فارس نوشت:

رئیس ستادبازسازی عتبات عالیات گفت: طراحی پروژه دوطبقه کردن بین‌الحرمین به اتمام رسیده و امیدواریم در سال جاری این طرح آغاز شود.

حسن پلارک  گفت: تولیت حرم امام حسین(ع) در مراسم افتتاحیه مجتمع فرهنگی و رفاهی سیدالشهدا اعلام کرد که از این به بعد کلیه طرح‌ها و پروژه‌های جدید عتبات را به ایرانی‌ها خواهیم داد.

وی اظهارداشت: صحن حضرت زینب(س) یکی از این پروژه‌ها است که طراحی این صحن آغاز شده است و همچنین در تلاش هستیم که تا 2 ماه آینده طرح یاحسین(ع) را در کربلا به اتمام برسانیم.

پلارک ادامه داد: این پروژه در ابتدا به عنوان یک طرح مطرح شده بود و سپس به چهار مرحله تقسیم شد. مرحله اول این پروژه تعویض سنگ‌های کف و دیوار حرم امام حسین(ع) است که تا کنون این مرحله 90درصد پیشرفت داشته است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات تصریح کرد: همچنین طرح یاحسین2 آیینه‌کاری و گچ‌کاری سنگ‌های حرم امام حسین(ع) است که تا کنون 30درصد پیشرفت کرده و در طرح یاحسین3 سنگ کف صحن جدید حرم مطهر امام حسین(ع) تعویض شده که این طرح به اتمام رسیده است.

وی اضافه کرد: در طرح یاحسین4 سنگ کف و دیوارهای تمامی ورودی‌های مختلف به حرم مطهر تعویض می‌شود. همچنین تا یک ماه آینده مراسم افتتاحیه تعدادی از این طرح‌ها را در کربلا برگزار خواهیم کرد.

پلارک با اشاره به طرح ترفیع گنبد حرم امام حسین(ع) گفت: همچنین این طرح هم به مرحله اجرا رسیده است که تا آینده‌ای نزدیک اجرای آن آغاز می‌شود.

وی در ادامه به طرح دو طبقه کردن بین‌الحرمین اشاره کرد و افزود: طراحی این پروژه نیز انجام شده و در حال مذاکره با طرف عراقی هستیم که باید قرارداد آن را نوشته و به ما بدهند. امیدواریم عملیات اجرایی این طرح در سال جاری آغاز شود.

301301

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 224928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =