وزیر اطلاعات با اشاره به مفهوم حقوق بشر اظهار کرد: حقوق بشر به معنای حقوق انسان و کرامت ذات انسان، دارای ادبیات گسترده و غنی در منابع اسلامی ما است.

به گزارش خبرآنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی که در چهارمین نشست تخصصی حقوق بشر با عنوان «حقوق بشر و امنیت ملی» سخن می گفت با اشاره به راهکارهای مقابله با جنگ نرم دشمن تاکید کرد: راهکارهایی که ما پیشنهاد می‌کنیم، خارج شدن از لاک دفاعی، وارد شدن به جنگ نرم علیه آمریکا، کمک به اقدامات دستگاه قضایی علیه دولت آمریکا و محکوم کردن این کشور در مجامع حقوق بشر است.

وزیر اطلاعات در بخش دیگری از صحبت‌های خود، اظهار کرد: اطلاع پیدا کردیم حمله عظیم سایبری بعد از نشست مسکو علیه تاسیسات ایران انجام خواهد شد و در نتیجه ما هم با تمام توان در مقابل این حمله‌ها ایستادگی کردیم. ما تقریبا روزانه با این حمله‌ها مواجه هستیم و اوباما هم سه بار اعتراف کرده که در حمله به فضای سایبری ایران به مشکل جدی برخورد کرده و این مساله به دلیل اقتدار بالای ایران است.
مصلحی ادامه داد: راهکار دیگر برای مقابله با غرب، تشکیل گروه یا کمیته مشترکی متشکل از کشورهای آسیایی است که از سوی غرب به عنوان ناقضان حقوق بشر شناخته شده‌اند و راهکار دیگر، ارائه مدلی همگرا برای تسلط به مواضع نرم کشور در حوزه حقوق بشر است.
وزیر اطلاعات با بیان اینکه "ما به خوبی می‌توانیم از فضای سایبر برای همراه کردن افکار عمومی استفاده کنیم"، تاکید کرد: ما آمادگی همکاری در این بحث را داریم.
در ادامه گزیده ای از سخنان وزیر اطلاعات به نقل از ایسنا می آید:

  • حقوق بشر در زمره مباحث سهل و ممتنع است که دنیای علوم انسانی را در بر گرفته و دامنه وسیعی از علوم مختلف را در خود دارد. به عنوان مثال از حقوق جزا، جرم‌شناسی، مباحث اقتصادی، علوم ارتباطات و حتی محیط زیست می‌توان نام برد که ارتباط تنگاتنگی با آن دارد و امروز وارد عرصه بین‌المللی شده است.
  • در نظم موجود جهانی، حقوق بشر نقش تاثیرگذاری در خط دهی افکار عمومی دارد. حقوق بشر موجب شده است که کشورهای روسیه و چین در مساله لیبی در دام غرب قرار گیرند و غرب به دنبال این است که آنها را با همین حربه به دام بیندازد و حقوق بشر، وظیفه تنویر افکار عمومی را برای تحریم‌های اعمال شده بر اساس خلع سلاح هسته‌یی در دست دارد.
  • آمریکا و غرب با موضوعات مربوط به حقوق بشر درصدد تنگ‌تر کردن عرصه بر نظام اسلامی هستند و در حال حاضر جنگ نرم گسترده‌ای علیه اسلامی به صورت چندوجهی و پیچیده دنبال می‌شود که قطعا یکی از این رویکردها، حقوق بشر است.
  • جنگ نرم، تلاش سازماندهی شده با رویکردهای چندوجهی است. آمریکا و غرب پس از ناامیدی در راهبردهای خود از جمله فتنه 88، نتوانستند به نتایج دلخواهشان برسند. در واقع راهبرد اول آنها تغییر ساختار نظامی بود که جنگ را در این راستا به وجود آوردند و وقتی به نتیجه نرسیدند، راهبرد دیگری در پیش گرفتند که آن، تغییر رفتار بود. آنها پس از ناامیدی از این راهبردها، متوسل به راهبردهای دیگری شدند که گفتار انقلاب اسلامی و تکیه‌گاه‌های قدرت را مورد هدف قرار داده است.
  • از مهم‌ترین بخش‌هایی که در جنگ نرم در بخش حقوقی استفاده شده، تخریب اصل مدل جمهوری اسلامی است که غربی‌ها سعی دارند تا ایده و اندیشه نظام اسلامی را در تعارض با حقوق بشر معرفی کنند و می‌خواهند بیان کنند که اسلام باید سفت، سخت، ثابت و بی‌توجه به تغییرات معرفی شود و در همین راستا، منشوری را در بحث ایران‌هراسی و اسلام‌هراسی پدید آورده‌اند.
  • از دیگر بخش‌هایی که در جنگ نرم حقوقی بیان شده، این است که اسلام باید منزوی و به صورت غیر فعال معرفی و مادون فرهنگ غرب، وحشی و غیرعقلانی تعریف شود. اینها مسائلی است که در فعالیت‌های فرهنگی دنیای غرب آن را مشاهده می‌کنیم. هم‌چنین غربی‌ها در جنگ نرم بیان کردند که اسلام باید خشن، تهدیدآمیز و عامل برخورد تمدن‌ها معرفی شود. همچنین آنها می‌خواهند انتقادات اسلام از غرب، بدون درنگ رد شود و ضدیت ما مسلمانان باید طبیعی و نرمال پنداشته شود. در مجموع، اینها مسائلی است که در فعالیت‌های فرهنگی دنیای غرب مشاهده می‌شود.
  • از جمله هدف‌های بعدی غربی‌ها، جامعه اسلامی است و سازمان‌های بیگانه با عنوان کردن مسایلی درباره زندان‌های ایران، شرایط زنان در این کشور و همچنین با تیره و تار جلوه دادن جامعه اسلامی سعی دارند این نگرش را به وجود بیاورند که جامعه اسلامی از جوامع دیگر فاصله گرفته است. از هدف‌های بعدی جنگ نرم غربی‌ها این است که می‌خواهند با متهم‌سازی نهادهای سیاسی و شخصیت‌های داخلی به رعایت نکردن حقوق بشر، این نیروها را به عنوان عوامل سرکوبگر معرفی کنند و اعتبار آنها را نزد مردم مخدوش کنند.
  • دشمن در برنامه جدید خود به دنبال ایجاد شکاف بین مردم است. این شکاف، حول شکاف اجتماعی و سیاسی از سوی غربی‌ها دنبال می‌شود که شامل تلاش برای ایجاد شکاف بین حاکمیت و مردم، بین دین و سیاست، بین مسئولان عالی نظام با یکدیگر و بین نظام اجتماعی و سیاسی است. یکی دیگر از اهداف دشمن برای ایجاد شکاف بین مردم، اجماع‌سازی بین‌المللی برای افزایش فشار به نظام، تخریب جایگاه چهره ایران در سطح منطقه و مقابله با پیشرفت دکترین ایران در حوزه‌های مختلف است.

فارس نیز در خبری از سخنان وزیر اطلاعات نوشت:

حجت‌الاسلام حیدر مصلحی وزیر اطلاعات در سخنرانی خود در چهارمین نشست تخصصی حقوق بشر با بیان اینکه در بحث اهداف داخلی یکی از اهداف آنها حمایت از اپوزیسیون و جنبش برانداز است، گفت: تنها یک روز بعد از صدور قطعنامه حقوق بشر علیه ایران، کاترین اشتون خواستار آزادی بی‌قید و شرط سران فتنه شد.
 
مصلحی گفت: اما فتنه کارش هنوز تمام نشده و با طراحی‌هایی که در داخل و خارج انجام می‌دهند و سرویس‌های بیگانه که از آنها حمایت می‌کنند کار خود را ادامه می‌دهند.
 
حلقه‌های خارجی و داخلی فتنه هنوز با هم ارتباط تنگاتنگ دارند
 
وزیر اطلاعات ادامه داد: حلقه‌ای از فتنه که به خارج از کشور رفته است با حلقه داخلی ارتباطات تنگاتنگ دارد و چیزی که دنبال می‌کنند براندازی نظام است، و حتی می‌گویند دفتر اسلام باید از این کشور خارج شود.
 
کشف جزوه براندازی از دفتر یکی از افراد مرتبط به فتنه که هنوز داخل کشور در حال فعالیت است
 
وی ادامه داد در مقابله با فتنه در اقدامات خود از منزل یکی از افراد مرتبط با فتنه که امروز در حلقه داخل در حال فعالیت و تلاش است جزوه‌ای به دست آوردیم که دقیقاً برای براندازی نظام طراحی کرده بودند و از این باب بود که دفتر اسلام از این کشور باید جمع شود. این جزوه واقعاً جزوه عجیبی بود.
 
تصمیم به براندازی اسلام و نظام براساس ادبیات حزب توده
 
وزیر اطلاعات ادامه داد: این جزوه را خدمت یکی از بزرگان بردیم و این فرد به من پیغام داد: ببینید که تدوین کننده این جزوه چه کسی بوده است، وقتی از این فرد پرسیدیم چه چیزی نظر شما را در اینباره جلب کرده است به من گفت: ادبیات تدوین این جزوه ادبیات حزب توده است.
 
مصلحی خاطرنشان کرد: اسناد حزب توده که در اختیارمان بود را جمع‌آوری کردیم و دیدیم که دقیقاً پاراگراف‌ها و متون جزوه مورد نظر منطبق با ادبیات حزب توده است.
 
افرادی با این جزوه ارتباط داشتند که از اسم بردنشان شرم دارم
 
وزیر اطلاعات ادامه داد: وقتی سراغ افراد رفتیم با کمال تأسف دیدیم این افراد کسانی بودند که سابقه و پشتوانه معنوی سنگینی پشت خود داشته‌اند و بسیار شرمنده‌ام و نمی‌توانم اسم آنها را بیان کنم.
 
مصلحی افزود: هدف اول این جزوه براندازی اسلام و براندازی نظام در مرحله بعدی آن قرار دارد.
 
وزیر اطلاعات با بیان اینکه ایجاد انشقاق بین ملت و نظام از اهداف دیگر جبهه غرب است، گفت: بازیگران جنگ نرم کوشش دارند پیوندهای نظام و ملت را از طریق اخبار و مستندسازی‌های دروغ از بین ببرند و متأسفانه امروز می‌بینیم که بی‌بی‌سی درباره زندگی مقام معظم رهبری فیلم می‌سازد که مشخص است چه هدفی را دنبال می‌کند و دقیقاً یکی از مباحث جدی این فیلم مسئله حقوق بشر است.
 
وی با بیان اینکه غربی‌ها با مستندسازی و گزارش‌های دروغ و قطعنامه‌ها سعی دارند اعتماد نظام را بین مردم مخدوش کنند، گفت: بنابر اطلاعات کامل وجدید ایجاد شکاف بین قومیت‌ها و حتی اصناف از راه‌کارهای جدید آنهاست.
 
طراحی غرب برای اینکه نشان دهد اقتصاد ایران شرطی و وابسته به مذاکرات است
 
وی با بیان اینکه ایجاد شکاف بین حاکمیت و مردم همچنان توسط غربی‌ها پی‌گیری می‌شود، گفت: در قضیه اخیر و به دنبال مذاکرات ایران و 1+5 یکی از مسائلی که از استانبول شروع شد و طراحی کرده بودند اما خوشبختانه بخش قابل توجهی از آن با مشکل روبرو شد این بود که اقتصاد ما را شرطی نشان دهند و بگویند با مذاکرات ایران و 1+5 اقتصاد ما دچار تزلزل می‌شودو در نهایت خواستند جامعه را مقابل نظام قرار دهند.
 
مصلحی گفت: شکاف دین و سیاست شکاف بین مسئولان و شکاف بین نظام اجتماعی و نظام سیاسی از دیگر اهداف آنها است و حرکت‌هایی که در بعضی قومیت‌های ترک در آذربایجان‌های شرقی و غربی و اردبیل و همچنین قومیت‌های عرب دنبال می‌شود در همین جهت است.
 
وزیر اطلاعات تأکید کرد: مهم‌ترین شیوه‌ها شبهه سازی، مشکوک‌سازی و تحریک در این مباحث در سطح کشور است.
 
توصیه جین شارپ به براندازان؛ تضعیف فرسایشی مؤلفه‌های نظام
 
وی افزود: سیاست حقوق بشری غرب به صورتی تنظیم شده که بر اساس علوم روانشناسی به صورت تدریجی مؤلفه‌های نظام مانند رهبری را به صورت فرسایشی نشان دهد. جین‌شارپ می‌گوید اگر نیروهای امنیتی مدافع نظام باشند و قدرتمند باشند براندازی امکان ندارد و باید در فرسایش زمان آنها را با ضربه روبرو کنیم تا قدرت را از دست بدهند.
 
مصلحی در تبیین اهداف خارجی گفت: حمایت فعالانه از مخالفان نظام یکی از این اهداف است. اعتمادسازی بین کشورها برای فشار بر ایران زمینه‌سازی برای مداخله سازمان‌های بین‌المللی و تخریب چهره نظام در سطح منطقه از دیگر اهداف آنهاست.
 
وی افزود: در سطح منطقه موضوع ایران هراسی را طراحی کرده‌اند و در حالیکه یکی از خواسته‌های مردم حوزه خلیج‌فارس مقابله با اسرائیل است به شدت تلاش می‌کنند تا آن را به ایران هراسی تبدیل کنند.
 
وی افزود: نوع حرکت در مصر و خط‌‌دهی به شورای نظامی دقیقاً این موضوع را تأیید می‌کند که نباید از ایران الگوبرداری کند، ممکن کردن ایجاد ائتلاف علیه ایران همراه کردن طیف‌های ضد جنگ با دستور کار ضد اسلامی با توجه به حساسیت آنها نسبت به حقوق بشر از دیگر عملکردهای کشورهای غربی است.

 

/2772

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 222384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
    9 8
    فتنه یعنی چه ؟ منظور از فتنه و فتنه گر چیست ؟