عضو شاخص جامعه روحانیت مبارز می​گوید مسئولان و مدیران حکومت اسلامی باید به دور از لفاظی و سخنوری زمینه‌ را برای ظهور امام عصر(عج) فراهم سازند.

سیدرضا اکرمی در گفت و گو با خبرآنلاین در خصوص میزان انطباق مشی و روش فعالان سیاسی با بحث انتظار و منتظر مهدی موعود بودن، گفت: در مکتب شیعه چهار واژه مبعث، غدیر، عاشورا و انتظار حائز احترام جامع و لازم هستند. مبعث آغاز کار رسول خدا بود که از غار حرا شروع شد و ایشان 23 سال پای آن ایستادند تا یک نظام، تمدن و حکومتی اسلامی را تاسیس کرده  و در اختیار مردم گذاشتند، قبل از پایان بعثت نیز در غدیرخم علی بن ابیطالب را جانشین خود معرفی کرد که ادامه دهنده راه او باشد. اما بعد از 50 سال عملکرد امویان و غیر امویان به گونه ای شد که به حذف و تحریف اسلامی رسیدیم یعنی به جای اسلام محمدی، اسلام اموی حاکم بر جامعه بود.
 
عضو جامعه روحانیت مبارز عاشورا را نقطه عطفی در تاریخ اسلام دانست و تاکید کرد: قیام امام حسین شوکی به جامعه آن دوران بود، فلسفه این قیام نیز آن بود که جامعه را هوشیار و بیدار کند و آنها را از این خواب گرفتگی نجات دهد. امروز بعد  از غدیر و عاشورا  جامعه بار دیگر نیازمند فراهم ساختن شرایطی برای پایان دادن به دوران انتظار است.
 
این چهره روحانی اصولگرا؛ منتظر مهدی بودن را مستلزم رعایت دو اصل اساسی دانست و تاکید کرد: منتظر مهدی بودن به سخن گفتن و در لفاظی منتظر بودن نیست. منتظر مهدی بودن نیازمند فراهم سازی بسترهای لازم برای ظهور آن موعود است. از این رو رعایت دو اصل مهم یعنی ساماندهی و اصلاح جامعه و آگاهی سازی باید در راس فعالیت منتظران مهدی(عج) خصوصا مسئولان حکومتی باشد.
 
اکرمی یکی از علل اصلی غیبت امام زمان را آماده نبودن جامعه و مردم برای پذیرش ایشان دانست و ادامه داد: مهمترین وظیفه در این برهه از زمان متوجه نظام ها و حکومت های اسلامی و مسئولان آنها است. جمهوری اسلامی ایران در راس حکومت های اسلامی و سایر حکومت های اسلامی چون عراق، مصر، تونس باید در جهت آماده سازی جامعه خود برای ظهور امام عصر حرکت کنند.
 
نماینده دوره هشتم مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: گام اول برآورده کردن خواسته ها و ایده های موردی و موضعی امام عصر است و در گام بعدی باید زمینه برای ساماندهی عمومی و جهانی فراهم شود. مطمئنا اگر این اصلاح موردی و مقطعی صورت نگیرد ظهور امام نیز به تاخیر خواهد افتاد.
 /29220
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 225062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =