فارس نوشت:

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه بخش عمده ای از نوسانات بازار ارز تحت تأثیر عامل انتظارات متأثر از تحولات سیاسی و روانی است، گفت: مردم به شایعات توجه نکنند و تحت تأثیر جو روانی سودجویان قرار نگیرند.

 محمود بهمنی اظهار داشت: ذخائر ارزی کشور تکافوی نیازهایمان را می کند و هیچ مضیقه ای در تأمین ارز موزد نیاز وجود ندارد و این اطمینان را نیز می دهم که در آینده هم چنین کمبودی نخواهیم داشت.

 

 بهمنی ادامه داد: طی ماه های اخیر ارز مورد نیاز تولید کنندگان و واردکنندگان را تأمین کرده ایم و از این پس نیز هر اتفاقی بیفتد این روند با قدرت ادامه خواهد یافت بنابراین جای هیچ نگرانی از لحاظ کمبود ارز وجود ندارد.

رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به علت نوسانات چند روز اخیر در قیمت ارز گفت: پیش از این هم گفته ام که بخش عمده ای از این نوسانات تحت تأثیر عامل انتظارات متأثر از تحولات سیاسی و روانی است و در عمل اتفاقی نمی افتد که قیمت را دستخوش تغییر معناداری کند. از این رو اثر این تحولات کوتاه مدت و مقطعی بوده و با بروز انتظارات در جهت مخالف به سرعت، روند معکوس می شود.

وی در واکنش به اینکه شایعاتی در مورد افزایش قیمت دلار در روزهای آینده به گوش می رسد، گفت: تغییر قیمت نشأت گرفته از عوامل واقعی تنها زمانی اتفاق می افتد که در میزان عرضه یا تقاضا تغییری رخ دهد؛ پس از آنجایی که در حال حاضر و در آینده نیز تغییر تأثیرگذاری در مورد این دو عامل  یعنی میزان عرضه ارز به بازار و تقاضا برای آن بوجود نیامده و نخواهد آمد، علتی برای نوسان قیمتی وجود ندارد. از این رو تأکید می کنم که مردم عزیزمان به این شایعات توجه نکنند و تحت تأثیر جو روانی برخی سودجویان هم قرار نگیرند.

بهمنی با اشاره به فروکش کردن تب رفتارهای هیجانی ماه های اخیر گفت: با مشاهده اتفاقات چند ماه اخیر این توقع از متقاضیان واقعی ارز و بازیگران بازار وجود دارد که تحت تأثیر عوامل سیاسی و روانی بازار قرار نگیرند.

رئیس کل بانک مرکزی به مردم توصیه کرد که با توجه به بازدهی مناسب بازار رسمی پول در کشور با سپرده گذاری منابع مازاد خویش در بانک ها، نقدینگی خویش را درگیر فعالیت های سفته بازی و مخاطره انگیز نکنند.

وی ادامه داد: نگاهی به تحولات اخیر بازار طلا و ارز به خوبی گواه این موضوع است که عده قابل توجهی از مردم با ورود به این بازارها از تلاطم و افت قیمت ها دچار ضرر و زیان شده و در این میان عملا بدون اینکه تحول خاصی در بخش واقعی بازار اتفاق افتاده باشد، بخشی از سرمایه و اندوخته شان را از دست داده اند.

/3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 223651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
    99 1
    بهمنی بابا اخه هرچی میگی عکسش اتفاق میفته که....خوب برادر یا مصاحبه نکن یا راجع به موضوعات دیگه مثلا اب و هوا حرف بزن
    • sسیاوش IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
      47 2
      منظور ایشان طبق سابقه ایشان در افکار عمومی یعنی قیمت ارز بالاتر هم خواهد رفت. همسایه ها یاری کنید تا بهمنی بانکداری کند. تا کی ملت باید از جیبشان هزینه های مربوط به سیاستهای اشتباه بانک مرکزی را بدهند. بانک مرکزی را منحل کنید، وقتی بدرد نمیخورد برای چی مالیات مردم خرجش شود.
  • بدون نام DE ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
    59 1
    انشااله بعداز پرداخت يارانه اين ماه ارز كاهش ميابد وبعداز بيست روز ديگر بالا ميرود
  • آيدين IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
    55 1
    با حرف اين آقا اوضامون بدتر ميشه!!! اگه گفته ارزون ميشه 100،درصد بالاتر ميره اون هم نجومي
  • p13 IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
    69 1
    مردم نگران نباشن و توجه نکنن..!!! به چی توجه نکنیم ؟؟به دلار 1900 تومان؟؟ به نون500 تومن؟ به مرغ کیلو 7000 تومن؟ مردم توجه نکنن؛ شما چه کاری انجام میدین فقط مصاحبه وهمایش؟تامین ارز که کار بانک نیست، تثبیت قیمتها هم همینطور، و همچنین حفظ ارزش پول ملی....
  • بدون نام IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
    69 0
    همین؟؟ نگران نباشیم؟؟ لطفا بگو کار شما چیه؟
    • بدون نام CA ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
      54 0
      مصاحبه ! وعده وعید
  • بدون نام IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
    62 0
    این حرفهای بهمنی برای مردم ایران تبسم و شادی ایجاد میکنه"فقط و فقط برای خنده خوبه.
  • حواس جمع IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
    57 0
    خسته نباشید !! لطفا" بفرمایید کمی استراحت نمایید.....!!
  • مهدی IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
    54 0
    آقای بهمنی: من نوکر خودت و پدرتونم هستم... فقط اگه میشه اینقده ارز ارز نکن. تورو به اونی که میپرستی حالمون رو بیشتر از این از ارز به هم نزن. تورو سر جدت قسم ت میدم ، شما اصلاً حرف نزن. هروقت شما حرف نمیزنی، به خدا بازار ارز ثبات بیشتری داره... حالا میشه بسه !!!!؟؟؟؟
  • مریم IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
    40 0
    از اینور خبر میدن که ارز کافی وجود داره و جای نگرانی نیست. از اونور تحلیل میکنن که درآمد نفتی ایران امسال 50 میلیارد دلار کاهش می یابد. دم خروس رو باور کنیم یا قسم حضرت عباستون رو؟!!!!!
  • بدون نام IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
    50 0
    آقا ما كه كور نيستيم نادان هم نيستيم دلار شده 19250 ريال و هر روز هم بالاتر ميره!
  • بدون نام IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
    13 0
    آقا پس بريم بخريم.گرون ميشه.
  • بدون نام IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
    8 0
    توجه کردی . ارز مورد نیاز برای تولید کنندگان و وارد کنندگان را تامین نموده اند . برای عامه مردم چکار کردین عقل کل .
  • نیما IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
    5 4
    بانک اگه واقعا بخواد جلوی این اوضاع دلار رو بگیره به راحتی میتونه با پیش فروش و ایندفه پیش فروش دلار این کار رو بکنه. به سادگی هم امکانپذیره . پیش فروش دلار به قیمت 1500 همون چهار ماهه , با این کار به راحتی اوضاع رو برای چند ماه اروم میکنه. سرمایه ها میره پیش خودش , مثل جریان سکه . اتفاقی هم که می افته اینه که به محض اعلام پیش فروش , حداقل 150 تا 200 تومن دلار میاد پایین , چون سابقش هم توی وفای بعهد خوب بوده !! قدم بعدی حجوم مردم دلار و سکه داره برای فروش جنسشون که برن بانک ثبت نام کنن , به این صورت خود بانک میتونه سکه و دلار های بازار رو جمع کنه , هم خزانش پر میشه دوباره , هم مقدار زیادی از دلار هایی که نیاز داره برای اینکه توی سررسید بده دست مردم دوباره بدستش میرسه. به اینصورت تقاضای کاذب
  • محمددرنگی IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
    2 8
    برای تثبیت قیمتها اونم مقطعی نه بلکه درازمدت یک راه کلی وجودداره اونم بارکدزنی دلاربا مالیات وارزش افزوده h,k