۰ نفر
۵ تیر ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۲

ایسنا نوشت:

دبیر ستاد هدفمندی‌ یارانه‌ها اعلام کرد: پیش از حذف برخی اقشار از سیستم دریافت یارانه نقدی 74.5 میلیون نفر یارانه می گرفتند، اما این رقم هم اکنون به 70 میلیون نفر کاهش یافته است.
 

محمدرضا فرزین درباره‌ی این که آیا باز هم تعداد دریافت‌کننده یارانه کاهش خواهد یافت؟ گفت:‌ما هم اکنون در حال بررسی این موضوع هستیم.

وی با اشاره به این که بخشی از افراد حذف شده از فهرست دریافت‌کنندگان یارانه، ایرانیانی هستند که در خارج از کشور زندگی می‌کنند، درباره چگونگی شناسایی افراد دارای تمکن مالی گفت: به هر حال ما از خیلی پایگاه‌های اطلاعاتی استفاده کرده‌ایم و نظام مشخصی برای شناسایی این افراد داریم.

رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی همچنین درباره اظهارات اخیر رییس کل بانک مرکزی مبنی بر امکان تخصیص منابع این صندوق به افزایش سرمایه بانک‌های دولتی توضیحاتی ارائه کرد.

وی با اشاره به این که آنچه که رییس کل بانک مرکزی مطرح کرده، مربوط به یکی از بندهای مصوبات هیات امنای صندوق توسعه ملی است، گفت: در این مصوبه آمده صندوق توسعه ملی می‌تواند تسهیلاتی را به بانک‌های دولتی تخصیص دهد که آن‌ها این تسهیلات را در اختیار بخش خصوصی قرار دهند، اما اگر از این محل سودی حاصل شد، بانک‌ها می‌توانند آن سود را به افزایش سرمایه خود تبدیل کنند.

او با تاکید بر این‌که این موضوع ارتباطی با تسهیلات صندوق توسعه ملی ندارد، افزود: ما به دنبال این نیستیم که منابع خود را بابت افزایش سرمایه به بانک‌های دولتی اختصاص دهیم.

فرزین اظهار کرد: به نظر می‌رسد استناد رییس کل بانک مرکزی به همین بند از مصوبه هیات امنا بوده است.

/3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 223145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 36
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
    75 2
    دستشون درد نکنه! راجع بع قطع تورم فزاینده که کاری ازشون برنمیاد!
    • الی IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
      23 10
      از کجا باید بفهمیم یارانمون حذف شده یا نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • بی نام A1 ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
      0 0
      دوستان اگر یارانه ها را قطع کنند و خرج پروژه های عمرانی کنند به نفع همه است چون هم بیکاری کم میشه و خیلی ها میرند سر کار و هم این که بدون این که تورمی ایجاد بشه میزان در امد ها بالا میره و خیلی بیشتر از این نفری ۴۵هزار تومن گیرمون میاد این به نفع همه است خصوصا قشر فقیر و متوسط
    • بی نام A1 ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
      0 0
      اقایون همین یارانه باعث بی کاری و تورم شده، اگر این پول خرج اشتغال زایی شده بود هم این همه بی کار نداشتیم هم دست مزدها بیشتر بود و قدرت خرید مردم هم بالا میذفت و به نفع کسبه هم می شد
  • بدون نام IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
    71 1
    اقای فرزین اگه راست میگه اول خودت یارانه نگیر ضمنا مگه بارها نگفتید که انصراف از یارانه اختیاریست پس چرا قطع کردید مرد حرفش دوتا نمیشه پهلوان
    • سعدی IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
      38 1
      بله درسته . حرف مرد یکی ست . ولی خب دیگه . اینها اعلام میکنند که یارانه 5/4 میلیون نفر قطع شده . همه اونائی که یارانه شون قطع شده فکر میکنند جزء این 5/4 میلیون نفرهستند . درحالیکه ممکن است بیش از20 میلیون نفر یارانه شون قطع شده باشه . حالا این پول تو جیب کی میره ؟ پیداکنید پرتقال فروش را . !
    • بدون نام IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
      33 2
      حرص نخورید به زودی مال همه قطع میشه!
  • بدون نام US ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
    50 3
    ما سرشار از بدهی ها هستیم و اجاره نشینیم و یارانه ما قطع شده!
  • سعید IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
    42 3
    لطفا پیگیری کنید ببینید اونایی که اشتباها یارانه هاشون قطع شده و اعتراض دارند باید چیکار کنند؟به کجا مراجعه کنند؟ ممنون حتما پیگیری کنید
  • بدون نام IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
    49 3
    جون مادرتون دیگه پدر باز نشسته منو با سه تا فرزند دانشجو و ازدواج نکرده! با 500 تومن حقوق که با دوبرابر شدن قیمت دلار عملا شده 200 تومن!!! از دریافت 45 تومن یارانه مستثنی نکنید! والا برادرم دانشجوی ارشده منم دکتری! درامدی هم نداریم چشممون هم به این 45 تومنه! بیشتر بررسی کنید!
  • بدون نام IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
    29 2
    سریال 8 رقمی شناسنامه را عوض کردن و تبدیل شده به 6 رقمی و نمیشه وارد سایت رفاهی شد
  • علی IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
    39 2
    من الان خونه ندارم و مستاجرم برام پیامک می فرستم.... این چه منابعی هستش که اطلاعاتش این قدر غلطه...
  • بدون نام IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
    37 1
    پول نون من را هم باید بدهی. مرد حسابی نون گرون شده بحث هدفمندیمدام گفتین یارانه ها هدفمند به افراد میرسه پس یارانه نونی که آزاد شده چرا نباید به یکسری برسد؟
  • وحید IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
    30 1
    74.5؟ این همه مسئولین که هر روز می گن ما یارانه نمی خوایم ما اصلا اسم ننوشتیم هم مگه یارانه می گیرن؟
  • نادر IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
    21 3
    ریس جمهور و ریس مجلس بر ادامه یارانه ایرانیها تاکید می کنند و محمد رضا فرزین بر قطع یارانه .
    • بدون نام IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
      12 1
      تازه فهمیدم حرف اقای فرزین برنده تر ازحرف ریس حمهور محترم است
  • بدون نام IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
    45 0
    یارانه حق هرایرانی است یاهمه بایدبگیرند یا هیچکس من به شخصه اگریارانه نگیرم ، رضایت هم ندارم حق من وبچه هایم راذیگران بیگیرند .
  • محمد US ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
    38 0
    من یک کارگر ساده هستم در استان مرکزی که کارفرما ماهیانه فقط 270 تومان بهم حقوق می ده ، یارانم قطع شده و هر کار کردم هم به جایی نمی رسم ، چه باید بکنم ؟ حق زن و بچه منرا کی قطع کرده؟
  • بدون نام EU ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
    46 8
    پول نفت مال همه هست چرابه قشر پولدار نباید برسه. ااین پول از شیر مادر هم حلال تره
  • غنی GB ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
    40 6
    من که شخصاً از نظر مالی هیچ مشکلی ندارم ، دارای تمکن مالی خوبی هستم. ولی این حقی هست که از همه مردم گرفتن و باید به همه مردم به طور مساوی یارانه تعلق بگیره من راضی نیستم حق من به کسی دیگر داده بشه ، ز همین جا اعلام میکنم سهم یارانه من برای دیگران حلال نیست .
  • سکینه IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
    42 1
    مثل همیشه سلیقه شخصی به جای قانون حرف اول را میزند. خیلی از کشاورزان و روستاییان از تمکن خوب مالی برخوردار هستند ولی هنوز یارانه دریافت می کنند. فقط یک سوال دارم کسانی که یارانه دریافت نمی کنند ایا ایرانی نیستند و ایا اب و برق ارزان برایشان اعمال می شود؟
  • saeed GB ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
    38 0
    مگه قرار نبود به همه بطور یکسان یارانه بدن ؟ ای بابا ما که زن و شوهر هردو کار میکنیم تو خرج ماهیانمون موندیم ، اگه واسه من قطع بشه چی ؟ چون واسم پیام عدم انصراف اومده بود !!!!
  • ج ک IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
    21 1
    من راضی نیستم چون حق منه
  • بدون نام SE ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
    20 0
    یک قران دادند 100 تومان پس گرفتند و اون یک قرا را هم قطع کردند. به این میگویند عدالت و کشور های دیگه هم یاد بگیرند.
  • بدون نام IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
    13 4
    اره مثل پیامکی که برای من ارسال شد تو داردنیا فقط یه پژو 206 مدل 86دارم نه خودم نه خانمم نه زمینی نه خونه ای داریم خودم هم نه بیمه ای دارم نه اینده روشنی ماهی 400هزارتومان هم اجاره میدیم اونوقت میگن بدلیل تمکن مالی انصراف بدید.حالا ازکجا با اینهمه دقت و مطمئن فهمیدن من تمکن مالی دارم خدا میدونه خودم به خودم شک دارم نکنه جائی چیزی دارم که خبر ندارم
  • بدون نام IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
    23 0
    آقای خاتمی ده درصد بنزین را گران کرد 30درصد حقوق افزایش داد اکنون 2100 درصد گازوئیل را گران کرده اند و چندر غاز یارانه را هم می خواهند قطع کنند
  • محمد IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
    14 0
    من یک کارمند هستم و پیامک انصراف برام نیامده و در سایت هم انصراف ندادم ولی یارنه 28 هزار تومانی برای من واریز نشده به شماره 300025 هم پیامک زدم ولی جواب نمیدن
  • ارش DE ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
    13 0
    آقا یکی حرف ما رو به گوش مسوولین برسونه.من کارمند با حقوق بسیار کم برام پیامک اومد و 28 تومن به حساب من واریز نشد.آخه این عدالته؟چطوری فهمیدن من مرفهم؟من عیالوار زیر بار تورم کمرم خم شده.یک راهی مشخص کنند برای کسانی که اعتراض دارند نسبت به قطع یارانه شون.عدالت این نیست که قطع کنی و به اعتراضات تو جه نکنی.
  • بخش ا... محمدی IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
    8 0
    کارمند باز نشسته هستم وعلی رغم اینکه عدم اصراف را اعلام کرده ام مازاد یارانه نان به حسابم واریز نشده است نمیدانم به کی وبه کجا بگویم با توجه به گرانی بیش از حد وحصر همه چیز آیا کسی هست بمن راهنمایی کند؟
  • i,ak' IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
    10 0
    اول: کسانی که یاراه هایشان قطع شده فکر کنم ایرانی نباشند. دوم: اگه یارانه ها را قطع میکنند باید بتوانند مشکلات اقتصادی مردم را بر طرف کنند، اگه خودشان بلد نیستن از مردم کمک بگیرند، وگرنه مرد مردونه کنار بروند و اجازه بدهند کاربلد ها وارد شوند.
  • رضا IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
    15 0
    وقتی قیمت ها رو آزاد کردین دیگه به شما چه ربطی داره که طرف تمکن مالی داره یا نه .بهونه راه اندازی این طرح مگه این نبود که کسی که پولداره مثلا چند تا ماشین داره از سوپسیت بنزین بیشتر داره استفاده میکنه ....؟ حالا که قیمت هارو ازاد کردین پولداره هم داره به قیمت ازاد هزینه میکنه پس قطع کردن یارانش عین بی عدالتی . در ثانی مگه شما از بده کاریها و اقساط زندگی مردم خبر دارید ؟شما حق کسانی که درس خوندن و تلاش کرده رو پایمال می کنید......!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11
  • ایرانی IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
    4 4
    این پول هایی که به عنوان یارانه به مردم میدهند من فکر میکنم هدر دادن ثروت کشور است این پولها باید صرف سازندگی و ایجاد اشتغال شود این پولها دردی را از مردم و این تورم درمان نمیکنه
  • ماه IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
    7 0
    کسانی که پول بدست آورده و(مثلا پول دارشده اند ) ازراه دزدی که نبوده ، زحمت کشیدند ، عرق ریختند ای بسا به کشور ومردم خود خدمت هم کردند حالا حق آنهارا قطع کرده به افرادی که زحمت کش نیستند ، بخوروبخواب هستند وبه مفت خوری عادت داده می شوند می دهید، این کار عادلانه نبوده باهیچ دینی هم قابل توجیه نیست!! نوعی تبعض آشکار و زور گویانه است .
  • حسن IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
    0 0
    با سلام آدرس ستاد هدفمندي يارانه ها كجاست؟من پيامك دريافت نكرده ام ولي يازانه ام قطع شده است
  • بی نام A1 ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۸
    0 0
    من خودم اجاره نشین هستم نه بیمه دارم نه کاری یارانه مرا هم قطع کردن نميدونم این اطلاعات رو از کجا پيدا میکنند که مدیران و کارخانه داران یارانشون قطع نمیشه ولی مال مردم فقیر قطع میشه
  • علیرضا محمدی نسب IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 1
    سلام باسقف 1میلیون حقوق6تابچه داشتم 2تاشون باوام سودبالا عروس کردم بچه دیگه ام دانشجو وانشگاه ازاد بچه مدرسه ای دارم ازکجا بیارم خرجشون بدم بعد60سال کار ایا داشتن خونه ای که باقسط وام نشانه پولداری پسرازمن به عنوان ضامن رفت وام گرفت هیچ کمک مالی به من نکرد اون بکی پسرم که نامزد داره خرج خودش نامزدشبخدا تا وسط ماه بیشتر حقوقم نمیرسه توداردنیا فقط خونه دارم حتی ماشینم ندارم وامای پسرام بخدا به من ربطی نداره منتالان بابت خونه ای کادارم دارم قسط میدم من پولدارنیستم بایارانه تااخرماه میتونستم خرج زندگی موبدم توروخدا یارانه ام قطع نکنید من یه کارگرم