فرماندار تهران گفت: فرمانداری تهران با مصوبه شورای اسلامی شهر تهران در خصوص افزایش نرخ کرایه انواع تاکسی‌ها موافقت نکرد و به این مصوبه اعتراض کرد.

محسن نایبی علت اعتراض به این مصوبه را مغایرت آن با ابلاغیه مقام عالی وزارت کشور مبنی بر مخالفت با هرگونه افزایش کرایه و سایل حمل ونقل عمومی در سال 1391 تا اجرای فاز دوم هدفمند کردن یارانه‌ها برشمرده است.
بنابر اظهارات نایبی، در ابلاغیه وزیر کشور که به تمامی استانداران سراسر کشور ارسال شده، آمده است: در خصوص آمادگی برای اجرای گام بعدی قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، لازم است ضمن نظارت و پایش مستمر کرایه سامانه‌های حمل و نقل درون شهری (اتوبوس، مینی‌بوس، تاکسی و ...) و عوارض ترتیبی اتخاذ فرمائید تا از هرگونه افزایش قیمت خودداری شود.
فرماندار تهران در پایان از شورای اسلامی شهر تهران خواست نسبت به اعمال ماده80 قانون شوراها در این زمینه اقدام کند.
17 هزار راننده تاکسی در معرض بیکاری
این در حالی است که با اضافه شدن کرایه تاکسی ها هم رییس سازمان تاکسیرانی شهر تهران می گوید: با اجرای قانون منع تردد خودر وهای فرسوده در 8 کلانشهر 17 هزار راننده تاکسی را در معرض بلاتکلیفی و گرفتاری قرار می دهیم.
محمد احمدی بافنده در گفتگو با  مهر با بیان اینکه امسال 17 هزار تاکسی در طرح نوسازی قرار می گیرند که بخشی از آنها عمر خودرویشان بالای ده سال است ،گفت:ما اجرای منع تردد خوردروهای فرسوده در تهران را برای کاهش آلودگی هوا تایید می کنیم اما این قانون در حال حاضر نباید شامل حال ناوگان تاکسیرانی شود .
احمدی بافنده با بیان اینکه میعشت رانندگان تاکسی تنها از تاکسی هایشان تامین می شود اگر این خودروها متوقف شود نان سر سفره این رانندگان را برداشته ایم باید حق و حقوق رانندگان تاکسی در اجرای این قانون مد نظر قرار گیرد.
 وی تاکید کرد: تا زمانی که وزارت صنایع تکلیف تاکسی ها ی فرسوده را مشخص نکند وسایت ایران خودرو که مدتی که بسته است باز نشود نباید پلیس راهور این قانون را برای تاکسی ها اعمال کند.
 رییس سازمان تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به نامه این سازمان به پلیس راهور و نهاد های اجرایی مسوول برای توقف این طرح در خصوص تاکسی ها گفت:مابه شدت مخالف اجرای محدودیت تردد برای تاکسی های فرسوده هستیم زیرا با فوجی از رانندگان گرفتار و معترض روبرو می شویم و دوستان به طور شفاف پاسخ این رانندگان را بدهند و ما نیز همچنان پیگیر این موضوع هستیم.
 حذف صد درصدی تاکسی پیکان از پایتخت
وی ادامه داد: امسال تمامی خودروهای تاکسی پیکان از ناوگان تاکسیرانی بازنشسته می شوند زیرا آخرین تاکسی در سال 83 وارد تاکسیرانی شد.
احمدی بافنده در ادامه با بیان اینکه خوردوی پراید هنوز عمرش در ناوگان تاکسیرانی به حذف نرسیده است گفت:ما هیچ خودروی پراید را دیگروارد ناوگان تاکسیرانی نمی کنیم و از یکی دو سال آینده نیز حذف تدریجی پراید آغاز می شود زیرا این خودرو از سال 85 وارد ناوگان شد. 

4545

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 221663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۹
    18 8
    17 هزار رانندگی تاکسی Vs چندین میلیون مردم. بابا این رانندگی تاکسی ها از مردم هستن، نمیشه که هی گرون کرد وقتی که بنزین هنوز گرون نشده!!
  • مقیمی IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۹
    25 9
    دولت همه چیز را گران میکنه آنوقت برای راننده بداقبال نسخه ارزانی می پیچه . اداره پست کرایه سالانه صندوق پستی را از 3700 توان به 67000 تومان افزایش داده ولی جناب فرماندار گویا بی خبر تشریف دارند! دولت می تونه کسری بودجه خودش را با گرانی جبران کنه ولی راننده تاکسی و آژانس باید کسری بودجه خودش را از کم کردن مایحتاج زندگیش بزنه .
  • بدون نام IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۹
    13 1
    نوش جون راننده هاي تاكسي ، تا فقط حرف نزنن و غر نزنن يكم عمل كنن، يه اعتراض آخه!
  • راننده تاکسی US ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۹
    17 8
    اقا یکی به داد من راننده تاکسی برسه تمام هزینه هاس من با تورم زیاد شده هزینه ماشین .. وقتی همه چیز گرون شده چرا نباید کرایه تاکسی گرون بشه موتد غذایی 40 درصد گرون شده ولی درامد من همونه نسبت به سال گذشته .. یعنی نون سر سفره زن و بچه من 40 درصد کمتر شده .. کسی هست جواب گو باشه .. اقایون که حقوقای میلیونی میگیرن که ککشون نمگزه نون بریری 500 تومن بشه ولی یکی مثل من باید همین 100 تومن ها رو جمع کنم که خرجم در بیاد تورو خدا نظر من رو منتشر کنید شاید صدام به جایی برسه....................
  • بدون نام IR ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۹
    8 22
    وقتی فاز دوم هدفمند کردن یارانه ها هنوز اجرایی نشده است وقیمت بنزین بالا نرفته پس لزومی بر گران کردن قیمت تاکسی ها وجود ندارد ان 17 هزار تاکسی فرسوده هم میتوانند با کمک دولت و وامهایی که برای این منظور لحاظ شده است خودرو های خود را نو سازی کنند . جا دارد از مجلس و اقای لاریجانی تشکر کنم که جلو فاز دوم هدفمندی یارانه ها را گرفتند چرا که در شرایط فعلی جامعه وکشور تحمل تورم بیشتر از این را ندارد حرفی که اندیشمند بزرگی مثل اقای لاریجانی زدند و جلوی فاز دوم را گرفتند. برای اجرای فاز دوم یارانه ها باید تمام شرایط را در نظر گرفت و بعد دست به چنین اقدامی زد که مطمعنا مجلس با چشمانی تیزبین تمام شرایط را رصد میکند و هر وقت صلاح دانست به اجرای فاز دوم یارانه ها رای خواهد داد.
  • امیر .م IR ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۹
    12 1
    اتفاقاً منهم با افزایش قیمت اقلام و اجناس مخالفم فقط فرق من و فرماندار محترم در اینه که ایشان می تونن و من ول معطلم!
  • بدون نام IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
    13 2
    بهتر است ازالان به فکر یک خوردرو خوب باشیم که برای حمل ونقل مسافر خوب باشد نه اینکه بخاطر تولیدات داخلی وموش ازمایشگاهی هر خودروئی را وارد ناوگان تاکسی کنیم اگر مردم با ماشین شخصی در تردد هستند بخاطر نبودن خوردرو خوب در ناوگان تاکسی هستند اگر ما بهترین خودرو را در ناوگان داشته باشیم 50 درصد مردم از ماشین شخصی استفاده نمی کنند .
  • بدون نام IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
    12 3
    در 52 هفته سال صحبت از افزایش نرخ کرایه است. بابا خسته شدیم.
  • علی IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
    27 5
    بنده راننده تاکسی هستم همه چیز در این مملکت گران بشود اما کرایه ما رانندگان تاکسی که هیچ امکاناتی نداریم نباید گران شود! چون زور دولت فقط به ما و مردم میرسد دولت سرمایه داری یعنی همین نتوانست جلوی گرانی کارخانجات و دیگر چیزها را بگیرد نان را هم که از سفره مردم برد اما سر کرایه ما ایستاده چون قشری هستیم که حتی بیمه هم نیستیم تمام خرجمان را خودمان در می آوریم و جالب است که به دولت مالیات هم میدهیم!!! رسول خدا (ص) در حدیث مشهوری می فرماید: “حکومت و زمامداری با کفر باقی می ماند، ولی با ظلم و ستم باقی نمی ماند”.
  • داریوش IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
    14 12
    من از دست مسئولین خبر آنلاین خیلی خیلی خیلی ناراحت هستم . چرا اینطوری تیتر میزنید ؟ سه مماه از سال گذشته یک بار درست حسابی تاکسی ها سر بر خود کرایه ها را گران کردند دیگه مگه چه خبر ؟ شما نگران 17 هزار تاکسی بیکار نباش اونا که نگرانی ندارند چون دائما در حال دربست رفتن هستن نگران مسافرینی باش که تو ایستگاه ها علاف هستند . خواهشا اینطوری تیتر نزنید