رئیس مجلس با اشاره به جلسه اخیر سران سه قوه در هفته جاری گفت: در این جلسه مسئله گرانی و راهکارهای اصلاح آن بررسی شد و دولت مسئولینی را مامور کرد که در مورد نیازهای اصلی مردم اقدامات لازم را انجام دهد.

به گزارش خبرآنلاین، علی لاریجانی در نطق امروز خود افزود: همزمان با این امر با حضور مسئولین کمیسیون‌های مربوطه در مجلس جلساتی برای بررسی راهکارها تشکیل شد و ادامه خواهد یافت.
وی بر همین اساس تاکید کرد: با فعال‌تر شدن کمیسیون‌ها نتایج کار آنها مستقیما در مسیر تصمیم‌گیری‌های کشور تاثیر گذاشته و لازم است با توجه به شرایط کشور با روحیه تعاون و همکاری همه استعداد‌ها به سوی بهبود شرایط اقتصادی مردم و کمک به دولت برای تامین نیازهای مردم و جلوگیری از گرانی معطوف شود.
لاریجانی با بیان اینکه ساختار تقنینی و نظارتی مجلس در این مدت شکل گرفته است و باید از زمان بهره جست و کمیسیون‌های مجلس فعالانه مسائل عمده کشور را با حضور مسئولان مورد بررسی قرار دهند؛ ادامه داد: تعداد جلسات کمیسیون‌ها در هفته به 4 جلسه ارتقا یافت تا حجم مطالعات کمیسیون‌‌ها افزایش یابد.
گفتنی است؛ بهروز نعمتی عضو شورای مرکزی فراکسیون رهروان ولایت نیز به فارس گفت: شورای مرکزی فراکسیون رهروان ولایت صبح امروز در جلسه‌ای به بررسی مسائلی چون تورم و همچنین انتخاب رئیس فراکسیون پرداخت.
وی همچنین افزود: در جلسه امروز کمیته ویژه‌ای از سوی فراکسیون تشکیل شد تا با تحقیق پیرامون تورم موجود در جامعه گزارشی را تهیه و به رئیس جمهور و رئیس مجلس ارائه کند.
علی لاریجانی همچنین در ابتدای سخنان خود در جلسه علنی امروز میلاد باسعادت حضرت ولی عصر (عج) را به ملت ایران و همه مسلمانان تبریک گفت و خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که همه فرق اسلام بر آن اتفاق کرده‌اند، ظهور حضرت مهدی در آخر‌الزمان است، انتظار یک قیام روحانی، جهانی و ظهور مصلحی که عدالت اجتماعی را در عالم محقق کند و نظام جهان را بر اساس ایمان به خدا و احکام دین اسلام برقرار کند و دنیا را از چنگال ستمکاران و جباران نجات بخشد. بنابراین بحث ظهور منجی یعنی مهدی موعود از اهل بیت پیامبر در بین فرق اسلامی با تفاوت‌های اندکی امری قطعی است. از طرفی روایات و احادیث متعددی وجود دارد که بر فضیلت شب نیمه شعبان تاکید می‌کند. همچنانکه امام باقر (ع) در فضیلت این شب فرمودند "با فضیلت‌ترین شب پس از لیلة‌القدر شب نیمه شعبان است که خداوند در این شب فضل خود را بر بندگان خود ارزانی می‌دارد."
رئیس مجلس گفت:  یکی از برجستگی‌های مکتب رهایی بخش اسلام انتظار موعود است که در ساختار این نظریه، اولا خوش‌بینی به آینده بشریت در درون مکتب اسلام مهیا می‌گردد که تکامل فکری و اخلاقی و معنوی بشر را نوید می‌دهد. ثانیا پیروزی نهایی و صلح و تقوا بر ظلم و استبداد و استکبار را پیش روی بشریت نمایان می‌کند. ثالثا حکومت جهانی واحد را مستقر می‌کند و این امر با اقناع عقول مردم از فرط ظهور حضرت حجت حاصل می‌شود. همچنین با ظهور حضرت بشریت از نظر عقل و خردمندی به بلوغ کامل می‌رسد و از اسارت شرایط طبیعی و اجتماعی و غرائض حیوانی آزاد می‌گردد.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 225433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
    37 0
    ما همیشه عادت داریم بعد از اینکه اتفاقی افتاد به فکر چاره بیافتیم
  • بدون نام IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
    6 0
    نفت بشکه ای 130 دلار فروختن حالا احتیاج به کمک هم دارن؟!! به جای کمک به دولت لطفاً بررسی بفرمائید که این مقدار از درآمد نفت در کجا هزینه شده؟!
  • بدون نام US ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
    2 0
    گرانی؟طبق آمار رسمی بسیار موثق نرخ تورم عدد قابل اعتنایی نیست.