با غیبت لری پیج، بنیانگذار و مدیر اجرایی کنونی گوگل در جلسه روز پنجشنبه سهامداران این شرکت علامت‌ سوال‌های بسیاری در مورد وضعیت جسمانی وی مطرح شده و بسیاری از کارشناسان به سلامت وی بدگمان شده‌اند.

 اریک اشمیت، مدیر هیات مدیره این شرکت در مورد عدم حضور وی گفت که پیج به دلیل اینکه صدایش گرفته بود، نتوانست در این جلسه شرکت کند. اما اخبار جدید حاکی از آن است که تا زمانی که وضعیت صدای پیج بهبود نیافته، در کنفرانس توسعه‌دهندگان I/O گوگل که در هفته آینده برگزار خواهد شد و همچنین در مراسم مربوط به نتایج مالی فصل دوم 2012 در ماه ژوییه، شرکت نخواهد کرد.

داگ آنموث، تحلیلگر مرکز تحقیقاتی JP Morgan بعد از انتشار این خبر این سوال را مطرح کرد که آیا بیماری مدیر اجرایی گوگل باعث افت سهام گوگل خواهد شد؟
وی در نامه‌ای به سهامداران نوشت: «لری پیج، مدیر اجرایی و بنیانگذار گوگل در جلسه سهامداران این شرکت حضور نداشت. گوگل هم دلیل عدم حضور او را گرفتن صدایش اعلام کرده و ادعا کرد که وی نمی‌تواند صحبت کند. این در حالی است که براساس اعلام گوگل، وی حتی هفته بعد و تقریبا یک ماه دیگر نیز قادر به صحبت نیست».

وی افزود: «ما دلایل دیگری برای اینکه نشان دهد وضعیت جسمانی پیج وخیم است، در دست نداریم، اما حضور نیافتن وی در مراسم اعلام نتایج مالی فصل دوم این شرکت، علامت سوال‌های بسیاری برای سرمایه‌گذاران گوگل مطرح کرده است». آنموث همچنین اشاره کرده که لری از 25 ماه مه گذشته تاکنون هیچ فعالیتی در گوگل پلاس، شبکه اجتماعی مورد علاقه‌اش نداشته و هیچ پستی ارسال نکرده است.
این وضعیت تا حدودی همه را یاد بیماری استیو جابز، مدیر اجرایی اپل انداخته که برای نخستین بار اخبار مربوط به بیماری وی منتشر شد. البته آنموث معتقد است که هنوز دلیل قانع‌کننده‌ای برای زیر سوال بردن ادعای گوگل مبنی بر سالم بودن پیج وجود ندارد.
گوگل هفته آینده قرار است نخستین تبلت با برند خود را با نام نکسوس و همچنین نسخه جدید سیستم‌عامل موبایلی‌اش را با نام آندرویید 4.1 یا آب‌نبات پاستیلی (Jelly Bean) در کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان I/O معرفی کند.


BGR News / نسترن صائبی

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 222550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
    95 13
    خدا نکنه! اینها برای بشریت زحمات زیادی کشیدن! هم داشنمنداشون هم مدیراشون و هم سیاست مدارانشون! الان هر چی دور و برم میبینم، هر چی، ساخته و اختراع غربی هاست! ... من برای سلامتی و طول عمر این عزیزان دعا میکنم شما آمین بگین!
    • بدون نام IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
      63 7
      آمین
    • بدون نام IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
      10 89
      یک غرب زده فول آپشن.
    • بدون نام IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
      10 1
      دوست عزیز از نظرتون در مورد من ممنونم ولی میشه یک ایراد به نظر بنده بگید - منطقی البته! فقط دورو برتون رو نگاه کنید هر چی داریم الان استفاده میکنیم ساخته و اختراع غربی هاست! همه چی! یک مثال نقض شما مرا برای همیشه از نظر دادن منع خواهد کرد! خوشحال میشم یک مثال بزنید! حتی کوروش و داریوش رو هم خارجی ها برامون کشف کردن! حتی سیاست و سیستم و نظام اداری حکومتی هم برگرفته از غربی هاست! فلسفه در ایران از زمان ملاصدرا پیشرفتی نکرده! و و و و و
    • بدون نام EU ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
      1 9
      "الاعمال بالنیات" معیار سنجش اعمال نیت انجام آن کار است. اگر نیت خدمت به بشر داشته اند من هم با شما همصدا خواهم بود هرچند امروزه گوگل به ابزار جاسوسی از کشور ها تبدیل شده است و محصولات کاربردی دیگرش هم به دلیل تحریم قابل دانلود کردن و استفاده نیست
    • بدون نام US ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
      1 6
      به خاطر نام خلیج پارس بهت منفی میدم :-)
    • بدون نام IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
      10 1
      آمين.و در جواب اون دوستي كه گفته غرب زده.خدا گفته خدمت به خلق عبادت است و تمام اين كساني كه به نوعي دارن خدمت ميكنن عبادت ميكنن .خداييش شما از همين برق گرفته تا وسايل گوناگون رو نگاه كن يه به قول شما غربي اختراع كرده.شما با اين تفكر غير غربزدت چه گلي به سر مردم نه خودت زدي؟
    • بدون نام DE ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
      1 2
      شما هم یک ایرانی کاملاٌ فول آپشن...
  • بدون نام IR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
    2 14
    دقیقا برای استحضار کسایی که باور ندارن چند مورد رو می شمارم: - کشتن 150 هزار آدم تو یک دقیقه تو ژاپن. - قتل عام هیتلر تو اروپا. - کشتن صدها هزار غیرنظامی تو ویتنام. - کشتن و آواره کردن میلیون ها نفر تو فلسطین. - قتل عام سرخپوستای بومی آمریکا. - کشتن و شکنجه هزاران نفر تو افغانستان و عراق. - ساقط کردن دولتهای مردمی مثل مصدق تو ایران. - حمایت از عراق برای حمله به ایران. و کلی کارای بامزه که تو آمریکای جنوبی که خیلی مهم نبودن.
  • مهران از کازرون US ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
    1 8
    احتمالا آه ایرانی ها دامنشو گرفته . داداش یادت نره : خلیج فارس همیشه فارسه . چه تو بنویسی چه ننویسی
  • بدون نام IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
    8 0
    آقای محترم ، تمام این کارا رو یعنی کشتار هیتلرو قتل عام مردم فلسطین و ویتنام و سرخپوستای آمریکا این بیچاره کرده؟ آخه این چه ربطی به پیشرفت علمی اونا داره؟ یعنی غرب فقط کارش کشتار و جنایته؟