیات تجمیع و تغییر گواهینامه‌ها گفت:  سال 84 با توجه به نیاز های کشور گواهینامه ها در 10 پایه طراحی و صادر شد که پس از مدتی مسئولان متوجه شدند این مسئله باعث سرگردانی مردم شده است به همین دلیل گواهینامه ها به پنج پایه کاهش یافت.

وی ادامه داد: براساس قانون جدید گواهینامه های ویژه برای ماشین های مهندسی و عمرانی صادر می شود. همچنین گواهینامه پایه سوم برای وسایل نقلیه 3.5 تن و با ظرفیت حداکثر 9 نفر است. رانندگان گواهینامه پایه دوم نیز مجاز به رانندگی با خودروهای باری 6 تن و 26 نفر هستند. البته گواهینامه پایه یک مانند گذشته است و تغییری نمی کند.

معاون فنی - مهندسی راهور، داشتن گواهینامه را نشانه مهارت در رانندگی ندانست و گفت: پلیس در آزمون های رانندگی سختگیری نمی کند و حداقل ها را درنظر می گیرد. هر فردی می تواند گواهینامه بگیرد اما مهارت در رانندگی نیز به تمرین نیاز دارد. داشتن گواهینامه به معنای مهارت در رانندگی نیست.

 

تمدید گواهینامه معطلی ندارد

آقایی با بیان اینکه هر راننده ای یک ماه قبل از پایان اعتبار گواهینامه اش می تواند برای تعویض اقدام کند تاکید کرد: تمدید گواهینامه ها زمانبر نیست و در گواهینامه پایه دو و موتور سیکلت بروز هستیم. در صورت وجود امکانات و تکمیل منابع تمدید گواهینامه دو هفته ای انجام می شود.

وی گفت: رانندگان برای هر سال تاخیر در تمدید و تعویض گواهینامه پنج هزار تومان جریمه می شوند.

 

اتباع بیگانه نمی توانند گواهینامه بگیرند

معاون فنی- مهندسی راهور در خصوص دریافت گواهینامه اتباع خارجی گفت: اتباع خارجی با مراجعه به معاونت اتباع بیگانه نیروی انتظامی و طی مراحل گواهینامه دریافت کنند. البته مهاجران افغان با کارت اقامت نمی توانند گواهینامه بگیرند و گواهینامه افغانی نیز در ایران معتبر نیست.

رمضان آقایی از پلمب دو آموزشگاه رانندگی در تهران خبر داد و گفت: دو آموزشگاه رانندگی در تهران که هنزآموزان آنها بیشترین تخلف را داشتند برای تنبیه مدتی پلمپ شدند. اجرای این طرح در تهران ادامه دارد و برای اجرای سراسری در کشور باید برنامه ریزی کرد.

وی با اشاره به فعالیت هفت آموزشگاه موتور سیکلت در کشور تاکید کرد: هم اکنون هفت میلیون موتور سیکلت در کشور شماره گذاری شده اند. موتور سواران باید 10 ساعت آموزش تئوری و 10 ساعت آموزش عملی ببینند به همین منظور آموزشگاه های ویژه برای این کار راه اندازی شده است.
47301

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 226724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 21
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
    19 14
    جالب ترین گواهینامه دنیا موتورسیکلت ایرانه؟چرا؟ وقتی خوب یاد گرفتی و ماهر شدی بعد چند سال اگر موتورت رو گرفتن و نتونیستی گواهینامه کسی رو با پارتی بازی کلی دروغ و کلک جور کنی مجبور بشی برا ترخیص موتور بری بگیری تعجب کجاست که گواهینامه موتور هیچگونه آموزشی نداره فقط هم تئوری و هم عملی باید بدون آموزش امتحان بدی حتی یک کلاس هم نداره البته بهتر، چرا چون منی که تو اموزشگاه رانندگی اتومبیل یاد گرفتن هنوزم رانندگیم خوب نیست ولی موتور سواریم حرفه ای چون خودم یاد گرفتم اصلا آموزشگاه ها بلد نیستن یاد بدن چون تقصیری ندارن با چند جلسه که ادم راننده نمیشه!!!!!
  • بدون نام IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
    36 2
    چطور میگن دو هفته ای گواهینامه صادر میشه من حدود 4 ماه است که برای تعویض گواهینامه اقدام کردم هنوز به دستم نرسیده به پلیس 10 هم مراجعه کردم میگن بعضی از گواهینامه ها تا بیش از 5 ماه هم طول میکشه زیاد عجله نکنید!!
  • رضا IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
    27 2
    ایشان ظاهرا امسال خودشان گواهینامه تمدید نکرده اند تا ببینند چقدر طول می کشد بنده 14 اردیبهشت به خدمات پلیس 10 در یکی از نقاط اصفهان رفتم ولی هنوز بعد از گذشت دو ماه و چند روز گواهینامه بدستم نرسیده که مجبور شدم دوباره برگه رسید را تمدید کنم
  • lpln IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
    117 3
    هرتعويض و يا تمديد گواهينامه حداقل 30000تمان هزينه دارد و درآمدي سرشار براي دولت مسئله اين است
    • بهنام IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
      11 77
      بیشتر دقت کن تومان درست است
    • یزدی IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
      3 100
      عزیزم اگه یه کم اطلاعات عمومی داشته باشی باید بدانی گواهینامه رو راهنمایی و رانندگی که زیر نظر ناجا است صادر می کند و هیچ ربطی به دولت نداره کلاً می خوای دولت رو بکوبی فکر کنم گرمای هوا هم به دولت ربط داشته باشه نه؟
    • amin IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
      38 1
      واقعا برای تمدید گواهی نامه گذر نامه کارت ملی شناسنامه و ........ کلی باید هزینه داد تازه اعتبارشون هم 5 ساله که بوجه این مراکز از جیب مردم پرداخت بشه چرا؟ پس پول نفت کجا مصرف میشه؟
  • trt IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
    67 2
    این دروغترین عکس گواهینامه است!!!!!!!!!چون عکس با ریش این مودلی دیگر مورد تائید آقایان نیستویا با ریش یا بی ریش!!!!!!!!!
  • بدون نام IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
    60 1
    خداوند اون IQ که این گواهینامه رو با Photoshop تغییر داده طول عمر بده ... چون عکس گواهینامه با ریش پرفسوری امکان پذیر نیست !!!
    • سعید IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۳
      2 1
      آقا من نمی خوام از کسی طرفداری کنم ولی خدایش عکس گواهینامه خودم که همین دو ماه پیش تعویض کردم با ریش پروفسوری هستش و بهم گیرهم ندادن
  • فرزان IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
    20 2
    حدود یک ماه پیش اقدام کردم برای تعویض گواهینامه و باید چندین فیش در بانک واریز میشد و برای تشخیص نوع خون و نیاز به عینک به مراکز درمانی و آزمایشگاهی مراجعه میشد و هزینه ها بدون احتساب کرایه و کپی و... تقریبا 30 تومن میشد و من نمیدونم این پول رو برای چی میگیرن، هنوز هم گواهینامه به دستم نرسیده بعد از این همه دردسر
  • بدون نام IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
    13 6
    شاید آشنا داشته گرفته شما چرا گیر میدید؟
  • بدون نام IR ۰۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
    4 0
    آخه چرا گواهینامه ها را اینقدر بزرگ می دند آخه می خواییم چیکار انقدری ؟! حتی توی کیف جا نمی شه
  • محسن IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
    7 1
    سلام اولاً امسال براي گواهينامه اقدام كردم دو ماه طول كشيد. چهل هزار تومان خرج كردم دوبار مرخصي گرفتم . مراكز خدمات رساني بسيار ضعيف و كند عمل مي كنند.تعيين گروه خون و فرستادن به آزمايشگاه ها مشكل مردم را مضاعف كرده. بدتر از همه اسكن مزخرف عكس روي گواهينامه كه بسيار بي كلاسه . متشكرم اگر منتقل شود.
  • mehrdad IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
    8 2
    همشون دروغ میگن 2ماه پیش برای تمدید اقدام کردم هنوز نیومده..........
  • بدون نام IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
    2 4
    ممنون لطفا در مورد شناسنامه های جدید هم گزارش بزارید کی نوبت مردم شهرستان ها می رسه تعویض کنن؟
  • بدون نام IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۲
    2 1
    مرده ریش پروفسوری داره!!!جالبه
  • سامان IR ۰۲:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۳
    13 0
    اقایون من الان ب2 دارم حدود 7ماه میشه.با این تغییرات من چطور میتونم واسه پایه 1 ثبت نام کنم؟
  • سجاد IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
    1 0
    برای چی سه سال است تکتیف گواهینامه پایه یک مشخص نشده است.
  • حامد A1 ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    پدر بیامرز کجای کاری چرا دروغ میگی من 2 ماه که مدارک گواهینامه م رو پست کردم هنو نیومده دستم
  • رضا شهبازی IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    0 0
    گواهینامه ب 1 تمدید کردم ایا با رسید مدارکم که از پلیس 10 گرفتم مجاز هستم رانندگی کنم