چهارشنبه 27 فروردین 1393 - 12:07
+ A - دوشنبه 29 خرداد 1391 - 17:37:00 چاپ
امتیاز به مطلب 5 نفر

قیمت برنج در پایتخت 2 برابر شمال کشور شد

اقتصاد > بازرگانی - مهر نوشت:

دبیر انجمن برنج کشور اعلام کرد: قیمت هر کیلوگرم برنج مرغوب در شمال کشور در حالی با قیمت 3600 تومان فروخته می‌شود که همین نوع برنج در پایتخت 5000 تا 6000 تومان است.

 

جمیل علیزاده شایق درخصوص کاهش نرخ برنج در بازار اظهارداشت: درحال حاضر قیمت برنج در بازار شهرهای شمالی کشور در حدود 10 درصد کاهش یافته است.
وی با بیان اینکه هم اکنون قیمت هرکیلوگرم برنج طارم درجه یک (با 2 تا 3 درصد خرده و بدون ناخالصی) در بازارهای شمال در حدود 3600 تا 3700 تومان به فروش می رود، درعین حال گفت: اما متاسفانه وقتی این برنج مرغوب به بازارهای تهران می رسد باوجود اینکه برخی افراد به این برنج ناخالصی و خرده اضافه می کنند در حدود 5000 تا 6000 تومان به فروش می رسد!
دبیرانجمن برنج کشوردر ادامه با انتقاد از مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به اعلام شفاف میزان برنج توزیع شده در بازار گفت: همانطور که قبلا گفتم، حتی اگر این وزارتخانه برنجی در بازار توزیع نمی کرد و فقط اعلام می کرد که می خواهد برنج در بازار توزیع کند باز هم قیمتها در بازار شکسته می شد.
وی اضافه کرد: با این وجود، متاسفانه هنوز مسئولان این وزارتخانه به صورت شفاف اعلام نکرده اند که به چه میزان برنج در بازار توزیع کرده اند، چون وقتی به بازار مراجعه می کنیم یکی می گوید بیش از 2 کیلوگرم به هرکسی نمی دهند و دیگری می گوید برای تهیه این برنج به بازار مراجعه کردیم اما گفتند این نوع برنج تمام شده است!
شایق درخصوص میزان تولید برنج در سال جاری عنوان کرد: با توجه به اینکه ابتدای فصل کمی از نظر سرما و بارندگی شالیزارهای ما دچار مشکل شدند اما تصور می کنم میزان تولید برنجمان همانند سال گذشته در حدود 2 میلیون و 300 هزارتن باشد.

3939

کلید واژه ها: تنظیم بازار - برنج -
نظرات 10
  • داش مجید دوشنبه 29 خرداد 1391 - 17:50:40
    14 0 پاسخ به این نظر
    مگه کسی برنج ایرانی هم میتونه بخره؟؟؟برنج هندی هم دیگه نمیشه خرید باید دست به دامن کشور دوست و برادر(صد رحمت به دشمن)چین بشیم تا این مشکل ما را هم حل نمایند(برو بچ آماده باشید برنج با طعم آرسنیک جهت رسیدن سریعتر به خدا در راه است)
  • بدون نام دوشنبه 29 خرداد 1391 - 21:18:46
    11 0 پاسخ به این نظر
    حالا ببينيم يه كاري ميكنيد كه قيمتها رو تو شمال ٢ برابر كنند؟
  • عدالتخواه دوشنبه 29 خرداد 1391 - 20:39:33
    10 0 پاسخ به این نظر
    اي كاش از اين پول ها چيزي هم گير كشاورز درمانده مي آمد! توليد كننده در عذاب ، مصرف كننده در عذاب ، پس كي ها هستند كه خيلي خوش به حال شون ِ؟!!
  • مقیمی سه شنبه 30 خرداد 1391 - 23:27:37
    4 1 پاسخ به این نظر
    به اطلاع دبیر انجمن برنج کشور ( عجب عنوان با مسمائی) میرساند هفته آینده عازم شمال و انحصاراً استان گیلان هستم و لطف کنید آدرس جائی که برنج ایرانی درجه یک را کیلوئی 3600 تومان میده را بفرمائید تا جند کیلوئی خرید کنیم مزه برنج ایرانی یادمان نره !
  • محمد چهارشنبه 31 خرداد 1391 - 00:01:46
    3 1 پاسخ به این نظر
    این ها همگی دلالی افسار گسیخته ، عدم توانایی وزارت بازرگانی در کنترل و نظارت بر بازار است از طرفی به علت عدم وجود اتحادیه های مصرف کننده کارآمد در کشور که آن هم به دلیل سیاست های کلی کشور می باشد هر از چند گاهی شاهد این گونه وضعیت ها می باشیم .
  • بدون نام دوشنبه 29 خرداد 1391 - 18:13:21
    2 8 پاسخ به این نظر
    برنج شمال رطوبت داره
    • محمد پیروی سه شنبه 30 خرداد 1391 - 16:11:00
      6 4
      بخور برادر! هندی و پاکستانی بخور!نوش جونت. برنج خور نیستی. فقط میخوای شکمت پر باشه!
  • بدون نام شنبه 8 مهر 1391 - 21:10:48
    2 1 پاسخ به این نظر
    گران است
  • برنج فروش پنجشنبه 2 خرداد 1392 - 20:27:11
    2 0 پاسخ به این نظر
    بنده به شما میگم کی داره حال میگه در شهر ماشاید بالای 5000 برنج فروش و تاجر برنج هستن که بنده هم از اون دسته ادما هستم دروغه برنج در خود شهر بابل 6000 تومن چی جوریه که در شهر تهران بازم 6000 هزار تومنه این برنج رو خالص به شما نمیدن اینه مشکل تاجر هایی قدیمی که نمیتونن کار کنن بیشترشون به بی خیالی زدن و ول کردن تجارت برنج رو برنج خالص دوستان باید یک دست باشه یک رنگ باشه
  • حسن جمعه 28 تیر 1392 - 17:04:59
    0 1 پاسخ به این نظر
    برنج در شمال قیمت آن حوالی 5800 تا 6500هست.بهترین نوعش.وقتی در بازار تهران هم همین قیمت موجوده مشکل مشخص میشه و معلومه یه کاری میکنند و ناخالص به مردم میدن تا سود کنند.در انتخاب برنج دقت کنید
ارسال نظر:
  • 0/700
  • قوانین ارسال نظر
نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.