مذاکرات مسکو پایان یافت.

مهر نوشت:
اعضای گروه 1+5 در پایان نشست امروز از نمایندگان ایران درخواست کردند تا درآینده گفت وگوهای کارشناسی در سطح معاونین برگزار شود.
اعضای گروه 1+5 پیشنهاد اعلام زمان و مکان جدید مذاکرات را داده اند که هنوز خبری درباره زمان و مکان دور جدید مذاکرات نیامده است. از سوئی خبرها حاکی از آن است که ایران طرح پیشنهادی 1+5 برای برگزاری نشست ها را پذیرفته است.
گفتنی است طرح مذاکرات کارشناسی برای اولین بار در نشست بغداد مطرح شد. بنا بود این نشست های کارشناسی منتج به تهیه پیش نویسی برای مطرح شدن در نشست مسکو باشد. این درحالی است که تعلل غربی ها علیرغم چندین بار نامه نگاری علی باقری، باعث شد این طرح اجرا نشود.
طرح استدلالات مستحکم و قانونی و منطقی از سوی تیم مذاکره ایران در نشست مسکو و به اجماع نرسیدن اعضای گروه 1+5 یکی از دلائل پیشنهاد تشکیل کمسیون های کارشناسی برای نشست آینده است.
 

ایسنا نوشت:

کاترین اشتون و سعید جلیلی در حاشیه نشست مسکو با یکدیگر دیدار کردند.
اولین دیدار دوجانبه رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا و دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در حاشیه نشست مسکو در فاصله زمانی تنفس دور چهارم این مذاکرات مسکو انجام شد.
پیش از این دیدار، جلیلی با سرگی ریابکوف، نماینده روسیه در گروه 1+5 دیدار و گفت‌وگو کرد. 

مهرنوشت:
همچنان دیدار های دوجانبه دیگر اعضای گروه1+5 نیز ادامه دارد.

این درحالی است که برخی رسانه های غربی اینطور وانمود می کردند که در این دور از مذاکرات اشتون با دستور مقامات کشور متبوعش دیداری با جلیلی نخواهد داشت.

مذاکرات در مسکو همچنان ادامه دارد. نشست مطبوعاتی اشتون و جلیلی امشب برگزار خواهد شد.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 221955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • SOLTAN IR ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
    8 3
    هر کاری می کنید بکنید ولی هم منطقی باشید و هم ذلت را نپذیرید که ما ذلت نمیپذیریم
    • بدون نام IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
      0 0
      بسته پیشنهادی غرب خیلی مسخرست، نهایتش چهار قطعه هواپیما میخوان بدن به ما، که خودمون با هزار تومن بالا پایین تو بازار سیاه میخریم یه جوری از این دلالهای بین المللی! ایران هم البته زیاد همکاری نمیکنه. یعنی نمیخواد که بکنه. دو طرف دنبال همکاری واقعی نیستن چون از هم بیزارن. فقط میتونم بگم بیچاره ما!
  • امیر IR ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
    11 2
    اخر چی شد گرون میشه یا ارزون