دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه یک میلیون و 200 هزار معتاد در کشور وجود دارند، گفت: 10 تا 15 میلیون نفر در جامعه در معرض خطر استفاده از مواد مخدر هستند.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد‌مخدر با بیان اینکه یک میلیون و 200 هزار معتاد در کشور وجود دارند، گفت: 10 تا 15 میلیون نفر در جامعه در معرض خطر استفاده از مواد‌مخدر هستند.

سردار سرتیپ اسماعیل احمدی‌مقدم با بیان اینکه مصرف مواد‌مخدر در صدر آسیبهای اجتماعی است و نگرانیهای زیادی را در جامعه ایجاد کرده است افزود: هیچ آسیب اجتماعی همچون مصرف مواد‌مخدر وجود ندارد که این میزان از جامعه را درگیر کرده باشد و به همین دلیل ما باید به مطالبات جامعه در این زمینه پاسخ دهیم.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد‌مخدر به وجود بیش از یک میلیون معتاد در کشور اشاره کرد و گفت: این موضوع نگرانی‌های زیادی را ایجاد کرده و افراد زیادی را در پیرامون این افراد اعم از خانواده، همکلاسی، همکار، همسایه، اقوام و... در معرض خطر قرار داده است و بنابراین باید توجه بیشتری در این حوزه شود.

آخرین آمارهای اعلام شده از سوی منابع رسمی تعداد معتادان ایرانی را یک میلیون و 200 هزار نفر عنوان کرده‌اند. این در حالی است که منابع غیررسمی این رقم را بیش از 6 میلیون نفر می‌دانند.

قانون درباره مقابله با توزیع‌کنندگان مواد‌مخدر صنعتی دچار مشکل است
این در حالی است که قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد‌مخدر کشور هم دیروزاعلام کرد: در حج عمره امسال هزار نفر در ایران و 190 نفر در عربستان به دلیل حمل مواد‌مخدر دستگیر شدند.

طه طاهری در نشست خبری که در حاشیه همایش هماهنگ‌سازی عملیات تشدیدی کنترل حجاج به منظور جلوگیری از خروج مواد‌مخدر در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: بیشترین مقدار حمل مواد‌مخدر توسط حجاج ایرانی در عربستان بین یک تا 100 گرم مصرف شخصی گزارش شده است. 

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه درباره سیاست‌های مقابله با این جرم، تصریح کرد: در حج عمره و واجب امسال با کسانی که به نوعی از آن‌ها مواد‌مخدر کشف شود، مانند دیگر مجرمان مواد‌مخدر برخورد می‌شود.

وی افزود: از دیگر مصوبه‌هایی که در جلسه ستاد مبارزه با مواد‌مخدر به تصویب رسید برخورد شدید با خرده‌فروشان مواد‌مخدر است.

او با بیان این که قانون درباره مقابله با توزیع‌کنندگان مواد‌مخدر صنعتی دچار مشکل است، تصریح کرد: این نوع مواد به شدت به جوانان آسیب می‌رساند و این در حالی‌است که قاچاقچیان و توزیع‌کنندگان این ماده مخدر نگران دستگیری نیستند.

طاهری یکی از دلایل افزایش استفاده از این نوع مواد را کاهش قیمت آن دانست و افزود: وجود باورهای غلط برای مصرف آن و همچنین شیوع مصرف آن در بین جوانان از جمله دلایل افزایش مصرف این نوع مواد است.

طاهری درباره کشفیات مواد‌مخدر صنعتی از آشپزخانه‌های خانگی در ایران، خاطرنشان کرد: کشف این آشپزخانه‌ها در ایران افزایش یافته و یکی از دلایل کاهش قیمت مواد‌مخدر صنعتی ورود این مواد به صورت تولید شده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 22625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دلسوز IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۸۸/۰۸/۱۱
    0 0
    تا زماني كه فروشندگان قبل از دستگيري توسط مخبرين خود در مبارزه با مواد مخدر آگاهي پيدا ميكنن و آنها قايم ميشوند نبايد هم آنها دستگير شوند و مطمئن باشيد آمار بالاتر از اين هم خواهد رفت.چطور ممكنهه فروشنده موادي را با 5 كيلو ترياك بگيرند و به حبس تعزيري و پرداخت جريمه محكوم شود و با دادن رشوه و جريمه باز به فعاليت خود ادامه دهد.
  • ناشناس IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۶
    0 0
    جوانان ایرانی در معرض اعتیاد به مواد مخدر صنعتی هستند .الان مواد صنعتی فراوان وارزان است که همه میدانیم مصرف کننده بعد ازچند سال می میرد .در عوض تریاک نایاب شده و گران شده قیمت آن به 10 برابر رسیده وکسانی را که می شناختم الان کراک وشیشه مصرف کرده و در حال مرگ هستند و خانواد ه هایشان پاشیده شده...