ایرنا نوشت:

امدادگران اندونزیایی روز سه شنبه اعلام کردند، در حالی که 2 روز از زمان غرق شدن یک فروند قایق چوبی در نزدیکی ساحل شرقی اندونزی می گذرد، 58 سرنشین آن هنوز پیدا نشده اند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از جاکارتا، ربکا گولتوم یکی از امدادگران در این خصوص گفت: تازه ترین آمار در اختیار ما حاکی است که این قایق در زمان غرق شدن حامل 70 مسافر بوده است. ما 12 نفر را نجات داده ایم، اما هنوز 58 نفر ناپدید هستند. وی خاطر نشان کرد که این تعداد، خدمه قایق را نیز در بر می گیرد. مقامات تجسس و امداد نخست در روز یکشنبه اعلام کردند که تنها 27 نفر سرنشین این قایق بودند و 12 تن نجات یافته اند.

از سوی دیگر گولتوم اظهار داشت: بارنامه این قایق نشان داد که 27 نفر در آن حضور داشتند، اما بعدا مشخص شد که تعداد سرنشیان آن 70 نفر بوده است. این آمار پس از گزارش خانواده های افراد ناپدید شده به ما به دست آمد. وی افزود: ما مجموعا 8 قایق امداد رسان از پلیس دریایی، نیروی دریایی و بخش تجسس را برای پیدا کردن ناپدید شدگان به کار گرفته ایم. وی خاطر نشان کرد که هنوز جسد هیچ فردی پیدا نشده است.

قایق غرق شده که حامل مواد غذایی و مصالح ساختمانی بوده، شامگاه شنبه شهر آمبون در جزایر مالوکو را ترک کرد. این قایق 2 ساعت پس از آغاز سفر خود، با امواج بلند و وزش باد قوی مواجه شد. بامبانگ ایروان سخنگوی وزارت حمل و نقل اندونزی با اعلام اینکه کل ظرفیت بارگیری این قایق 84 تن است، گفت که این یک قایق مسافربری نیست. مقام مزبور خاطر نشان کرد که هیچ نشانه ای مبنی بر اینکه قایق حامل پناهجویان بوده است وجود ندارد.

جمعیت 240 میلیونی اندونزی در سراسر بیش از 17 هزار جزیره این کشور پراکنده است و به شدت به فعالیت شبکه ای از کشتی ها و قایق ها وابسته می باشد. بیش از 300 نفر در سال 2010 بر اثر غرق شدن قایقی که بیش از حد مجاز سرنشین داشت، در نزدیکی جزیره سولاوزی غرق شدند.

301282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 221912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =