۰ نفر
۳۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۴

قانون حذف کنکور در سال 1386 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید که مطابق آن، کنکور باید تا سال 1390 حذف و رقابت داوطلبان بر اساس سوابق تحصیلی صورت می‌گرفت.با اینحال این اتفاق نیفتاد و در توافق بعدی اعلام شد که تا 3سال آینده یعنی سال 1392 کنکور حتما حذف خواهد شد.

زهرا تالانی:  حالا که یکسال برای اجرای این طرح مانده حرف و حدیثها برای نحوه حذف کنکور فراوان است. احتمالا کنکور برای برخی رشته‌ها حذف می‌شود، شاید هم کنکور برای بعضی دانشگاه‌ها حذف شود. پیشنهاد شده‌است که کنکور برای دانشگاه‌های دولتی شهرهای بزرگ همچنان برگزار شود. شاید مبنای قبولی سوابق تحصیلی دوره دانش آموزی باشد و شاید هم هر دانشگاه برای خودش آزمون ورودی جداگانه درنظر بگیرد.
آنگونه که محمدحسین سرو‌رالدین، رئیس سازمان سنجش در گفت وگو با مهراعلام کرده پیشنهاد ها برای نحوه حذف کنکور بیشمار است و هنوز به راه حل مناسبی در این زمینه نرسیده اند.


حذف کنکور برای رشته های پرطرفدار
در طرح جدید سازمان سنجش برای حذف کنکور، رشته‌های کنکور که شامل بیش از 300 رشته می‌شوند به سه دسته رشته‌های پرطرفدار و پرمتقاضی، رشته‌های با طرفدار متوسط و رشته‌های کم‌طرفدار تقسیم می‌شوند.
برای رشته‌های پر متقاضی که حدود 15 تا 20 درصد رشته‌های کنکور را در بر می‌گیرند، گزینش دانشجو در این دسته از رشته‌ها علاوه بر برگزاری کنکور، سوابق تحصیلی نیز لحاظ خواهد شد، چراکه این رشته‌ها از جمله رشته‌هایی هستند که معمولا در هر دوره از کنکور متقاضیان زیادی داشته که از این تعداد تنها درصد کمی قبول و مابقی مردود می‌شوند.
دسته دوم رشته‌های کنکور که حدود 30 درصد از رشته‌های کنکور را در بر می‌گیرند و رقابت در آن‌ها کمرنگ‌تر است، می‌توان برای گزینش متقاضیان این دسته از رشته‌ها فقط سوابق تحصیلی را ملاک قرار داد به گونه‌ای که متقاضیان این رشته‌ها از طریق سازمان سنجش ثبت‌نام می‌کنند و سازمان بر اساس سوابق تحصیلی و ظرفیت دانشگاه‌ها گزینش آنان را انجام می‌دهد.
اما برای گروه سوم رشته‌های کنکور که حدود 50 درصد رشته‌ها را نیز شامل می‌شود، رشته‌هایی هستند که معمولا ظرفیت آنان تکمیل نمی‌شود و در واقع کم طرفدار هستند که می‌توان برای این دسته از رشته‌ها به طور کلی کنکور را حذف کرد. برای این رشته‌ها هیچ آزمونی برگزار نمی‌شود و داوطلبان تنها ثبت‌نام کرده و در رشته دلخواه خود پذیرش می‌شوند چرا که در این دسته از رشته‌ها تعداد متقاضیان از میزان ظرفیت دانشگاه‌ کمتر است.


آیا برای ورود به دانشگاه تنها سوابق تحصیلی کافی است؟
کنکور در حالی تا سال دیگر قرار است حذف شود که مطابق مصوبه مجلس، اصلی‌ترین شاخص برای جایگزینی نتایج کنکور سوابق تحصیلی دوران دانش آموزی افراد تعیین شده بود. اما صاحبنظران مسائل آموزشی در خصوص امکان جایگزینی رتبه آزمون سراسری با سوابق تحصیلی و معدل دوران مدرسه همچنان تردید دارند. ساختار نظام آموزشی و فراهم نبودن زیرساخت‌ها و وجود تفاوت‌های بنیادین در خصوص سطح مدارس در مناطق و شهرهای مختلف از جمله دلایل کارشناسان در این باره است.آنگونه که آمار داوطلبان کنکور سراسری سال 91 نشان می‌دهد امسال تعداد یک میلیون و 70 هزار و 250 داوطلب، متقاضی شرکت در آزمون سراسری 91 شدند که حدود 60 درصد این داوطلبان خانم‌ها و 40 درصد نیز آقایان هستند. از این تعداد 206 هزار و 872 نفر در گروه آزمایشی علوم ریاضی فنی، 451 هزار و 28 نفر در گروه آزمایشی علوم تجربی، 125 هزار و 832 نفر در گروه آزمایشی علوم انسانی، 18 هزار و 64 نفر در گروه آزمایشی هنر و 14 هزار و 453 نفر در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی شرکت کرده‌اند. این آمارها نشان می‌دهد که آمار متقاضیان رشته‌های مختلف دانشگاهی متنوع بوده و به طور طبیعی رقابت در برخی از رشته‌های دانشگاهی و همچنین رقابت برای راه یافتن به برخی دانشگاه های خاص و یا شهرهای بزرگ بسیار زیاد و قابل توجه است.
از این رو همچنان برخی معتقدند که باوجود مصوبه مجلس امکان حذف کامل کنکور وجود ندارد.بسیاری از کارشناسان معتقدند که حذف کنکور تنها در برخی رشته‌ها و در بعضی از دانشگاه‌های کشور وجود دارد و امکان ندارد که متقاضیان ورود به دانشگاه‌هایی چون صنعتی شریف، تهران و امیر کیبر بدون آزمون وارد این دانشگاه‌ها شوند زیرا برای حضور در این دانشگاه‌ها رقابت جدی میان داوطلبان وجود دارد.
45232

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 221807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 37
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
    6 6
    با سلام اینجانب داوطلب کنکور دکتری 91 بودم و در آزمون مجاز به انتخاب کد محل شدم و روز یکشنبه نتایج دعوت به مصاحبه اعلام شد در حالیکه عنوان شده بود سه برابر هر کد محل به مصاحبه دعوت میشوند در کمال ناباوری تنها 1-1.5 برابر به مصاحبه دعوت شده اند و این حرکت با توجه به غیر استاندار بودن آزمون دکتری نوعی اجحاف در حق دوستانی است که مجاز شده اند ولی به مصاحبه دعوت نگردیدند به عنوان مثال در رشته ای که 4 نفر ظرفیت پذیرش داشت باید طبق گفته آقای توکلی 12 نفر به آن محل دعوت شوند در حالیکه تنها 8 نفر دعوت شده اند از شما تقاضامندم به عنوان صدای مردم اطلاعی در مورد این اتفاق در اختیار ما داوطلبان قرار دهیم تاکنون هیچ کسی در اینباره اظهار نظری نکرده و این کار دلنگرانی داوطلبان را با توجه به شروع مصاحبه از ر
  • بدون نام IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
    2 6
    کاش رزومه میخواستن من برای ارشد رو میگم کل کارشناسی رو به پا رزومم گذاشتم معدلم اومد پایین...ارشدم به خاطر معدل خوب نشد به نسبت ولی کاش این همه روزومه علمی که داشتم به درد میخورد
  • بدون نام EU ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
    1 6
    حمایت از دانشگاه های مجازی ، اینترنتی ، و کمک مالی به دانشگاه راه اندازی دانشکده های مجازی
  • بدون نام IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
    10 2
    درسته که کنکور فعلی نواقصی داره، ولی هنوز هم جایگزین مناسبی برای این شیوه کنکور وجود نداره
  • بدون نام IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
    12 9
    تنها راه حذف کنکور کم کردن متقاضیان تحصیل در دانشگاه است. راه حل های که می تواند در این زمینه کارساز باشد: 1- ایجاد بازار کار جذاب برای جوانان فاقد تحصیلات دانشگاهی خصوصا آقایان 2- حذف خدمت وظیفه که باعث انصراف آقایان از شرکت در کنکور و درس و دانشگاه می شود اجرای دو مورد فوق دو پیامد زیر را به دنبال دارد: 1- کاهش سن ازدواج 2- کاهش چشم و هم چشمی در خصوص تحصیلات دو پیامد فوق موجب عدم تمایل خانم ها به داشتن مدرک تحصیلی می شود. و بدین شکل دانشگاه ها خلوت شده و تنها مشتاقان حقیقی علم و دانش که سرشان برای انتگرالهای دوگانه، سه گانه، چهارگانه، بزرگانه یا نظریات ارسطو و پرستو درد می کند وارد دانشگاه می شوند و دولت هم می تواند از این مشتاقان حقیقی علم حمایت کند.
    • آرمان US ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
      7 2
      احساس میکنم شما مشکلی با آقایان داشته باشید !!! البته در این صورت بنا به حرف شما ، در مورد دختر ها هم صدق میکنه ، منم میتونم بگم دختر ها کاری جز خانه داری ندارند ، بهتره بشینن توی خونه ، اینطوری همه ی پسر ها میتونن برن دانشگاه !!! از این که نشد حرف ! کنکور خوبه ! بد آقا ، هر کی لیاقتشو داره میره دانشگاه ، هر کی خوب درس بخونه میره جای خوبی میشینه !!! کنکور حذف بشه ، شما چه ملاک و سنجشی دارین که انتخاب کنین کی لایقه کی لایق نیست !!! خب حذف میشه کنکور ! بد شریف میگه من فلان تاریخ آزمون دارم با این منابع ، علم صنعت میگه منم فلان تاریخ ... هر دانشگاهی ساز خودشو میزنه ، اینطوری شاید یه فرد به 10 دانشگاه توی 10 تاریخ مختلف امتحان بده ، 1 یا 2 سال وقتش بیخودی تلف میشه. واقعا بهم میریزه وضع !!!
    • آرمان US ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
      10 2
      در ضمن ، به نظرم ، کسانی که میگن کنکور حذف بشه فقط برای راحتی کار خودشون میگن !! آقا ما چند ماه واس کنکور خوندیم ، زحمت کشیدیم. حالا هم که دغدغه ی کنکور نداریم داریم میخونیم و همیشه هم خواهیم خوند نه برای رشته ، نه برای ... بلکه واسه خودم. اگه این نیت کارت باشه ، هیچ وقت نمیگی کنکور سخته. همین کنکور بوده که 30 ساله ، همه ی دانشگاه های معتبر دنیا ، از دانشجو های ایرانی به خوبی یاد میکن. چون شما رو وادار میکنه یاد بگیرین خوب بخونین و ...
  • بدون نام IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
    18 2
    اولا هر سال سوالات امتحان نهایی دبیرستان یکسان نیست ویک سخت میشه ویک سال آسان،پس اگر 2 نفر در سال های مختلف امتحان داده باشند حقیکیشون ضایع میشه هر روشی به جز کنکور باعث پارتی بازی میشه
  • بدون نام IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
    18 2
    حبا حذف کنکور،رای به پارتی بازی دادید
  • بدون نام IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
    10 3
    پیشنهاد : 1-از هر درسی ،بهترین استاد گزینش شوند.(شریف امیرکبیر تهران ....) 2-به طور کامل آن درس توسط آن استاد ممتاز تدریس شده ، فیلمبرداری شو د ، تکثیر شود. 3- همراه آن فیلم سایر منابع شامل کتاب اسلاید انیمیشن و... تهیه شود. 4- هفته ای یک بار دانشجو به دانشگاه برای رفع اشکال مراجعه کند. 5- حتی از بستر اینترنت هم میشود استفاده کرد (مشروط به سرعت اینترنت بالا باشد) 6-هر کسی که تمایل به تحصیل دارد ،بااین سیستم میتواند ثبت نام کند 7- حتی برای ارشد و دکترا هم قابل پیاده سازی است. 8-پشت کنکوری نخواهیم داشت و علاوه بر صرفه جویی در زمان و مکان ،کیفیت تحصیلی به مراتب بالا میرود. 9- با این تکنیک حتی دوره های مهارت های زندگی و سایر مهارتهای لازم توسط اساتید ممتاز قابل پیاده سازیست.
    • بدون نام IR ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
      4 2
      همین طوریش این همه فارغالتحصیل بیکار ریخته اینکارم کنن و به صورت کیلویی دانشجو بگیرن دیگه ارزش دانشگاه و مدرک از ورق پاره هم کم تر میشه بلاخره باید بیه فرقی باشه بینه کسی که دوران مدرسه درس میخونه و به کسی که همش مشغول بازیوشی هست بعدشکم مگه قراره همه برن دانشگاه؟؟؟
    • بدون نام IR ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
      8 7
      ابتدا کامل بخون بعد نظر بده.. دوست عزیز که با حذف کنکور موافق نیستی، پس چرا کیفیت اکثریت فارغ تحصیل ای دانشگاه پایین.. جرا اکثریت دلشون خوش به جزوه استاد .. چرا اکثریت فارغ تحصیل ها بیکارند.. چون انگیزه پایینی دارن و علاقه ای به درس انتخابی نداشتن ..اما چون تو کنکور ،تو اون رشته قبول شدن و حق انتخاب دیگه ای ندارن مجبورن بسوزن و بسازن.. اگر کنکور برداشته بشه و باروش توضیحی بالا هر رشته ای که مورد علاقش تحصیل کنه مطمئنن موفقتر ...
  • بدون نام IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
    16 4
    کنکور تنها روش و بهترین روش برای گزینش افراد برتر برای ورود به دانشگاه است زیرا در این 40 سال از برگزاری کنکور هر سال اشکالاتش گرفته شده و حالا که به اینجا رسیده تقریبا کامل ترین و بی عیب و نقض ترین روش گزینش دانشجو میباشد. روش های دیگر نیاز به سال ها آزمون و خطا دارند، اما کنکور در طی این چهل سال هر سال کامل تر و امن تر شده است
  • پرويز IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
    12 3
    امكان حذف آزمون ورودي وجود ندارد. بهتر است تعداد آزمونها زيادتر شود. نمرات امتحان نهايي سال سوم و چهارم زياد هم دقيق نيست. زيرا امتحانات تشريحي ميباشد و سليقه تصحيح كننده در نمره تاثير دارد. مثلا در برخي از شهرستانها بدليل تعصب در مورد قبولي دانش آموزان آن شهر در كنكور، تصحيح اوراق بيطرفانه نيست يا اگر ورقه اي را به 5 نفر دهيم تا تصحيح كنند هر كدام نمره اي متفاوت به ورقه خواهند داد. بهتر است در پايان هر سال يك آزمون سراسري و تستي از دروس هر سال برگزار شود و مجموع آنها جايگزين كنكور شود.
  • ۲۸ ساله NL ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
    18 3
    حذف کنکور اشتباه محض است، چون در کنکورها تقلب بسیار بسیار به ندرت اتفاق می‌افتد و روش خوبی هست تا واقعاً کسانی که زحمت کشیده‌اند موفق باشند، حذف کنکور راه را برای رابطه بازی باز می‌کند و در نتیجه کسانی که روابط عمومی بهتری دارند از کسانی که گوشه‌گیر تر هستند، از حذف کنکور بیشتر بهره می‌برند...
  • محمد IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
    1 6
    اصلا این سوال درست نیست ؟ بیاید این دانشگاه آزاد رو ملی اعلام کنید بعد هم از همه امتحان بگیرید همه هم مثل الان برن دانشگاه اما خب برای این که پول هم داشته باشید از همه بگیرید به نسبت رتبه . اینجوری فشار هم از بین می ره به نظر من احساس عدالت ادم رو آروم می کنه نه خود عدالت ! مثلا همین الان دانشگاه ازاد واحد جنوب دانشگاه بهتری هست یا دانشگاه یکی از استان های مرزی ؟ ( از لحاظ امکانات و هیات علمی ، شما با دکترای فلسفه از دانشگاه تهران میای بری تو ایلام درس بدی یا میری تهران جنوب؟) دولت صد جور دانشگاه درست کرده ، هزار جور مدرک میده بعد هم کار نیست مردم هم میزنن تو سر خودشون واسه قبولی تو دانشگاه . بابا راحت لیسانستو آزاد بخون بعد برو مالزی فوق و دکتراتو بگیر بعد اگه خواستی برگرد بیا اگر نه...
  • بدون نام IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
    5 1
    لطفا قسمت نظر سنجی را فعال کنید..بالاخره پیشنهاد بدیم یا نه؟؟؟؟؟
  • بدون نام US ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
    4 1
    اونجوري كه من برداشت كردم، كنكور براي ورود به دانشكاه انجام ميشود. به نظرم احمقانس كه براي تحصيل بالاتر مانعي پيش پاي دانشجو قرار بديم. به نظرم در كناره دانشگاه ها احداث دانشسرا و يا هنرستانها به صورت عمومي براي تحصيل در زمينههاي حرفه اي ميتونه به اشخاصي كه علاقه به حرفه فني علاقهمند هستند شانس اينو بده كه ايندهساز باشند. اگر در اين رأستا موفق شدند انگاه براي تحصيلات والا اتماتيك براي دريافت ليسانس وارد دانشگاه شوند. در حال حاضر شخصي كه كنكور رو قبول نشه يا بيكار يا راهي ميشه به خارج. هم ما ميبازيم هم ما
  • بدون نام IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
    20 5
    نباید کنکور حذف بشه.یه عده فرصت طلب میخوان با حذف کنکور بچه های خودشون رو مفتی بفرستن دانشگاه.
  • حسين اهوازي EU ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
    2 13
    من پيشنهاد خوبي دارم ولي در قبال پول آنرا ارايه ميكنم
  • رضا IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
    7 2
    بهترين پيشنهاد براي حذف كنكور چندين ساله كه در غالب دانشگاه آزاد و پيام ونور و علمي كاربردي و .... اجرايي ميشه، شما الان دارين روش بحث مي كنين!!!بيدار شين لطفا"
  • بدون نام IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
    18 5
    اصلا نباید کنکور حذف بشه
  • بدون نام IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
    134 7
    چقدر خوش خیالید.اگر کنکور را حذف کنند این همه موسسه و کسانی که به طوری با این کنکور دارند پول در میارند و فقط جیب پدر و مادر ها رو خالی میکنند باید برن سیگار بفروشند!
  • رامین IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
    12 3
    به نظر من نباید حذف شود . دلیلش هم این هست که قانون درستی در این زمینه وجود ندارد . بعدش هم یا مردم رو میارن به پارتی بازی یا اینکه رشوه. هنوز اجرایی نیست
  • بدون نام IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
    6 3
    حذف کنکور مثل مدارس غیرانتفاعی غلط است. آن مدارس انتفاعی هستند واین موضوع تغییر روش کنکور است نه حذف آن.اگر چه دراصل درست است ولی با اوضاع واحوال حاکم برسیستم اداری ما باب جدیدی برای فساد بازخواهد شد.روش فعلی علیرغم ضعفهایش قابل اعتمادتراست.
  • یونش GB ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
    18 3
    به نظر من کنکور نباید به هیچ عنوان حذف شود تا داوطلبان واقعی و مستعد وارد دانشگاه شده و نهایتا بهره برداری علمی صورت گیرد. در کل باید بین کسی که درس خوانده و زحمت کشیده با دیگران تفاوتی وجود داشته باشد یا خیر؟ همه باید برن دانشگاه برای چی؟ به نظر من دهه 70 از لحاظ کنکور عالی بود و و دانش اموزان سخت کوش از کنکور پذیرفته میشدند و آینده شغلی شان تضمین بود .حالا موضوع متاسفانه برعکس شده.
  • بدون نام IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
    12 3
    كنكور هيچگاه حذف نخواهد شد بخصوص براي چند رشته استراتژيك.با تشكر
  • بدون نام IR ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
    1 0
    در ضمن اون چیزی که ارزش یک فارغ تحصیل تعیین میکنه مدرکش نیست بلکه خلاقیته که تو دوره تحصیل با زحمت و علاقه به دست می آد...پس نگران نباشیم که همه میرن دانشگاه و مدرک میگیرن و ما بیکار میشیم که چه به خواهیم چه نخواهیم در آینده نچندان دور این اتفاق به کمک اینترنت و رسانه ها جدید می افته ...که اگر سمت و سو دانشگاه ، آموزش همراه با خلاق پروری باشه ، برای همه کار پیدا میشه...
  • بدون نام PL ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
    25 6
    کنکور به شرطی باید حذف شه که دانشگاه ها نسبت به دانشجو سخت گیری کنن و دانشجو وادار به کار و تلاش بشه تا بتونه نمره بیاره وگرنه اگر قرار باشه کنکور حذف شه و مثل دانشگاه های ازاد که اکثر اساتید توی نمره دادن دست و دلباز هستن این طوری جامعه پر میشه از فارغتاتحصیلای بی سواد توی کشورهایی که کنکور نیست دانشجو به راحتی میتونه وارد دانشگاه بشه ولی به قدری سختگیری میکنن که فقط کسایی فارغ التحصیل شن که بنیه و توان علمی اون رشته رو دارن ولی توی ایران برعکسه موقع ورود به دانشگاه سخت گیری میشه و لی همین که دانشجو پاش به دانشگاه باز شد دیگه خیالش از بابت مدرک راحته و تازه یادش میفته کارایی رو بکنه قبل از کنکور فرصت نمیکرد
  • آرمان IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۱
    3 6
    برای حذف کنکور، هر سال باید آزمون های استانداری به صورت تخصصی و در چند نوبت در سال توسط سازمان سنجش برگزار بشه و دانشگاهها بر اساس نمرات این آزمونها اقدام به پذیرش دانشجو کنند.(مشابه آزمونهای آیلتس ولی برای تمام دروس ) در این صورت هر دانشگاه حداقل نمرات مورد قبول خودش رو در دروس مختلف رو به سازمان سنجش اعلام می کنه و افراد هم در صورتی که تمایل داشته باشند در یک دانشگاه خاص و یا یک رشته خاص تحصیل کنند فرصت شرکت در این آزمونها رو به دفعات در سال خواهند داشت در این صورت دانشجو حق انتخاب خواهد داشت. دومین کاری که باید انجام بشه اینه که تمام دانشگاهها باید پذیرش رو به صورت پولی انجام بدهند ولی دولت باید برای تمامی افراد وام های تحصیلی به منظور پوشش هزینه های تحصیل دانشجویان در نظر بگیرد.
  • زینب IR ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۱
    4 3
    به نظر من وجود کنکور برای تحصیلات تکمیلی کار کاملا اشتباهی هست که من در هیچ جای دنیا ندیدم، ولی برای سطوح کارشناسی لازم هست و بهتر است از طریق برگزاری آزمون های استاندارد و چند نوبت در سال برای رشته ها و دانشگاههای پرطرفدار برگزار شود.
  • حمید IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۴
    3 2
    حذف کنکور امکان پذیر نیست داشگاه دولتی آزاد و بین الملل جمعا 7000 نفر پزشکی دندانپزشکی و داروسازی پذیرش دارند خب اگر فرض کنیم به طور متوسط 300000 نفر خواهان ادامه تحصیل در این 3 رشته باشند چجوری میخواهی گزینش کنی ؟ معدل دیپلم مشکلات : 1- تدریس در دبیرستان های کشور یکسان نیست مثلا میخواهید نحوه تدریس در دبیرستان علامه حلی 1 تهران را با یک دبیرستان دورافتاده کشور مقایسه کنید خروجی این دبیرستان بنز است خروجی آن دبیرستان پیکان 2 - امکان نداشتن استاندارد کردن سوالات و تصحیح آنها در آموزش و پرورش فرض کنید دو نفر با معدل کتب 20 و 18 خواهان تحصیل در رشته پزشکی باشد ممکن است نفر معدل 18 در آینده جراح زبردستی شود از طرفی دادن پذیرش دانشگاه پارتی بازی را افزایش خواهد داد نتیجه : ترکیب کنکور و معدل
  • امیر GB ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    10 3
    ازشماخواهشمندم به هیچ عنوان کنکورحذف نشودچون یک رقابت سالم است
  • ذبرلذبلبلب IR ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۱
    1 2
    بس كنيد ديگه
  • بدون نام IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
    6 0
    باسلام.من یکی از دانش آموزان شهرستانی هستم که به داروسازی علاقه ی زیادی دارم.آیا کنکور برای این حذف میشود؟آیا کنکور حذف میشود؟چرا یک جواب ثابت و معین به دانش آموزان و ایرانیان نمیدهی؟
  • danial IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
    4 0
    یه بار یک جایی خواندم که اگر به مشکل بزرگی بزرگی برخوردید ان را برای خود چند قسمت کنید سپس به حل هر قسمت بپردازید. در نظام اموزشی ما به ما عادت داده اند که وقتی میخواهیم از مقطعی وارد مقطع بالاتر شویم امتحان هر درسی از درس دیگر جدا و در روز دیگری باشد. در مورد کنکور نیز باید همین عمل صورت گیرد. یعنی مثلا بگویند کنکور درس شیمی در مهر ماه برگزار میشود و کنکور فیزیک در ابان ماه و... که البته در این صورت باید امتحانات تشریحی حذف شوند و معدل هم همان معدل امتحانات کنکور باشد. اینکه کتکور تشریحی شود به نظر بنده درست نیست با توجه به بی عدالتی هایی که موقع تصحیح اوراق به وجود می اید مثلا برای برخی راه حل های درست چون مد نظرشان نیست نمره ای نمیدهند و..
  • بدون نام IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۲
    9 1
    حذف کنکور اشتباه واقعا اشتباه است.......